Julgen täheldada, et hoopis sina ei saa aru. TA lapse käitumine talle misiganes põhjusel sobimatus keskkonnas viibimise tõttu on täiesti normaalne. Mitte last ei ole vaja ravida, vaid muuta põhjust, miks ta õnnetu on. Sinu laps ei saanud koduõppel hakkama, sest sinu jaoks oli see liiga suur koorem nagu ise ütled. Aga TA laps ise soovib koduõpet, miks mitte seda siis proovida? Miks eeldada juba ette, et (allistist) lapsevanem teab paremini, mis tema (autistist) lapsele parem on? Kooli juba vahetati, see ei õigustanud ennast. Mina leian küll, et kindlasti on veel võimalusi lapse aitamiseks enne kui ta lihtsalt mugavalt tablette täis toppida. Aga see on minu vaatenurk, olen harjunud, et enamasti seda ei mõisteta. TA on loomulikult tubli, et ta püüab tekkinud olukorda lahendada, lihtsalt oma lapse vaimse tervise ja omavaheliste heade suhete huvides ärgu andku kohe alla. Lapsena ma oleksin ka negatiivselt meelestatud oma vanemate vastu kui nad mind ei mõistaks, praegu, täiskasvanuna, mittemõistmine mind enam ei morjenda
Kuskilt ei tule välja, et uus kool on lapsele sobimatu keskkond. TA ütleb, et sobimatu keskkond oli eelmine kool ja depressioon tekkis tänu eelmises koolis kogetud kiusamisele. Uue kooli kohta ei ole mingeid andmeid, et see kuidagimoodi halb oleks.
Asjaolu, et laps ise tahab koduõppele jääda, ei tähenda, et koduõpe lapsele ka päriselt sobiv lahendus oleks. Minu laps ka tahtis ise koduõppele jääda. Tegelikult aga istus ta niisama arvuti taga ja ootas, et mina tema eest õpiksin. Selgus, et ta ei ole võimeline iseseisvalt õppima, sest keskendumisvõime ja tähelepanu on niivõrd vähesed. Kogu aasta õppisime nii, et istusin igal vabal hetkel tal kõrval ja nämmutasin kõik teemad talle läbi. Kuna ta on autist, siis ei olnud laps võimeline näiteks järgmise ülesande või küsimuse juurde minema, kui eelnevaga kasvõi väike takistus tekkis. Samuti ei suutnud ta iseseisvalt ühe õppeaine õppimiselt teisele üle minna. Kui tekstis oli kasvõi väikegi kirjaviga, siis sinna jäi ta kinni ja enam edasi ei läinud. Alailma jäi ta detailidesse kinni (näiteks kujundas terve päeva oma referaadi pealkirja, aga referaati ennast ei kirjutanud ridagi) ja mina pidin teda kogu aeg edasi aitama. See ei ole koduõpe, vaid üks-ühele õpe. Töölkäival vanemal ei ole paraku võimalik lapsega üks-ühele õpet läbi viia. Laps sai ise ka aru, et koolis käimine sobib talle paremini ja praegu on ta oma uues koolis väga rahul. Kõikidele autistidele ei ole koduõpe parim lahendus ja osadele autistidele on see täiesti sobimatu lahendus. Loomulikult võib TA oma lapsega seda proovida, aga kui see ei tööta, võib koduõppe julgelt katkestada ja leida sobiva kooli, kus laps käidud saab. Muidugi on kooli kui keskkonda teatud ebamugavus juba sisse kirjutatud, aga võime saada hakkama väljaspool kodu ja ka mitte nii väga mugavates situatsioonides tuleb ka elus kasuks.