Ma olin mõned aastad tagasi töötu kokku umbes poolteist aastat. Ja vist oli aasta ja 4 kuud, kui hakkas konsultandi poolt survestamine ja ka mõnitamine pihta. Õigemini määrati ühel hetkel uus konsultant, kes pidavat nende pikaajalistega tegelema, enne seda oli mitu normaalset konsultanti, isegi koolituse võimalust pakuti, aga see uus tädi võttis ka koolituse pakkumise tagasi, kuigi see oleks töö leidmisele kaasa aidanud.
Päris alguses suutis konsultant end viisakalt ülal pidada, kuna ma käisin palju vestlustel ja pääsesin mitmed korrad järgmisse vooru edasi – ju ta lootis must kiirelt lahti saada. Aga kui selgus, et aina äraütlevad vastused tulevad, siis hakkas ka mulle Selverisse müüja kohta peale suruma. Olen ka spetsialist ja müüja palk ei oleks vist isegi pool mu tavapalgast. Lisaks ei kujuta ma end absoluutselt ette müüja tööd tegemas, ma päriselt arvan, et ma ei saa hakkama samaaegselt kassaaparaadi, kauba ja kliendiga, pluss ma oleks vist juba esimese kuuga masenduses, sest see töö on ju raske ja alamakstud ja pead sealjuures veel olema sõbralik ja inimestega viisakas – no see ei sobi igale ühele lihtsalt ja ma ennast tunnen piisavalt, et teada, mulle ei sobiks. Aga ühtegi muud pakkumist konsultant ei teinud, ma oleksin vabalt kaalunud mõnd teist lihttööd ajutise valikuna, mis mingigi sissetuleku oleks andnud ja mis oleks mulle sobilikum tundunud. Aga just selle Selveriga käidi jubedalt pinda. Ja see suhtlemine oli seal ikka niivõrd nõme – minuga suheldi sellise tooniga nagu ma oleksin mingi pahandusega hakkama saanud laps, kui ma Selverisse tööle ei taha minna. Igatahes kaalusin ka kaebuse esitamist.
Kusjuures, ma oleksin ju võinud ka kandideerida sinna Selverisse, aga huvitav, mis nad sellest oleksid arvanud, kui ma oleksin neile vestlusel öelnud, et ma otsin siiski erialast tööd edasi ja nemad oleksid vaid pealesunnitud ajutine valik?
Meenus veel, et ma mainisin ka konsultandile, et mul on seda töötukassat vaid haigekassa pärast vaja (selle jätsin mainimata, et ma ju reaalselt mingit abi polnud saanud nendelt, lihtsalt käid nägu näitamas ja aru andmas, mis midagi tööotsingutele juurde ei andnud), selle peale ta soovitas töötule, ilma sissetulekuta inimesele, tasulist ravikindlustust 🙂 No minu jaoks oli see viimaste kuude kogemus ikka parajalt haige kogemus, kui peaks veel sinna kunagi sattuma ja sarnane suhtumine oleks, siis ei ootaks enam selle kaebuse esitamisega ka. Seekord jäi kaebamata, sest vist õnnestus üsna ruttu peale seda Selveri teemat ikkagi erialasele tööle saada. Aga väga halb maik jäi töötukassast – oma konsultandid võiksid nad siiski koolitada inimestega viisakalt suhtlema ja lisaks ka arvestada, et inimesed maksavad makse selleks, et vajadusel nad sealt teenust saaksid, mitte ei maksa selleks, et mõnitamise osaks saada.
Pikk jutt sai, lihtsalt meenus see ebameeldiv kogemus neid teemasid siin lugedes:)