Esileht Koolilaps 2021 koolimineja lugemisoskus täna

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 37 )

Teema: 2021 koolimineja lugemisoskus täna

Postitas:

Kelle laps on tuleval sügisel kooli minemas, jagage palun, kuidas läheb teie lapsel praegu tähtede ja lugemisega?

10 kuud on koolini aega ja lasteaiast öeldakse, et lapse tase on normis, aga muretsen siiski, et laps oskab vähe. Harjutamisest hoolimata kõik tähed pole veel peas, näiteks täpitähed ja G, B, D lähevad sassi ning J, V ja H ununevad pidevalt ära. Proovime lihtsaid sõnu kokku veerida (muna, isa jms), kuid see veel ei õnnestu. Nimetab häälikud ära, aga ei kuule, mis neist kokku moodustub. Tähendus Mul pole vaja, et ta enne kooli raamatuid loeks, aga tahaks, et ta koolis suudaks järjel püsida, mitte ei saaks kohe negatiivset kogemust, et on teistest maas.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul oli sarnane kogemus, laps oli lasteaia viimases rühmas ja tundis vaid osasid tähti, kirjutada oskas oma nime. Kooli minnes ei osanud tema klassist 3 last lugeda, ülejäänud lugesidki raamatuid. Tekstid lähevad pikemaks, lugemisoskusele lisaks on vaja funktsionaalset lugemisoskust. Meil oli veel kevadine distantsõpe läbida ja seda kahe lapsega, ei olnud tore kogemus 🙂 Algklassides hindeid ei panda, on kujundav hindamine.

Lohutuseks saan öelda, et meie koolis on logopeedi tugiteenus, ja see aitas lapse ühe kuuga ree peale, praegu on teises klassis, loeb küll aeglaselt, aga mõistab teksti sisu, õigekiri on korrektne.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps hakkas vara lugema, aga öelda tahtsin hoopis seda, et kuna nad rühmas intensiivselt praegu tegelevad tähtede ja lugemisega, siis on need, kes suvel polnud veel seda nägugi, et võiks veerima hakata, selle kahe kuuga tohutu hüppe teinud. Õpetajad vist ikka teavad, mida teevad…

Kui muidugi välja ei paista, et tegeletaks, on teine asi.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.11 12:17; 12.11 11:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pole mõtet teiste lastega võrrelda. Kui iga päev 15 min harjutada, siis on varsti selge.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minul üks laps luges selles vanuses soravalt ja kirjutas grammatiliselt korrektselt, sõnavara ja silmaring oli lai. Koolis sai kohe väga hästi hakkama.

Teine oskas samuti lugeda 5-6-aastaselt, aga huvi polnud ja nüüd see sügis kooli minnes on ta ikkagi aeglane lugeja, tekivad hääldusvead, vahel ei saa loetust aru. Koju antud aabitsatekste lasen lugeda 3-4 korda enne, kui soravus tuleb. See muidugi pahandab last ja saab aru küll, miks ma utsitasin teda ka suvel lugema.

Nüüdseks olen näinud teda ka ise raamatuid sirvimas ja lugemas mõnd lauset, pildi allseletust vm. Aga et ta võtaks ja loeks terve jutukese, seda ei ole. Ma sundida ka ei taha, aga kiidan kui ta loeb ja pusib. Raamatuid on meil palju, valikut on.

Kõik lapsed ei ole ühesugused, aga tagantjärgi näeksin küll rohkem vaeva, et laps loeks kooli minnes soravalt. Lihtsalt tal on nii palju lihtsam.

Samas tavakoolis on siiski ka neid, kes ei tunne veel kõiki tähti, mõni veerib, mõni loeb ilusti. Vaene õpetaja, aga eks see tase siis ühtlustub esimese (pool)aastaga ja varsti loevad-arvutavad kõik enamvähem samamoodi.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pole vaja muretseda. Just viimasel lasteaia-aastal tekib lastel suur arenguhüpe väga kiiresti. Selle ühe aastaga jõuab hästi palju muutuda.

Ja tegelikult on sel ühel vastajal, kes siin soovitas iga päev 15 minutit harjutada, täitsa õigus. See 15 min ei väsita last ega võta tal tükki küljest, aga kasu on olemas.

+4
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga kas laps ise tunneb huvi asja vastu? Tavaliselt just selle taha asi jääbki, kui lapsel endal huvi pole, siis vastu tahtmist ikka ei õpeta. Teine laps, kes on ise väga motiveeritud, õpib jälle ise lugema peale seda, kui vanem on paar korda veerimist tutvustanud.

Soovitan hetkel veel võtta rahulikult mõnda aega. Keskenduda võibolla just sellele, et ta õpiks täpitähti jt keerulisi eristama jne. ja mängida niisama häälimismänge – st mitte üritada teda saama paberilt sõna kokku lugema, vaid kuulmise järgi ära tundma, mis tähed on sõnas ja mis järjekorras. Häälimisoskus on lugemisoskuse eeldus – kui laps ei tunne kuulmise järgi häälikuid ära, siis tal ongi raske aru saada, et n-häälikutest moodustub kindel sõna.

Tempot saad sa lisada ka kevadel, kui eesmärk on laps lihtsalt veerima saada kooliajaks.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 11.11 15:22; 12.11 15:44; 12.11 15:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

tavalaps: praegu võiks tähed selged olla ja võiks ära tunda oma nime kirjapildi.

eliitkooli katsetele soovija: peaks usinalt veerimist õppima, sest koolikatsetel peab suutma kirjalikke tegevusjuhiseid lugeda ja  sisust aru saada.

oma laps õppis lugemise selgeks suvel, enne viimast lasteaiaaastat.

 

+1
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

2021. a kooli minev laps võiks praeguseks teada kõiki tähti, häälida veatult 2-silbilisi sõnu, saada aru, mis sõnaga on tegu, kui talle häälida 2-3-silbilist sõna (r-e-b-a-n-e). Kõike seda peaks vähehaaval, aga järjepidevalt koolieelsel aastal kodus harjutama, mänguliselt, nt mängides sõnaketti (uus sõna algab eelmise lõpuhäälikuga) või lastes lapsel ära arvata, mis sõnaga tegu, kui häälid talle nt poes  (ok, koroonaajal halb koht, kuhu last viia, aga idee jääb samaks): “Palun too mulle p-i-i-m!”.

Oma nime äratundmisest ei piisa, laps peab oskama oma nime kirjutada ja võiks kokku veerida 1-silbilise sõna (OI, AI, EI, MAI, LAI, SAI jne).

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

…häälid talle nt poes (ok, koroonaajal halb koht, kuhu last viia, aga idee jääb samaks): “Palun too mulle p-i-i-m!”.

[/quote]

Piim häälitakse P-I-M, mitte I-I!!! Ärge palun õpetage lastele häälides ja lugedes topelttähti ütlema eraldi välja! Ikka ütlete ühe ja lihtsalt venitate seda pikemalt hääldades (kui loeb). Topelttäht tuleb mängu siis, kui laps kirjutab. Häälime sõna P-I-M, kas mingi häälik kõlas pikemalt (piim), i oli pikem, seega kirjutame selle 2 tähega. Ja lugedes loetegi P-I-M!

PS. Oman vastavat ülikoolikraadi ja tegelen päevast-päeva laste õpetamisega, kellele on valesti seletatud ja see segab neil normaalselt lugeda. Eriti õudne veel, kui püütakse lugeda tähenimedega – PE-I-I-EM – ka selliseid olen näinud 🙂

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 11.11 18:45; 11.11 18:50; 11.11 18:55; 12.11 17:55; 15.11 09:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teemasse ka! Ideaalne oleks, kui praegu saaksite lõpuks tähed selgeks ilusti ja püüaks tasapisi väiksemaid sõnu lugeda. Kooli minnes oleks ikka hea, kui suudaks lauseid kokku lugeda, sest paljudes koolides eeldatakse, et laps hakkab kohe ise töökorraldusi lugema TV näiteks. Olen kohanud ka uuema aja aabitsaid, kus KOHE tulevad päris pikad jutud, nt 10 lauset. Kui laps ei loe enne kooli, siis hoia pöialt, et teie koolis võetakse mingi normaalsem aabits kasutusele. Kindel aga olla ei saa! Selles on kägudel õigus, et viimasel lasteaias käimise aastal võib ja teebki laps suure arengu veel. Kui lapsel on tähed selged, on võimalik ta paari kuuga lugema panna! Kui seda teha järjekindlalt ja õigesti. Selleks ei peagi meeletult teda raamatute taha sundima, sest lugeda saab KÕIKE 🙂

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 11.11 18:45; 11.11 18:50; 11.11 18:55; 12.11 17:55; 15.11 09:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

… varsti loevad-arvutavad kõik enamvähem samamoodi.

 

Oi, kohe kindlasti mitte! Seda ei juhtu ei esimeses, teises ega kuuendaski 🙂 Ka täiskasvanud ei loe ega arvuta enamvähem samamoodi 😛 Täitsa seinast-seina need oskused inimestel nagu muugi…

+5
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 11.11 18:45; 11.11 18:50; 11.11 18:55; 12.11 17:55; 15.11 09:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Päh!

Minu laps läks sel sügisel kooli nii, et sisuliselt ei osanud lugeda. Ja mul on üsna ükskõik, mida minust seetõttu arvatakse.

Lootsin koolile ja õpetajale… Olude sunnil pidi ta siiski kodus olema ja mina teda lugema õpetama.

Veerimine tuli paari päevaga ja paari tunniga. Okei, ta ikka veel veerib, aga loeb kokku juba ka suvalisi lauseid arvutist/ajalehtedest/jms. Arvab, et võtab Sipsiku ette ja loeb läbi 🙂

0
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu 6-aastane ikka loeb. Mõne üksiku sõnaga koperdab, vahel püüab sõna lõppu suvalt pakkuda, aga üldjuhul loeb täitsa ilusti. Päris raamatutest on paar “Lassemaia detektiivibüroo” sarja raamatut läbi lugenud, muidu loeb pigem üks päev ühest raamatust jutukese, teine päev teisest raamatust paar lehekülge. Ma väga pole sundinud ka, et peaks kindlasti püsivalt järjest sama raamatut pusima.

Eelkooli koduülesannete juures saab küll ideaalselt töökäskudest aru.

Mul eriti võrdlust pole, minu meelest lasteaias tüdrukud enam või vähem ikka kõik loevad. Aga mõni poiss pidi jutu järgi ikka veerima alles.

Eliitkooli katsetele last kindlasti ei vii, läheb kodulähedasse kooli. Küll jõuab hiljem 7. või 10. klassi katsetada.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil juba kõik koolilapsed, aga meie hakkasime sõnu kokku veerima juba siis, kui laps teadis alles väga vähe tähti nt AI, OI, .. Tasapisi võtsime juurde uusi tähti ja sõnad läksid pikemaks nt. LAI, ALE, .. Niimoodi polnudki seda stressi, et mingi täht ei jää pähe, spetsiaalset tähtede pähe õppimist ei teinud.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen algklasside õpetaja.

Palun ärge saatke oma ilma igasuguse lugemisoskuseta last kooli, vähemalt mitte tavakooli suurde klassi. Tehke, mida iganes, et ta lugema saada. Minge juba nüüd logopeedi juurde, Rajaleidjasse, palgake eraõpetaja, kui ise ei viitsi õpetada, aga uskuge – te laps jääb kohe koolis teistest maha ja teie ulute kodus, kui ta kooli minnes lugeda ei oska.

+4
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.11 22:20; 12.11 06:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen algklasside õpetaja.

Palun ärge saatke oma ilma igasuguse lugemisoskuseta last kooli, vähemalt mitte tavakooli suurde klassi. Tehke, mida iganes, et ta lugema saada. Minge juba nüüd logopeedi juurde, Rajaleidjasse, palgake eraõpetaja, kui ise ei viitsi õpetada, aga uskuge – te laps jääb kohe koolis teistest maha ja teie ulute kodus, kui ta kooli minnes lugeda ei oska.

Kas tõesti õpetaja ütleb lapsevanemate kohta, et need “uluvad”???

+4
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Igaks juhuks algklassilapse vanemana ütlen, et tekstid aabitsas lähevad väga kiiresti pikaks ning üsna keeruliseks. Samuti on üsna varakult vaja hakata lugema ja mõistma tööjuhiseid, tekstülesandeid matemaatikas jne. Seega päris ilma lugemusoskuseta lapsel läheb koolis ikkagi väga raskeks paraku.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kindlasti peaks laps oskama enne kooli lugeda. Mul tuttava laps läks just nii, et oskas vaevu veerida (mitte kõiki sõnu), õhtuti läheb õppimiseks tunde ja koolis nutab, et ei saa aru midagi.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil hetkel käsil esimene klass. Aasta tagasi samal ajal olid poisil tähed küll selged aga ei lugenud. Lisaks lasteaias õppimisele panin ta eelkooli. Lisaks harjutasime paari lause kaupa lugemist kodus.

Kevadeks/kooli minekuks soravalt ei lugenud aga veeris. Praegu (novembri alguses) juba loeb nii trüki-kui kirjatähti. Õpetaja andis hinnangu, et on esimeste koolikuudega märgatavalt arenenud nii lugemisoskuses kui käeliselt. Päris lugemisoskuseta esimeses klassis kindlasti hakkama ei saa aga kui valmidus olemas siis oskus tuleb kiirelt (kui ise ka tööd teha).

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas tõesti õpetaja ütleb lapsevanemate kohta, et need “uluvad”???

Algklassiõpetaja ei ole seda öelnud. Sa ka ei oska lugeda?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.11 22:20; 12.11 06:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu koolieelik veerib. Suvel tegin temaga iga päev tundide viisi tööd. Tundub, et ta ongi lihtsalt erilisem ja GBS-iga sündimine on temasse oma jälje jätnud. Tal lähevad ikka veel vahel tähed sassi, aga üldiselt kirjutab ja loeb iga kuuga järjest paremini. Ta käib kahes eelkoolis ja lisaks teen nv-l endiselt tundide kaupa tööd, et ta järje peale saaks. Lasteaed ei muretse üldse. Nende arvates saab laps kooliküpseks, sest ta olla nutikas ja tark ning tegelikult oskab praegu ju kõike eakohaselt. Aga need oskused on tulnud väga väga visalt! Ja ma väga kardan, kuidas ta koolis hakkama saab. Eks ma mõtlen ka selle peale, et vajadusel jätan ta aastaks veel lasteaeda. Tema rühmas on nii temavanuseid kui ka aasta nooremaid, seega saaks ta suuremalt jaolt sama seltskonnaga veel koos olla ega peaks ümber harjuma uues rühmas.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.11 07:51; 12.11 12:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina oma kogemustest ütleks, et kooli minnes laps peab lugeda oskama ka väikseid kirjatähti ja väiksemast tekstist peaks ka laps aru saama. Tähtsam veel on õpetada laps õppima. Vot see on minu arust raskem töö ja selle retsepti mina öelda ei oska. Lootsin koolis õpetaja ja eriti pikapäevaõpetaja peale, aga kahjuks seda ei juhtunud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 12.11 09:56; 12.11 11:37; 12.11 14:51; 12.11 16:18; 12.11 22:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu koolieelik veerib. Suvel tegin temaga iga päev tundide viisi tööd. Tundub, et ta ongi lihtsalt erilisem ja GBS-iga sündimine on temasse oma jälje jätnud. Tal lähevad ikka veel vahel tähed sassi, aga üldiselt kirjutab ja loeb iga kuuga järjest paremini. Ta käib kahes eelkoolis ja lisaks teen nv-l endiselt tundide kaupa tööd, et ta järje peale saaks. Lasteaed ei muretse üldse. Nende arvates saab laps kooliküpseks, sest ta olla nutikas ja tark ning tegelikult oskab praegu ju kõike eakohaselt. Aga need oskused on tulnud väga väga visalt! Ja ma väga kardan, kuidas ta koolis hakkama saab. Eks ma mõtlen ka selle peale, et vajadusel jätan ta aastaks veel lasteaeda. Tema rühmas on nii temavanuseid kui ka aasta nooremaid, seega saaks ta suuremalt jaolt sama seltskonnaga veel koos olla ega peaks ümber harjuma uues rühmas.

Ma ei tea muidugi mis see GBS on, aga nii väikest last tundide viisi ei saa õppima sundida. Ta ütleb midagi sinu lõbuks, aga ta ei omanda seda ja see ei kinnistu temasse. Võta mängulisemalt, hääli sõnu, lugema hakkavad lapsed silp haaval. Lapsel peab tekkima huvi ja kõige tähtsam eduelamus. kahest suvalisest tähest koosnev ühe silbilised sõnad esiteks ja neid peab ta kokku suutma lugeda. Näiteks  RU,LI, NU, JU,SU;HA jne jne. Kui ta selliseid silpe on juba edukalt lugenud, siis lisa üks häälik juurde. JUK,SUK PAK jne

Jäta parem laps aastaks veel lasteaeda, aga tundide viisi ära sunni teda õppima. Mitu eelkooli pole probleem, erinevatel päevadel ja seal tegeleb õpetaja nendega mänguliselt.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 12.11 09:56; 12.11 11:37; 12.11 14:51; 12.11 16:18; 12.11 22:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Täiendan:

mitte et ma arvaks, et lasteaed õpetagu ja kasvatagu, küll aga nägin suvel (miks ma üldse tean, et seda nägu polnud…), et vanem ise oma tarkusega võib korraga liiga palju tahta. Kui pole olnud sellist märkamatut eeltööd häälimise ja häälikukuulmisega ja tähedki veel selged pole, on lapsel jube raske hakata sõnu kokku lugema, isegi kui vanem talle ette ütleb, mis häälikule üks või teine tähemärk vastab. Kui tahta kodus arendada, siis märksõnaga “lugemisvalmidus” tulevad Google´ist head soovitused. Kui valmidus on hea, siis tuleb lugemine kiiresti, veerimisperiood lüheneb ja lugemine tundub meeldivam.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.11 12:17; 12.11 11:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei tea muidugi mis see GBS on, aga nii väikest last tundide viisi ei saa õppima sundida. Ta ütleb midagi sinu lõbuks, aga ta ei omanda seda ja see ei kinnistu temasse. Võta mängulisemalt, hääli sõnu, lugema hakkavad lapsed silp haaval. Lapsel peab tekkima huvi ja kõige tähtsam eduelamus. kahest suvalisest tähest koosnev ühe silbilised sõnad esiteks ja neid peab ta kokku suutma lugeda. Näiteks  RU,LI, NU, JU,SU;HA jne jne. Kui ta selliseid silpe on juba edukalt lugenud, siis lisa üks häälik juurde. JUK,SUK PAK jne

Jäta parem laps aastaks veel lasteaeda, aga tundide viisi ära sunni teda õppima. Mitu eelkooli pole probleem, erinevatel päevadel ja seal tegeleb õpetaja nendega mänguliselt.

Ma ütlen kohe ära, et olen ise eripedagoog ja olen kindlasti teadlikum igasugustest metoodikatest, kuidas lapses huvi tekitada. GBS on bakter, mis tekitab põletikku ning 8% sellega sündinud lastest on hiljem sügava puudega. Minu laps seda õnneks ei ole, aga kerged kõrvalekalded on psühhiaatri juures tuvastatud kaks aastat tagasi. Lasteaed ja eelkool tegelevad kindlasti mänguliselt ja toredalt, aga mina olen oma lapse spetsialist ja võrreldes suures rühmas õppimisega, saan ma olla kodus tema õpetamisel palju palju paindlikum ja teha just neid asju, mis talle kõige rohkem raskusi valmistavad, erinevalt ja huvitavalt. Ja mina leian, et väike sundimine kulub ära igale lapsele, et nad õpiksid pingutama ja tegema ka neid asju, mida ei viitsi ja mis vähem meeldivad. Ennast ületades saab igatahes parema eduelamuse.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.11 07:51; 12.11 12:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps oskab trükitähtedes väga hästi lugeda, kirjatähtedes pikemaid sõnu veel veerib. Minu tädi on algklasside õpetaja ja rääkis, et kahjuks need lapsed,  kes kooli minnes lugeda ei oska ja väga pikalt veerivad satuvad klassikaaslaste põlu alla. Kuna oma lapsele ei taha, et ta peaks oma lugemisoskamatuse pärast häbi tundma klassis, siis oleme kodus lugemist harjutanud.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

Aabitsatekstid lähevad kiiresti pikaks, matemaatika ja loodusõpetuse töökäsud on kohe pikalt ja keeruliselt kirjas. Paljud lapsed siiski oskavad lugeda ja see, kes ei oska tunneb end ebamugavalt. Paljudes koolides tuleb kohe ka kohustuslik kirjadus.

Proovige nii, et hakkate lugemise asemel kirjutama õppima. Kana, muna või mingi naljakam sõna. Pereliikmete nimed jne. Minu lapsel tekkis sel moel tähtedega kohe selgem suhe ja lugemine sai väga kiiresti selgeks.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps oskab trükitähtedes väga hästi lugeda, kirjatähtedes pikemaid sõnu veel veerib. Minu tädi on algklasside õpetaja ja rääkis, et kahjuks need lapsed, kes kooli minnes lugeda ei oska ja väga pikalt veerivad satuvad klassikaaslaste põlu alla. Kuna oma lapsele ei taha, et ta peaks oma lugemisoskamatuse pärast häbi tundma klassis, siis oleme kodus lugemist harjutanud.

[/quot

veerimine lugema õppimisel ei ole hea. Minu üks laps on natsa laisem ja ei viitsinud veerida vaid ütles tähed järjest ( ei oska teisiti seletada) ta hakkas palju kiiremini pikemaid sõnu kokku ütlema ja seega ka ju lugema, teine laps veeris kohusetundlikult tähti kokku ja pikema sõna puhul kui ta oma veerimisega lõpuni jõudis olid esimesed häälikud juba meelest läinud ja sõna ta kokku ei saanudki. Siis nägin et see kohusetundlik veerimine ei ole mõistlik. Hakkasin kasutama ise just selle lapse meetodit kes ei veerinud  ja lugemine tuli hoopis paremini ka teisel lapsel. Ei lubanud veerida. Meie õpetame lapsi, aga ka lapsed õpetavad meid.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 12.11 09:56; 12.11 11:37; 12.11 14:51; 12.11 16:18; 12.11 22:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Päh!

Minu laps läks sel sügisel kooli nii, et sisuliselt ei osanud lugeda. Ja mul on üsna ükskõik, mida minust seetõttu arvatakse.

Lootsin koolile ja õpetajale… Olude sunnil pidi ta siiski kodus olema ja mina teda lugema õpetama.

Veerimine tuli paari päevaga ja paari tunniga. Okei, ta ikka veel veerib, aga loeb kokku juba ka suvalisi lauseid arvutist/ajalehtedest/jms. Arvab, et võtab Sipsiku ette ja loeb läbi ????

See pole küll asi, millega uhkustada, et sind ei huvita, kuidas su laps koolis hakkama saab ja hiljem ka elus.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 11.11 15:22; 12.11 15:44; 12.11 15:47;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 37 )


Esileht Koolilaps 2021 koolimineja lugemisoskus täna