Kuidas koostada võrrand?
Reisirong sõidab ühest linnast teise 45 minutit kiiremini kui kaubarong. Arvuta linnadevaheline kaugus, kui reisirong sõidab 48km/h ja kaubarong 36km/h.
Teema: 7.klassi matemaatika abi
kiirus= teepikkus/aeg
aeg=teepikkus/ kiirus
olgu linnadevaheline kaugus x
reisirongi aeg on x/48,
kaubarongil aeg x/36
reisirongi aeg on 45 min ehk 3/4 tundi lühem, saame võrrandi:
reisirongi aeg + 3/4 = kaubarongi aeg
x/48 + 3/4 =x/36
kiirus= teepikkus/aeg
aeg=teepikkus/ kiirus
olgu linnadevaheline kaugus x
reisirongi aeg on x/48,
kaubarongil aeg x/36reisirongi aeg on 45 min ehk 3/4 tundi lühem, saame võrrandi:
reisirongi aeg + 3/4 = kaubarongi aeg
x/48 + 3/4 =x/36
Sain samad võrrandid, kiidan heaks. Koolist möödas 25a.
Tundub rohkem füüsika küll, ilma v=s/t valemita seda ei lahenda. Tegelikult tuleks ühikud teisendada ka meeter-sekund ühikutesse.
mida see “/” tähendab? ja mismoodi selle võrrandi teadmine meid aitab?
kuidas ma ei salli matemaatikat.
isegi vastust ju pole .. on mingi ajuvaba jada ..
mida see “/” tähendab? ja mismoodi selle võrrandi teadmine meid aitab?
kuidas ma ei salli matemaatikat.
isegi vastust ju pole .. on mingi ajuvaba jada ..
See on jagamis ehk murru märk. Avalda x ja ongi tehtud. Ühe muutujaga võrrand.
mida see “/” tähendab? ja mismoodi selle võrrandi teadmine meid aitab?
kuidas ma ei salli matemaatikat.
isegi vastust ju pole .. on mingi ajuvaba jada ..
Nonii, mis mõtet on siis sulle seda ülesannet lahendada, kui sa ütled, et lahendus on ajuvaba? Lahenda siis oma “ajudega”. Ega paljast vastusest ikka ei piisa, kullake.
Uskumatud ülbikud mõned on ikka.
mida see “/” tähendab? ja mismoodi selle võrrandi teadmine meid aitab?
kuidas ma ei salli matemaatikat.
isegi vastust ju pole .. on mingi ajuvaba jada ..See on jagamis ehk murru märk. Avalda x ja ongi tehtud. Ühe muutujaga võrrand.
Kuidas seda avaldada .. Avaldada?
Mina olen teemaalgataja ja peale teema algatamise rohkem kommenteerinud ja ülbanud ei ole, kägusid mitmeid. Mina tänan abi eest! Aga ikka hästi ei noki seda teemat.
Mina olen teemaalgataja ja peale teema algatamise rohkem kommenteerinud ja ülbanud ei ole, kägusid mitmeid. Mina tänan abi eest! Aga ikka hästi ei noki seda teemat.
Selge, palun vabandust. Keegi keeras sulle käkki.
No kui sulle murrud ei meeldi, siis võib ka nii
Olgu
Reisirongi aeg (x) h
siis Kaubarongi aeg (x + 0,75) h
(ta on aeglasem, liidan selle 45 minutit ehk kolmveerand tundi ehk 0,75 tundi).
Kuna teepikkus = kiirus · aeg, siis (ja teepikkus on sama nii reisirongil kui kaubarongil):
48x = 36(x+0,75)
head lahendamist
Puust ja punaselt:)
x/48 + 3/4 =x/36
(x+36)/48 = x/36
48x=36x+72
48x-36x=72
12x=72
x=6
misasi see 6 on? linnadevaheline teepikkus on 6km?
kuidas sa kolmandasse ritta sellise v6rrandi said??
Puust ja punaselt:)
x/48 + 3/4 =x/36
(x+36)/48 = x/36
48x=36x+72
48x-36x=72
12x=72
x=6misasi see 6 on? linnadevaheline teepikkus on 6km?
kuidas sa kolmandasse ritta sellise v6rrandi said??Linnadevaheline kaugus on 6 km, see mida ülesandes küsiti.
Kolmas rida on võetud ristkorrutis, ehk siis 48x=36(x+36), sealt olen juba parempoolse osa lahti kirjutanud 36x+72
36*36 =72??
v6i kust see 72 tuleb?
reisirong soidab seda 6km pikkust teeotsa 45min kiiremini kui kaubarong??
kiirus= teepikkus/aeg
aeg=teepikkus/ kiirus
olgu linnadevaheline kaugus x
reisirongi aeg on x/48,
kaubarongil aeg x/36reisirongi aeg on 45 min ehk 3/4 tundi lühem, saame võrrandi:
reisirongi aeg + 3/4 = kaubarongi aeg
x/48 + 3/4 =x/36
Milleks minna otse, kui saab minna ringiga.
Mingi matemaatikute teaduskonna produkt oma doktorantuuri diplomitööga. See o n ikkagi 7 klass mitte matemaatika süvaõppe klass.
kiirus= teepikkus/aeg
aeg=teepikkus/ kiirus
olgu linnadevaheline kaugus x
reisirongi aeg on x/48,
kaubarongil aeg x/36reisirongi aeg on 45 min ehk 3/4 tundi lühem, saame võrrandi:
reisirongi aeg + 3/4 = kaubarongi aeg
x/48 + 3/4 =x/36
Milleks minna otse, kui saab minna ringiga.
Mingi matemaatikute teaduskonna produkt oma doktorantuuri diplomitööga. See o n ikkagi 7 klass mitte matemaatika süvaõppe klass.
…ütles komade panemise tunnist puudunud Kägu ja ei pakkunud omalt poolt midagi sobivamat. Ja see ongi 7. klass, varsti tahate, et keskkoolist saaks läbi vaid oma nime kirjutada osates. Rohkete vigadega küll, aga siiski.
Üsna keerukas ülesanne.
Tekstist tuleb “üles otsida” ühe muutujaga lineaarvõrrand ja see siis lahendada.
Lahenduseks on vaja:
– saada aru sellest, kuidas on omavahel seotud kiirus, vahemaa ja aeg
– osata 45 minutit tundideks teisendada
– osata murdudega lineaarvõrrandit lahendada
Ma ise olen reaalala inimene, mul ei ole probleemi.
Aga minu kodune seitsmendik jääb sellega raudselt hätta.
Milleks minna otse, kui saab minna ringiga.
Mingi matemaatikute teaduskonna produkt oma doktorantuuri diplomitööga. See o n ikkagi 7 klass mitte matemaatika süvaõppe klass.
olen erialalt matemaatikaõpetaja, andnud gümnaasiumi kõrval vahel tunde ka põhikoolile.
6.klassis õpiti tehteid murdudega ja murdude ühise nimetaja leidmist (sees ka 6.kl tasemetöös).
7.kl tuleb juurde lineaarvõrrandid.
see On 7.kl teema ning doktoritöid 7.kl tasemel meie riigis kaitsta ei saa.
antud tekstülesandes tekib tavaline lineaarvõrrand murruliste kordajatega, mis peale murdude laiendajate leidmist tuleks läbi korrutada nende murdude ühise nimetajaga.
antud 3 murru ühiseks nimetajaks (arvude väikseimaks ühiskordseks) on 144, kuna see on vähim arv, mis jagub nii 48, 4 kui 36-ga
võrrand x/48 + 3/4 =x/36 muutub peale 144-ga läbi korrutamist
(esimese murru laiendajaks on 3, sest 144/48=3, teisel on laiendaja 36 ja kolmandal 4)
kujule:
3x + 108 = 4x
ja see peaks olema lahendatav ka neile, kelle koolitee vaid 3 esimese algkooliaastaga piirdus 🙂
Milleks minna otse, kui saab minna ringiga.
Mingi matemaatikute teaduskonna produkt oma doktorantuuri diplomitööga. See o n ikkagi 7 klass mitte matemaatika süvaõppe klass.olen erialalt matemaatikaõpetaja, andnud gümnaasiumi kõrval vahel tunde ka põhikoolile.
6.klassis õpiti tehteid murdudega ja murdude ühise nimetaja leidmist (sees ka 6.kl tasemetöös).
7.kl tuleb juurde lineaarvõrrandid.
see On 7.kl teema ning doktoritöid 7.kl tasemel meie riigis kaitsta ei saa.antud tekstülesandes tekib tavaline lineaarvõrrand murruliste kordajatega, mis peale murdude laiendajate leidmist tuleks läbi korrutada nende murdude ühise nimetajaga.
antud 3 murru ühiseks nimetajaks (arvude väikseimaks ühiskordseks) on 144, kuna see on vähim arv, mis jagub nii 48, 4 kui 36-ga
võrrand x/48 + 3/4 =x/36 muutub peale 144-ga läbi korrutamist
(esimese murru laiendajaks on 3, sest 144/48=3, teisel on laiendaja 36 ja kolmandal 4)
kujule:
3x + 108 = 4x
ja see peaks olema lahendatav ka neile, kelle koolitee vaid 3 esimese algkooliaastaga piirdus
Just. Selliste õpetajate pärast pean ma kodus topelttöö tegema, et lapsele lihtsalt ja selgelt selgitada, kuidas ülesanne lahendada. Milleks on vaja teha seda nii keeruliseks. Sellepärast, et mõned lihtsalt ei ole loodud õpetama “lihtsalt”. Targutada oskame me kõik, nagu need õigekirja norijad ja mitme kõrgharidusega üliinimesed aga lihtsalt ja selgelt ennast väljendada ei suuda.
Just. Selliste õpetajate pärast pean ma kodus topelttöö tegema, et lapsele lihtsalt ja selgelt selgitada, kuidas ülesanne lahendada. Milleks on vaja teha seda nii keeruliseks. Sellepärast, et mõned lihtsalt ei ole loodud õpetama “lihtsalt”. Targutada oskame me kõik, nagu need õigekirja norijad ja mitme kõrgharidusega üliinimesed aga lihtsalt ja selgelt ennast väljendada ei suuda.
No tule taevas appi, su laps ei ole enam 3. klassis, kus klotside ja sõrmedega arvutama peaks. Ta peab suutma mõista matemaatilisi väljendeid ning lahendada ülesandeid mitte näppudel ja katsetades vaid kindlate meetoditega, näiteks lineaarse võrrandiga. Matemaatikaõppe eesmärk ei ole õpetada last lihtsalt vastust leidma vaid selleks erinevaid meetodeid kasutama.
No kui sulle murrud ei meeldi, siis võib ka nii
Olgu
Reisirongi aeg (x) h
siis Kaubarongi aeg (x + 0,75) h
(ta on aeglasem, liidan selle 45 minutit ehk kolmveerand tundi ehk 0,75 tundi).Kuna teepikkus = kiirus · aeg, siis (ja teepikkus on sama nii reisirongil kui kaubarongil):
48x = 36(x+0,75)
head lahendamist
48x = 36(x+0,75)
48x = 36x + 27
48x – 36x = 27
12x = 27
x = 2,25 tundiKaubaka aeg siis 2,25 + 0,75 = 3 tundi
Teepikkus:
Reisirong 48 * 2,25 = 108 km
Kaubakas 36 * 3 = 108 km
Kasutasin ka samasugust varianti, ainult murdudega. Valemit pole vaja osata, tuleb teada, et auto spidomeeter näitab km/h, järelikult kiirus võrdub teepikkus jagatud ajaga. Põhikooliajast möödas 35 aastat.
Kui täiskasvanud vähemalt keskharidusega inimene ei suuda seda ca 3 minutiga lahendada, siis tal peaks ikka iseenda eest sügavalt häbi olema.
Kui täiskasvanud vähemalt keskharidusega inimene ei suuda seda ca 3 minutiga lahendada, siis tal peaks ikka iseenda eest sügavalt häbi olema.
Jajah, ma võiks siis ka öelda, et kui täiskasvanud vähemalt keskharidusega inimene ei suuda 3 min jooksul nimetada kõiki Dostojevski teoseid, siis tal peaks enda ees ikka väga häbi olema.
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.