Esileht Erivajadustega laps HEV lapse hindamine ja õpivõimalused.

Näitan 22 postitust - vahemik 1 kuni 22 (kokku 22 )

Teema: HEV lapse hindamine ja õpivõimalused.

Postitas:

Ehk on siin neid, kes oskaksid ise selgitada või viidata lugemismaterjalile.
Lapse õpiraskustega (ja võimaliku tähelepanuhäirega) sai pöördutud psühhiaatrile. Seda nüüd küll päris hilja, kuid taganjärele olemegi kõik targemad oma valikute osas. Siit ka küsimused, et milline vorm (väikeklass, õpiraskustega laste klass, LÕK) oleks kõige tõenäolisem ja kuhu siis sellise õppekavaga laps panna, kooli valik. Ei ela Tallinnas, vaid pea 50 km Tallinnast.

Laps on käinud tasandusrühmas (tollal veel Tallinnas) kõne probleemidega, oli lasteaialapsena keeruline, paras väljakutse noorele emale. Samas õpetajad hindasid teda ikkagi üheks tublimaks nende seas, psühhiaater leidis, et veidi kõne tõttu arengust maas, kuid muidu norm laps. Kooli alguseks toimus märgatav areng, laps muidugi oli jätkuvalt keskmisest emotsionaalsem, ärrituvam ja suure aktiivsusega, kuid vastas n-ö nõutud koolivalmidusele ja lasteaiast julgustati õigel ajal kooli panema. Rumala peaga tegingi seda, olin kannustatud viimase aasta edust.

Esimesed 2 kooliaastat olin noorima lapsega kodune, seega koolilapsele olemas. Õppimine läks väga keeruliselt ja koolis nõuti suures mahus lapse aitamist, et lugege-lugege-lugege, harjutage veel rohkem käekirja ja tehke seda ja toda. Tegimegi, laps nuttis ja röökis, aga rahustasime ja nii jupikaupa alates varasest lõunast kuni õhtuni tegime. Midagi sellest tolku ei olnud, hinded olid suht samad olenemata, kas kirjutas ühe ropsuga või maalisime pool tundi paari lauset. Poole aasta pealt võtsin leebemaks ja otsustasin õpetaja nõudmisi kergemalt võtta, sellega läks kodune õhkkond paremaks, kuid õppimine samm haaval allamäge.

Need esimesed kaks aastat oli õpetaja lapse töötamisega koolis rahul, et selline keskmine laps. (Tagantjärele tean, et neil ongi raske klass, et selle klassi keskmine on ilmselt päris madal). Kuid paluti lihtsalt kodust rohkemat abi, et laps unustab palju, asjad tegemata ja kadunud jms. Et laps päevikut ei täitnud, koolis õpetaja ei jõudnud sellel ka ise silma peal hoida, siis sõltusime kõiges ekoolist. Laps ise ei teadnud kunagi millal, mis, miks. Mistõttu jäidki mõned asjad tegemata või said valesti tehtud, sest mina ei teadnud. Lapsel ei püsinud meeles, mis tal koolis, mis kodus.
Õpetaja proovis last hinnetega mõjutada, mis minu jaoks oli ette tulutu. Üldse see hinnete taga ajamine, et mis hinnetele laps nüüd see aasta plaanib õppida jne, on mulle mõistetamatu.

Alates kolmandast klassist läks palju raskemaks, sest läksin ise tööle. Sealt alates ongi olnud suhtumine selline, et kodu ei tee piisavalt, et ikka peaks iga päev tundide viisi temaga koos õppima ja harjutama. Samas pöördusin ise mitmel korral õpetaja poole, siis pigem, et midagi hullu ei ole, koolis saab hakkama, hoolsus lihtsalt olematu, tehke tööd ja kontrollige. Probleem hoolsusega muutus aina suuremaks.
Soovitati trenn ära jätta, et rohkem õppida jõuaks, mina selle ideega kaasa ei läinud. Lapselt ainus eduelamust pakkuv tegevus ära võtta tundus julm.
Koolis hakkama saamine tähendas aga seda, et last tõsteti pidevalt ringi, et kuhu ja kelle kõrvale õppima sobib (ja teised probleemsed samuti). Vaheldumisi õppisid lapsed, ka minu oma õpetaja kõrval või vastas. Laps tunnistab, et kirjutab mehhaaniliselt maha, aru ei saa. Ega ta küsigi. Õpetaja seletamise peale teeb näo, et saab aru.

Peale iga vestlust olid ka kommentaarid, et oi nüüd läheb palju paremini.
Saanud ja saab jätkuvalt koolist logopeedilist õpiabi.

Käes neljas klass, võtsin ise teema septembris üles ja algul oligi suhtumine, et ootame-vaatame, et kuidas edasi läheb. Kaasa minu murega tuli kooli psühholoog, kes viitas tähelepanuhäire võimalikkusele ja soovitas seda uurida. Klassijuhataja oli jätkuvalt leebe, et nüüd on püsivam jms. Aga hakkas pihta aineõpetajate kurtmine, et lapsel baasteadmised puudu jms, et vanemad, tehke midagi. Hetkeseisuga hinded on sellised et kolmed venitatakse vaevu välja, ühes põhiaines saigi kahe tunnistusele. Koostati käitumise tugikava, see, et käitumisega üldse midagi on selgus alles kooli tugitöötajatega vesteldes, klassijuhatajaga pole käitumine teemaks olnud.

Edasi psühholoogile hindamisele. Sinnamaani soovitati siis mõelda, et mida ma ise oma lapsele tahan. Psühhiaatri suust käis läbi ka üks kool, mille kohta uurides selgus, et seal RÕKi klasse ei olegi. Palus kaaluda õpilaskoduga kooli kui valikuvõimalust, eelkõige mõeldes sellele, et me lapsega kodus õppida ei oska.

Saan aru, et ega ise otseselt ju valida ei saagi, kuid tahaks vanemana ikkagi end millekski valmis panna. Mida enam loen seda enam tundub, et ilus on kõik vaid paberil, reaalselt nii mõnigi valik tähendaks, et midagi ei muutu.
Koolis olemas ka väikeklass, sobiv vanuseaste, kuid seal niigi juba 1 õpilane liiga palju ja mu lapsele antud õpetajaga koostöö ei sobi. Kui teisi õpetajaid, ka oma pigem kaitseb, et head õpetajad, siis tema olevat kuri (andnud lühiajaliselt talle õpiabi).

Probleemiks siis on teksti mõistmine, tekst tuleb lapsele ümber seletada, oma peaga lahendab ülesanded valesti. Tihti tuleb ikka mitu korda seletada, näitlikustada. Matemaatikas seetõttu mitmeosalised ülesanded on paras peavalu. Unustab kiiresti. Korrutustabeli võib ju pähe õppida ja oleme seda ka viimase kahe aasta jooksul kordi teinud, kuid nii kui pidevalt ei harjuta, siis ei oska ka. Sama ka peast liitmise-lahutamisega, et vajab pidevat treenimist. Võõrkeeled seepärast väga keerulised, lapsele ei jää sõnad meelde, kuid inglise keeles neil ongi järjest unitite kõikide sõnade pähe tuupimine, pea igaks tunniks uued sõnad 10 kaupa ja siis kui kogu unit läbi, siis kogu materjali peale test. Laps juba keeldub nende õppimisest, ei jõua. Mina ka ei jaksa, neid sõnakaarte nii suures mahus teha, hea kui tähenduse selgeks saab, kirjapilti ei tasu lootagi. Laps ei oska eesti keeleski grammatiliselt õigesti kirjutada (tugev-nõrk, lühike-pikk häälik). Samas kui võrdlen igasugu lisaülesandeid (kirjandus, referaadid jms), siis mu nooremal lapsel on need juba keerulisemad kui vanemal, tundub, et mu probleemidega lapse klassis mõneti juba võetaksegi asju lihtsamalt.

Muidu olemuselt sõbralik ja lahke, kergesti läheb tuliseks küll. Eriti kui kellegi õiguste eest seista vaja on. Väga hea episoodiline mälu. Kui midagi tema jaoks huvitavat on toimunud, mäletab täpselt mis mul sel 3a tagusel sündmusel seljas oli, mis me tegime ja ütlesime. Muus osas ei paista silma, et kuidagi teistsugune.

Ja kuidas siis aru saada, kas asi on tõesti nii, et laps on vaid maha jäänud, sest me ei tee piisavalt tööd või ongi madala võimekusega. Tunnistan, käesoleval aastal saab laps kodus õppimises abi varasemast vähem. Käin nii tööl kui õpin ise tsükliõppes, süütunnet selles osas, et lapsega kodus ei istu ja kogu aeg ei õpi, on juba tekitatud küll. Abikaasa ei oska lapsele sobivalt õppimisele läheneda, et seda rohkem enda peale võtta. Samas lapsel suguvõsas lähisugulasi, kes õppinud nii LÕKi kui vahepealsete variantide järgi jagub, just meesliini pidi. Et pärilikkus mängib ka rolli.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 08.01 19:55; 16.01 18:31; 28.01 19:55; 29.01 20:02; 21.02 21:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

mina palkasin koduõpetaja kes temaga õppis olulisemad asjad ära. poiss on keskendumisraskustega, madala võimekusega. kahtede ladumine teda ei motiveerinud.tavaõppekava oli, vaid mõnedes ainetes IÕK. väikeklasse tookord ei olnud.
nii saime põhikooli läbi, kutseõppe valisin ilma keskhariduseta, see läks ladusamalt.
hetkel on poiss veidi üle 20, seega päris ammu see ei olnud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nii tuttav jutt, nagu ma oleks ise oma lapsest kirjutanud. Minu laps jõudnud praeguseks 7sse klassi.Raskemaks läkski neljandas klassis ja 5. ja 6. klass lõpetas suvetööga. Korratabelit pähe pole saanud. Väga paju unustab, kuigi eelmine õhul õppis kõik ära. Aga seda mis huvitab, mäletab hästi. Nii ongi, et tegemist tähelepanuhäirega. Huvitegevust ära küll ära jäta, see talle ju eduelamus. Meie venitame siiani tavaõppes, küll aga vahetasime kooli. Leidsime väiksema u. 100 õpilasega maakooli kus tema klassis on ainult 7 õpilast ja üritame kuidagi hakkama saada.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Uuri Kajamaa kooli. Seda kiidetakse palju. Erinevtest õppekavadest saab lugeda Tallinna haridusameti kodulehelt, ei ole väga pikalt ja on üsna hästi loetav tekst. Võib ju mõelda nii, et kui laps omandab lihtsustatud õppes praktilised oskused on sellest rohkem kasu, kui tavaõppes akadeemilisi taga ajades. Väikeklass ei pruugi alati olla väga hea lahendus, kuna seal on erinevate erivajaduste konsentratsioon väga kõrge ja paljud probleemid võivad hoopiski võimenduda. Koolidel puuduvad sageli võimalused teha ühes vanuse astmes erinevaid väikeklasse.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas Rajaleidjasse olete pöördunud? Soovitan väga. Seal osatakse hästi hinnata, milline õppekorraldus lapsele sobib. Kindlasti vaja ka psühhiaatri hinnangut lapse kohta, ega tal ole ATH-d, arvutamis- või lugemisvilumushäiret jne. Last ei tohiks õppimisega “ära tappa”, see ei pruugi tulemust anda. Pigem õppida vähem, kuid koos eripedagoogiga, mis kokkuvõttes annab tõhusama tulemuse. Kas lapsel on koolis koostatud individuaalne õppekava? Jõudu!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teemaalgataja olen
Soov oleks, et laps ikkagi omandaks elementaarsed teadmised põhiainetes, kuid kui ta lasta lihtsalt läbi vedada, siis oskab ta neid küll vaid paberil, mitte tegelikkuses. Praeguseks on laps siiski õppimises maas. 2a noorema lapse õppetöö on talle paljuski ebaselge, mis puudutab just eesti keelt ja matemaatikat.
Kodus üle õppimine on praegu suhteliselt välistatud. Kui ta ka on koostööaldis ja me jõuame koos õppimiseni, siis ega temaga pikalt ei õpi. Kui asi sujub, siis sujub, ja midagi saab ikka tehtud ja kui ei suju, siis ta ärritub ja sinna kõik ka jääb. Mul ei olegi enam ajaliselt seda võimalust, et õppimist mitu korda päeva jooksul üles võtta. Olen ammu juba ümber hinnanud koduse õppimise, kuid kahjuks alles nüüd jõudnud nii kaugele, et kogu lapse õppimine talle sobivaks kohandada.

Kajamaa kool tundub hea küll, kuid asukoht ei võimaldaks seal õppida.
Olen nüüdseks lugenud läbi vähegi kõik, mis internetis õppekavade, eriklasside jm kohta lugeda on. Paraku tundub, et paberil on toimivaid lahendusi rohkem kui reaalselt.

Rajaleidjasse ei ole pöördunud. Käisime Tallinnas Psühhiaatriakliinikus psühhiaatril, edasi kogun iseloomustusi jms ja psühholoogile.
Õpib praegu riikliku õppekava alusel, IÕKi koostatud ei ole.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 08.01 19:55; 16.01 18:31; 28.01 19:55; 29.01 20:02; 21.02 21:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Viimast postitust lugedes jääb küll mulje, et LÕK on parim, mida lapsele pakkuda. LÕKis on põhiained kuni 6 klassini üsna sarnased RÕKile, ainul ülesehitus on loogilisem (Olen tutvunud erinevate õpikutega) ja tempo oluliselt rahulikum. Pedagoogikas kehtib üldiselt põhimõte, et kui laps on rohkem, kui kaks aastat teistest vaimselt maas, ei saa teda enam teistega koos õpetada. Vahe teistega ei kipu tavaliselt vähenema vaid pigem suurenema, see aga tapab viimasegi motivatsiooni: “ma ei ole kunagi milleski hea!” Iga laps vajab seda hea olemise tunnet ka väljapool kodu.

Seega pea püsti, sinu lapsest saab kindlasti kuldsete kätega töötegija, keda vajame Eesti riiki rohkem, kui laiaprofiiliga kõrgharitud, aga vaid arvutis istuvaid ametnikke (vahel kasu neistki) ja seda kas ta peast oskab ruutjuurt võtta, no see pole kellegi asi.

Rajaleidja keskusesse tuleb teil niikui nii pöörduda, sest ilma nõustamiskomisjoni otsuseta ei saa midagi teha.

jaksu teile!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetajana soovitaks ka LÕK-ile üle minna. Jama muidugi sellega, et enne kui nõustamiskomisjon lihtsustatud õppekavale suunab, peab olema kool rakendanud ka teisi meetmeid – esimese asjana IÕK. Kui kool seda teinud pole, siis LÕK-ile määramine venib. Senikaua peab IÕK abil riiklikul õppekaval edasi õppima.
Madala akadeemilise võimekusea lapsele on LÕK ainuõige valik. Kui ta saab õppida vastuvõetava tempoga, siis tulemused paranevad ja koolirõõm tuleb tagasi. Hilisemas elus on nad enamasti tublid töötegijad ja elavad nagu iga teine inimenegi.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mida psühhiaater täpselt soovitas? Põhjus miks ma küsin on see, et lihtsustatud õpet (LÕK) määratakse ainult sellisel juhul kui lapsel on vaimne alaareng. See tähendab seda, et kui lapsel on tulemused piiripealsed või natukene allapoole piiri, siis lihtsustatud õpet määrata ei saa. Sellisel juhul tulevad kõne alla väikelassid, õpitulemuste vähendamine mõnes aines (Rajaleidja soovitusega), IÕK jne.

Ehk siis lihtsustatud õppekavale ei saa lihtsalt ÜLE MINNA, nii nagu mõned soovitavad. Seda ei saa ka Rajaleidja keskus otsustada, vaja on psühhiaatri hinnangut, et laps on vaimse alaarenguga!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen õpetaja, küll aineõpetaja ja algklasse ei õpeta, aga teemaalgatajal soovitaksin pöörduda kohe Rajaleidjasse, samuti koolist konkreetselt uurida mis lapsega tunnis tehakse. Siiani on mõningates koolides nii, et õpetajad tegelikult juba õpetavadki last mingi individuaalse kava alusel, aga lapsevanemat ei teavita ja kuskil paberil midagi kirjas pole. See aga tähendab, et lapse õpiprobleem ei jõua ei vanemateni ega saa seda mingite tõendite alusel Rajaleidjas käsitleda. Juhul, kui kasvõi 1 lapse õpetajatest juba rakendab mingisugustki individuaalsust (kasvõi loeb talle teksti ette, annab lihtsamaid ja/või lihtsama tekstiga ülesandeid), siis laske õpetajal see tegevus tagantjärele fikseerida (ja et nö paberid korras oleks, peab lapsevanema nõusolek olema).
Käitumisprobleemide osas ei oska kommenteerida, sest eripedagoogika tausta mul pole, olen vaid taoliste õpiprobleemidega lapsi õpetanud. Mul on mõnel vaid mõnes aines IÕK, variante mida see IÕK tähendab, on palju. Mõnel mu õpilasel on LÕK. Kõik nad õpivad tavakoolis, koos teiste lastega, aga osadel on siis individuaalsed ülesanded ja lähenemine (õpik+töövihik muidu samad), osadel on täiesti oma programm ja omad õpikud-töövihikud. LÕK korral on tundide hulk õppeainete kaupa teistsugune, nii et osad tunnid on neil teiste õpilastega koos, osad eraldi. Ütlen ausalt, et õpetaja jaoks on igasugused IÕK-d ja LÕK-d lisakoormus, eriti kui lisanduvad käitumisprobleemid ja kui taolisi õpilasi on klassis mitu. Aga veel hullem oleks püüda neid RÕK järgi õpetada, sest see ei ole neile jõukohane ja kuna pole jõukohane, siis tekitab frustratsiooni ning sellest tulenevalt täiendavaid käitumisprobleeme. Eduelamus on vajalik, õpilane ei taha end tunda lollina, nii et ka mina teen oma parima, et IÕK ja LÕK lapsed jõuaksid nendele seatud eesmärkidele, et nad saaksid õpitavast aru, areneksid ja tunneksid, et saavad millegagi hakkama.
LÕK pole ka mingi koll, mida karta, sest materjal hõlmab siiski kõiki teadmisi, mida ühel normaalsel inimesel täiskasvanuelus vaja läheb. Akadeemilist karjääri pole küll loota jah, aga hästi teenivaks spetsialistiks võib ometi saada.

IÕK saada on lihtsam ja see võib olla ka ajutine. LÕK saamiseks on tõesti vaja psühhiaatri hinnangut, et lapsel ongi võimeid vähe ja ongi mahajäämus, mitte vaid väike kõrvalekalle, mis nö normi piiresse siiski jääb. IÕK korral õpitakse siiski riikliku õppekava materjalide järgi, ent õpitulemused võivad olla vähendatud ja tempo võib olla teine. Õpitulemused peaksid olema saavutatud siiski õppeastme lõpuks (minimaalsed, mis RÕK ette näeb). Samuti on IÕK korral ette nähtud erinevad toetusviisid, et õpilane siiski saaks õpitud. Näiteks lihtsustatud tekst, teistsuguse ülesehitusega ülesanded, kuigi õppesisu ise on siiski sama, mis teistel, kes RÕK järgi õpivad. Kui teil hetkel veel riiklik õppekava käsil, siis esmalt proovitakse IÕK-d (soovitan kohe asja ajama hakata) ja kui ka sellest on vähe, siis vaadatakse edasi. Aga see vaatamine ja psühhiaatrite külastamine võtab aega, samas, mida varem laps abi saab, seda parem.
Põhiaines perioodihindeks saadud 2 on juba isegi midagi, millele Rajaleidjas tugineda, et õpilane ei saa hakkama.
Väikeklassid pole koolide poolt väga heal meelel väljapakutud variant, kuna selleks on vaja KOV-lt täiendavat raha saada ja mitte vähe. Väikeklassi võib ka määrata käitumisprobleemide korral, aga ma arvan, et esialgu tasuks proovida lihtsalt IÕK-d.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 28.01 14:50; 29.01 13:42; 30.01 14:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen teemaalgataja.
Olen saanud kätte pühhiaatri soovitud dokumendid koolist.
Ma emana olen muidugi väga subjektiivne, kuid leidsin sealt nii mind üllatavaid kui ka selliseid aspekte, mille kallal tahaksin norida.
Koolipoolne info kokkuvõtvalt :

Oskab kuulata ja kaasa töötada, ka rühmatöös. Aga on selles ebastabiilne, sageli viibib justkui kusagil mujal. Toodi välja tegemata tööde ja puuduvate õppevahendite teema ja lapse mitte osalemine konsultatsioonitundides. On käeliselt nõrk ja väga kehva käekirjaga. Aineõpetajad on kõik nõus, et vajab individuaalset abi, keeltes vajab seda väga palju ja on neis tundides aeglane. Ühe aine kohta on suisa öeldud, et on selles aines väga loid. Logopeedi hinnangul on kõige rohkem probleeme kirjutamisega, teeb väga palju kirjavigu (düsgraafilised vead ja ka reeglivead). Lugemine kuidas kunagi. Laps on ükskõikne oma õpingute osas ja ei pinguta tulemuste nimel. Toodi välja ka, et varasematel aastatel esinenud konflikte ja tihti vägivaldne, kuid see aasta need probleemiks pole. Vahetunnis tormab sihitult ringi.

Küsimustikust ilmneb siis et tähelepanuga on probleeme, laps peab palju üle küsima. Samas instruktsioonide mõistmine tuleb raskelt. Unustamise/kaotamisega selle järgi probleeme pole, rahutusega ka mitte. Vajab vaikset keskkonda. Iseon lärmakas. Sotsiaalseid probleeme ei esine. Meeleoluga, enesehinnanguga probleeme pole. Aga rikub reegleid.

Õppevormi pole välja toodud, kuid samas sellest on vähe vist järeldada.
Võtan klassijuhatajaga selles osas ühendust.

Kuid tegelikult oli mul väga kurb seda iseloomustust lugeda. Probleemid ei ole ju tekkinud üleöö. Kui varem vähegi oleks märku antud probleemide ulatusest (mitte räägitud, et ta on keskmine, mul on keskmisest jätkuvalt tavakooli mõistes teine arvamus), oleks julgelt hulga varem midagi ette võtnud.

Rajaleidja osas, siis arvan, et ootan need paar nädalat veel, et psühholoogil lapsega ära käia ja siis ehk on mõttekam pöörduda sinna.

Aga ma tänan väga kõiki vastajaid ja kel vähegi abiks olevaid mõtteid vms jagada, siis olge julged jagama!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 08.01 19:55; 16.01 18:31; 28.01 19:55; 29.01 20:02; 21.02 21:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Rajaleidjast nii palju, et vähemalt Põhja -Eesti keskuses liiguvad asjad väga aeglaselt, seega soovitan uurida, kui pikk on järjekord ja panna laps järjekorda ning kui psühholoogi aeg on teada, siis võib ju panna rajaleidjasse aja pärast seda.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Rajaleidjas ei käida 1 kord ja kohe mingit hinnangut või lahendust saamas. Esmalt hakatakse ikka uurima ja vaatama, vajadusel saab ka sealtkaudu psühholoogile. Vähemalt osades keskustes on ka omad psühholoogid olemas. Rajaleidjasse pöördumiseks ei ole vaja enne psühholoogi juures ära käia, ühendust võiks võtta pigem kohe ja selgitada oma muret. Ma isegi ei tea, kui kiiresti Rajaleidjas löögile pääseb, aga see, et paari nädala pärast psühholoogi aeg on, ei sega kuidagi seal alustamist.
Asja menetlemiseks kulub nagunii aega ja oleks väga hea, kui saaksite mingi lahenduse (olgu see siis näiteks IÕKd rasketes ainetes) ja seda lahendust proovida enne kooliaasta lõppu.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 28.01 14:50; 29.01 13:42; 30.01 14:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Selgitage mulle, mis põhjusel sinna Rajaleidjasse otseselt pöörduma pean. Ma saan aru, et ka seal saab spetsialistide juures käia. Kuid kas siis enam nii ei saagi, et ma vajalikud dokumendid ilma nende spetsialiste külastamata nõustamiskomisjonile esitan? Lehelt loeksin nagu välja küll, et saan lihtsalt taotluse esitada ja selle menetlemine võtab kuni 30 päeva. Selles mõttes, et lapsel on olemas juba psühhiaater, kelle juures käia, psühholoog, kes teeb hindamist. Logopeedi hinnangu saab ka lapse kooli logopeedilt. Et ma ei sooviks küll spetsialiste dubleerivalt külastada. Koostöös selle sama psühhiaatriga olen juba varasemalt nõustamiskomisjonis lapsega käinud, sobiva lasteaiarühma valimisel. See oli aga jah enne Rajaleidja aega. Käime lapsega Regionaalhaigla Psühhiaatriakliinikus.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 08.01 19:55; 16.01 18:31; 28.01 19:55; 29.01 20:02; 21.02 21:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Rajaleidja ongi see asutus, kus töötab nõustamiskomisjon.

http://www.innove.ee/et/haridustugiteenused/noustamiskomisjonid
http://www.innove.ee/et/haridustugiteenused/noustamiskomisjonid/korduma-kippuvad-kysimused

Kas teie juhtumiga tegelema hakkavad inimesed peavad piisavaks lapse psühhiaatri ja psühholoogi hinnanguid, sõltub juba konkreetsest juhust ja inimesest. Kindlasti võetakse teie psühholoogi ja püshhiaatri hinnanguid-soovitusi arvesse.
Komisjoni kuulub samuti psühholoog ning võimalik, et tema ja mõni teine spetsialist soovivad enne soovituste tegemust (otsust) täiendavalt lapsega tutvuda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 28.01 14:50; 29.01 13:42; 30.01 14:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma saan aru, et pikemad ja põhjalikumad uuringud on lapsel siiski läbimata?
Siis tuleks kindlasti Rajaleidjasse pöörduda, et hinnata mälu jms üldist võimekust. Veel ei saa ma aru, miks sa ei soovi teise psühhiaatri arvamust? Praegune ei tundu sinu kirjelduse järgi just eriti kompetentne olevat: ma ei ole kindel, et ma sain sinu jutust õigesti aru, aga kas seesama psühhiaater, kes ca neli aastat tagasi ei soovitanud lapsele isegi mitte koolipikendust annab nüüd nõu laps lihtsustatud õppekavale suunata!?! Väga kummaline. Et siis laps, keda neli aastat tagasi hinnati normintellektiga olevaks taandus mõne aastaga kergesse vaimse arengu peetusesse?
Tagantjärele tarkusena võib tõesti öelda, et kindlasti oleks laps pidanud saama aastakese koolipikendust. Teiseks tundub, et lapsel on tõsine tähelepanuhäire ja sellisel juhul on ravimid suureks abiks. Neid pole te veel proovinudki?
Minus tekitavad õudu need soovitajad, kes enesekindlalt pakuvad välja lihtsustatud õppekava. See peaks olema siiski viimane valik, sest seda otsust tagasi pöörata ei saa. LÕK tähendab seda, et inimene jääb sisuliselt 6 klassi haridusega, jah paberite järgi lõpetab ta 9 klassi, aga peale LÕK 9. klassi on erialavalik väga piiratud ja ei ole mingit võimalust tulevikus keskharidust saada.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma saan aru, et pikemad ja põhjalikumad uuringud on lapsel siiski läbimata?
Siis tuleks kindlasti Rajaleidjasse pöörduda, et hinnata mälu jms üldist võimekust. Veel ei saa ma aru, miks sa ei soovi teise psühhiaatri arvamust? Praegune ei tundu sinu kirjelduse järgi just eriti kompetentne olevat: ma ei ole kindel, et ma sain sinu jutust õigesti aru, aga kas seesama psühhiaater, kes ca neli aastat tagasi ei soovitanud lapsele isegi mitte koolipikendust annab nüüd nõu laps lihtsustatud õppekavale suunata!?! Väga kummaline. Et siis laps, keda neli aastat tagasi hinnati normintellektiga olevaks taandus mõne aastaga kergesse vaimse arengu peetusesse?
Tagantjärele tarkusena võib tõesti öelda, et kindlasti oleks laps pidanud saama aastakese koolipikendust. Teiseks tundub, et lapsel on tõsine tähelepanuhäire ja sellisel juhul on ravimid suureks abiks. Neid pole te veel proovinudki?
Minus tekitavad õudu need soovitajad, kes enesekindlalt pakuvad välja lihtsustatud õppekava. See peaks olema siiski viimane valik, sest seda otsust tagasi pöörata ei saa. LÕK tähendab seda, et inimene jääb sisuliselt 6 klassi haridusega, jah paberite järgi lõpetab ta 9 klassi, aga peale LÕK 9. klassi on erialavalik väga piiratud ja ei ole mingit võimalust tulevikus keskharidust saada.

miks see 6 klassi nii hull on? mu poiss lõpetas ka põhikooli lihtsustatud õppekava järgi, läks kutsekasse ja töötab 6.aastat ühes suurfirmas õpitud erial. Mina, magistrikraadiga inimene, kes töötab riigiasutuses ametnikuna, teenin täna poole vähem, kui mu poeg. Poisil on sõbrad, teeb sporti, käib tööl, reisimas, autojuhiload on olemas. Laps on õnnelik ja rahul, varsti hakkab naist võtma.
Kohe, kui 5.klassis läks lihtsustatud õppekavale, muutus elu ilusaks minu jaoks 🙂 ja on senini.
Muidu oleks ta ehk rikutud närvikavaga töötu, keda üleval pean pidama. Praegu elab ta oma korteris ja maksab loomulikult kõik arved ise. Vastavalt võimetele töö ja haridus. Ei saa hüpata üle oma varju.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teemaalgataja

Mu tekstid on pikad ja ehk segasevõitu, vabandan.

Lapsega enne kooli uuesti psühhiaatril me ei käinud. Mõtlematult, kuid mis teha. Lasteaias õpetajad ja logopeed hindasid lapse tragiks ja tubliks, et võib õigeaegselt ja tavaklassi suunduda.
Psühhiaatril viimati enne praegust käisime seoses tasandusrühma vajadusega, kõne pärast. Tol ajal jah oli lapse käitumine psühhiaatri arvates nn. normikohane, kuid tollal nii pisikestel Eestis minu teada ei kiirustatudki diagnoosidega.

Testid on praeguseks hetkeks tehtud, psühhiaatri juures uuel konsultatsioonil käidud. Mõlemad spetsialistid tõid välja lapse impulsiivsuse ja madala keskendumisvõime. Psühhiaatri sõnul on lapsel väga selgelt avalduv tähelepanuhäire. Tundes oma last, siis olen selle hinnanguga nõus, vähemalt tean nüüd, et ei mõtle ise üle.
Lisanduvad siis sellele logopeedilised probleemid, et eks need kaks kokku ongi paras kompott.
Testide tulemuste ja vestluse valguses, siis praegune soovitus on väikeklass, lisaks ath sümptomite leevendamine rohtudega.
Mis lõpuks komisjonis määratakse, väikeklass või mitte, eks näis. Tegutsen edasi ja uurin ka lapse enda koolist, mis neil reaalselt pakkuda oleks, kuid nagu esimeses kirjas kirjutasin, siis kohaliku väikeklassi osas olen suurte eelarvamustega, ei pea seda parimaks valikuks. Omad plussid sel muidugi on.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 08.01 19:55; 16.01 18:31; 28.01 19:55; 29.01 20:02; 21.02 21:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nõustamiskomisjoni väikeklassi ainsaks kriteeriumiks on lapse vägivaldsus. Kui seda ei ole, tuleb õpiraskustega laste klassi otsus.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.03 16:33; 08.05 20:42;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See viimane väide ei vasta küll tõele.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vastab küll tõele, olen isiklikult osaline olnud 25 lapse komisjoniotsuste saamise juures ja 100 % on olnud nii.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.03 16:33; 08.05 20:42;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aineõpetajad on kõik nõus, et vajab individuaalset abi,

Aineõpetajad on nõus, et vajab IÕK, aga pole seda ometi teinud??? Mis kool see küll on?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 22 postitust - vahemik 1 kuni 22 (kokku 22 )


Esileht Erivajadustega laps HEV lapse hindamine ja õpivõimalused.

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.