Esileht Koolilaps .

Näitan 21 postitust - vahemik 1 kuni 21 (kokku 21 )

Teema: .

Postitas:

.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpik ja internetis kümneid kohti – taskutark jne.
Murrud rohkem 6. kl teema, % algab ka 6. kl. Seega tasub uurida, mis klassi juures vastav info.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui laps on puudunud või ei ole teemast aru saanud, siis võib vaadata siit lisaks:
http://kirjastusmaurus.ee/allar-veelmaa-matemaatika-oppevideod-pohikoolile/

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

“Matemaatika õhtuõpik” on väga hea lisamaterjal matemaatika meelde tuletamiseks või siis õppematerjalina kooliõpikutele lisaks.
Kõik on väga lihtsalt ja loogiliselt ära seletatud.

http://ohtuopik.ut.ee/

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

opiq.ee keskkond

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpeta lapsele ristkorrutis selgeks. Saad rahu mitmeks aastaks. Õpikutes on asi aetud üle mõituse keeruliseks. Kui soovid x % lisada, siis on selline valem, kui X% vähem, siis on selline valem. Kui arvutad juurdehindlust, arvuta nii ja kui soovid alghinda arvutada, kasuta jälle järgmist meetodit. Oivikule hea silmaringi avardav asi aga keskmisest kehvemale jube õudus. Lõpuks tulevadki sellised inimesed, nagu sõber rääkis. Ta ütles, et värbamisel annab ta kõigepealt ette tavalise protsentülesande ja enamus ei oska. Isegi ülikooli lõpetanud.

Ristkorrutis – ja kõik on lahedatud.
kirjutad välja andmed
protsendid ühele poole, arvandmed teisele poole, üksteie alla. Leitav asi märgi küsimärgi vms. Diagonaalis olevad asjad korrutad ja ülejääva arvuga jagad. Ongi kogu muusika.

Näiteks
50 saia – 100%
? saia – 80%
Diagonaalis on olemas 80 ja 50, need korrutad omavahel ja jagad kolmanda andmega 50×80/100 = 40 saia.
Seitsmendas peab veel loogiliselt mõtlema, kas 100% on enne või peale allahindlust (juurde panekut jms) aga sellega peaks juba hakkama saama.

+15
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 16.01 08:24; 16.01 15:40; 28.01 12:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas kuskil netis on mingit materjali selle kohta, et asi paremini selgeks saada?
Laps väidetavalt ei saavat teoreetilisest osast oma õpikus aru (tema enda väitel)

No aga ise saad õpikust aru? Alustage kõigepealt ikka sealt koos vaatamist.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ka nõus, et mõtetult keeruliseks aetud 6.klassi õpikus see protsendi arvutamine jah.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ristkorrutis on suurepärane asi, väga nõus, aga ise arvutan peast nii: mul on vaja 80%. 100% on 50 , järelikult 10% on 5 (mul on aga vaja 80%) ja vastus 5×8 = 40.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Oskan ristkorrutist aga kui ma lastele seda õpetada üritasin, siis väideti mulle vastu, et nende õpetajad nii ei luba arvutada. Nemad peavad kuidagi teistmoodi arvutama, mis jällegi minu jaoks raske ja kummaline tundub.

Kas tõesti ei tohi tänapäeva koolidest ristkorrutisi kasutada?

Oleneb õpetajast. Osad jah, ei lubagi kahjuks matemaatikat muud moodi teha kui nad seda ise õpetavad. See on muidugi kurb ja totter. Ma igaks juhuks küsiksin õpetaja käest ka üle.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 16.01 08:24; 16.01 15:40; 28.01 12:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Oskan ristkorrutist aga kui ma lastele seda õpetada üritasin, siis väideti mulle vastu, et nende õpetajad nii ei luba arvutada. Nemad peavad kuidagi teistmoodi arvutama, mis jällegi minu jaoks raske ja kummaline tundub.

Kas tõesti ei tohi tänapäeva koolidest ristkorrutisi kasutada?

Minu seitsmendikul oli sama – õpetaja ei lubanud kasutada – aga laps kasutas ikkagi, sest see on selge ja lollikindel variant. Minu seitsmendik küsib ka matas abi. Õpikus on teemasid väga lühidalt käsitletud ja kahjuks nende õpetaja on nõrk.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ristkorrutist mingil arusaamatul põhjusel jah ei lubata, aga oma klassile õpetasin ja kui see selge, siis selle pinnalt edasi nii nagu tänapäeval nõutud. Klassijuhatajatunde kulus 4 ja nüüd matemaatikaõpetaja kiidab lapsi.

+9
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nojahh. Aga kui mateõpetaja nt tahab vihikus lahenduskäiku näha, siis ristkorrutisest pole abi. peale selle, et vastuse saab teada aga nõutud lahenduskäiku ikka kirja panna ei oska. See oli nii juba eelmises koolis aasta tagasi.

“Selle pinnalt” tähendab minu arvates seda, et kui on ristkorrutise ära kirjutanud, siis sealt saab ju vaadata, millega peab jagama ja millega korrutama. Kustutad hariliku pliiatsiga õrnalt joonistatud ristkorrutise ära ja kirjutad pastakaga nii, nagu nõutud.

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ristkorrutist ei lubata? Minule just mata õps 2000. a paiku nii õpetaski ja terve elu olen nii teinud…

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui õpetaja ristkorrutist ei luba, siis teeb selle ristkorrutise osa mustandipaberil. Ja puhtandisse läheb juba see tehe lihtsalt ning siis vastus järele.
Aga miks protsenti kohe ristkorrutisega ei õpita? Sest enne peaks selgeks saama, mis üldse on protsendi tähendus. Noh näiteks 1% võiks osata leida ilma ristkorrutiseta.
Ja 10% võiks osata.
Suur osa lapsi hakkab muidugi ristkorrutist kasutama. Aga ei oleks normaalne kui õpetaja neile üldse protsendi mõiste olemust ei tutvustaks.
Valemid õpikutes? Eks need on tegelikult lihtsalt protsessi üldine kirjeldus.
Näiteks kui suurendada kauba hinda 15%, siis tuleb alghinnale liita 15% alginnast. Ja enamus lapsi nii teebki, et leiab 15%, siis liidab selle juurde.
Valem ütleks, et tuleb alghind korrutada 1,15-ga. Mis ongi tegelikult see 1 tervik pluss 15% tervikust.
Tublim ja targem laps võiks siiski suuta 30% 70-st leida tehtega 0.3*70=21. Ristkorrutise koostamine on hea ja okei, aga kulutab aega. Näiteks olümpiaadil on seda aega väga vaja

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui õpetaja ristkorrutist ei luba, siis teeb selle ristkorrutise osa mustandipaberil. Ja puhtandisse läheb juba see tehe lihtsalt ning siis vastus järele.

Aga miks protsenti kohe ristkorrutisega ei õpita? Sest enne peaks selgeks saama, mis üldse on protsendi tähendus. Noh näiteks 1% võiks osata leida ilma ristkorrutiseta.

Ja 10% võiks osata.

Suur osa lapsi hakkab muidugi ristkorrutist kasutama. Aga ei oleks normaalne kui õpetaja neile üldse protsendi mõiste olemust ei tutvustaks.

Valemid õpikutes? Eks need on tegelikult lihtsalt protsessi üldine kirjeldus.

Näiteks kui suurendada kauba hinda 15%, siis tuleb alghinnale liita 15% alginnast. Ja enamus lapsi nii teebki, et leiab 15%, siis liidab selle juurde.

Valem ütleks, et tuleb alghind korrutada 1,15-ga. Mis ongi tegelikult see 1 tervik pluss 15% tervikust.

Tublim ja targem laps võiks siiski suuta 30% 70-st leida tehtega 0.3*70=21. Ristkorrutise koostamine on hea ja okei, aga kulutab aega. Näiteks olümpiaadil on seda aega väga vaja

Ristkorrutist tôesti millegipärast ei ôpetata, oma laste käest pole kuulnud, et ei lubata kasutada. Ristkorrutist ei ôpetatu ka minule enam koolis, minule ôpetas seda minu isa ja tänu sellele sain protsentidest ka aru. Oma lastele ôpetadin samuti.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui õpetaja ristkorrutist ei luba, siis teeb selle ristkorrutise osa mustandipaberil. Ja puhtandisse läheb juba see tehe lihtsalt ning siis vastus järele.

Aga miks protsenti kohe ristkorrutisega ei õpita? Sest enne peaks selgeks saama, mis üldse on protsendi tähendus. Noh näiteks 1% võiks osata leida ilma ristkorrutiseta.

Ja 10% võiks osata.

Suur osa lapsi hakkab muidugi ristkorrutist kasutama. Aga ei oleks normaalne kui õpetaja neile üldse protsendi mõiste olemust ei tutvustaks.

Valemid õpikutes? Eks need on tegelikult lihtsalt protsessi üldine kirjeldus.

Näiteks kui suurendada kauba hinda 15%, siis tuleb alghinnale liita 15% alginnast. Ja enamus lapsi nii teebki, et leiab 15%, siis liidab selle juurde.

Valem ütleks, et tuleb alghind korrutada 1,15-ga. Mis ongi tegelikult see 1 tervik pluss 15% tervikust.

Tublim ja targem laps võiks siiski suuta 30% 70-st leida tehtega 0.3*70=21. Ristkorrutise koostamine on hea ja okei, aga kulutab aega. Näiteks olümpiaadil on seda aega väga vaja

Muidugi on nii õige ja hea. Seda 1% kaudu arvutamist tehakse väiksemates klassides. Seitmendas antakse valem – vähenemine mingi protsendi võrra B=a x (1-p/100) seal on a arv, p protsent. Muidugi on supertore valemit teada aga palju mõistlikum on endale selgeks teha, mis on protsent ja sealt edasi mõelda. Jutt ongi, et vähemnutikam peaks vähemalt riskorrutisega hakkama saama.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 16.01 08:24; 16.01 15:40; 28.01 12:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ristkorrutist ei lubata, sest õpetajad tahavad, et lapsed sisuliselt aru saaks, mis on protsent ja kuidas seda leitakse, mitte ei omandaks lihtsat meetodit selle arvutamiseks. Sama lugu kui kalkulaatoriga – kui oled peast arvutamise selgeks saanud, siis võid seda kasutada, aga kõigepealt õpi peast arvutamine ja korrutustabel ära.

Ristkorrutis ja kalkulaator on lihtsama tee valimised.

+2
-7
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.01 15:35; 05.02 01:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

mu laps on veel natuke noorem – küll need mured veel tulevad.
Kuid kui õpetaja peaks lugema valeks õiget kuid talle mitte meeldivat lahendust, siis ilmselt ootab meid ees vestlus. Ebaedu korral tuleb direktoriga vestelda ja eks talgi on ülemus, kui ka see asjadest aru ei saa.
Kooli eesmärk pole ju ometi toota valemikretiine kes kasutavad pähetuubitud valemit, mitte midagi aru ei saa ning selle unustamisel hilisemas elus samalaadseid probleeme lahendada ei suuda.
Ristkorrutise edukas kasutamine näitab just asjast aru saamist, et mis millega võrdeline on.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

mu laps on veel natuke noorem – küll need mured veel tulevad.

Kuid kui õpetaja peaks lugema valeks õiget kuid talle mitte meeldivat lahendust, siis ilmselt ootab meid ees vestlus. Ebaedu korral tuleb direktoriga vestelda ja eks talgi on ülemus, kui ka see asjadest aru ei saa.

Kooli eesmärk pole ju ometi toota valemikretiine kes kasutavad pähetuubitud valemit, mitte midagi aru ei saa ning selle unustamisel hilisemas elus samalaadseid probleeme lahendada ei suuda.

Ristkorrutise edukas kasutamine näitab just asjast aru saamist, et mis millega võrdeline on.

Assaaaa. Mine pane jah käed puusa ja ütle kõik välja, mida mõtled. Mis mõttes õpetaja pole nõus, et tibulinnu kasutab emme õpetatud meetodit! Saate aru, kui emme on midagi õpetanud, siis on see õige. Ja õpetaja mingu p-sse. Ja see rumal direktor mingu sinnasamma, kes rahulikult püüab selgitada, et ei õpetata mitte ainult tulemust saama, vaid ka selle saamist erinevate tehnikate ja meetoditega. Mis nad õige mõtlevad endast. Ega sinu tibulinnu ju mingiks tarkuriks või nohikuks taha saada, tal on vaja lihtsalt see põhihariduse paber saada ja juba on Petsiga räägitud, et läheb Tauksi baari koristajaks, pärast lubati baaridaamiks teha ja puha.

0
-7
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.01 15:35; 05.02 01:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu meelest ristkorrutis just aitab protsendist aru saada ja mingid valemid lihtsalt tuubitakse pähe ja kes terasem, oskab õiges kohas õiget valemit kasutada. Ma ei mäleta, kas mulle õpetas ristkorrutist ema või õpetati seda koolis. Ühele oma lastest õpetasin ise, teisele õpetas õpetaja, kolmas pole veel nii kaugele jõudnud.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 21 postitust - vahemik 1 kuni 21 (kokku 21 )


Esileht Koolilaps .