Lihtsalt huvitab, palju peavad lugema teie lapsed raamatuid esimeses klassis? Meile tõi nn. Jõuluvana lugemispäeviku ja nüüd peavad lapsed neid aga hoolega täitma. Ja ei ole õpetaja sõnagi rääkinud, mitu raamatut tuleb kooliaasta lõpuks läbi lugeda. Laps teab lihtsalt, et mida rohkem loetud, seda tublim oled. Aga kumb siis on lõppude lõpuks tähtsam: kas see, et laps loeb järjest 10 raamatut ära ja mitte millestki aru ei saa või siis, et loeb 2-3 raamatut mõttega, nii et saab ka raamatusisust aru???
Palun jagage omi mõtteid. Tänan
Teema: 1. klassi lastevanemad
Meil ütleb õpetaja vaid, et nüüd selleks kuupäevaks vot see raamat. Hetkel siis alles kolmas kohustuslik raamat.
Meil ka hetkel kolmas kohustulik raamat. Esimesed olid Jussikese 7 sõpra ja Sööbik ja Pisik, nüüd siis Sipsik.
Lilleküla Gümnaasium
Meil antakse nimekiri iga veerandi alguses. Omal valikul suhteliselt, aga vähemalt 4 raamatut õ/a.
Meil oli nii, et tuli lugeda esimeses klassis vähemalt üks raamat, milles oli 30 lk-d. Raamatu võis ise valida. Lõpuks oli nii, et 30 lk eest sai ühe viie ja siis hakkas väike võistlusmoment tekkima. Viite rivid kasvasid tabelis peaaegu kõigil. Kevadel sai võitja väikese autasu.
2 raamatut kuus. Nimekiri on ette antud. Nii pole muidugi mõtet lugeda, et aru ei saa. Aga kui lugemispäevikut tuleb täita, siis see ju eeldabki arusaamist- kuidas laps muidu seda täita saab.
Meil 11 raamatud ÕA jooksul. 4 nendest suht paksud, Sipsik ja 3 osa Siil Felixi lood. Meil kõik juba loetud, laps luges alguses suht vaevaliselt, nüüd aga soravalt ja ilmekalt. See oli üks osa lugemise selgeks saamisel. Meil oli süsteem selline, et alguses luges tema mulle ette ja siis lugesin mina talle ja siis ta jutustas. Alguses olid väiksemad raamatud ja võtsime tihti aga vähe korraga ette. Tekkis lugemisharjumus ja kooliraamatud on võrreldes Siil Feliksiga väga kerged.
Minu lapsele ka lugemine meeldib, aga just sellest lugemispäeviku täitmisest ei saa aru. Täna hakkasime täitma \”Peep ja sõnad\”, ei osanud isegi teda aidata. Kas tõesti peab laps juba teadma piltlikke väljendeid?
Meil oli \”Jussikese 7 sõpra\”, \”Peep ja sõnad\”, \”12 kinki jõuluvanale\” ja siis \”Lumeeeit\”. Lugemispäevikusse kannavad ka, kõik muu lapse jaoks lihtne va see sisu lühikokkuvõte. Laps alustab umbes nagu raamatu ümberkirjutamist ja siis peale alguse eriti midagi ei mahu. Nüüd oleme teinud koos, et tema kõigepealt jutustab, siis mina nudin ära (iga asja kohta üks lause) ja siis paneme selle nuditud variandi enam-vähem kirja. Loodetavasti 2.klassis suudab juba ise mingi kokkuvõtte teha.
Võistlust õigeks ei pea, siis võib olla nii, et mõni loeb paarileheküljelisi raamatuid, või mõni sirvib ja vaatab pilte või paneb selle kirja, mis ema ette luges.
Huvitav, et meie koolis pole siiani ei lugemispäevikut ega üldse kohustuslikust lugemisest juttu olnud…Kodus õppida ka esimesel klassil kunagi midagi ei anta, vahel harva vaid peab koolis pooleli jäänud harjutuse töövihikust ära lõpetama. Ja õpetaja kiidab tüdrukut kogu aeg, et nii tubli ja tragi ja oskas juba enne kooliminekut nii hästi kirjutada-lugeda-arvutada, et tal polevatki esimeses klassis õieti midagi teha..
meil ka alates oktoobrist 1 raamat kuus. ning õpetaja on pannud veel sellise kohustuse, et pika vahetunni ajal (kui pole nende söögivahetund) peavad ka lugema mitte niisama ringi jooksma, nii et siis tuleb kuskil 2 raamatut kuus kindlasti ära. lugemispäevikut peab ka täitma, see eriti muidugi ei meeldi…
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Huvitav, et meie koolis pole siiani ei lugemispäevikut ega üldse kohustuslikust lugemisest juttu olnud…Kodus õppida ka esimesel klassil kunagi midagi ei anta, vahel harva vaid peab koolis pooleli jäänud harjutuse töövihikust ära lõpetama. Ja õpetaja kiidab tüdrukut kogu aeg, et nii tubli ja tragi ja oskas juba enne kooliminekut nii hästi kirjutada-lugeda-arvutada, et tal polevatki esimeses klassis õieti midagi teha..[/tsitaat]
Kus see kool on? Otsin oma lastele just uut kooli, äkki sobib. Ütlen ausalt, minu ühel lapsel on 1. klassist alates selline tamp, terve hulk raamatuid õppeaasta jooksul läbi lugeda, iga päev kodus õppida, samaks päevaks antakse näiteks 4 lk matemaatikas, emakeele õigekiri, etteütlus õppida ja luuletus ka pähe, lisaks näiteks käsitöös a4 lk suurune leht peenelt rebida/kleepida või värvida, mis võtab lapsel ikka 2h vähemalt.. väga väsitav, laps nutab ja õpib tundide viisi.
ei ole mingi eliitkool, tavaline maakool ja teised algklassiõpetajad teistmoodi, teised lapsed on rahul, sest õppimine on meeldiv ja tore.
Tean kooli, kus I veerandil tuli lapsel 1 raamat lugeda, II veerandil 2 raamatut, III veerandil 3 tk…jne
Meie koolis on kohustuslik kirjandus alates jaanuarist. Kuus on üks raamat. Kuid lisaks on erinevad tegevused, mis suunavad või motiveerivad last lugema ja lugemist väärtustama.
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.