Esileht Koolilaps 5.klassi lapsel õpiraskused

Näitan 14 postitust - vahemik 1 kuni 14 (kokku 14 )

Teema: 5.klassi lapsel õpiraskused

Postitas:
Kägu

Alguse said need lapse koolivahetusest.
Vanas koolis oli tütar hea õpilane, valdavalt 4-5, aga paraku olime sunnitud eelmise aasta sügisel kooli vahetama-enne käis tütar ühes väikelinnakoolis, nüüd aga väikses maakoolis, tema klassis kõigest 7 õpilast. Eelmises koolis õpilasi tema klassis 26.
Eelmise aasta sügisest alates on olnud nii klassijuhataja kui teiste aineõpetajate poolt pidevad kurtmised mu lapse suhtes. Matemaatika ja inglise k, mis olid enne mu tütre lemmikaineteks ning milles tal läks endises koolis tõesti hästi, on väikses maakoolis täitsa 2 seisus.

Ma ei saa aru, kuidas see küll võimalik on. Ma näen, et tütar ju ometi õpib ja pingutab, täielik müstika minu jaoks.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Siin on väga vähe infot, milles need õpiraskused seisnevad. Tasub veel õpetajatega suhelda, neilt rohkem juurde küsida, uurida, kas õpilast ei peaks rajaleidjasse saatma. Võib ka juhtuda, et koolides ongi tasemevahe, õpetajad hindavad erinevaid asju jne. Probleemi lahendamiseks peab ikka kooliga suhtlema.

+1
-2
Please wait...


Postitas:
Kägu

Jah, infot on vähe. Kas sa ise siis ei ole neid halva hindega töid näinud, et teada saada, mis tal valesti läks? Vead peaksid ju olema välja toodud. Või milles need õpetajate nurinad seisnevad?

+4
0
Please wait...


Postitas:
Kägu

Teemaalgataja olen.

Olen näinud neid halva hindega töid, osad on olnud tõesti vigadest punased.
Laps on öelnud mulle, et ei saa õpetajapoolsetest selgitustest aru, et eelmise kooli õpetajad selgitasid neid õppeaineid hulga paremini ja arusaadavamalt. Matemaatikaõpetaja olevat tütre sõnul ka väga kuri ja teda klassis tahvli ees suisa sõimama, kui ta ei oska. Sellel õpetajal kombeks uue osa selgitades lapsed tahvli juurde kutsuda ülesannet lahendama. Matemaatikaõpetaja on lapse klassijuhatajale väitnud, et minu tütar vahib niisama tunni ajal ringi ning ei tööta kaasa. Umbes sama lugu ka inglise k. Aine, mis oli tal eelmises koolis alat 5, on maakoolis täiesti kaheseisus.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Kui lapsel enne olid head hinded ja sai kõigest aru, siis vaevalt rajaleidja siin aitab. Ilmselt kõige lihtsam põhjus ongi see, et ta ei saa õpetajatega läbi+ stress kolimisest. Vb käitubki teisiti. Või on siis maakoolis pisikeses klassis niipalju kiiremini liigutud, et tal mingid lüngad sees. Seda saate aga tõesti teada ainult koostöös õpetajatega.

+4
0
Please wait...


Postitas:
Kägu

Olukord ongi ju täiesti teine. 26 sekka kaod ära, seitsme seas oled kogu aeg piltlikult öeldes klassi ees. Võib-olla tasub mureainetes ajutiselt natuke kodus ette õppida, et kohanemine kergemini läheks.

+1
0
Please wait...


Postitas:
Kägu

Koolide tasemed ja hindamise süsteem on erinev. Kui su tütar on nutikas õpilane siis, harjub kõrgema tasemega ja rangema hindamisega ning saab raskustest üle. 7 õpilast klassis on ju ideaalne õppimiseks, õpetaja jõuab kõiki lapsi jälgida ja aidata vajadusel. Küsi õpetajate käest järelaitamise tunde või aita ise 5 klassi matemaatika ei ole raketi teadus.

0
0
Please wait...


Postitas:
Kägu

Kui sa ise ei oska last aidata (nt matemaatikas järje peale saamisega), siis võiksid mõelda ka eraõpetaja leidmisele vähemalt mingiks ajaks. Matemaatikaga on just eriti pahasti, et niipea kui lüngad sisse tekivad, on edasine hakkamasaamine raskendatud. Teine asi on ka see, et kehvaks läinud hinded tekitavad lapses ehk ebakindlust ja enesehinnangu probleeme, mis omakorda muudab õppimise ja heade tulemuste saamise raskemaks.

+2
0
Please wait...


Postitas:
Kägu

Koolide tasemed ja hindamise süsteem on erinev. Kui su tütar on nutikas õpilane siis, harjub kõrgema tasemega ja rangema hindamisega ning saab raskustest üle. 7 õpilast klassis on ju ideaalne õppimiseks, õpetaja jõuab kõiki lapsi jälgida ja aidata vajadusel. Küsi õpetajate käest järelaitamise tunde või aita ise 5 klassi matemaatika ei ole raketi teadus.

Kad Eestis ei olegi ühtset haridussüsteemi ja hindeid pannakse kuidas õpetajad heaks arvavad? Lapsest on ääretult kahju muidugi. Mina vanemana sekkuksin koheselt ja räägiksin õpetajaga. Ei ole ikka küll nii et alati lapsed on süüdi, et aru ei saa mis õpetaja räägib ole sa kui nutikas tahes.

0
0
Please wait...


Postitas:
Kägu

Lapsel stress ilmselt.

0
0
Please wait...


Postitas:
Kägu

MInu laps käib ka viiendas klassis ja hinded on jubedalt langenud. Algkooli osas oli üks õpetaja (v.a. kehaline ja muusika), nüüd in igas aines õpetaja, uued nõudmised jne. Kui varem oli 4 ja 5-line, siis nüüd on kõvasti kolmi juures. Ei süüdista kooli ega õpetajaid, vaid seda, et laps peab nüüd ise rohkem hakkama saama, põhikooli osa ongi raskem.

+3
0
Please wait...


Postitas:
Kägu

Kuidas tal muidu koolis kohanemisega on läinud? Kas sõpru on? Kuidas on suhted ülejäänud klassiga? Kas kodus on muid muutuseid ka peale elukoha vahetuse?

+1
0
Please wait...


Postitas:
Kägu

Reaalsus on see, et õpetajad on erinevad, koolide tasemed on erinevad, ka hindamispõhimõtted on erinevad. Mõni ei hinda nt üldse nende õppekavas ette nähtud protsentide järgi, mõni hindab individuaalset progressi. Mõni õpetaja teeb vähem teatud tüüpi töid kui teine, mõni teeb palju väikesi tunnikontrolle, teine palju harvem ja palju mahukamaid töid. Kahjuks ei ole päris nii, et viieliselt kolmeliseks liikumine on võimatu.
Ka on võimalik, et laps ei õpigi tunnis midagi, tegeleb nt maakoolis tundides omale mingi maine loomisega, haugubki õpetajale vastu või on hoopis masenduses ega püüagi midagi omandada- samas esimesel juhul oleks ka õpetajad ilmselt sellest märku andnud, nii et ilmselt siis pigem teine variant. Kui põhjus on masendus, peaksid lapsega suhtlema ja mitte just hinnetest, vaid pigem, kuidas tal muidu koolis läheb. Kahjuks lapsed ei ole ka alati ausad, nad võivad öelda, et õpetaja seletusest ei saa aru ja keegi ei oska, kuigi see pole tõsi, teistel on hinded ikkagi korras ja nad ei ei saa aru, sest nad ise ei tee kaasa või ei kuulagi nt suuliste selgitamiste ajal.
Samas võib ka olla, et eelmises koolis olid teised õpikud ja aeglasem tempo ja nüüd on lapsel lihtsalt raske teistele järele jõua, sel juhul peaks olema eraviisiline õpetus, mis aitaks lapsel teistele järele jõuda. Olgu põhjus mis tahes, lahendus võiks olla järelaitamistunnist, kahelist õpilast oodatakse tavaliselt kooliski tasuta järelaitamisse, nii et laps võiks sel teemal õpetaja ja klassijuhatajaga suhelda, teine variant on kas samast koolist või mujalt tasuliste tundide võimalust otsida nendes ainetes, kus edasijõudmine on raske.
On ka võimalus muidugi, et õpetaja ei õpetagi hästi, seletab liiga keeruliselt, aga ega maakooli ole kerge uusi pedagooge leida. Kui laps tunnis kuulab, siis peaks ta julgema küsida abi, kui millestki aru ei saa, ka võid muidugi suhelda kooli juhtkonnaga, kui sul on kahtlus, et õpetaja pole pädev, võib-olla on ka teistel kaebusi olnud ja ongi mingi probleem, aga paraku ei pruugi sellele olla kerget lahendust, matemaatika ja inglise keele õpetajaid on minu teada vähe ja maakohas üldiselt on probleemid uute õpetajate leidmisega pigem suuremad.

+1
0
Please wait...


Postitas:
Kägu

Reaalsus on see, et õpetajad on erinevad, koolide tasemed on erinevad, ka hindamispõhimõtted on erinevad. Mõni ei hinda nt üldse nende õppekavas ette nähtud protsentide järgi, mõni hindab individuaalset progressi. Mõni õpetaja teeb vähem teatud tüüpi töid kui teine, mõni teeb palju väikesi tunnikontrolle, teine palju harvem ja palju mahukamaid töid. Kahjuks ei ole päris nii, et viieliselt kolmeliseks liikumine on võimatu.

Ka on võimalik, et laps ei õpigi tunnis midagi, tegeleb nt maakoolis tundides omale mingi maine loomisega, haugubki õpetajale vastu või on hoopis masenduses ega püüagi midagi omandada- samas esimesel juhul oleks ka õpetajad ilmselt sellest märku andnud, nii et ilmselt siis pigem teine variant. Kui põhjus on masendus, peaksid lapsega suhtlema ja mitte just hinnetest, vaid pigem, kuidas tal muidu koolis läheb. Kahjuks lapsed ei ole ka alati ausad, nad võivad öelda, et õpetaja seletusest ei saa aru ja keegi ei oska, kuigi see pole tõsi, teistel on hinded ikkagi korras ja nad ei ei saa aru, sest nad ise ei tee kaasa või ei kuulagi nt suuliste selgitamiste ajal.

Samas võib ka olla, et eelmises koolis olid teised õpikud ja aeglasem tempo ja nüüd on lapsel lihtsalt raske teistele järele jõua, sel juhul peaks olema eraviisiline õpetus, mis aitaks lapsel teistele järele jõuda. Olgu põhjus mis tahes, lahendus võiks olla järelaitamistunnist, kahelist õpilast oodatakse tavaliselt kooliski tasuta järelaitamisse, nii et laps võiks sel teemal õpetaja ja klassijuhatajaga suhelda, teine variant on kas samast koolist või mujalt tasuliste tundide võimalust otsida nendes ainetes, kus edasijõudmine on raske.

On ka võimalus muidugi, et õpetaja ei õpetagi hästi, seletab liiga keeruliselt, aga ega maakooli ole kerge uusi pedagooge leida. Kui laps tunnis kuulab, siis peaks ta julgema küsida abi, kui millestki aru ei saa, ka võid muidugi suhelda kooli juhtkonnaga, kui sul on kahtlus, et õpetaja pole pädev, võib-olla on ka teistel kaebusi olnud ja ongi mingi probleem, aga paraku ei pruugi sellele olla kerget lahendust, matemaatika ja inglise keele õpetajaid on minu teada vähe ja maakohas üldiselt on probleemid uute õpetajate leidmisega pigem suuremad.

Kõik õige. Ja seejuures tahab HTM ära kaotada põhikooli riiklikud lõpueksamid. Siis kaob ühtluskool, mille üle me nii uhked oleme.

+1
0
Please wait...


Näitan 14 postitust - vahemik 1 kuni 14 (kokku 14 )


Esileht Koolilaps 5.klassi lapsel õpiraskused