Esileht Koolilaps 3-da klassi laps ei taha iseseisvalt õppida

Näitan 10 postitust - vahemik 1 kuni 10 (kokku 10 )

Teema: 3-da klassi laps ei taha iseseisvalt õppida

Postitas:

Kas ma teen midagi valesti või on see selles vanuses tavaline? On muidugi ka meil olukordi kui laps on iseseisvalt ära õppinud, need on küll siis kui õppimine on väga väikses mahus ja kerge. Näiteks millegi lugemine. Aga et see oleks tehtud, pean mina või isa töölt korduvalt helistama ja talle seda meelde tuletama. Helistad korra, jah hakkan, tunni kahe pärast uuesti, oi ma unustasin, kohe hakkan. Ja nii mitu korda kuni siis teeb.Kuid ma ei jõua oma tööpäevi selliselt veeta, mul on tööd palju, oleme helistanud kui on hädaolukorrad, et kuhugi vaja õhtul minna , tal trenn näiteks ja on teada, et ta ei jõuaks õppida õhtul. Kuid, et ta ise tuleks koju ja hakkaks õppima, sellist asja ei ole. Ta ootab , et me tuleks koju, siis ka vingerdab ja lükkab edasi viimase minutini ja peame kõik oma õhtud veetma temaga tsirkust tehes. Mitu tundi edasilükkamist ja siis 15 minutit õppimist. Ja sama nädalavahetustel. Räägib muudkui, et ma ei taha õppida, hiljem õpin ja siis lükkab selle kõige viimase hetkeni, vahel on juba nii väsinud, et ei jõuagi enam. On isegi hommikul vahel õppinud enne kooli kuna õhtul jäi peale lõputut tralli lihtsalt magama. Ma olen sellest nii tüdinenud, et laps ise vastutust ei võta oma õppimiste eest. Kas me peame käega lööma ja laskma tal ilma õppimata koolis käia. Ta ei ole rumal, kui hakkab õppima , saab hakkama, läheb kiirelt. Mõned teemad muidugi on tema jaoks rasked matemaatikas ja iseseisvalt hakkama ei saagi ja vajab abistamist. Kuid see on nagu mäng tema jaoks, et vigurdada ja et kõik keerleks kogu aeg ümber tema, ainuke laps ka.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul 5.klassi poisiga sama jama, vot ei õpi iseseisvalt ja kõik. Vahel käib õppimine hiliste õhtutundideni. Soovitust, et ära õpi temaga ja jäta vastutus aiult talle, pole mõtet, see on mul läbitud etapp, asi läks veel hullemaks kuna tekkisid võlgnevused ja kahed mis tuli ju uuesti vastata. Topelt koormus ju.
Ootan teemaalgatajaga koos häid ja asjalike soovitusi.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.12 11:45; 09.12 13:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga kas Sa oled last õpetanud õppima? Sama nagu väikest last tuleb õpetada mängima ja temaga koos mängida, tuleb alguses koolilapsega koos õppida ja õpetada ta õppima, aidata leida mingi süsteem. Mis ta siis kodus pärast kooli teeb? Kui on nutiseadmes, siis leppige kokku, et enne ei tohi arvutis/telefonis olla, kui on õpitud. Kas ta kuskil trennis/ringis käib? Muu kohustus pärast kooli õpetab aega planeerima.
Tehke veel kokkulepe, et pärast kooli õpib ise ära need asjad mida oskab ja milles on abi vaja teete pärast koos. Ja kui pärast koos õpite, siis ole rõõmus ja entusiastlik, mitte ära ala ja ohi, et pead temega koos õppima.
Õppisin päris tihti (teinekord lihtsalt olin juures) lapsega esimesed 3 aastat. Siis hakkas ta omal vabal tahtel ise kõiki asju tegema. Nüüd 6 klass ja õpib kõik asjad ise. Kui on tulemas mõni töö, siis tahab mulle ise vastata. Ta teab, et olen alati tema jaoks olema ja aitan teda rõõmuga.

+1
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.12 11:46; 09.12 13:45;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil kahjuks kokkulepped arvuti kasutamises ei pea. Selle probleemi vist lahendasin, laps on ise üsna nutikas ja leiab järgmise koha kus mängida. See on küll et õppida ta ei mõista ja ei viitsi. Aja planeerimisega samuti kehvad lood, seda teen rohkem mina tema eest. Kohustusi tal peale kooli on.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.12 11:45; 09.12 13:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpeta teda kokkulepetest kinni pidama. Too näide, et lubad talle midagi, näiteks koos kinno minna või osta midagi, mis ta väga tahab ja siis viimasel hekel mõtled ümber ja ei täida oma lubadust. Kas talle meeldiks selline asi? Arvatavasti mitte. See on ju sama, et kui on kokkulepe, et õpib kohe koolist tulles ja ei tee seda. Kui ikka ei mõju, siis teegi nii, et lepite kokku, et lähete laupäeval kinno, ujuma jne. ja siis vahetult enne ütled, et ei lähe. Ta on kindlasti väga pettunud. Siis ütledki, et sina oled samuti pettunud, kui ta midagi lubab ja ei täida seda. Et kokkulepped ja lubadused ongi selleks, et neid täita ja nendest kinni pidada.?

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.12 11:46; 09.12 13:45;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sõltub lapsest, aga tean peret, kus toimis see, et lapsevanemad lasid õppimise vabaks, tulid võlgnevused ja 2-seis ja laps hakkas õppima, sest lapsevanemad otsustasid istuma jätmise avalduse kirjutada. Käisid koos lapsega asjast ka klassijuhatajaga rääkimas. Igaõhtune õppimise jama sai läbi.

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul on sama seis. Laps teises klassis. Esimeses mõtlesin, et ehk läheb üle, aga ei ole läinud. Õppimist vabaks lasta ei saa, sest siis jääb nii maha, et ei jõua midagi ära teha.
Ise ei õpi üldse. Ükski keeld ei aita ega ka positiivne lähenemine. Olen isegi taskuraha pakkunud, kui näitab, et suudab ära õppida. Ei õpi. Kui üldse, siis ainus motivaator on see, kui luban peale õppimist mõne sõbra külla. See vahel aitab. Täna istus ka lössakil laua taga, kui sõber helistas, et soovib külla tulla. Lubasin, kui kiiresti teeb. No siis tegi.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga võib-olla siis aitab, kui tekitada õpiharjumus alguses koos õppides. No nt 19.00-19.30 ongi õppimise aeg. Telekas jms pannakse kinni ja siis isa või ema istubki lapsega koos ja õpib ära. Siis on kindel rutiin ja aeg. Kui juba saab veidi iseseisvamaks laps ning abi ei vaja, siis võib jätkata nii, et õppimise tunnil õpivad ikka kõik pereliikmed. Kõik nutiseadmed jms häiriv on kinni, aga vanemad näiteks loevad sel ajal raamatut, lahendavad ristsõna vms. See on hea keskendumise eeskuju. Kui miski ei sega õppimsit, siis läheb õppimine kiiremini. Kui laps saab hea eduelamuse, siis võib-olla hakkab edaspidi ka varem oma õppimisi ära tegema. Aga muidu, lapsed on lapsed ja õppimist ikka peab meelde tuletama. Mul sama vana laps õpib üldiselt ise, aga ikka küsin jutu jätkuks õhtuti, et mis õppida oli. Mõnel päeval meenubki alles siis, et oli vaja õppida.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

minumeelest pole õige nõuda, et laps peale koolipäeva kodus kohe õppima hakkaks. Ise ju ka ei tahaks peale tööd veel kodus mingeid töötabeleid teha!
Selle asemel võiks peale kooli olla kas õuesolek, trenn või huviring. Kui vanemad kodus, siis sööte koos ja pärast seda on kindel õppimiseaeg. Võid olla lapsega samas toas sel ajal, kasvõi lugeda või käsitööd teha – ja saad ühtlasi aidata kui vaja.
Ja nutiaeg alles peale õppimist.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Omal ajal nägin kooli läinud lapse pealt, et ega ta üksinda ei tahtnudki õppida. Venitas kummi lõpmatuseni. Lõpuks lahendasin asja nii, et kui töölt tulin ja kodus süüa hakkasin tegema, võtsin lapse koos kooliasjadega enda juurde kööki. Mina tegelesin tööpinnal õhtusöögiga ja laps samal ajal oli oma asjadega köögilaua taga. Näpuga kõike ette ei näidanud, aga kui lapsel nõutuse hetk saabus, siis sain jälle üle ta õla vihikusse kiigata ja teda edasi aidata. Tegelikult oli niimoodi väga mõnus. Oma asju tehes sain lapsega jooksvalt koolitöö asjus suhelda, aidata, teda fookuses hoida, ja kodutöö hakkas edenema mis ludin. Kui söök valmis sai (tund-poolteist, sest toorainetest teen kõik ise, valmistoite ega poolfabrikaate eriti ei kasuta), siis pidi ka lapsel kodutöö valmis olema, sest laud tuli ju katta ja isa ka sööma kutsuda. See oli mu meelest ka selline õnnestunud kavalus, sest andis lapsele hästi lihtsa mõistetava ajalise raami ja põhjenduse, miks on koolitöö vaja ruttu ja järjest ära teha, mitte selle taga tunde jokutada.
Tegelikult oli see õppimise ja söögitegemise aeg minu meelest selline ühine ja mõnus olemine ka. Lapsele ka meeldis, nii et ta isegi palju hiljem veel, kui ta tegelikult abi enam ei vajanudki, tuli just kööki minu juurde õppima, kui ma süüa tegin. Isegi viiendas-kuuendas klassis veel. Siis küll oli tunne, et no kas tõesti omas toas ei saaks ta samu asju teha, aga ma ei öelnud midagi, põhiline oli ju, et kõik töötas. Kooliasjad said tehtud ja pärast õhtusööki oli mõnus vaba aeg.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 10 postitust - vahemik 1 kuni 10 (kokku 10 )


Esileht Koolilaps 3-da klassi laps ei taha iseseisvalt õppida

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.