Esileht Koolilaps 2-se klassi laps ei oska vigadeta kirjutada, kas peaksin muretsema

Näitan 20 postitust - vahemik 1 kuni 20 (kokku 20 )

Teema: 2-se klassi laps ei oska vigadeta kirjutada, kas peaksin muretsema

Postitas:

Laps kirjutab enamasti väga vigaselt. Pikad täishäälikud ei jaga üldse kas aa või a, kas k, p, t või g, b, d. Etteütlused on punased vigadest. Kuidas last küll aidata ja mida teha. Kuidas teie sama vanad lapsed? Kas peaksin pöörduma logopeedi poole või on veel ok kui 2-ses klassis seda ei valda? Ma ise kooliajal oskasin juba lasteaias vigadeta kirjutada ja lugesin väga varakult, minu õde aga maadles ka selle probleemiga ja tema suunati kohe 1-st klassist logopeedi juurde. Õpetaja ei ole meile seda küll soovitanud. Kudias on teie kogemus 3-4 klassi vanemad? Kas selleks ajaks loksub asi paika või peab sellega tegelema ise ja ei saa loota, et õpib koolis kirjutamise ise selgeks?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 05.10 14:31; 05.10 15:13; 06.10 09:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas kooli logopeed ei tegele asjaga? Meil teeb logopeed 2-3 korda aastas kõigile lastele hindava etteütluse ning selle alusel vaatab, kellega rohkem vaja tegeleda, kellega vähem. Praegu endal ka laps teises klassis ning sama moodi teeb päris palju vigu kirjutamisel. Logopeedi etteütlus oli eelmisel nädalal ning ootame tulemust.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps on samasugune, tema suunati juba 1.klassis kooli logopeedi juures. Nende klassist on 5 õpilast, kes 2x nädalas logopeedi juures käivad koolis.
Märgatavat kasu sellest ei ole veel näinud. Käi juba 3.klassis ning kirjutab siiamaani väga suurte vigadega.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kahjuks meie koolis logopeedi üldse ei ole. Peaksin hakkama seda mujalt otsima.
Viimasele vastajale, miks nii mürgine? Usun, et saan oma 8 aastase lapse õpetamisega ikka hakkama.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 05.10 14:31; 05.10 15:13; 06.10 09:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vabandust, aga nii su grammatika kui loogika on ikka väga vigased. Abi on ehk eesti keele eratundidest, mõni emakeeleõpetaja ehk soovib lisa teenida.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 05.10 17:29; 06.10 08:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui vanem juba kirjutab, et 2-se klassi laps siis no mida me lapsest veel ootame?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui vanem juba kirjutab, et 2-se klassi laps siis no mida me lapsest veel ootame?

Hakkas nüüd kergem?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kõik oleneb vigadest. Loomulikult kirjutavad nii teise kui ka viienda klassi lapsed vigadega. Kui ei kirjutaks, siis poleks ju vaja üldse eesti keelt õppida pärast esimest klassi. Mina kirjutasin ka täiskasvanuna vigadega ja siiani teen harva vigu. Mu abikaasa ei oska üldse ilma vigadeta kirjutada. Poiss meil 10-aastane ja just tegid koolis etteütluse. Kusjuures nad said kodus seda ette õppida. Seal oli ikka vigu sees, aga ometigi oli alla kirjutatud tubli ja hindeks C. Teistel oli lihtsalt veel rohkem vigu. Vead olid pigem lohakusest. Üldiselt pööratakse tähelepanu nendele asjadele, mida konkreetselt õpitud on. Näiteks kaashäälikuühend. Kui on mitu koma puudu, siis see pole nii suur probleem. Probleem on see siis, kui ongi just komade peale töö.
Aga kui laps järjekindlalt ei saa aru lühikestest, pikkadest ja ülipikkadest häälikutest, siis võib vajada küll logopeedi abi. Meie koolis on logopeed olemas, aga sinna saadetakse ikka väga suure probleemiga lapsed. Ma ise olen palunud, et logopeed poisi üle vaataks muus osas, aga poiss on täiesti ok. Ei vaja abi, kuigi minu arvates sel hetkel vajas abi. Teatud asjad loksuvadki ise paika. Aga kui laps on tõesti düsleksik või düsgraafik, siis need on juba diagnoosid ja vajavad ravi.
Aga sellistes teemades ei tasu kunagi kirjutada, et ise kirjutasin juba lasteaias vigadeta. Eriti siis, kui endal tekstis suured vead sees.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja ilmselgelt ei loe laps raamatuid. Kirjaoskus ei loksu niisama paika.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 05.10 17:29; 06.10 08:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Võimetus tugevatel ja pehmetel sulghäälikutel vahet teha, samuti probleemid pikkade ja lühikeste täishäälikutega on väga tugevalt logopeedilise probleemi moodi. Kui koolis logopeed puudub, pöörduge väljaspool kooli kellegi poole, võtke perearstilt suunamine.
Ära kuula neid siinseid irisejaid – vähesest lugemusest tulevad hoopis teist tüüpi vead.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aitäh vastajatele. Sain nüüd teada, et ma ise vajan ka logopeedilist abi ja ei valda üldse õigekirja. Pidasin silmas, et ma ise sain selgeks pikad ja lühikesed häälikud ja sulghäälikud väga varakult ja ilmselt minu mõte ja kirjutatu ei jõudnud siis paljudeni. Väljendusoskusega ja loogikaga selgub on ka mul probleemid. Interneti teel kirjutades ei ole ma kunagi väga põhjalikult õigekirja jälginud ja ilusaid lauseid teinud vaid olen mõelnud, et oluline on sõnumi sisu, aga jah eks ma olen kindlasti kiirustaja rahmeldis. Paha tunne jäi hinge kui tuled nõu küsima ja vastuseid lugema ja saad siis hoopis mürgiseid märkusi, et sa ei oska ise kirjutada, mida sa veel lapsest tahad. Laps ei loe sul raamatuid?!
Ma külastasin viimati Perekooli foorumit kui laps oli aastane ja oli tore kogemus. Sain palju nõuandeid ja andsin ka ise nõu kui oskasin. Vahepeal pikki aastaid ma ei ole perekooli üldse jälginud. On olnud kiired ajad ja pole ka vaja olnud. Nüüd oli mure ja mõtlesin, et oli selline koht , kus võiks teiste lastevanematega teemat arutada. Kuid tundub ,et sellest on saanud üks ärapanenise koht ja hoian siit edaspidi eemale.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 05.10 14:31; 05.10 15:13; 06.10 09:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Armas teemaalgataja, palun ära pane neid trolle siin tähele. Mõnel lihtsalt ei ole oma eluga midagi targemat peale hakata.

Mul on üks lastest sinu omaga sarnane, kuid käib 1. klassist alates logopeedi juures. Praegu on 4. klassis. Asi on läinud palju paremaks, kuid etteütlustes teeb ikka vigu, kui hoolikalt ei mõtle, kas sõnas on nt “p” või “b”. Pöördu kindlasti logopeedi poole, neil on nippe, mis aitavad. Palju jõudu!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jah, julgust, teemaalgataja, logopeedid selliste küsimustega tegelevadki. Kusjuures see ei ole lapsel mingi haigus või puue, tema häälikute pikkuse märkamise võime tahab lihtsalt natuke rohkem arendamist. Ma ise olen lingvist ja mul on juba pikemat aega olnud idee, et kui eesti ortograafia oleks loodud rohkem soome oma moodi, ilma g-b-d-ta, st kaashäälikuid ei oleks pikkuse märkimise poolest kahte sorti, oleks lastel oluliselt lihtsam õigesti kirjutama õppida. Liiatigi, kui laste nimed on Lotte ja Ekke jne, siis nad tõesti ei saa aru, miks siis mitte kirjutada “kappi uks, potti kaas”. See selleks, ortograafia on meil selline, nagu ta on.
Aga sellest teisest asjast: kahtlemata on oluline just sinu sõnumi sisu. Aga just see sisu jõuab oluliselt paremini kohale, kui ta on normile vastavalt vormistatud. Justnagu trükivead kisuvad meie tähelepanu endale, nii et kirjutada tahetud sõna jaoks jätkub seda palju vähem, juhivad tähelepanu lause sisult kõrvale ka kokku-lahkukirjutamise vead, muutmisvead, kirjavahemärgivead, tuletusvead ja ühildumis- ja sõltumisvead. Rääkimata sellest üldtuntud naljast komakasutuse kohta: “Armu anda, mitte üles puua! – Armu anda mitte, üles puua!” Nii et tegelikult on kirjutamisega nagu iga teise tööga: teed lohakalt, on sageli tarvis mitu korda rohkem aega kulutada ümbertegemisele (siin õelate kägudega jagelemisele) – teed kohe natuke rohkem aega kulutades ja korralikult, on rahu majas.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei pea oskama vigadeta kirjutada, nad õpivadki koolis. Küll aga on probleem, kui teeb väga palju vigu.

Meil tehti koolis diagnoosetteütlus ja logoped valis selle järgi välja kellega ta tegelema hakkab. Kuna meile logopedi ajad kuidagi ei sobinud, tegelen probleemiga ise ja sain logopedilt vastavad juhised.

Kõige kindlam on muidugi otsida logoped ja temaga asja arutada.

Kirjutan Sinule mis soovitused mulle anti:

– Raamat “Õigekirjaõpik” Tiiu Puik
– 2.klassis peab ära õppima täishäälikute pikkused (nt a või aa); kaashäälikud on 3. kl teema.

Ja raamatust minu jaosk kõige olulisem koht – õigekiri algab rääkimisest. Sageli täiskasvanuid ise ei häälda sõnu korrektselt (mina ei häälda nt).
Täishäälikute pikkuse õpetamisest – häälda lühidalt ja pikalt, vaata kas sõna tähendus muutub.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Üldiselt pole su oma keeleoskus ka suurem asi, nii et ega sa ise õpetada ei saa. Kindlasti pöördu spetsialisti poole.

Haige ja vägivaldne inimene oled, et sul endal sitasti läheks.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 08.11 18:37; 08.11 18:40;
To report this post you need to login first.
Postitas:

(36)

kas see “mingi puue ” on norm? mõni puudega laps kirjutab paremini kui sina.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 08.11 18:37; 08.11 18:40;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Peaks käima logopeedi juures. Kui on hea logopeed, läheb paremaks küll. Samas oleneb, kui vähe laps neid kuulmise järgi eristab, kui arenenud on tema loogiline mõtlemine, kui hea ja arenenud on ta mälu, eriti nägemismälu ja kui palju laps ka loeb ja kui palju ta üldse ise tahab ja viitsib sellega tegeleda, tema tahtejõust ja usinusest oleneb veel ka. Aga saab paremaks. Olen ise näinud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu ema tegi ise meiega kodus sõnamänge, internet (kui järgi poleks vaadanud, oleksin kirjutanud internett) on erinevaid kpt- gbd harjutusi täis, näiteks http://lemme11.planet.ee/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=2&Itemid=32 või googelda: “Sulghäälikute pikkused – Miksike”. Paar aastat ikka tegime me neid mänge, lõpuks sai enam-vähem selgeks. Sama kordasin oma lastega, kes olid paraku ka sulghääkikutega kimpus.

Pikema autosõidu ajal näiteks ajaviiteks hääldasin: lugu, luku lukku; tigu, tikud, tikkus; tibu, tipu, tippu: kandi, kandis, kantis; rada, ratas, ratta jne. Eriti reljeefselt mõistab laps kui oluline tähe tugevus siis kui kasutad sõnapaare: sidus, sittus või libu, lipu, lippu. Arutasime, mis neis sõnades häälikuliselt erinevat on, kui erinevad on tähendused. Lasin lapsel pidevalt kõrvaga kuulata ja ise hääldada neid sarnaseid sõnu, et ta kõrv õpiks erinevusi kuulma. Sest enamasti on probleemiks see, et laps algul ütleb, et ta tõesti ei kuule erinevust isegi kui sa enda meelest täiesti erinevalt hääldad. Ta peab seda hääliku pikkuse kuulmist või tunnetust lihtsalt treenima.

Minu lapsed igatahes saavad nüüd eesti keele tunnis kenasti hakkama. Sama oli ka minuga lapsena. Kuigi minu keeletunnetus pole kunagi üliheaks saanud, siis eksamiks sain reeglid pähe tambitud ja maksimumpunktid. Kui aga aeg mööda läheb, siis ununevad reeglid ja tunde järgi kirjutan nii võõrsõnu valesti ja panen komasid valesti. Aga elamist minu halb keeletunnetus ei sega. Mujal peale perekooli mul seda probleemi ei ole, et inimesed minu vale keelekasutuse tõttu minust valesti aru saavad.

Minul ja mu lastel ei ole sulghäälikute tunnetus olnud kunagi seotud lugemusega. Nii mina kui ka lapsed olime pisikesest peale väga suured lugejad. Aga nii, nagu inimene saab vabalt lugeda teksti: “7ere 7u1ema5t kee1e7ihniku55e”, nii ei pruugi suur lugemus absoluutselt kaasa aidata kirjatehnika õppimisele. Sa loed ju sisu, ekstrapoleerid sõnu, sageli ka lauseid, mitte ei keskendu üksikutele tähtedele.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.11 14:33; 09.11 14:38;
To report this post you need to login first.
Postitas:
0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.11 14:33; 09.11 14:38;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui koolis ei ole logopeedi, siis tuleks pöörduda perearstile ja võtta saatekiri logopeedile (haiglate juures on tihti logopeede töötamas).
Samuti võiks püüda uurida miks koolil pole logopeedi ja kuidas on koolil korraldatud logopeediline järeleaitamine. Ega Sinu laps pole ainus, kel probleeme on, kui tegu just 10-lapselise kooliga pole. Võibolla tegeleb logopeedilise järeleaitamisega mõni algklassiõpetajatest või eesti keele õpetaja? Uuri järgi!
Koolis, kus mina töötan, käib logopeedi juures umbes kolmandik lapsi. Mõni neist kirjutab ka 7. klassis veel rohkete vigadega. Näiteks üks muidu nutikas noormees ei suuda kuidagi sulghäälikuid õigesti tajuda ja kirja panna.

NB! logopeediline probleem ei tähenda, et laps oleks rumal või tema vanemad oleksid rumalad ja/või ei õpeta last piisavalt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 20 postitust - vahemik 1 kuni 20 (kokku 20 )


Esileht Koolilaps 2-se klassi laps ei oska vigadeta kirjutada, kas peaksin muretsema

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.