Esileht Väikelaps Kuidas lapsega õppida ja talle tähti õpetada?

Näitan 19 postitust - vahemik 1 kuni 19 (kokku 19 )

Teema: Kuidas lapsega õppida ja talle tähti õpetada?

Postitas:

4,5a poiss, esimene lasteaia läbi saamas. Olen mures, kuidas ta saada tähti/numbreid tundma.
Lasteaias ka rõhutatakse seda, et ei saa ainult loota lasteaia peale, et tuleb ka kodus õppida.
No ma üritan ja see on nii lootusetu, et ma ei näe sel üldse mõtet. Oleme enam vähem mingi numbri ja tähe selgeks saanud, paar päeva on vahet ja täiesti unustatud. Mis paar päeva vahet, minuti pärast küsin sama tähte ja juba on meelest läinud.
Ma saan aru et lasteaia päeva õhtuks on laps juba väsinud, aga kuidas siis koolis olema hakkab?
Ja millal mul on siis hommiku poole päeva võimalust temaga õppida, kui ise ju tööl ja laps lasteaias.
Üldse tundub olevat laps, kes ei ole üldse huvitatud õppimisest ja kellel on keskendumine raske. Nii kui me mingeid ,, õppetükke ” teeme ja kasvõi neid nuputamisraamatuid koos vaatame, siis tal keskendumine seotud raskustega. Ikka on vaja maas aeleda, minu peal turnida, nägusid teha ja mingit muud tegevust omal leida.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina oma poega õpetasin mängides. Tähti ja numbreid õpetasin nii, et väikesed autod sõitsid puust täheklotside juures ja näitasid tähti ja numbreid. Tänaval loendasime autosid, linde, koeri, kasse jne. Tänavasildid said kõik ära loetud. Ja iga õhtu lugesin talle raamatut. Laua taga õppimist ei olnud.
Leia teema, mis su poega huvitab ja lähene loovalt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

mõtle tähtedest kui piltidest. Maja ta ju tunneb pildil ära? miks ta ei peaks siis nt O-tähte ära tundma, kui seda on talle õpetatud? Ära ütle, et “hakkame nüüd õppima”. Vala täheklotsid mööda tuba laiali ja palu tal aidata nt kõik O-tähed sul kokku korjata. Mina olen huvi pärast oma 2,5aastasele just niimoodi selgeks õpetanud O, I ja S-i – need on ju kõige lihtsamad tähed – O on ring, nagu pall, I on kriips ja S on nagu uss 🙂 Laps õpib neid nagu pilte – kui ta tunneb täheklotsil ära pääsukese, siis miks ei peaks ta äratundma S-i? Ja nii me olemegi siis rivisid teinud jne. Kui ta nt O pähe toob Ö ja Õ, siis ütledki, aga vaata mis siin pealon, mingid täpid! Kui O peal on täpid, siis see on hoopis Ö! ja võid veel juurde teha öhöhöhöööö ja last kõdistada 😀

Teine võimalus on hoopis värvidega maalida tähti. Kas siis pintsliga või näpuvärvidega, kriitidega õues, liiva sisse näpuga – see on huvitavam kui toas laua taga istuda ja raamatus näpuga näidata. Õpetadki paralleelselt tähti ära tundma ja neid kohe ka kirjutama.

Ja miks sa peaksid hommikupoole õppima? seda võib ju teha suvalisel ajal, õhtul, nädalavahetusel. Ei peagi iga päev drillima ju 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kõik käis läbi mängu ja tegevuste ning tegelikult meil täheklotsid ja tähemängud ikka 1-2-aasta vanuselt. Immiteerisime näppudega tähti ning vanas aabitas oli üks väga hea luuletus mis mulle omal ajal meeldis ja ka oma lapsele ning aitas kujundlikult tähti meelde jätta (M kui kamm, mis juustes käib, U on nagu hoburaud jne). Kui joonistasin pildi, siis alla kirjutasin trükitähtedega sõna jne. Väljas sai puupulkadega, kivikestega, liiva peale joonistamisega samamoodi möödaminnes sõnu kirjutada. Samuti käis loendamistega, et mulle palun 2 kommi, sulle kolm kommi. Ehitasime torni ning lugesime, kui palju klotse sai kõrgusesse panna enne torni kokkukukkumist (laduda numbrite järgi väiksemast suuremaks, suuremast väiksemaks). Samuti sai teha numbriklotsidega tehteid. Mingist vanusest mina mänguasjadega lapsega enam ei mänginud, aga koostegevuseks olidki värvimised, meisterdamised, tegevusvihikud (mitte konreetselt tähtede õppimised, aga muid), tegevuskaardid (seal oli ka loendamisi, lisaks nuputamistele), doominomängul on vaja lugeda kokku täppe, täringumängudel samuti loendamised jne.
Hiljem tulid (kui kokkulugemist harjutada) asjade otsimised minu antud vihjete järgi paberil (alguses sõna, lause, jutt), siltide lugemised jne

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Katsu kõigepealt sellest enda lootusetuse-tundest lahti saada. Praegu sa lähened asjale nii, et sul tuleb lapsega kõvasti tööd teha: raiuda talle pähe, et see täht on selline ja see number selline – kui siis paistab, et tööl ei ole mingeid tulemusi, päheraiutu on sealt paari päeva pärast kadunud, siis on see olnud täiesti mõttetu! Umbes nagu umbrohuga: juurin kõik võililled tänavu välja, aga järgmisel aastal on muru täpselt sama moodi võililli täis. Või mässan hulk aega söögivalmistamisega, aga see läheb täiesti kõrbema ja ikka pole midagi süüa.
Vot sellisest seosest peaks lapse õpetamise juures lahti saama – väikelapse õpetamine ei ole mingi kohese konkreetse resultaadiga töö! See ongi mäng, mis on osa meeldivast ajaveetmisest oma lapsega. Sa lihtsalt suhtled selle väikese vahva inimesega iga päev ja ühtlasi tutvustad talle meie maailma. Vaikselt muidugi pead silmas ka juba kooliks ettevalmistamist. Sealjuures võid kasutada neid eelmiste kägude kirjeldatud nippe ja enda omi ka juurde leiutada. Aga loobuda võiksid just sellest teadmiste kontrollimisest, et küsid lihtsalt lapselt ühte ja teist tähte – no ja kui ta ei tea, siis tunned frustratsiooni. Aga võibolla polnud parasjagu tema jaoks sobiv hetk, võibolla ta lihtsalt ei mäleta – endalgi ei tule vahel kellegi nimi meelde, mida tegelikult peaksid teadma -, võibolla ta ei taha öelda.
Võrdluseks võin öelda, et meie poiss, praegu viie ja poolene, muidu pigem terane laps, ka ei suuda tähti meeles pidada – tal on tekkinud juba huvi vahel midagi kirjutada, ja siis küsib pidevalt, milline üks või teine täht välja näeb. Olgugi et juba kolmeselt olid tal korraks justnagu kõik tähed peaaegu selged. Aga näe, konkreetsel hetkel ikka ei tule meelde.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Erinevad tähe puslesi, tähekaarte jne edasi on poes, mul juba 2aastane oskas aru saada neist ja mängisime igapäevaselt nendega.
Lupsti lugema raamatud on head ja sealt saab palju ideid õpetamiseks.
Erinevad töövihikud ja lauamängud on ka selleks.

Tööd peab tegema ikka igapäev kasvõi 10-15 minutit, et lapsel üldse tekiks õpiharjumus

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kleepisin puzzlemati tähed seinale ja mängisime “Mis täht see on?” mängu, alguses ütlesin, mis tähega tegu on, edaspidi arvas ise ja paari päevaga olid peas, laps oli siis 2a1k.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks peab 4,5a laps veel tähti ja numbreid oskama? Sellepärast, et “kõik teised oskavad”? Usu, ta hakkab neid tundma nagunii, varem või hiljem. Veider nõudmine lasteaias, neljaste õppeprogrammi ei kuulu kindlasti kohe veel tähtede õppimine. Läbi mängu on selles vanuses igal juhul parem neid asju lapsele tutvustada kui end stressi viia lapse “õpetamisega”.

Aga üks nipp näiteks: osta komplekt tähestikumagneteid külmkapi peale või magnettahvlile. Alguses laps veeretab neid niisama, ilusad ja kirevad, siis hakkab juba küsima, mis täht on üks või teine… ja märkamatult ongi tähed selged ühel päeval. Nii õppisid minu mõlemad lapsed enne 6a saamist tähed selgeks, kuueselt tuli juba veerimine ja kooli minnes oli lugemine selge. Mingit survet või kodus teadlikult õppimist seejuures ei olnud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Osta tähepuzzle ja hakka mängima. A nagu auto, B nagu banaan. Mu 2,5a õppis kiiresti ära. Samuti vaata koos raamatuid ja räägi lastega. Mul lapsed kohe kutsuvad mind, et emme hakkame raamatut lugema. Muidugi 3-aastane veel lugeda ei oska, aga jutustada ikka oskab, mida pildil näeb. Numbreid hakkasime õppima nii, et loe mitu näppu mul on, siis loe kokku enda omad jne. Tekib raamatute uurimise harjumus. Lapsele meeldib aeg, mis koos veedate. Unejutust ka ei pääse, lapsed nõuavad.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps on niivõrd püsimatu, et temaga selliseid asju teha lõppeb minupoolse närviminemisega. Tema tahaks ainult tagaajamis- ja müramismänge.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps on niivõrd püsimatu, et temaga selliseid asju teha lõppeb minupoolse närviminemisega. Tema tahaks ainult tagaajamis- ja müramismänge.

Tähekaardid (või käpiknukud tähekaartidega) saavad ka tagaajada. Tähti saab kleepida igalepoole avastamiseks vôi nendega peitust mängida. Võidu võib joosta ja tähti ühest kohast teise viia nt kõik kokku koguda ja seejärel sorteeria. Tähemultikad. Värvipildid.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil olid kunagi kasutuses tähekaardid. Tähed olid peal karedad. Sai alguses näpuga mööda karedat tähejoont tõmmata ja pärast liivale joonistada. Oli üks kandik meil liivajoonistamiseks. Pärast ostsin kirjatähtede komplekti ka juurde ja sai mänguliselt kohe ka kirjatähed selgeks. Kaardid ostsin http://www.sisehoov.ee/muume

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja mis sellest kasu on, kui ta õpibki neid tundma? Minu laps tundis tähti varakult, siis vahepeal oli savi nendest tähtedest ja lugema hakkas ikka siis, kui oli valmis. Pole näinud, et nendest hirmsasti drillitud lastest hullud geeniused hiljem kasvaksid.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 03.06 20:25; 04.06 13:07;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui lapsele meeldib arvuti siis klaviatuur võib abiks olla. See on ka huvitav – tähti trükkida.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja mis sellest kasu on, kui ta õpibki neid tundma? Minu laps tundis tähti varakult, siis vahepeal oli savi nendest tähtedest ja lugema hakkas ikka siis, kui oli valmis. Pole näinud, et nendest hirmsasti drillitud lastest hullud geeniused hiljem kasvaksid.

Just. Minu laps tundis kaheselt pea tervet tähestikku (sh võõrtähti) – sest tal oli lihtsalt megahea mälu. Numbreid oskas lugeda peaaegu veatult 20ni. No ja mis sest kõigest kasu on olnud – varsti saab 5 ja ei tunne mingit huvi lugemise ega arvutamise vastu. Ma ka juba õhinal eeldasin, et no nüüd saan omale lapse, kes 3-aastaselt vähemalt juba loeb või midagi :))).
Vahel lasen unejutu raamatust tal endale lihtsamaid sõnu veerida – a la ema, isa, ja jms. Need on tal ka juba pähe jäänud, ilmselt vastab tähekujude pildi järgi mulle, kui küsin :).
Ise arvan, et kui tahan lugemist tõsiselt ette võtta, siis kindlasti teen midagi teemadel, mis last huvitavad, alustan selle teema lihtsamatest ja lühematest sõnadest. Tuleb olla loov, muudmoodi ei saa.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minul on vanema lapse ajast Alguse Asi arvutis, vaatasin, et see praegugi saadaval. Kuna lastele üldiselt arvuti meeldib, siis saab seda edukalt tähtede-numbrite õppimisel ära kasutada.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Palun ära hakka sellest mingit igapäevast drilli ja kohustust tegema, kui sina lähed lõpuks närvi ja laps ei taha ega saa, sest ta lihtsalt ei saa veel pihta, eriti kui emal pole mingit õiget metoodikat, oskust ega kannatust. Sellega õpetad sa teda lugemist ja üldse õppimist vihkama. Lapsega käib kõik läbi mängu. Otsi materjale, kuidas õpetada thti ja kokkulugemist (et ei õpeta mingi kõhh, põhh tõhh ja gee ja jotti nt). Meil on sellised pildikaardid juba pooleteiseselt kasutuses, esialgu õppisime asju, siis tähti, loendamist, elus/eluta, rohkem/vähem võrdlusi, nüüd viiesena õpib laps kirjutamist (suva lastevildikad saab sealt pealt ära kustutada). On ka numbrikaardid olemas, laske kinkida vms. On ka magnettähed, aga need on rohkem loopimiseks, suuremale lapsele on juba sõnamängu tähed.

Ja lapse arengus on KÕIK omavahel seotud: ronimine arendab keeleoskust, peenmotoorika ja nokitsemine arendab matemaatikaoskust. Niiet kui laps tegeleb päevad läbi ronimise ja jooksmisega, mis selles paha saab olla. Küll jõuad talle tasapisi ka kõik muu selgeks õpetada, see võtab ju vähe aega korraga ja möödaminnes on kõige parem, niiet laps ei saa arugi, et nüüd midagi õpib.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ütlesin enne, et mu laps sai varakult tähed ja numbrid selgeks. Meie õppisime tähti läbi sellise mängu, et olid tähekaardid. Laps võttis ühe kaardi ja pidi kehaga seda tähte tegema, mina püüdsin arvata, mis täht see on. Lisaks õppisime tähti ja numbreid poes, kui oli igav. Seisime näiteks sabas ja laps vaatas silte, mis see tähendab, mis see. Selliste mängudega võttis küll hästi vedu ja õppis väga varakult tähed selgeks, aga lugemaõppimisega läks sellegipoolest aega. Samas tema tugevam külg on loogika ja arvud, sisse sai reaalkooli. Seitsmeselt loeb kenasti, aga kirjutamisel teeb palju vigu. Lugemine tuli kuueselt, varem ikka üldse ei läinud asi ja ei olnud huvi ka. Oma kogemusest võin öelda, et see aastaselt tähtede õpetamine, mis siin üks ema välja tõi, ei ole väga efektiivne. Ka kolmeselt-neljaselt ei pea tähti tingimata oskama. Mingit eelist edaspidiseks see ei anna.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 03.06 20:25; 04.06 13:07;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps ka ei tundnud huvi, kuni ostsime tavalise kriiditahvli. Hakkas ise tähti kopeerima ja koos joonistasime/kirjutasime.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 19 postitust - vahemik 1 kuni 19 (kokku 19 )


Esileht Väikelaps Kuidas lapsega õppida ja talle tähti õpetada?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.