Lihtsalt uudishimust uurin, kui ägedalt teistes koolides see kehaline algab (õnneks isiklik laps on väga sportlik ja on seni kõigega kenasti toime tulnud).
Minu lapsel oli juba kolmanda koolinädala alguses 640 m jooks aja peale (künklikul maastikul, vahepeal ka päris järsust mäest vaja üles joosta). Seejuures nii, et tunni alguses juba joosti seesama ring läbi, vahepeal olid võimlemisharjutused ning siis tuli uuesti 640 meetrit joosta, seekord aja peale (aeg pandi ka “hindena” Stuudiumi üles). Ehk siis kokku pidid tunni jooksul liduma 1,3 km rasket maastikku, sellest pool aja peale ja võidu ning muud harjutused veel lisaks.
Kuna ma oma algklassidest küll nii pikki jookse ei mäleta, võttis veidi kulmu kergitama. Hakkasin uudishimust internetist otsima, et kui kiiresti need 6-7-aastased juntsud siis kehakultuurlaste meelest peaksid poolpikki distantse jooksma (tahtsin oma lapse aega võrrelda, ehkki ilmselt ta täitis ilusti normi — oli esikolmikus), aga igal pool näib 1. klassi õppekavas olevat eeskätt vaid 60 meetri jooks. Tegelikult lapse õpetaja on pannud Stuudiumi ka mingid ametlikud hindamiskriteeriumid, kust võib välja lugeda, et neilgi justkui peaks olema eesmärk, et 1. klassi lõpuks suudab laps läbida aeglases tempos järjest 400 meetrit.
Ega ma muidugi lapsele oma hämmingut välja ei näita ja tegelikult on mul pigem hea meel, et peale trennide ka kehalise kasvatuse tund teda pingutama sunnib, aga kuna ma ise olin lapsena üsna ebasportlik, siis ma tahes-tahtmata mõtlen ka väiksema kehalise võimekusega lastele, et kuidas nemad küll toime tulevad ja kuidas see nende suhtumist spordisse mõjutab, kui nad kohe 1. klassi esimestel nädalatel viimase võimaluseni tühjaks pigistatakse. Seal oli ka nutjaid olnud … 🙁
Ma kujutasin tõtt-öelda ette, et tänapäeval on eriti algklassides kehaline kasvatus suunitletud nii, et võimalikult paljudele lastele sportimist toredaks teha ja innustada, aga praegu ütleb minu 100% trennilapski, et kehaline olla igav, muudkui jooksevad ja jooksevad ja jooksevad. Ma ei kujuta ette, mis tunded on kehalise kasvatuse tundide ja spordi suhtes siis veel nõrgemal lapsel, kelle jaoks kogu see jooksmine toimub vere maitse kurgus ja läbi pisarate.
Kuidas teie koolis lood on? Võib-olla ma oma lapsepõlveaegse viletsa vormi ja kehvapoolsete mälestuste baasilt dramatiseerin üle ja nii kehaline tavaliselt käibki? Lihtsalt, kuna ma ise käisin kesklinna koolis ja õues erilisi tingimusi polnud, siis vaid seetõttu meid õnnistati esialgu pikkadest jooksudest säästmisega?
(Tegu on puhtalt uudishimu- ja ajaviiteteemaga. Koolis kellegagi rääkima loomulikult ei plaani minna ja oma lapsel probleemi pole ka peale selle, et teab mitmendat kehka tundi järjest peamiselt jooksule keskenduda näib igavavõitu.)