Esileht Koolilaps Abi matemaatikas – Pöördkehad.

Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )

Teema: Abi matemaatikas – Pöördkehad.

Postitas:

Tere, olen siin, et otsida abi matemaatika ülesannete laendamisele, niinimelt on minu poeg 12.klassis ja peagi lõpetamas, kuid seda takistab üks tegematta jäänud töö. Õpetajad jätsid tal selle kodus lahendada, kuid kajuks ei ole matemaatika just tema tugevaim külg, seega lisan need ülesanded siia, kui oleks võimalik iga ülesande kohta mingid valemid kasvõi anda oleks sellest väga palju abi.

Loodetavasti ei ole tüliks.

1.Silindri telglõige on ristkülik, mille diagonaal on 20cm. Silindri
põhjaümbermõõt on 503mm. Arvutage silindri ruumala liitrites
ja külgpindala ruutdetsimeetrites.

2. Valmistatakse pealt lahtine koonusekujuline veeanum, mille
maht on 3 liitrit. Kui palju on vaja plekki anuma valmistamiseks,
kui ostetud plekist läheb umbes 8% kadudeks ja anuma
läbimõõt peab olema 16cm?

3. Koonuse telglõike tipunurk on 140 0 . Arvutage koonuse
külgpindala ja ruumala, kui koonuse moodustaja on 15dm.

4. Kui palju kaalub 5,26m pikkune terasest toru, kui selle väline
läbimõõt on 2,94 cm ja sisemine läbimõõt on 2,54 cm? Terase
tihedus 7,9 g/cm 3 .

5. Kolm metallist kera, mille raadiused on 20 cm, 30 cm ja 40 cm,
sulatatakse üles ja valatakse üheks keraks. Kui suur on saadud
kera läbimõõt ja pindala? Mitu % moodustab kõige väiksema
kera pindala saadud kera pindalast?

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ütle nüüd ikka pojule, et ta õpiku võtaks ja selle peatüki läbi loeks alustuseks. Nii lihtsad ülesanded, põhinevad puhtalt valemitel, mitte midagi ei pea ise välja mõtlema ega leiutama. Iga kujundi puhul mõelgu, mida on vaja teada, et küsitud suurusi leida ja kuidas neid asju saada.
Jõudu.
Ja kui ei saa hakkama (peamiselt muidugi laiskuse võitmisega), siis no paraku nii ongi, siis ei saa.
Kui su lapsel on mõni erivajadus, et ta ei peagi hakkama saama, siis anna teada, siis on teine asi. Normintellektiga laps (mis laps – täiskasvanu!) peab nende ülesannetega ise toime tulema.

Kui tekib lahendamise käigus konkreetseid küsimusi – no näiteks mõtled välja lahenduskäigu, aga oleks vaja mingit kõrgust või diameetrit ruumala või pindala leidmiseks, mida pole antud ja leida ei oska, siis sellistele küsimustele vastan heameelega. Siis on näha, et inimene ikka ise ka natuke mõtleb ja pingutab.

+11
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tere, olen siin, et otsida abi matemaatika ülesannete laendamisele, niinimelt on minu poeg 12.klassis ja peagi lõpetamas, kuid seda takistab üks tegematta jäänud töö. Õpetajad jätsid tal selle kodus lahendada, kuid kajuks ei ole matemaatika just tema tugevaim külg, seega lisan need ülesanded siia, kui oleks võimalik iga ülesande kohta mingid valemid kasvõi anda oleks sellest väga palju abi.

Loodetavasti ei ole tüliks.

1.Silindri telglõige on ristkülik, mille diagonaal on 20cm. Silindri

põhjaümbermõõt on 503mm. Arvutage silindri ruumala liitrites

ja külgpindala ruutdetsimeetrites.

2. Valmistatakse pealt lahtine koonusekujuline veeanum, mille

maht on 3 liitrit. Kui palju on vaja plekki anuma valmistamiseks,

kui ostetud plekist läheb umbes 8% kadudeks ja anuma

läbimõõt peab olema 16cm?

3. Koonuse telglõike tipunurk on 140 0 . Arvutage koonuse

külgpindala ja ruumala, kui koonuse moodustaja on 15dm.

4. Kui palju kaalub 5,26m pikkune terasest toru, kui selle väline

läbimõõt on 2,94 cm ja sisemine läbimõõt on 2,54 cm? Terase

tihedus 7,9 g/cm 3 .

5. Kolm metallist kera, mille raadiused on 20 cm, 30 cm ja 40 cm,

sulatatakse üles ja valatakse üheks keraks. Kui suur on saadud

kera läbimõõt ja pindala? Mitu % moodustab kõige väiksema

kera pindala saadud kera pindalast?

Valemid võiksid kaheteistkümnendikul endal ka olemas olla, tundides on kindlasti need läbi räägitud. Või kasvõi internetist otsida, kui endal puudu. Mis puutub ülesannetesse, siis soovitan teha joonise ja rahulikult läbi mõelda, mida arvutamiseks vaja on ja kust need andmed saada.

Näiteks 1. ül on vaja ruumala. Silindri ruumala võrdub põhja pindala ja silindri kõrguse korrutisega. Antud on põhja ümbermõõt millimeetrites (ühikud tasub kohe alguses võrdseks teisendada, näiteks cm või kohe dm, sest 1kuupdetsmeeter on võrdne ühe liitriga), ringi ümbermõõt on 2pii x raadius või pii x diameeter. Saab ilusti piiga läbi jagada ja need andmed kätte. Kuna ristküliku diagonaal on antud ja selle ühe külje saab ringi diameetri avaldamisega kätte, siis saab rakendada pythagorase teoreemi ja teise külje ehk silindri kõrguse välja arvutada. Kui on olemas põhjapindala ja kõrgus, saab ruumala kätte.

Külgpindala võrdub põhja ümbermõõdu ja kõrguse korrutisega. Need andmed on juba käes, tuleb ainult jälgida, et ühikud oleksid õiged.

Vot ja niimoodi arutledes ja tuletades saab ülejäänud ülesanded ka ilusti ära lahendada. Sinu poja eest neid kõiki ära lahendama ei hakka. Oluline on valemid välja otsida ja midagi ära pusida, eeldatavasti saab 50% juba arvestuse kätte.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

mulle tundub, et minu 9. kl laps lahendas analoogseid ülesandeid.
Need on küll puhtalt valemitele ja viitsimisele taandatavad ülesanded.

+10
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nende ülesannete juures on 2 olulist asja, et need tehtud saaks:
1. Valemid (leiad õpikust või matem.käsiraamatust): pöördkehade ja ruumiliste kujundite pindalade-ruumalade valemid, kolmunurkadega seotud valemid (pythagorase teoreem, täisnurkse kolmnurga siinus, koosinus ja tangens), tasandiliste kujundite pindalade valemid.
2. Joonised.

Kusjuures joonised on ruumiliste kujundite juures kõige olulisemad:
iga kujundi juures ruumiline joonis, põhja joonis eraldi. Kui telglõige, siis telglõike joonis eraldi, kui kuskil moodustajast või tahu kõrgusest jutt, siis selle tahu joonis eraldi jne.
iga ül lahendamiseks läheb üldjuhul vaja 3-4 joonist.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kujuta ette kui poja matemaatika õpetaja ka perekooli loeb… 🙂

+11
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja mis siis, kui õpetaja siin käib ja loeb?
See kui õpilane ei oska, on õpetaja tegemata töö. Annaks jumal, et see õpetaja siin käib, siis saab teada, et ta ei ole oma tööga hakkama saanud, õpilane õpetamata ja palgaraha tuleks tagasi maksta.

vihjed.
1. põhja ümbermõõdust saad kätte diameetri, jaga piiga.
2. siis joonista ristkülik, pane diagonaal ja diameeter peale, ning pythagorasega leia kõrgus.
3. diameetrist leia raadius. kui raadius käes, leia põhja pindala
4. leia ruumala.
5. leia külgpindala.
NB! ühikud on erinevad. Teisenda samaks ühikuks.

1. läbimõõdust saad raadiuse
2.leia põhja pindala
3.ruumala on maht, ehk siis 3 liitrit pane võrduma ruumala valemiga, sealt saad kätte kõrguse.
4. H ja r on käes, nüüd saad moodustaja leida.
5. pane kõik vajalik külgpindala valemisse ja korruta 1,08-ga, ongi materjalikulu käes.

1.telglõige on võrdhaarne kolmnurk. pane nurk peale ja joonesta kõrgus, pane moodustaja ka peale. nüüd lahenda täisnurkne kolmnurk. saad H ja r kätte.
2. kasuta pindala ja ruumala valemit.

1.leia mõlemad raadiused. laia mõlema ringi pindalad, lahuta ja korruta kõrgusega-siis oled saanud toru materjali ruumala, see korruta tihedusega ja toimib.

1.leia kõigi kerade ruumalad, siis on sul teada, palju on materjali uues keras. võta kuupjuur.saad raadiuse. siis sellest saad juba läbimõõdu. no ja lõpuks tuleb leida pindalade protsent.

+2
-12
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

See kui õpilane ei oska, on õpetaja tegemata töö.

peksab haamriga pähe kui tatt koolis kuulata ei viitsi?

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

See kui õpilane ei oska, on õpetaja tegemata töö. Annaks jumal, et see õpetaja siin käib, siis saab teada, et ta ei ole oma tööga hakkama saanud, õpilane õpetamata ja palgaraha tuleks tagasi maksta.

Ma olen ka õpetaja, kuid mitte gümnaasiumi, vaid põhikooli oma. Julgen öelda, et töö on tellija materjalist. Kui lausa kogu klassil see teema puudulik ei ole, vaid ainult ühel laisal vingujal, siis on see ainult ja ainult selle ühe “lapse” probleem. Ülesanded on tõesti ülikerged ja kui 12.klassi lõpetav noor ei suuda neid õpiku abiga ära teha ja peab ema kintsu kaapima minema, siis on vanemad hoopis kuskil kasvatuses midagi väga puusse pannud. Kui matemaatika on ikka nii keeruline, siis oleks võinud telefonis passimise asemel hoopis tunnis tähele panna.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )


Esileht Koolilaps Abi matemaatikas – Pöördkehad.