Esileht Koolilaps Õpetajaga suhtlemine

Näitan 19 postitust - vahemik 1 kuni 19 (kokku 19 )

Teema: Õpetajaga suhtlemine

Postitas:

Matemaatika kontrolltöös sai enamus õpilastest kolmed ja kahed vaid kaks nelja ( matemaatika õpetaja lapsed), minu laps sai hindeks kolme. Teemaks on geomeetria ning kodus tööks õppides on lapsel teema hästi selge, kõik tuleb lennult. Laps ütleb, et õpetaja annab tööks 15 ülesannet, sellest jõudsid neljalised ära teha 13 ja ülejäänud 10. Seega ükskõik kui hästi sa teemat oskad, kui sul ei ole kiirust, siis üle kolme ei ole võimalik saada. Õpetaja ei selgita lastele, mida ta neilt töös ootab, vaid eeldab, et kõik õpivad iseseisvalt. Tahaksin pöörduda klassijuhataja või matemaatika õpetaja enda poole ja küsida, kuidas saaks paremini, et lapsel ei tuleks tunnistusele kolme. Ma näen, et ta ei ole tegelikult kolmeline, ta oskab ainet väga hästi, kodus arvutab nagu kulda. Eelmise õpetajaga oli kõik hästi, terve klassi hinded olid normaalsed, aga äkki sellest aastast on terve klass alla käinud ( vaid kaks tublit, kelle vanem on mat. õpetaja). Tegu on põhikooli viimase klassiga. Laps on minul ära keelanud õpetaja poole pöördumise, sest ta ütleb, et siis läheb olukord veel hullemaks, et üle kahe ei saa ta siis kunagi. Miks see on nii, et kui isegi rahulikult ja heatahtlikult õpetaja poole pöörduda ei saa, sest õpetaja võtab seda kohe rünnakuna ja võib lapse elu veel kibedamaks teha.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.04 12:55; 16.04 21:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Selline tempo on küll arusaamatu, eksamikski on nii palju aega jäetud, et jõutakse vabalt enne valmis kui aeg läbi. Pöördu klassijuhataja poole, kuid maini, et soovid anonüümseks jääda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.04 13:31; 16.04 21:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See, et ta siis üle 2 ei saagi, võib olla ka õpilase enda hirm,millel pole alust.

Räägi lapsega, et nad ise, kogu klassiga, räägiksid klassijuhatajaga. Põhikooli viimases klassis on ju lapsed 15-16aastased ja võiksid tõesti neid teemasid juba ise klassijuhatajaga arutada, mitte vanemate vahendusel. Kui klassijuhataja on hooliv, sisi tegeleb küsimuseg aja konkreetne õpetaja ei saagi teada, kes õpilastest teema tõstatas.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Räägi teiste lapsevanematega. Kui paljud neist klassijuhataja poole sama murega pöörduvad, siis ehk asi paraneb. Teine variant, et lapsed võtavad end ise kokku, mõtlevad hästi läbi, mida nad saavutada tahavad ja keegi lastest on eeskõneleja. Aga ikkagi peaksite ka klassijuhtajale rääkima. Oled kindel, et lapsed alles praegu hädas on ja sügisest saati vaikides kannatanud?
Minu laps on viiendas klassis, klassijuhataja ütles, et kui vanem tahab mingi aineõpetajaga rääkida, saadab kirja, siis palun alati ka talle koopia, et ta oleks kursis ja vajadusel saaks aidata.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

ütlen omadest kogemustest – kõige suuremad solvujad on õpetajad, kes ei kannata mitte üks raas kriitikat. Su lapsel on õigus – ta teab, mis see kaasa võib tuua.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.04 14:54; 16.04 21:30;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen korduvalt meili teel õpetajate poole pöördunud. Mitte kunagi ei ole ma kedagi süüdistanud vaid tundnud huvi oma lapse kohta. Lapse elu ei läinud sellest halvemaks, saingi teada, et paar “vabakasvatusega” poissi ei lase teistel rahulikult õppida/keskenduda.
Ma ei usu, et ükski õpetaja hakkab viha pidama, kui lapsevanem on mures oma lapse pärast, mitte ei süüdista õpetajat.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma küll pole õpetaja, kuid antud juhul on teemaks see, et lapsel ei tuleks tunnistusele ühtegi kolme, see on selle lapsevanema soovmõtlemine.
Kui kontrolltöö ei oleks kolm, oleks nelja saanud, ei häriks antud lapsevanemat miski.
See on asi, millega peaks tegelema: ehk et miks mind häirib, kui lapsel on kolm tunnistusel ?!

Olen ka ise selle teemaga kokku puuutunud, mu teises klassis käival lapsel on ainult keka 4, muud viied või napilt viied. Ise olin kooliajal tubli sportlane ja keka oli 5+ kuid mul oli käsitöö 4, ainukesena minu tunnistusel ja ainukesena tüdrukutest. Hetkel töötan kätega. Las elu teeb omad korrektuurid 😉

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Ma sain aru, et vanema mure on selles, et laps oskab teemat, aga kiiruse arvelt saab kolme. 15 ülesannet ühe töö kohta kõlab päris paljuna (täpsemalt arvamiseks peaks neid ülesandeid nägema). Mu oma laps nii vana veel pole, aga mulle tundub, et matemaatika kolm võib teatud juhtudel põhikooli tunnistusel edasiõppimiseks probleem olla.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Matemaatika kontrolltöös sai enamus õpilastest kolmed ja kahed vaid kaks nelja ( matemaatika õpetaja lapsed), minu laps sai hindeks kolme. Teemaks on geomeetria ning kodus tööks õppides on lapsel teema hästi selge, kõik tuleb lennult. Laps ütleb, et õpetaja annab tööks 15 ülesannet, sellest jõudsid neljalised ära teha 13 ja ülejäänud 10. Seega ükskõik kui hästi sa teemat oskad, kui sul ei ole kiirust, siis üle kolme ei ole võimalik saada. Õpetaja ei selgita lastele, mida ta neilt töös ootab, vaid eeldab, et kõik õpivad iseseisvalt. Tahaksin pöörduda klassijuhataja või matemaatika õpetaja enda poole ja küsida, kuidas saaks paremini, et lapsel ei tuleks tunnistusele kolme. Ma näen, et ta ei ole tegelikult kolmeline, ta oskab ainet väga hästi, kodus arvutab nagu kulda. Eelmise õpetajaga oli kõik hästi, terve klassi hinded olid normaalsed, aga äkki sellest aastast on terve klass alla käinud ( vaid kaks tublit, kelle vanem on mat. õpetaja). Tegu on põhikooli viimase klassiga. Laps on minul ära keelanud õpetaja poole pöördumise, sest ta ütleb, et siis läheb olukord veel hullemaks, et üle kahe ei saa ta siis kunagi. Miks see on nii, et kui isegi rahulikult ja heatahtlikult õpetaja poole pöörduda ei saa, sest õpetaja võtab seda kohe rünnakuna ja võib lapse elu veel kibedamaks teha.

Hindest olulisem on aine tundmine. Hinded võivad kehvad olla, aga teadmised lõpuks määravad. Tunnusta oma last heade teadmiste eest. Oluline on, et ta ei lõpetaks õppimist, vaid keskenduks teadmiste omandamisele. Seda kiirust on tegelikult vaja ka. Lõpuks võib õpetajast abi ka olla, et vähe aega annab. Sest kui laps läheb kuhugi testidele, on vaja keskendumist ja kiirust ja oskust närvilisusest üle saada. Õpeta lapsele kuidas rahuneda ja kuidas keskenduda. Et testi tegemisel oleks ainus keskendumise objekt see õppeaine, milles test tehakse. Mitte ette ja taha põdemine “mis saab ” teemal. Kui asi ikka väga halb on, siis peaks ehk õpilased ise ühisavalduse tegema ja paluma õpetaja vahetust.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

Mina soovitan siiski ise seda kontrolltööd vaadata, praegu saan aru nii, et kogu info pärineb lapselt. Matemaatikaõpetajana väidan, et suudan koostada 9. klassile sellise töö, kus on vähemalt 20+ ülesannet (ka geomeetrias) ja mille jõuab oskuste olemasolul ikkagi ajaliselt ära lahendada. Võibolla nii ka oli. Samas võib töös olla ka ainult 1 ülesanne ja keegi ei suuda seda õigesti lahendada.
Minu poole on küll lapsevanemad pöördunud ja kõikidel kordadel on lapse ja vanema vaheline info olnud poolik. Niisiis mina küll julgustan õpetajalt nõu küsima, selleks me ju koolis olemegi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.04 21:25; 21.04 20:07;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma sain aru, et vanema mure on selles, et laps oskab teemat, aga kiiruse arvelt saab kolme. 15 ülesannet ühe töö kohta kõlab päris paljuna (täpsemalt arvamiseks peaks neid ülesandeid nägema). Mu oma laps nii vana veel pole, aga mulle tundub, et matemaatika kolm võib teatud juhtudel põhikooli tunnistusel edasiõppimiseks probleem olla.

Ei usu, sest eksamil sellist kiirust taga ei ole ja kui eksamihinne on parem, kui veerandihinne, siis see näitabki, et õpetaja hindamine pole olnud adekvaatne, vaid on olnud ülirange. Samas õpetaja nõudlikkus on ilmselt eesmärgiga õppustel raske, lahingus kerge.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.04 13:31; 16.04 21:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

tuttava klassis, kus õpetaja ühte õpilast ebaõiglaselt kohtles ja lapsed pöördusid õppeaalajuhataja poole, lõppes asi selle, et kõik need päevapealt enam seda ainet ei osa nud ja jäid suvetööle.
Seega mõtle kas on hea idee õpetajaga rääkida. Kui kurtsin kitsas ringis ühe aineõpetaja üle – sain 3 päeva hiljem kutse kooli tulla ja arutada minu lapse käitumist – sama õpetaja poolt.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.04 14:54; 16.04 21:30;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Suur tänu kõigile, sain häid nõuandeid ja arvan, et laps läheb räägib klassijuhatajaga ise. Ma ei nõua nelja-viielist tunnistust, kuid lapsel on juba eesti keel kolm, aga kõik reaalained on olnud viied, sest teda huvitab näiteks väga füüsika. Matemaatika meeldib talle ka, kuid tal on raske aru saada uue õpetaja nõudmistest, tegelikult ta ei nõuagi, ei selgita, vaid ütleb, et teil on õpik ja õppige ise, aga töös võtab maha punkte vormistuse eest. Kui mina lähen hiina keelt õppima, siis ma loodan, et lisaks õpikule on ka õpetaja, kes selgitab ja lahti mõtestab. Lapse unistus on polütehnikumi või loodussuunale gümnaasiumisse minna, aga kui matemaatika on kolm, siis on sissesaamine kahtlane. Sellega ma lohutangi last, et ta ju tegelikult oskab ja ma näen seda, sest ta ei ole pidanud matemaatikat kunagi tuupima.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.04 12:55; 16.04 21:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ütlen omadest kogemustest – kõige suuremad solvujad on õpetajad, kes ei kannata mitte üks raas kriitikat. Su lapsel on õigus – ta teab, mis see kaasa võib tuua.

Mina olen õpetaja ja sellises olukorras, kui näen, et enamus pole jõudnud kontrolltööd lõpuni lahendada, peaksin mina tunnistama, et töö sai liiga pikk. Sel juhul jätaksin punktiarvestusest 2-3 ülesannet välja ja hinde panemisel arvestaksin näiteks 12 ülesande pealt saadavate punktidega, kui kokku oli ülesandeid 15.
See, et vanem näeb, et laps pole kolmeline, mind aga küll ei huvitaks, sest mina näen last ka tunnis ja kujutan ette, et õpetajal on siiski päris hea ülevaade mida täpselt laps oskab ja mida mitte. Aga kui kontrolltöödel hinded tugevalt hälbivad normaaljaotusest (eriti, kui negatiivsema poole hälbivad), siis peaks analüüsima kas töö sai ehk liiga raske või pikk. Või ei suutnud õpetaja piisavalt hästi õpetada. Klassi tase võib muidugi üldiselt madal ollagi, kuid pigem on siis mõistlik teha tööd sellisena, et enamus suudaksid töö 3-4 peale teha ja lihtsalt mainida, et tase on hetkel selline ning püüda seda tasapisi tõsta. Loomulikult peab olema töö sellise pikkusega, et oleks aega kõigi ülesannetega tegeleda.
Kuidas aga õpetaja reageerida võib, kui talle sellise murega läheneda, ei oska kuidagi prognoosida. Ilmselt on küllalt palju neid, kes automaatselt kaitsesse asuvad, isegi kui tajuvad, et kriitika on õigustatud. Sellest on muidugi kahju ja eks tuleb sellise võimalusega arvestada. Siiski peaks teemat õpetajaga arutama ja teie enda huvides nii sõbralikult kui võimalik. Võibolla alustadagi just sellest, et on arusaamatuks jäänud mida töös hinnatakse, et kas õpetaja võiks need konkreetselt punktidena välja tuua. Kui õpetaja töid koostab, peab ta ju ometi läbi mõtlema mida ta hindab, seega peaks tal olema vastus võtta.

Kas edasiõppimise võimalused sõltuvad teie puhul lõpuhindest? Ehk loetakse eksamitulemust ikka tähtsamaks. Ja kas sisseastumiskatseid pole? Paljudes koolides hindeid just ei arvestatagi, sest ühe 5 võib olla sama kui teise 3 ja vastupidi.
Igatahes edu! Ja hinne on kõigest number, tähtsamad on lõpuks siiski konkreetsed teadmised ja oskused.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sest kui laps läheb kuhugi testidele, on vaja keskendumist ja kiirust ja oskust närvilisusest üle saada.

Olen omajagu teste teinud elus (vanus 23) ja mul jääb alati aega üle. Minu klassides on pea alati olnud ainult 1-3 õpilast, kes kasutavad maksimaalse lubatud aja ära (või jääb puudu) ja need on sellised õpilased, kes kontrollivad kõik 10x üle, parandavad, kahtlevad jne. Valdav osa lõpetavab siiski tunduvalt varem, kui tööd kästakse ära anda.
Kui klassis juhtub, et keegi ei jõua tehtud, siis järelikult on viga töös või ajalimiidis endas, mitte õpilastes.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu lapsel oli sarnane õpetaja (ega pole tegu ühe Tartu kesklinnas asuva kooliga?)
Ta ei saanudki põhikoolis matemaatikas naljalt üle 3 – tunnistusel oli ka enamasti matemaatika 3. Isegi kui ülesanne oli õigesti lahendatud, siis leidis õpetaja ikka põhjuseid, mille pärast hinnet alandada – näiteks võis viga olla kas selles, et lahenduskäiku ei olnud piisavalt detailselt näidatud, aga ka selles, et lahenduskäik oli liiga detailselt näidatud.
Aga – nõudlik õpetaja pani lapsed pingutama ja lõpueksam tehti selles (üldse mitte tugeva kontingendiga) klassis üsna hästi, minu laps sai hindeks 5. Samuti tegi ta hästi sisseastumiskatsed gümnaasiumisse. Nii et kui konkreetseid hindeid mitte tähtsustada, vaid pigem jälgida seda, et lapsel mahajäämust ega lünkasid pole – siis ei peagi vast midagi ette võtma (peale lapse lohutamise ja julgustamise).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 21.04 11:41; 21.04 15:00; 21.04 22:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegelikult tahaks veel lisada, et kui terve klassi peale ei tule ühtegi viit ja ka neljad saavad vaid ainult õpetaja isiklikud lapsed (?!), siis see peaks olema õpetajale tagasisideks, et ta on midagi ikka väga valesti teinud. Kui õpetaja hakkab arvama (ja oma tagasisides seda väljendama), et terve klassitäis lapsi on lollid, siis oleks tal aeg ise peeglisse vaadata.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 21.04 11:41; 21.04 15:00; 21.04 22:33;
To report this post you need to login first.

Tegelikult tahaks veel lisada, et kui terve klassi peale ei tule ühtegi viit ja ka neljad saavad vaid ainult õpetaja isiklikud lapsed (?!), siis see peaks olema õpetajale tagasisideks, et ta on midagi ikka väga valesti teinud. Kui õpetaja hakkab arvama (ja oma tagasisides seda väljendama), et terve klassitäis lapsi on lollid, siis oleks tal aeg ise peeglisse vaadata.

Vabandan, aga hinne kolm ei tähenda vähemalt matemaatikas, et tegemist on lolliga. Lollust ei saagi hinnetega mõõta. Kolm on 9. klassi tavakooli matemaatikas täiesti tavaline ja rahuldav tulemus. Jah, enamasti on klassis ikka mõni viis ka, aga ei pruugi. See oleneb tööst ja teemast. Isiklikult arvan, et enamik perekoolikägusid ei saaks ka kolme enam kätte.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.04 21:25; 21.04 20:07;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegelikult tahaks veel lisada, et kui terve klassi peale ei tule ühtegi viit ja ka neljad saavad vaid ainult õpetaja isiklikud lapsed (?!), siis see peaks olema õpetajale tagasisideks, et ta on midagi ikka väga valesti teinud. Kui õpetaja hakkab arvama (ja oma tagasisides seda väljendama), et terve klassitäis lapsi on lollid, siis oleks tal aeg ise peeglisse vaadata.

Vabandan, aga hinne kolm ei tähenda vähemalt matemaatikas, et tegemist on lolliga. Lollust ei saagi hinnetega mõõta. Kolm on 9. klassi tavakooli matemaatikas täiesti tavaline ja rahuldav tulemus. Jah, enamasti on klassis ikka mõni viis ka, aga ei pruugi. See oleneb tööst ja teemast. Isiklikult arvan, et enamik perekoolikägusid ei saaks ka kolme enam kätte.

Ei – kolm on siiski vaid miinimumnormi täitmine. See “loll” ei olnud nii otseselt mõeldud, aga üldiselt võiks õpetaja oma tööd lugeda tulemuslikuks siis, kui mõni õpilane ka viie on võimeline saama (ja ka neljasid rohkem kui 1-2). Mina olen õppejõud ja kui minu üliõpilastest ei saaks praktiliselt keegi minu eksamil üle kolme, siis mina loeks seda küll iseenda veaks (ja viga on tehtud kas aine seletamisel, õppeülesannete selgitamisel või testimise meetodi valikul, või siis ka õpilaste motiveerimisel).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 21.04 11:41; 21.04 15:00; 21.04 22:33;
To report this post you need to login first.
Näitan 19 postitust - vahemik 1 kuni 19 (kokku 19 )


Esileht Koolilaps Õpetajaga suhtlemine

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.