Mure siis pea 8-aastaseks saava poisiga. Lugemise nipi sai selgeks üsna vara – ca 5-aastaselt. Aga hoolimata eelkooliealisena pea igapäevasest harjutamisest läks lugemine väga visalt. Nüüd, esimeses klassis, on ta “sorav veerija”- loeb ta iga päev ca 45 minutit. Tulemus on see, et soravuselt väga suurt edasiminekut pole.
Teine laps mul tegi sama arengu, mis üks kolme aastaga, läbi poole aastaga.
Nüüd kirjutamisest – ta absoluutselt ei saa aru häälikute pikkuset ja nõrk-tugev kaashäälikust. Ok, ma saan aru, et 1. klassis veel ei peagi aga murelikuks teeb see, et kiri on täpselt samal tasemel, mis kaks aastat tagasi.
Üldintelligents on ok (eriti just ruumiline mõtlemine). Samuti on väga hea lugemisest arusaamine, funktsionaalne lugemine (suutis juba hädiselt veerides enne kooli tekstülesandeid lahendada).
Kuidas kogemus on, kas millalgi ikka on lootust arenguks või lähebki see tempos, et 9. klassi lõpuks õpib lõpuks selgeks, et lammas kirjutatakse kahe m-iga.
Mis mind kõige rohkem hirmutab on see, et meie keelekeskses hariduses tambitakse kogu ta enesehinnang maatasa.
preagu istub ja mõtleb ja mõtleb aga ei suuda välja mõelda sarnast ehk siis sünonüümi sõnale “õudne”.
🙁