Esileht Koolilaps 2.kl. mataüleanne…

Näitan 25 postitust - vahemik 1 kuni 25 (kokku 25 )

Teema: 2.kl. mataüleanne…

Postitas:
zuzu

Matemaatika tööraamatu 2.osas lk.20, ül.8. ajab mu last ja nüüd ka mind segadusse:
Soo servas oli kaseurbi nokkimas 14 tetre. Põõsastest lendas välja 6 sootihast ja 10 põialpoissi. Mitu lindu oli kokku?

See, et need pöialpoisid, sootihased ära lendasid, ei anna meile mitte mingit infot lindude lõpp- ega esialgse arvu kohta. täielik nonsens.

ja see pole esimene selline ülesanne.
kes neid ülesandeid kokku paneb? esikaane taga kirjas on, et retsenseerinud on Kalju Kaasik, Sirje Aava ja kaasautor Esta Erit – on nad ikka kõrgharidusega inimsesed?

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

arvan, et 14+6+10=30 lindu oli kokku (vähemalt alguses)

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

Mina liidaks need kõik kokku lihtsalt. Pole ju täpsustatud, kuskohas neid linde loendama peab, seega OLID nad kõik (ehk olid olemas).

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
zuzu

RE: 2.kl. mataüleanne…

see, et põõsastest lendas keegi välja ei välista, et peale tetrede jäi maha mõni lind veel…

mul sai kogemata kaks korda see teema postitatud, ega keegi ei tea, kuidas 1 ära kustutada?

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

Minu arust küll arusaadav. 6 + 10 lindu lendas ära, 14 jäi alles, mis vahet seal on, mis nende lindude nimed olid?

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

see ongi kõige lihtsam liitmise ül, ei tasu üle mõelda
14+6+10=30

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
zuzu

RE: 2.kl. mataüleanne…

niiet mingit loogikat ei peagi olema?

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

ei

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
zuzu

RE: 2.kl. mataüleanne…

Kahju, kui juba esimeste klasside matemaatika ülesanded on sama mitmeti mõistetavad nagu meie seadusandlus. Arvasin, et matemaatika peaks arendama selget ja üheselt võetavat loogikat.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

loogika ongi ju see, et loe ülesanne läbi ja leia sealt vajalikud andmed ning arvuta, mis küsitud ja mingeid \”aga äkki…\” pole vaja juurde mõelda

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]loogika ongi ju see, et loe ülesanne läbi ja leia sealt vajalikud andmed ning arvuta, mis küsitud ja mingeid \”aga äkki…\” pole vaja juurde mõelda[/tsitaat]Teema autor räägibki ju seda, et ülesande andmete põhjal ei saa arvutada seda, mida on küsitud – andmed on lahendamiseks ebapiisavad. Peale nende, kelle kohta on infot antud, võis seal põõsas kükitada kes iganes ja selle kohta pole meil mingit teavet.

Kuna seda tüüpi loogikavigadest algavad paljud väga suured rumalad vead ka täiskasvanute mõtlemises, olen väga nõus teema autoriga, et niisuguseid lollusi ei peaks laste kooliõpikud sisaldama.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

Mina saan aru nii, et tedred olid juba olemas ja linnud, kes põõsastest välja lendasid, ei läinud mitte ära, vaid tulid tetredele juurde.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

Ülesannete tekstil läheksid liiga pikaks, kui täielikku üheseltmõistetavust taotleda. Kui on Näit. ülesanne: Peetril oli 5 \”Kasekese\” kommi. Ta sai emalt 4 \”Pilvekese\” kommi juurde, mitu kommi tal siis kokku on? – siis siin pole ka välistatud, et tal alguses võis veel muid komme peale \”Kasekeste\” olla, aga kui ülesannet muidu lahendada ei saa, siis tuleb see eeldus teha.
Sa võid ju oma lapsel paluda korrektsuse huvides ülesande algusesse kirjutada: eeldades, et põõsastes ega sooserval peidus rohkem linde polnud… jne. 🙂

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

[small]zuzu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Matemaatika tööraamatu 2.osas lk.20, ül.8. ajab mu last ja nüüd ka mind segadusse:
Soo servas oli kaseurbi nokkimas 14 tetre. Põõsastest lendas välja 6 sootihast ja 10 põialpoissi. Mitu lindu oli kokku?

See, et need pöialpoisid, sootihased ära lendasid, ei anna meile mitte mingit infot lindude lõpp- ega esialgse arvu kohta. täielik nonsens.

ja see pole esimene selline ülesanne.
kes neid ülesandeid kokku paneb? esikaane taga kirjas on, et retsenseerinud on Kalju Kaasik, Sirje Aava ja kaasautor Esta Erit – on nad ikka kõrgharidusega inimsesed? [/tsitaat]

Toimetajad ei oska end laste olukorda panna! Muutes ära ÜHE sõna – lendas välja asemel lendas juurde, oleks kõik selge. Jae ei oleks vaja pikale venivat taustajuttu.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

ma arvan, et just lastel ei teki selle ülesandega reeglina küsimusi ega probleeme. üle mõtlev täiskasvanu hakkab arutama teemal, et põõsast välja = lendasid ära ja kust me teame, et veel mõnda varblast kuskil ei olnud. keskmine 2. kl laps ei hakka otsima mingeid varjatud andmeid, vaid võtab ülesannet just täpselt nii, nagu see kirja on pandud.

laps tuleb varsti koju, siis küsin tema arvamust.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]ma arvan, et just lastel ei teki selle ülesandega reeglina küsimusi ega probleeme. üle mõtlev täiskasvanu hakkab arutama teemal, et põõsast välja = lendasid ära ja kust me teame, et veel mõnda varblast kuskil ei olnud. keskmine 2. kl laps ei hakka otsima mingeid varjatud andmeid, vaid võtab ülesannet just täpselt nii, nagu see kirja on pandud.

laps tuleb varsti koju, siis küsin tema arvamust.[/tsitaat]Jah, ma usun. Aga see, et ta nii teeb ja teda seejuures asjasse süvenema ega edasi mõtlema ei ärgitata, pole üldsegi hea.

Muide, seda tüüpi mõtlemisvigu teevad teinekord isegi teaduskraadidega inimesed oma kolleegide artikleid lugedes või iseenda uurimistöid üles ehitades ning see võib teinekord tuua kaasa päris drastilisi tagajärgi. Olukordade adekvaatset terviklikku hindamist peaks siiski harjutama juba maast madalast.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

Just nimelt, see ongi ju 2. klassi ülesanne, lihtsalt liitmine, pole vaja mingeid teooriaid nuputada.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]zuzu kirjutas:[/small]

Toimetajad ei oska end laste olukorda panna! Muutes ära ÜHE sõna – lendas välja asemel lendas juurde, oleks kõik selge. Jae ei oleks vaja pikale venivat taustajuttu.[/tsitaat]ja kuidas see ühe sõna muutmine välistaks selle, et lisaks tetredele oli seal juba enne mingeid linde või lendasid kusagilt veel juurde mõned x liigist linnud?

see ülesanne on just nende lindude peale, kes ül on üles loetletud ja pole mõtet üle mõelda. õpikud läheks ju poole paksemaks kui tuleks igasse ülesandesse kirja panna ka kõik välistused- a la mitte ühtegi teistest liikidest lindu raba serval ei olnud ja üski rebane ega muu kiskja ka linde ära ei söönud ja jahimehed ka linde küttimas ei käinud ja….

ja näiteks nendes punkist a punkti b liikumise ül tuleks kindlasti üles lugeda või siis välistada kõik pissipausid, võimalikud kraavisõidud jne- jaburaks läheb ju.

taustajutt on vajalik, et lapsed õpiks tekstist aru saaa ja vajalikke andmeid leidma- nagu näha, siis isegi täiskasvanud ei saa sellega hakkaa vaid lasevad fantaasial lennata

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

Olen eelnevaga väga päri, 2.kl laps ei otsi andmeid, mida pole.Poja just eile kribinal- krabinal lahendas seda, ei mingit toppamist.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Olen eelnevaga väga päri, 2.kl laps ei otsi andmeid, mida pole.Poja just eile kribinal- krabinal lahendas seda, ei mingit toppamist.[/tsitaat]Väga kurb! Loodan, et minu tütar taipab sügavamalt järele mõelda. Kui ei, siis tuleb teda küsimustega suunata. Stereotüüpsed mõtlemisvead ei ole minu silmis mingi asi, mille üle rõõmustada.

Ülesandeid saab korrektselt sõnastada ka romaani kirjutamata, selleks tuleb lihtsalt natuke rohkem mõelda, mitte minna kergema vastupanu teed.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

pole parata, kui minu tütar oleks sinu laps, siis kurvastaks ka tema sind. lahendas just seda ülesannet homseks ja mingeid küsimusi ei tekkinud.

aga see on hea, et on vanemaid, kes nõuavad lapselt raamidest väljaspool mõtlemist. lihtsalt huvi pärast: kas sa leiad 2. kl tööraamatust mõne ülesande, kus sinu jaoks loogikaga kõik korras on?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

see käib asja juurde, et ülesannet lahendatakse teatud raamides. loovamalt saab läheneda siis, kui alusteadmised on juba omandatud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]see käib asja juurde, et ülesannet lahendatakse teatud raamides. loovamalt saab läheneda siis, kui alusteadmised on juba omandatud. [/tsitaat]

iseasi, kas selleks ajaks loovusest enam midagi alles on või on kõik ühesuguseks vormitud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: 2.kl. mataüleanne…

1.klassi matemaatika töövihikus õpitakse pikkusühikut sentimeeter ja tuleb mõõta vihikusse trükitud erinevate asjade pikkust.
Täpselt mõõtmisel on esemete pikkused 6,1cm, 7,2cm ja 5,5cm! Mõõtsin ise 2x kõik üle, laps on tõesti täpselt mõõtnud. Õpetaja seda õnneks veaks ei lugenud, et 1 õpilane mõõtis komadega, aga pinginaaber nt ütles, et minu lapsel on valed vastused.
Võiks ju ümardada, aga minu silmis on matemaatika täppisteadus ja täpsus on oluline. Nt kui vastavalt klassi õpilaste arvule välja mõõdetud pikk paelajupp, iga laps peab endale lõikama 8,9cm, kõik ümardavad 9ni, siis viimane saaks ju 2,6cm lühema jupi kui vaja! (minu laps klassis on 26 õpilast).
nt kirjatehnika vihikus on vaja kirjutada kirjatähtedega sõnad ristsõnasse, üks vajalik sõna oli SIIL, aga s-tähe kirjutamist õpitakse alles u 10lk pärast.
Sarnaselt teemaalgatajaga ei mõista ka mina aeg-ajalt töövihikute koostajate mõttemaailma.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
zuzu

RE: 2.kl. mataüleanne…

nagu arvasingi, jagunevad siin vanemate arvamused vastavalt eluvaadetele… kuigi lootsin vaikselt mõistmist.. enda kaitseks sooviks ainult lisada, et mu laps(poiss) oli selle ja mõne sarnase ülesandega varemgi tõepoolest kimbatuses minu poole pöördunud. Pole vaja lapsi alahinnata.
Ma ütlen ausalt, et ei kontrolli oma poja matemaatikat kuna tal pole selles abi vaja. ta on vähemalt mata kooliülesannetes oma klassi õppetasemest natuke ees. olen talle juba(temapoolse huvi tõttu) selgitanud protsente, murde jms.
Lihtsalt tundub mõni õpik suht uisa-päisa kokku klopsitud ja vanemad ei hooli…

Please wait...
Näitan 25 postitust - vahemik 1 kuni 25 (kokku 25 )


Esileht Koolilaps 2.kl. mataüleanne…

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.