Esileht Koolilaps 1. klassi poisid ja märkused

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 41 )

Teema: 1. klassi poisid ja märkused

Postitas:
Kägu

Kuidas teistes koolides esimese klassi poistega lood?

Ma ei saa aru, et kas ainult minnu lapses ja minu lapse koolis probleem, aga siiani pole vist ühtegi nädalat möödunud ilma mingi märkuseta – küll on kehalises asjad nö kodus (riided on koolikotis kaasas aga ei näinud neid seal), või rabeleb sõbraga kehalises või on vahetunni ajal liiga aktiivne või ma ei teagi. Sõber on saanud kehalises märkusi, et liiga jutukas. Samas õppimises on väga hea.

Et kas pannaksegi iga asja peale märkus (kuigi vbl saaks ühe lausega lapsed korrale kutsuda) ja lapse koolis ongi nii ranged õpetajad, et iga vale liigutus läheb kirja? On mujal samamoodi või on leebem olukord?

Või kuidas last niimoodi raamidesse suruda, et ei tuleks enam neid märkusi? Kuidas teie olete sarnases olukorras oma lapsed korralikumaks saanud?

Ma olen täiesti kurnatud sellest igapäevasest seletamisest, et käitu rahulikumalt ja vaiksemalt. Ja juba kardan e-kooli teavitusi, et vbl jälle mingi probleem.

+4
-15
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuidas teistes koolides esimese klassi poistega lood?

Ma ei saa aru, et kas ainult minnu lapses ja minu lapse koolis probleem, aga siiani pole vist ühtegi nädalat möödunud ilma mingi märkuseta – küll on kehalises asjad nö kodus (riided on koolikotis kaasas aga ei näinud neid seal), või rabeleb sõbraga kehalises või on vahetunni ajal liiga aktiivne või ma ei teagi. Sõber on saanud kehalises märkusi, et liiga jutukas. Samas õppimises on väga hea.

Et kas pannaksegi iga asja peale märkus (kuigi vbl saaks ühe lausega lapsed korrale kutsuda) ja lapse koolis ongi nii ranged õpetajad, et iga vale liigutus läheb kirja? On mujal samamoodi või on leebem olukord?

Või kuidas last niimoodi raamidesse suruda, et ei tuleks enam neid märkusi? Kuidas teie olete sarnases olukorras oma lapsed korralikumaks saanud?

Ma olen täiesti kurnatud sellest igapäevasest seletamisest, et käitu rahulikumalt ja vaiksemalt. Ja juba kardan e-kooli teavitusi, et vbl jälle mingi probleem.

Need märkused on sulle teadmiseks, et sa oskaksid last ka kodus juhendada, et ta oleks oma asjadega hoolsam (leiaks kekariided kotist üles) ja vestleksid temaga sellel teemal, et kus ja kuidas on sobilik käituda. Sina võtad märkust rünnakuna, aga tegelikkuses on see sulle ikka tagasisideks ja informatsiooniks.

+25
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuidas teistes koolides esimese klassi poistega lood?

Ma ei saa aru, et kas ainult minnu lapses ja minu lapse koolis probleem, aga siiani pole vist ühtegi nädalat möödunud ilma mingi märkuseta – küll on kehalises asjad nö kodus (riided on koolikotis kaasas aga ei näinud neid seal), või rabeleb sõbraga kehalises või on vahetunni ajal liiga aktiivne või ma ei teagi. Sõber on saanud kehalises märkusi, et liiga jutukas. Samas õppimises on väga hea.

Et kas pannaksegi iga asja peale märkus (kuigi vbl saaks ühe lausega lapsed korrale kutsuda) ja lapse koolis ongi nii ranged õpetajad, et iga vale liigutus läheb kirja? On mujal samamoodi või on leebem olukord?

Või kuidas last niimoodi raamidesse suruda, et ei tuleks enam neid märkusi? Kuidas teie olete sarnases olukorras oma lapsed korralikumaks saanud?

Ma olen täiesti kurnatud sellest igapäevasest seletamisest, et käitu rahulikumalt ja vaiksemalt. Ja juba kardan e-kooli teavitusi, et vbl jälle mingi probleem.

Need märkused on sulle teadmiseks, et sa oskaksid last ka kodus juhendada, et ta oleks oma asjadega hoolsam (leiaks kekariided kotist üles) ja vestleksid temaga sellel teemal, et kus ja kuidas on sobilik käituda. Sina võtad märkust rünnakuna, aga tegelikkuses on see sulle ikka tagasisideks ja informatsiooniks.

Ja oi, lapsed on võimalik väga kiiresti ühe lausega korrale kutsuda, aga siis oled sa esirindlikult dire kabinetis, sest õps on liialt kuri.

+5
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui sa oleks õpetaja, kuidas sa teeksid või mis oleks sinu arust õige lahendus? Nii õige, et kõik oleks ikka rõõmsad ja rahul.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Märkused on jah nii väikestel pigem märkamised, loomulik, et kõik ei jää kohe meelde jne. Kodu toetus aitab kiiremini tekitada õhkkonna, kus kogu klassil on mõnus õppida, seetõttu on ka mõistlik seda infot vahetada.

Minu 1. klassi poiss ühtegi märkust saanud ei ole. Küll aga antakse tagasisidet ka kooliga kohanemisele (esimestel paaril nädalal), õpioskuste kujunemisele, koostööoskustele jms, mitte ainult, mitu x% vastuseid olid õiged või kas mõni pliiatsikriips joonistusel oli üle joone või mitte.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ei, selliseid väikeseid märkuseid ei jagata. Aga kiidetakse küll palju ja tagasiside on piisav. Loomulikult teeb meie poiss ka asju, mida ei tohiks teha. Segab jutule vahele, liiga aktiivne ja lärmakas vahetunnis, aga seda ei kirjutata kuskile. Õpetaja ise tegeleb seletamisega. Nad ju alles kohanevad selle koolieluga. Poiss ise küll kartis, et üks märkus tuleb, sest ta oli puhvetist jäätist ostnud ja sõi seda sööklas. Tegelikult pidi olema pikapäevarühmas samal ajal. Aga märkust ei tulnud. Pikapäevarühma õpetaja oli väga kuri olnud ja saatis poisi koju. Muidugi me kodus seletasime, et suvalisel ajal ei tohi puhvetis käia. Käid kas söögivahetunnil või pärast kooli.
Poiss käib väikeses klassis. Eks seal need lapsed ongi vähe “erilisemad”. Õpetaja on äärmiselt sõbralik. Ikka heaga lahendatakse asju.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Teemaväline küsimus…

Miks on teemaalgatajat miinustatud? Küsiti ju abi ja kogemusi!

+6
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kirjutan lohutuseks, et minu õde koges samu emotsioone oma lapsega. Esialgu oli samuti ehmunud, kui tuli lapse kohta tagasiside, et jutustab tunnis ja peab pidevalt korrale kutsuma, et tähelepanu tunnis püsiks ja nii päevast päeva. Tegelikult vist ongi nii, et mõni õpetaja lihtsalt annabki palju tagasisidet. Tundus ka, et ei lasta lapsel sisse elada ja muudkui märkused tulevad. Õde siis kirjutas oma murest õpetajale ja sai vastuse, et midagi hullu lahti pole, ongi tagasiside, et lapsega veel kodus üle rääkida asjad. Pärast seda nende vestlust hakkas ka positiivset ja kiitust tulema rohkem juurde. Mina väga palju ei muretseks, võtaks seda kui tagasisidet lapse päevast ja kui väga muretsed, siis kirjuta õpetajale ja uuri, kas peaksid midagi rohkem ette võtma, et laps harjuks kooliga paremini 🙂

+4
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma nüüd olen vist natuke kuri, aga sinu kui lapsevanema asi ongi oma lapsele seletada kus ja kuidas käituda. Õpetaja on seda tunnis kindlasti selgitanud juba ning ilmselt mitte üks kord.

Et laps oma asjad kotist üles leiaks, peaks ta oma asjad ise kokku panema. Sina pead lihtsalt küsimustega kontrollima, kas ta on kotti pannud nt. Eesti keele õpiku, vihikud ja töövihiku. Sedasi jääb lapsele lõpuks meelde millised asjad ta peab kokku pakkima.

See tagasiside mis õpetaja annab, ei ole kindlasti negatiivselt mõeldud. See ongi lihtsalt lapsevanemale tähelepanekuks, et mida tuleks selgitada. Ja sa ei saa olla kurnatud oma lapse kasvatamisest juba praegu kui laps on alles 7 aastane.

+14
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma nüüd olen vist natuke kuri, aga sinu kui lapsevanema asi ongi oma lapsele seletada kus ja kuidas käituda. Õpetaja on seda tunnis kindlasti selgitanud juba ning ilmselt mitte üks kord.

Et laps oma asjad kotist üles leiaks, peaks ta oma asjad ise kokku panema. Sina pead lihtsalt küsimustega kontrollima, kas ta on kotti pannud nt. Eesti keele õpiku, vihikud ja töövihiku. Sedasi jääb lapsele lõpuks meelde millised asjad ta peab kokku pakkima.

See tagasiside mis õpetaja annab, ei ole kindlasti negatiivselt mõeldud. See ongi lihtsalt lapsevanemale tähelepanekuks, et mida tuleks selgitada. Ja sa ei saa olla kurnatud oma lapse kasvatamisest juba praegu kui laps on alles 7 aastane.

Kuri teemaalgataja peale? Aga miks on sul õigus ta peale kuri olla? Oled õpetaja?

Tunnistan ausalt – ma ei ole ideaalne inimene, teen vigu ja puha aga üritan parem olla ja vigadest õppida. See on õudselt masendav, et alati leidub inimesi, kes teevad kõike ja kõiki maha, olles ise samasugune tavaline surelik mitteideaalne inimene!

Olen jah kurnatud, ja miks mul selleks õigust pole? Olen talle kogu aeg rääkinud, et kuidas ja miks ja muudkui suunanud teda ja rääkinud ja rääkinud ja seletanud ja seletanud.  Jah, minu viga, et ma iga ei suuna teda ennast kotti pakkima, vahel vaatan ise üle – ehk siis võin selle märkuse endale arvele panna, olin paha ema ja ei suunanud seekord ise last kotti üle vaatama. Ta ei ole mu ainus laps. Vanemate lastega ei olnud selliseid probleeme, nad ei saanud niimoodi märkust märkuse järel, kool oli ka teine, õpetajatest rääkimata.

Ega ma ei süüdistagi õpetajat, tean et mu see laps on keskmisest elavam. Seepärast räägin ja arutlengi lapsega kooliasjad ja -olukorra üle. Palun koolist töövihikud ka koju tuua – mind seal kohapeal ei ole ütlemas ja ei too koju – unustas… (mina süüdi?). Ja räägingi siis iga hommik, et too koju kaasa… no see nädal nüüd tõi lõpuks.  Kuidas ühed teevad, mis palutakse aga teistel ei tule meeldegi, vaatamata sellele, et korduvalt palutakse. Kusjuures õppimises on väga tubli, loeb meelsasti.

+4
-11
Please wait...

Postitas:
Kägu

Õpetajad pigem enamasti jätavad märkuse kirjutamata. Teemaalgataja, sa tõesti arvad, et keegi õpetajatest iga asja kohe kirja paneb? Õpetaja ei saakski siis muud teha ju. Küllap su laps ikka üle igasuguse piiri käitumisega ja saamatu ka. Sellised on klassis kõikide jaoks paras nuhtlus. Teistel lastel jääb selle võrra vähem võimalusi sest õpetaja tegeleb problemaatilis(te)ga.

+10
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Õpetaja niisama märkusi ei pane, pigem ikka kiitusi. Ju laps ikka väga segab õppetööd, et õpetaja on sunnitud pidevalt vanemat teavitama. Minu lapse klassis on kaks sellist nö energilist poissi, kellele õpetaja peab pidevalt käitumisreegleid meelde tuletama. Meil oli see teemaks isegi klassi lastevanemate koosolekul. Hea vanem, tee palun õpetajaga koostööd. Et saada tervikpilt, võta õpetajaga ühendust, sest siit sa oma probleemile lahendust ei leia.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

No aga olge aus ja kirjutage märkuse juurde: sry, unustasin kondoomi. Ka õpetajad on inimesed ja küll aru saavad.

+2
-5
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Õpetaja niisama märkusi ei pane

Märkusi ei pane, aga märkamisi peab ikka panema, et lapsevanem teaks, milline on olukord. Seda enam, et laps võib kodus ja koolis erinevalt käituda.

Kujuta ette, et su laps unustab asju koju, ei leia kotist vajalikke asju, räägib tunnis muud juttu, segab. Õpetaja kasvatab teda koolis, aga eriti paremaks olukord ei lähe. Kevadel saad tunnistuse, kus kõik probleemid kirjas. Oled rahul? Ilmselt ei ole, oleksid tahtnud varem teada.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miks pannakse märkusi? Sellepärast, et lapse ebaõpilasliku/ebasobiva/ jne käitumise korral peab jääma dokumenti (e-kool) vastav jälg järgi.
Kui ei pandaks märkusi, vaid ainult suuliselt noomitaks, on kõikide nende halvasti käituvate/hilinevate/unustavate/kodutöid mitte tegevate laste vanemad õppeperioodi lõpul nagu šaakalid klassijuhataja ja kooli juhtkonna kallal: “MIKS ei ole minu lapse käitumine/hoolsus eeskujulikud? miks on hea? miks on rahuldav? e-koolis pole mitte ühtegi märkust mitme kuu jooksul ja nüüd on järsku käitumine või hooldus 4. see õpetaja tuleb jalamaid lahti lasta! Direktor välja vahetada jne…”
Ja selliseid lapsevanemaid on üllatavalt palju.

+11
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miks pannakse märkusi? Sellepärast, et lapse ebaõpilasliku/ebasobiva/ jne käitumise korral peab jääma dokumenti (e-kool) vastav jälg järgi.

Kui ei pandaks märkusi, vaid ainult suuliselt noomitaks, on kõikide nende halvasti käituvate/hilinevate/unustavate/kodutöid mitte tegevate laste vanemad õppeperioodi lõpul nagu šaakalid klassijuhataja ja kooli juhtkonna kallal: “MIKS ei ole minu lapse käitumine/hoolsus eeskujulikud? miks on hea? miks on rahuldav? e-koolis pole mitte ühtegi märkust mitme kuu jooksul ja nüüd on järsku käitumine või hooldus 4. see õpetaja tuleb jalamaid lahti lasta! Direktor välja vahetada jne…”

Ja selliseid lapsevanemaid on üllatavalt palju.

Veelgi samm edasi on see, et lapse kohta ei tule mitte ühteainumastki märkust ega märkamist – ei suulist ega kirjalikku! – kuid õppeperioodi lõpul ilutseb käitumishinne 3. Ei ühtegi tagasisidet!

Vanemad küsivad lapselt, too ütleb et ei tea, miks nii. Vanemad saadavad siis õpetajale meili, kus paluvad teada põhjust. Õpetaja vastab: “Olen valmis teie lapsele selgitama järgmisel nädalal x ajal.” Selle peale vanemad kirjutavad uuesti ja ütlevad, et väga tore, aga vanemad tahaksid ju ka mingitki infot saada!

Kohtumisel kostab õpetaja suust ainult sõimamist. Vanemad tunnevad ennast väga pisikestena. Üritavad sõimu seest infoterakesi välja koukida. Lõpuks hakkavad aru saama, mis intsident õpetajal harja sedavõrd punaseks on ajanud. See intsident juhtus aga hoopis ülemöödunud õppeperioodil! Ning teiseks ei võtnud õpetaja selle intsidendiga seoses ka siis üldse vanematega ühendust, uurimaks välja kõiki asjaolusid.

Ma ei oska öelda, kui palju niisuguseid pedagooge on. Aga mõned siiski on.

Nii et minule väga meeldiks, kui õpetaja mu lapse kohta tagasisidet annaks. Me mõistame, et koolis võib laps käituda teisiti kui kodus. Kuidas saaksid vanemad oma last kasvatada, vajakajäämistele tähelepanu pöörata, kui õpetaja hoiab neid põhjalikult infosulus?

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Oehh, minu vanem laps oli selline, enne tõmbasin hinge, kui e-kooli avasin. Just märkused, küll jutustas siin ja jooksis seal. Teod ei olnud pahatahtlikud. Üks põhjus oli ka see, et hea peaga poiss ja tunnis hakkas igav, õpetaja andis temale lisatöid või lasi koduseid ülesandeid teha.
Rääkisin, selgitasin. Märkused on lastele, mitte vanematele, seega ära võta hinge. Samas on väga tubli, klassikaaslaste kulges populaarne, nüüdseks ülikoolis.

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Teemaväline küsimus…

Miks on teemaalgatajat miinustatud? Küsiti ju abi ja kogemusi!

Sealt kumab soov leida vabandusi, et adi on õpetajad, mujal koolides on ilmselt patem ja ega see laps siis nii halvasti käitu.
Selle asemel tuleb silmad lahti teha, end ja last kätte võtta. Teistel on ka mitu last, see pole mingi vabandus ometi (eriti kui teised lapsed nö hoolevabad nagu toonitati)

+6
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

No aga olge aus ja kirjutage märkuse juurde: sry, unustasin kondoomi. Ka õpetajad on inimesed ja küll aru saavad.

Väga ebameeldiv kommentaar, mine otsi abi.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

See kehalise riiete asi… Tegu on ju seitsmeaastase lapsega, kes on 2 kuud vaid koolis käinud ja iseseisvat elu harjutanud! On siis raske õpetajal öelda, et vaata veelkord kotti, äkki ikka on seal need riided?

+6
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

See kotist asjade mitte leidmine oli minu pojale ka suureks probleemiks algklassides. Ära heida veel meelt, küll hakkab laabuma see koolielu ka. Ta alles harjub ju ja mõni ongi selline tuulepea, et lihtsalt hulluks ajab. Ikka rahulikult seleta ja korda talle kõik asjad üle, millega probleeme tekkib. Eks muidugi need märkused teevad tuju pahaks, aga ega siis laps ju meelega ei tee, ikka pea laiali veel otsas ja tahab veel harjumist see uus elukorraldus.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ütle õpetajale, et need märkused teevad sind murelikuks ja küsi üle, kas peaksid millelegi eraldi tähelepanu pöörama kodus, kas need märkused on teiste lastega kõrvuti vaadeldes tavapärased või mitte. Kontekstivabad pidevalt tilkuvad märkused võivad tõesti segadusse ajada. Vanem ju kodus ei näe, kas õpetaja lihtsalt on ülipüüdlik või ülirange ja üritab võimalikult palju tagasisidet anda ja võibolla ka iseenda jaoks laste käitumist ja arengut jooksvalt dokumenteerida (see on ju tema jaoks lisatöö neid märkusi kirja panna) ja teeb nii kõigi lastega, või tõuseb see laps tõesti märkuste rohkuse ja laadi poolest kuidagi esile.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuidas teistes koolides esimese klassi poistega lood?

Ma ei saa aru, et kas ainult minnu lapses ja minu lapse koolis probleem, aga siiani pole vist ühtegi nädalat möödunud ilma mingi märkuseta – küll on kehalises asjad nö kodus (riided on koolikotis kaasas aga ei näinud neid seal), või rabeleb sõbraga kehalises või on vahetunni ajal liiga aktiivne või ma ei teagi. Sõber on saanud kehalises märkusi, et liiga jutukas. Samas õppimises on väga hea.

Et kas pannaksegi iga asja peale märkus (kuigi vbl saaks ühe lausega lapsed korrale kutsuda) ja lapse koolis ongi nii ranged õpetajad, et iga vale liigutus läheb kirja? On mujal samamoodi või on leebem olukord?

<!– ezoic_video_placeholder-under_first_paragraph-240×135-999998-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-under_first_paragraph-240×135-999998-nonexxxclearxxxblock –> Või kuidas last niimoodi raamidesse suruda, et ei tuleks enam neid märkusi? Kuidas teie olete sarnases olukorras oma lapsed korralikumaks saanud?

Ma olen täiesti kurnatud sellest igapäevasest seletamisest, et käitu rahulikumalt ja vaiksemalt. Ja juba kardan e-kooli teavitusi, et vbl jälle mingi probleem.

Lasteaiast ei tulnud kordagi nooti, et laps võiks rahulikum olla?

 

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuidas teistes koolides esimese klassi poistega lood?

Ma ei saa aru, et kas ainult minnu lapses ja minu lapse koolis probleem, aga siiani pole vist ühtegi nädalat möödunud ilma mingi märkuseta – küll on kehalises asjad nö kodus (riided on koolikotis kaasas aga ei näinud neid seal), või rabeleb sõbraga kehalises või on vahetunni ajal liiga aktiivne või ma ei teagi. Sõber on saanud kehalises märkusi, et liiga jutukas. Samas õppimises on väga hea.

Et kas pannaksegi iga asja peale märkus (kuigi vbl saaks ühe lausega lapsed korrale kutsuda) ja lapse koolis ongi nii ranged õpetajad, et iga vale liigutus läheb kirja? On mujal samamoodi või on leebem olukord?

<!– ezoic_video_placeholder-under_first_paragraph-240×135-999998-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-under_first_paragraph-240×135-999998-nonexxxclearxxxblock –> Või kuidas last niimoodi raamidesse suruda, et ei tuleks enam neid märkusi? Kuidas teie olete sarnases olukorras oma lapsed korralikumaks saanud?

Ma olen täiesti kurnatud sellest igapäevasest seletamisest, et käitu rahulikumalt ja vaiksemalt. Ja juba kardan e-kooli teavitusi, et vbl jälle mingi probleem.

Olen kolme lapse ema, pole keegi kunagi ühtki märkust saanud. Ilmaasjata märkusi ei panda, ongi järelikult hüperaktiivne udupea.

Vast kasvab välja.

+3
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

See kotist asjade mitte leidmine oli minu pojale ka suureks probleemiks algklassides. Ära heida veel meelt, küll hakkab laabuma see koolielu ka. Ta alles harjub ju ja mõni ongi selline tuulepea, et lihtsalt hulluks ajab. Ikka rahulikult seleta ja korda talle kõik asjad üle, millega probleeme tekkib. Eks muidugi need märkused teevad tuju pahaks, aga ega siis laps ju meelega ei tee, ikka pea laiali veel otsas ja tahab veel harjumist see uus elukorraldus.

Ei leia asju kotist üles??? Te ei ole ilmselgelt saatnud kooli kooliküpseid lapsi. Või pole nad normintellektiga? Elementaarne iseseisev eneseteenindus on kooliküpsuse baas.

+2
-5
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Ei leia asju kotist üles??? Te ei ole ilmselgelt saatnud kooli kooliküpseid lapsi.

No see ikka pigem kivi tegeliku kotipakkija kapsaaeda… Nagu näha, pole mõttekas: läheb küll kiiresti, aga laps sellest midagi ei õpi ja pärast pole asjade kaasastassimisest kasu ka.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miskipärast ei tekita sellised nn paberil ideaalemad, kelle lapsed kunagi märkusi pole saanud, eriti sümpaatiat.

Teemaalgataja, ara heida meelt. Minu laps on nüüd 2. klassis ja eelmine aasta oli mul täpselt sama tunne! Kogu aeg tuli tagasisidet ja “märkamisi”, igale vähemalegi möödalaskmisele osutati – mul tekkisid sellest süümekad ja olin tüdinud. Aga esimese aasta jooksul tekkis ka suhtlus lapse klassikaaslaste vanematega ja mõistsin, et pea igal lapsel on sellised unustamised ja sassiajamised – kes kukkus püksid katki, kes jättis telefoni kooli, kes haaras kaaslase riided kehalise järel, kes liiga palju lollitab, kes jookseb jne jne. Ja klassikoosolekul jäi õpetaja suhtumisest mulje, et see ongi normaalne nii vaikeste laste puhul – aga et õpetaja lihtsalt toob need asjad välja, et teaksime tööd teha. See aasta olen palju rahulikum ja nüud on ka laps iseseisvam – ekooli ei peagi kogu aeg piiluma.

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuidas teistes koolides esimese klassi poistega lood?

Ma ei saa aru, et kas ainult minnu lapses ja minu lapse koolis probleem, aga siiani pole vist ühtegi nädalat möödunud ilma mingi märkuseta – küll on kehalises asjad nö kodus (riided on koolikotis kaasas aga ei näinud neid seal), või rabeleb sõbraga kehalises või on vahetunni ajal liiga aktiivne või ma ei teagi. Sõber on saanud kehalises märkusi, et liiga jutukas. Samas õppimises on väga hea.

Et kas pannaksegi iga asja peale märkus (kuigi vbl saaks ühe lausega lapsed korrale kutsuda) ja lapse koolis ongi nii ranged õpetajad, et iga vale liigutus läheb kirja? On mujal samamoodi või on leebem olukord?

Või kuidas last niimoodi raamidesse suruda, et ei tuleks enam neid märkusi? Kuidas teie olete sarnases olukorras oma lapsed korralikumaks saanud?

Ma olen täiesti kurnatud sellest igapäevasest seletamisest, et käitu rahulikumalt ja vaiksemalt. Ja juba kardan e-kooli teavitusi, et vbl jälle mingi probleem.

Njah… väikestel on see siis võib-olla tõesti märkamine ja tagasiside. Ma ei oskagi seisukohta võtta, kas seda kõike peaks kirjutama või võiks õpetaja kasutada oma pedagoogi oskust ja haridust ja lihtsalt tegeleda nende asjadega koolis. Minu lapsed vihkavad pikki seletamisi ja kui ma ei taha nendega riidu minna, siis ma ei hakka neid päeval kirjutatud “märkamisi” nagunii üle seletama õhtul.

0
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu meelest ei peaks esimeses klassis (või üldse algklassides) nii range olema nõudmistega. Need on väikesed lapsed, kes alles õpivad elu. See on nende esimene kooliaasta, kus kõik on uus ja paljuga peab harjuma. Minu meelest ei ole ebanormaalne, et seitsmeaastane poiss on elav ja aktiivne, ei jõua kõike peensusteni jälgida ja ei märka alati kotipõhja vaadata, et huvitav, kus need riided ennast peidavad. Vanemana jätaksin need märkused suuremalt jaolt lihtsalt tähelepanuta ja ei valaks õpetaja ärevust oma lapsele kaela. Lapsel on õigus olla laps ja küll ta suuremaks saades maha rahuneb.

+1
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu lapsed on saanud palju märkuseid ja märkamisi. E-koolis on eraldi märkamine, mis on teadete jaoks. Märkuseid on samuti saanud alates 1. klassist: asjad kodus, luges tunnis raamatut, ei läinud õuevahetunnis õue, niheleb tunnis, kõõlub tooliga jne. Mu lapsed tegelikult ei ole tunnisegajad, aga üks neist tõesti on terve elu toolil nihelenud ja paras udupea ka. Teine teeb vahel nalju, millest kõik ühtmoodi aru ei saa (on räägitud, palju). Enamus õpetajaid on tegelikult nendega väga rahul (olümpiaadilapsed), mõni jälle paneb märkuseid. Üks lastest on nüüd heas keskkoolis, teine 9. klassis ja enam märkusi pole tulnud.

Mida siis teha? Kõik märkused tasub lapsega läbi arutada ja selgitada, miks üks või teine tegevus või tegemata jätmine oli taunitav. Mõni õpetaja tõesti annabki hästi palju tagasisidet ja Stuudiumis ei pruugi olla (või õpetaja ei oska kasutada) neutraalsemat tagasisidet kui märkus. Kui tunned muret, siis suhtle õpetajaga. Laps võib tunnis käituda hoopis teisiti kui kodus. Kooliga kohanemine võtab aega. Ja hästikäituvaks vastutusvõimeliseks inimeseks arenemine nõuab samuti aega ja vaeva.

+3
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 41 )


Esileht Koolilaps 1. klassi poisid ja märkused