Noh veidi statistikat siis huvitatuile kahe eelneva aasta põhjal.
25 parima seas on vanuseklassist sõltumata (algkool, põhikool) umbes 40% eliitkoolide lapsi, 100 parima seas 25%.
Kõige väiksem tõenäosus oma tulemust oluliselt parandada 1. ja 2. klassi võrdluses on eliitkooli poistel.
Kui defineerida nii, et kuld = vähemalt 25% parimast tulemusest, hõbe = vähemalt 50% parimast tulemusest ja pronks = vähemalt 75% parimast tulemusest (arvestus 1. ja 2. klassi kohta eraldi), siis 16% eliitkooli lastest sai 1. klassi hõbeda asemel 2. klassis kulla (23% tüdrukutest, aga vaid 9% poistest). Tavakooli laste puhul oli selliseid ainult 3%. Samas, tavakooli lastest lausa 26% said 1. klassi pronksi asemel 2. klassis hõbeda, eliitkoolides oli selliseid vaid 11%. Seega võiks öelda, et eliitkoolides arenesid jõudsalt edasi parimad (ja pigem tüdrukud), tavakoolis keskmised.
Kõigi mõlemal aastal osalenute peale kokku saadi 2. klassis keskmiselt 15 punkti rohkem.
Kui vaadata ainult neid, kes said 2. klassis vähemalt 90 punkti, siis eliitkooli poiste tulemus paranes keskmiselt 16 punkti, eliitkooli tüdrukutel 28p, tavakooli poistel 28p, tavakooli tüdrukutel 30p.
Eliitkooli poistest ainult 4% parandas oma tulemust rohkem kui 30 punkti võrra, samas kui eliitkooli tüdrukutest sai sellega hakkama 31%! Tavakoolis poiste-tüdrukute erinevust selles osas pole – 17%. (Kõigi nii palju tulemust parandanute 1. klassi tulemus polnud eriti kõrge: keskmiselt 37 punkti, neid lapsi oli kokku 166 ja vaid 10-l neist 1. klassis üle 60 punkti.)
Tulemuse halvenemises eliitkool ega sugu mingit rolli ei mänginud, kõigi gruppide osalejais umbes 14%-l läks 2. klassis kehvemini. Selliseid lapsi kokku oli 153 ja nende keskmine punktisumma 1. klassis oli 58.
Üldiselt, mida väiksem punktisumma 1. klassis, seda rohkem seda 2. klassis parandati, üle 100p saanute juures jõuab parandus nulli. Kõikumist on siiski väga palju, usalduspiire jm täpsemat ei viitsi arvutada.
Huvitav, kas see eliitkooli poiste/tüdrukute anomaalia on ainult möödunudaastane nähtus…