Esileht Koolilaps 9

Näitan 13 postitust - vahemik 1 kuni 13 (kokku 13 )

Teema: 9

Postitas:
xxxxx

9-aastase arvutisõltuvus. Poiss on pea kogu pma aja internetis ja mängib. Olen tingimuseks teinud selle, et õppeedukus peab korras olema. Jah, tal on tõesti  kõik 5-d pigem selline nõrk 5-line. Pigem hea pea, kui distsipliiniga töö. Olen endaga võitluses, mingil määral on poiss nagu oma vaba aja nn välja teeninud-õpitulemused on suht ok. Aga kardan, et ta vb ei pinguta piisavalt, õppeedukus hakkab kukkuma ja siis on lisaks arvutisõltuvus ka juures. Kas peaksin vaatamata heale õppeedukusele sanktsioonid peale panema või siiski karmim olema?

+2
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kõigepealt tuleks vaadata mida lapsevanemad  kodus teevad. Kui palju ise nutikates ollakse, telekat vaadatakse jne.

Ja kui sa tahad, et ta vähem  digimaailmas mängiks, siis sa võiks temaga koos midagi muud teha.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Seni kuni laps teie kokkuleppest kinni peab, oleks vast ebaaus oma meelt muuta.

Olen nõus eelmisega, et hea idee on ise mõni alternatiiv pakkuda (arvutit isegi mitte mainimata). Näiteks – läheme nädalavahetusel veekeskusesse, või – ostsin selle lauamängu, kas homme või ülehomme teeksime kõik koos mänguõhtu? Jne

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Eks vist mõjub karistusena jah, kui reegleid lihtsalt ühel päeval karmistada.

Kui palju tal seda oma aega siis on? Võib-olla tasub mõni köitev kooliväline tegevus ka juurde leida.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

9-aastane käib 2. või 3. klassis? Mõni üksik võib olla 9-aastane ka veel 4. klassi jõudes. Kui selles vanuses on lapsel kõik viied, on see keskmise ja võimekama lapse puhul normaalne ja ootuspärane ja selleks ei pea laps üldse pingutamagi. Paljudes koolides ei panda nendes klassides veel hindeidki ja klassiõpetaja võtab kõiki teemasid rahulikult, ootab aeglasemaid järgi (teema edasivõtmise osas) jne.

Selles vanuses lapse puhul ei saa teda heade hinnete eest premeerida piiramatu arvutiajaga. Nagu isegi kahtlustad, mõjub liigne arvutis olemine talle halvasti.
Tegelikult on isegi minu 14-aastasel veel arvutiaeg piiratud – 1,5 tundi võib päevas arvutis (või telefonis) lõbutseda. Muul ajal võib arvutit kasutada õppetööks, aga ka programmeerida ei või terve päev või kasvõi ainult 4-5 tundi järjest.

Leppige lapsega kokku mingi mõistlik aeg, mis ta võib arvutis olla. Selle aja võib ta arvutis olla siis, kui õppeedukus on hea. Selgita, et liiga kaua arvutiekraani taga olemine pärsib tema aju normaalset arengut, mõjub silmadele halvasti ja loomulikult kogu füüsisele – laps peaks ikkagi päris palju ringi liikuma, staatiline asend arvuti taga on halb.

Mis te muidu ise kodus teete? Istute ka suurema osa ajast mõne ekraani ees? Telefon pihus? Telekas käib taustaks? Soovitan võtta lapsega tegelemiseks igapäevaselt natuke aega – lugege koos raamatuid, käige jalutamas, tehke koos süüa ja koristage (ka see võib olla lõbus!), mängige lauamänge, rääkige erinevatel teemadel (las laps ka räägib ja küsib).

 

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Arvutiaeg ei peaks üldse preemia olema. Just nagu preemia ei peaks olema ebatervislikud toidud või luba talvel ilma mütsita käia või pea ees tundmatus kohas vette hüpata. Tervist kahjustavad asjad ei ole sobivad preemiad. Kui need tervist kahjustavad tegevused on mingi piirini suhteliselt vähe tervist kahjustavad või isegi vajalikud, siis võib need lihtsalt mõistlikkuse piires lubada. Kui on mõistlik, et laps sööb kuumal päeval süüa ühe jäätise, siis söögu, ilma et see peaks mingi preemia olema. Kui lapsel on vaja mingi kogus aega päevas arvutis olla, et vajalikud asjad ära teha, koolitööd või esmane suhtlus sõpradega, siis tuleb talle seda võimaldada. Aga preemiaks lisaaeg ei sobi. Miks peaks lapsest peale inimest treenima, et ebatervislikud, sõltuvust tekitavad, ohtlikud asjad on midagi head, mille poole püüelda ja mida meile lubatakse siis, kui oleme tublid.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma küsiks, kumb on olulisem, kas 5ed koolis või sotsiaalselt intelligentne inimene? Praegusel juhul langeb kaalukauss hinnete poole aga mitte avara pilguga ringi käiv noor inimene. Ehk siis soovitan lähtuda sellest, mis on lapsele tulevikus hakkamasaamiseks kasulikum ja püüda suunata noort inimest koolivälistele aktiivsetele tegevustele.

+1
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

9-aastane võibki olla piiramatult aevutis? Või mida ma praegu lugesin? Trennis või huviringides käib? Minu laps ei ole viieline, on ka kolmesid. Aga käis 9aastaselt muusikakoolis ja trennis. Vabalt ajal õppis ja arvuti oli selles vanuses vaid kabinetis, kus sai mängimas käia. Nüüd on 14, omas toas on arvuti, aga trenn ja muusikakool on jäänud.

+3
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ikka huviringid ka sees, vahest läheb päev 5-ni, aga jah kohe läheb arvutisse ja võib seal magamiseni olla. Näd vahtused full-time.Kooliasjad tehakse 15-20m ära, vahest isegi kooli alguses tehakse ära. Huviringid pigem veidi vastumeelselt teeb, aga suhtlemine ja sotsiaalsus hea. Paraku anname ka ise halba eeskuju, oleme it-valdkonnas ja palju kodust tööd ja ka ise istume arvutis. Lauamängud nagu ajast ja arust, ta ütleb, et mängib arvutis “lauamängu” läbi võrgu…ja see on 10x põnevam

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Loe läbi Jaan Aru “Ajust ja arust” ja usu mind, saad oma mõtetes selguse, kui palju lapsele peaks lubama seda vaba arvutiaega.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul hetkel 15 aastane poeg on saanud olla koguaeg piiramatult arvutis. Ta on mänginud seal ülivähe, peamiselt tegeleb enda harimisega, erinevad dok filmid jne. Käinud koguaeg trennis ja siiani kôik viied. Oluline on mitte arvutis oldud aeg vaid see mis ta seal vaatab või teeb.

Samuti oleme ise tulnud enda mugavustsoonist välja ja iga nädalavahetus teinud midagi lapsega koos. Suusatamine, uisutamine, veekeskus, muuseumid, kino, teater  jne. Nüüd on ta muidugi juba nii suur, et veedab palju aega ka sõpradega.
Ühesõnaga võtke ennast kokku ja tegelege lapsega.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ikka huviringid ka sees, vahest läheb päev 5-ni, aga jah kohe läheb arvutisse ja võib seal magamiseni olla. Näd vahtused full-time.Kooliasjad tehakse 15-20m ära, vahest isegi kooli alguses tehakse ära. Huviringid pigem veidi vastumeelselt teeb, aga suhtlemine ja sotsiaalsus hea. Paraku anname ka ise halba eeskuju, oleme it-valdkonnas ja palju kodust tööd ja ka ise istume arvutis. Lauamängud nagu ajast ja arust, ta ütleb, et mängib arvutis “lauamängu” läbi võrgu…ja see on 10x põnevam

Siis peate nädalavehtusel tegevust leidma, mitte lapsel on 20 minutit ja õppimist ning siis arvuti. Meie käime suusatamas, sõidame maamajja, käime ujumas, õhtuti vaatame koos mõnda huvitavat filmi jne.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ikka huviringid ka sees, vahest läheb päev 5-ni, aga jah kohe läheb arvutisse ja võib seal magamiseni olla. Näd vahtused full-time.

Nädalavahetuseti te siis mitte midagi koos perega või lapsega koos ei tee, kuskil ei käi, lapsega juttu ei aja? Laps ju selles küll kuidagi süüdi ei ole. Lapsel võiksid kodus ka mingid kohustused olla, aidata söögitegemisel, lisaks (kasvõi kohustuslikus korras) raamatuid lugeda jne. Vanemate huvipuudus on asja põhjus. Vanem ongi see, kes last suunama peab ja mingeid tegevusi ette söötma.

Ise olen ka nutiaja suhtes küllaltki leebe, aga siis vaatangi, et oleks huviringid, vean lapse aeg-ajalt kodunt välja, on minu poolt määratud ekraanivabad ajad ja kui pole parasjagu kohustuslikku kirjandust, siis ikkagi peab iga päev lugema jne. Isegi 2020 koroona ajal, kui kinod-teatrid kinni olid, oli ikka perega koos olemise aeg ka päevakavas või nädalaplaanis sees.

+5
0
Please wait...

Näitan 13 postitust - vahemik 1 kuni 13 (kokku 13 )


Esileht Koolilaps 9