Esileht Väikelaps 3,5 a lapse adekvaatsus..

Näitan 14 postitust - vahemik 1 kuni 14 (kokku 14 )

Teema: 3,5 a lapse adekvaatsus..

Postitas:
Kägu

Tere! Kuidas aru saada, kas laps ikka môistab küsimust/ kônet.. Kui küsin lapse käest, kes täna lasteaias olid, siis nimetab ka need, keda ei olnud, kui kysin, mida sôite, siis, et suppi, kuigi oli kartul.. Lihtsamad asjad, mis hetkel toimuvad, vastab ära.. Kus issi läks? Issi läks trenni/poodi. Kus ôde on? Ôde on saunas jne.
Kuidas ma saan aru, kas ta ikka on normaalne?? Samuti armastab rääkida küsides, st. Kas Tarmo mängis sinuga palli- selle asemel, et öelda- mängisin Tarmoga palli.. oeh
Räägib ikka ôigesti ka, aga vahest paneb ikka täitsa mööda. Olen ôpetanud miks kysimustele vastuseid, ala paneme kummikud jslga, sest vihma sajab. vastabki nendele kysimustrle, mida olen talle ôpetanud, ise nagu môelda ei oska:( Vahest tuleb ka ôigeid asju… Kas ta on madala intelligentsiga, arenguhäirega? Osad sama vsnad lapsed räägivad maad ja ilmad kokku, leiavad seoseid jne..

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu laps räägib ka sarnaselt, aga ta on natuke väiksem, saab mõne kuu pärast 3. Just see küsimuste osa on sarnane. Ja vastab samuti huupi tuttavaid sõnu kohati. Lisaks lihtsalt kajana kordab mu küsimuse mingit osa nagu vastusena, kuigi see ei ole üldse loogoline vastus. Logopeedil oleme käinud, aga siis ta rääkis vaid sõnu. Nüüd kui lausetega räägib ongi aeg uuesti minna. Olen ka vahepeal mures.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Esimene pool hädast tundub mulle seotud sellega, et laps lihtsalt ei mõista veel ajamõisteid – et mis tähendab “täna”. See on selles eas päris tavaline ka keeleliselt andekatel lastel ning eriti juhul, kui laps magab päevaund, on lapsel väga raske mõista, et millal see täna algab ja lõppeb. Laps vastab Sinu täna-küsimustele üldiselt, ilma ajafaktorit arvestamata.

Teine pool on mulle võõras, minu lapsed pole vist päris nii rääkinud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ära muretse, aeg (täna, homme, eile) on keeruline. Laps räägib meeldejäävatest asjadest. Miks küsimused on tihti rasked veel algklassideski. Ära võrdle teistega, lapsed arenevad erinevalt.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mul on poiss pisut üle kolme ja vastab ka täiesti suvalisi asju, eriti lasteaia kohta. Üleüldse on sellistes igapäevaasjades paras udu. Samas mõne teise koha pealt on taibukas, sõnavara ja lauseehitus on väga head. Aga sisu jätab soovida:) Näiteks võib küsimusele: “Miks sa õde lõid?” vabalt (täiesti siiralt) vastata: “Sest täna on kolmapäev!” või midagi taolist.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Nagu teised on öelnud, siis minevik on selles vanuses tüüpiliselt üldine udu, sellest ei maksa midagi järeldada.
Kuidas tal asesõnadega on? Kajakõne on rääkima õppimisel tavaline, aga valdav võiks olla lapse enda huvi oma tegutsemist kommenteerida, mis peaks 3,5a käima asja- ja endakohaste täislausetega. Aga kui ainult “vahest” paneb täitsa mööda, siis ei tundu küll põhjust olema muretseda.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mõtle sellele, et paljudel on samas vanuses lastega probleem, et üldse ei räägi arusaadavalt. Ja need lapsed on ka sageli ok ja kooliks arenevad järgi. Ei tundu ühesõnaga hullu olevat, naudi. Meie sama vana ajab igasugu jama suust välja, räägib asju, mis kindlasti tõsi pole. Eelmised lapsed nii ei teinud, ise arvan, et ilmselt lihtsam fantaasiarikkam. Vanem laps arvab, et mäletab veel eelmiseid elusid 🙂

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ma usun, et täna-eile-homme võib nii vanal lapsel segadust tekitada. Mina olen täheldanud, et rääkides lasteaiapäevast ei oska laps (mul ka 3,5) enne lõunaund tehut adekvaadselt seletada. See nagu polekski tema jaoks sama päeva osa. Mina ei küsi mis sa täna lasteaias sõid. Mina küsin, mis ta enne magamist sõid, tõenäosus adekvaatset vastust sasda on oluliselt suurem.

Please wait...
Postitas:
Kägu

No mulle tundub, et mu 4a tütar on keskmisest paremini arenenud, räägib nt asjadest, mis toimusid 1-1,5a tagasi, aga lasteaias söövad ikka ainult makarone 😀

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kirjelduse järgi ei oska nii pakkuda. Nt. rajaleidjasse saab panna aja ning seal logopeed hindab lapse kõne arengut.

Aga sellises vanuses lapsed alles õpivad korrektsete täislausetega rääkima seega on laps niigi tubli.
Umbes 5 – 6 aastane laps hakkab alles maailma ( vähemalt minumeelest) adekvaatselt tajuma, niikaua elavad nad tava ja fantaasia maailma vahel. Minu 3 aastane räägib siiamaani kuidas tema parim sõbranna tuleb lateaeda kuigi too läks juba pool aastata tagasi ära teise lasteaeda ja talle on seda korduval räägitud.

Minumeelest on just huvitav kuulata nede maailmapilti ja nägemust mis nii palju erineb meie omast.

Please wait...
Postitas:
Kägu

no miks mõni vanem arvab, et tema laps peab juba kõike loogiliselt oskama ja aru saama. Ta on ju alles laps. Anna aega

Please wait...
Postitas:
Kägu

Lohuseks – minu laps ei tahtnud üldse väiksena rääkida, muljetada, vstas napilt küsimustele, asjast täiesti mööda, kusjuures ka juba kooli minnes – rääkis ikka valesti . Käisin lapsega igal pool – eripedagoogi, logopeedi, psühholoogi juures. Ei saanud eriti targemks, esimene klass oli väga raske. Nüüd on 9-aastane, räägib ludinal, seosetega, õigesti jne.
Muide – laulis lapasena sõnasõnalt maha ka keerulised laulud, aga jutt oli nii segane ja titekas. Õpib 4 ja 5, kolmed ka sisse.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu poiss hakkas adekvaatset juttu rääkima ca 4.5 aastasena.
Nüüd ta juba oskab rääkida mis toimus lasteaias, mäletab, mida tegi suvel vanaema juures jne.
Kuigi ega praegugi vahel harva ajab mingit pada, millest ta isegi aru ei saa 🙃. Mina küsin üht ja tema siis ajab vastu mulle oma mingit asja. Aga ma pean seda täitsa normaalseks.
Eile-täna-homme hakkab ka nüüd lõpuks kohale jõudma. Kella veel ei mõista(1minut, 5min, tund jne). Aga päeva mõistest saab aru.

Liiga keerulisi sõnu saab seletada lahti lihtsamaks(teise nurga alt), kui sulle tundub, et laps ei saa küsimusest aru.

Väga hästi aitab sõnavara ja mõistmist arendada laste Aliase mänguga.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ma räägin loo lasteaia kohta küsimisest.
Kord kaebasin kolleegile, et ei mul on lapsega kohe häda (on ka, tal on kõnepuue), et ta ei taha üldse rääkida, mis lasteaias toimus. Kui ma tean, et nad tegid midagi huvitavat ja teistsugust /näiteks käisid ekskursioonil) ja õhtul küsin, et mida alasteaias tegite, siis tuleb vastuseks “Mängisime!”. Kolleeg teatas, et siis on mul ju veel hästi, et tema laps vastab sellises olukorras “Mitte midagi!” Tegu oli normintellektiga koolieelikutega….
Nii et lasteaia-jutu põhjal ei teeks ma üldse mingeid järeldusi.

Aga muidu soovitaksin logopeedi juures korra ära käia küll. See asi ei põle, nii et vabalt võid mitu kuud järjekorras oodata.

Please wait...
Näitan 14 postitust - vahemik 1 kuni 14 (kokku 14 )


Esileht Väikelaps 3,5 a lapse adekvaatsus..