Head Perekooli külastajad!

Perekool on Eesti esimene pereportaal. Ehkki viimastel aastatel on loodud uusi kaasaegseid suhtlus- ja infokanaleid, on Perekoolil jätkunud pikaajalisi ja aktiivseid külastajaid - oleme selle üle rõõmsad ja tänulikud.
1. juunil 2024. aastal lõpetab Perekooli foorum oma tegevuse. Hoolimata me püüdlustest hoida Perekooli heatahtliku ja toetava keskkonnana, võivad ka üksikud sobimatud postitused teha palju kurja, kahjustades asjaosaliste enesetunnet ja suhteid.
Jätkame Perekooli lehel igakuiselt uute artiklite ja taskuhäälingu osade avaldamist. Olete südamest oodatud ammutama kaasaegseid tõenduspõhiseid teadmisi naise ja lapse tervise, pere ja suhete teemadel.

Foorumihuvilistel on üks võimalus edaspidiseks suhtluseks näiteks äsja loodud Elufoorumis: elufoorum.com

Sisukate kohtumisteni Perekooli lehel.
Eesti Ämmaemandate Ühing

Esileht Koolilaps Loogikaülesanded, kui mul loogika lonkab.

Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )

Teema: Loogikaülesanded, kui mul loogika lonkab.

Postitas:

Vahel tuleb ette niisuguseid loogikaülesandeid, millest ma ise tegelikult aru ei saa.

Näiteks oli pilt karust, kes ronis puu otsa ja siis jänestest, kes tagaplaanil metsa jooksid, sabatutid karu poole. Küsimus oli stiilis, et kas jänesed vaatasid pealt, kuidas karu puu otsa ronib. Meie arutasime lapsega ja panime “ei”, sest nad ei olnud ju näoga karu poole ja seega ei saanud nad pealt vaadata, kuid õige vastus oleks olnud siiski “jah”. Pildil oli veel karu poole lendav kuri mesilaseparv ja küsimus, kas mesilane (ainsuses siis) ründas karu. Meie vastasime “ei”, sest reaalselt ju terve parv oli, vastus muidugi vale.

Või siis teine leht, kus on vaja värvide esemed, mida pildil on 1. Pildil oli 3 kaussi, 2 klaasi, 2 limpsipudelit ja 1 moosipurk, 1 teekann.. minu loogika järgi, siis moosipurgi ja teekannu peaks värvima, kuid õige vastus oli, et ainult teekannu, sest moosipurk ja pudelid on sama asi.

Või näiteks, et mis ei sobi hulka. Piltidel oli kuumaõhupall, lennuk, auto, helikopter. Mina tahtsin maha tõmmata kuumaõhupalli, sest see pole masin, kuid õige oli auto, sest see ei lenda jne jne. Kuidas ma saan last aidata, kui ma ise järeldan valesti ja tegelikult laps põhjendab kõik valikud minu hinnangul üsna arukalt ära, ei ole lihtsalt nii, et teeb huupi valesti.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tere tulemast klubisse, algklasside töövihikud on täis selliseid mitut moodi mõistetavaid ülesandeid – ei kujuta ette, mis inimesed neid koostavad, kas nad on olnud purjus või üleväsinud…

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina oleks viimaes varinadis ka auto pakkunud.
Karuga ülesanded olid eriti jaburad.
Minu nooremal lapsel oli koolieelikuna ka mingi oma logika, mis täiskasvanule täiesti mõistetamatu, aga üks õpetaja ütles, et kui suudab loogiliselt ära põhjendada, siis loevad vastuse õigeks hoolimata sellest, et tegelikult on midagi muud mõeldud (sinu kuumaõhupallinäide).
ma pean ennast suhteliselt hea loogilise mõtlemisega inimeseks, aga kui laps tuli küsima, et kuidas mõnda ülesannet lahendada, siis umbes pooltel juhtudel pidin ütlema, et mina ka ei tea. Võibolla nii, võibolla naa.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kahjuks pole teemaalgataja kirjeldatud ülesanded loogikaülesanded. Need on kahetsusväärsed ülesanded, mille pärast koolisüsteemis nii palju kahtlejaid on ja pidevalt juurde tekib. Nende põhjal tekib arvamus, et huupi vastamine ja vastuse tabamine on parem kui läbimõeldult vastamine ja põhjendada oskamine. Kurb, et selliseid ülesandeid on.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

No mina ei tea, kas siin mitte pole õpetaja vale tõlgendusega tegu ning ülesanded ok? Ehk on tegu hoopis loovusülesannetega, st. sellistega, kus õiget vastust ei olegi, tahetaksegi, et laps mõtleks edasi või tagasi, kuidas kõik olla võiks?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Hea anekdoot, mis teemaga hästi haakub, ehk siis kirjeldab seda, kuidas on võimalik olukorda erinevalt tõlgendada, ehk siis erineva loogikaga läheneda.

On matemaatikatund ja õpetaja klassis küsib küsimusi. Loomulikult on klassis ka Juku, kes on teada-tuntud vigurivänt ja viimasel ajal kahjuks ka üsna ropu suuvärgiga. Õpetaja selgitab lastele ülesannet.
“Elektritraadil istub 16 lindu ja tuleb jahimees, ning laseb kolm tükki maha. Mitu lindu alles jääb?”
Tõuseb kätemeri. Ka Juku tahab hirmsasti vastata, kuid õpetaja siiski pelgab, sest midagi head sellest oodata ei ole. Täna on Juku aga ütlemata viisakas olnud ja õpetaja hea inimesena annab siiski võimaluse.
“Mitte ühtegi”, vastab Juku.
“Kuidas siis nii?”, küsib õpetaja.
“Aga noh, 3 tükki lasti ju maha, kuid ülejäänud ehmatasid ja lendasid ka ära!”
“Jah, tegelikult oleksin ma eeldanud, et sa vastad 13 lindu, kuid mulle meeldib sinu lähenemine! Selle eest saad väga hea hinde ja viie”.
Juku ei jää aga olukorraga rahule ja kibeleb midagi seletama. Õpetaja annab talle võimaluse.
“Hea õpetaja, kas ma tohiksin teile ka ühe ülesande esitada?”
Õpetaja lööb nüüd juba hirmsasti kartma. Ta teab, et siit ei tule nüüd küll enam mitte midagi head, aga siiski võtab riski, sest Juku on täna tõeliselt tublisti käitunud. Juku kirjeldab ülesannet.
“Pargipingil istuvad kõrvuti kolm väga ilusat naist ja söövad jäätist. Esimene neist sööb jäätist lusikaga, teine suurte ampsudega ja kolmas kenasti limpsides. Milline neist naistest on abielus?”
Õpetaja, kes ka ise üsna nooruke on, läheb näost ikka kohe täitsa punaseks. “No sattusin nüüd ikka portsu otsa,”, ikka läheb asi jälle rõvedaks ära. Juku kohe ei suuda.
“Tõenäoliselt on abielus see naine, kes oma jäätist limpsis”, vastab õpetaja.
“Nojah, tegelikult on abielus hoopis see naine, kellel on sõrmus sõrmes ja seda vastust ma ka eeldasin, kuid hea õpetaja – mulle meeldib sinu lähenemine!”

Seega tõlgendamisruumi ja loogikat kui palju 🙂

Head esimest adventi!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vot mina olen ka selline, kelle loogika ei lähe mitte alati kokku nende loogikaga, kes neid ülesandeid koostavad 🙂 Ja miks on nende loogika õige ja minu oma vale? Minu arvates, vähemalt lapsele ei tohiks nö. vale loogika eest halvemat hinnet panna, kui ta suudab kenasti ära põhjendada, miks tema just sellise vastuse andis.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Kahjuks pole teemaalgataja kirjeldatud ülesanded loogikaülesanded. Need on kahetsusväärsed ülesanded, mille pärast koolisüsteemis nii palju kahtlejaid on ja pidevalt juurde tekib. Nende põhjal tekib arvamus, et huupi vastamine ja vastuse tabamine on parem kui läbimõeldult vastamine ja põhjendada oskamine. Kurb, et selliseid ülesandeid on.[/tsitaat]

Eriti kurvaks kisub asi siis kui õpetaja ei tea ka vastust ning hindab siis nii nagu pähe tuleb, aga kannatajaks on laps.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu meelest pole asi ülesannetes – sellistel ülesannetel ongi mitu erinevat vastust ja oluline on, et laps arutleks. Probleem on aga selles, et algklassiõpetajad on tihti üsna must-valge mõtlemisega inimesed – st nii, nagu nemad arvavad, on õige, ja teisiti on vale. Neile ei meeldi arutlemine või võimalus, et õigeid vastuseid on mitu.

Oma lapsele selgitadki, et lahendusi on mitu, ja kui õpetaja arvab, et tema variant on õigem, siis las talle jääb tema õigus. Ümber kasvatada sa õpetajat nagunii ei suuda, küll aga suudad lapsesse süstida enesekindlust, et ta julgeks oma arvamust avaldada ja põhjendada ning ei võtaks südamesse, kui õpetaja meelest see on vale. Õpetajat maha teha ka pole mõtet – lihtsalt rõhud sellele, et inimeste loogika on erinev ja seda ei ole mõtet isiklikult võtta.

Minu lapsel oli esimese nelja aasta jooksul kaks klassiõpetajat ja mõlemaga olid täpselt samad probleemid. Laps võttis neid arvamuste lahknevusi lõpuks väga külma kõhuga. Samas õnnestus siiski ka respekt õpetaja vastu enamvähem alles hoida.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )


Esileht Koolilaps Loogikaülesanded, kui mul loogika lonkab.

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.