Esileht Koolilaps aidake veerandihindega

Näitan 15 postitust - vahemik 31 kuni 45 (kokku 45 )

Teema: aidake veerandihindega

Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

aga ei olegi ju päris viis!?[/tsitaat]

aga ei olnud kaugeltki päris neli

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]lapsel oli selline seis- 555545545554 (kaks kontrolltööd 4 ja kaks 5) ja arvake, laps sai veerandihindeks 4!!! Minu jaoks täitsa arusaamatu…[/tsitaat]

No mine ja vestle õpetajaga. Vajadusel ka õppealajuhatajaga, direktori, haridusosakonnaga, haridusministeeriumi ametnikega. Selline hindamine ei motiveeri last kuidagi.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Jaagular kirjutas:[/small]
[tsitaat]15 aasta pärast ei mäleta keegi, mis hinde keegi 4. või 5. klassis sai. Oluline on see, mis inimesele kõrvade vahele jäänud on.

[/tsitaat]

Tegelikult ei mäleta keegi suurt midagi ka sellest, mis talle koolis õpetati. Aga ebaõiglast kohtlemist mäletatakse suurepäraselt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuna mul hetkel ühtki koolilast ei ole, siis oleks huvitav sellist asja nagu hindamisjuhend lugeda. Kas igal koolil on oma või on seadusega midagi välja antud?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Kuna mul hetkel ühtki koolilast ei ole, siis oleks huvitav sellist asja nagu hindamisjuhend lugeda. Kas igal koolil on oma või on seadusega midagi välja antud?[/tsitaat]

Hindamisjuhend ütleb vaid, et kokkuvõttev hinne ei ole aritmeetiline keskmine.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 14.03 20:42; 21.03 12:32; 23.03 13:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]koolera kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Jaagular kirjutas:[/small]

Tegelikult ei mäleta keegi suurt midagi ka sellest, mis talle koolis õpetati. Aga ebaõiglast kohtlemist mäletatakse suurepäraselt. [/tsitaat]

Vale! Mina mäletan üpris paljut. Olen kindel, et minusuguseid on küll ja küll. Meie peres peeti kooli õppimise kohaks ja mitte sanatooriumiks.
Aga mul olid ilmselt ka head õpetajad:)

Suhtumine – las olla rumal, peaasi, et õnnelik, ei ole minu jaoks endiselt päriselt vastuvõetav.

Kusagil ma enne ütlesin, et mõnigi kord on hindamine kaunis piinarikas tegevus. Näiteks mul on üks kümnenda klassi piiga, kes põhikooli lõpetas viielisena – raske tööga.
Nii kui tüdruk juhtub ‘nelja’ saama, saan emalt meili, eet KUIDAS selline asi võimalik on? Mis on valesti jne…
Kuidas ma teen emale selgeks, et kuigi tüdruk on tubli ja töökas, hakkab tema võimete lagi paraku kätte jõudma. Kuidas teha lapsele ja eelkõige emale selgeks, et ‘neli’ on hea hinne? Et võib-olla katsuks rõõmu tunda mõttetegevusest, selmet iga hindepunktikest kramplikult taga ajada ja ‘viisi’ venitada.
Ahh, raske on vahel:)

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu lapsel olid eesti keeles järgmised hinded
5 5 5 5 5 5 1 5 5 5 5 ja ta sai veerandi 4.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Preili Kontus:

Loogiline ju – laps esines hästi ja ’iluveaga’, mitte eeskujulikult ega hiilgavalt.

Ja ikkagi ei saa ma aru – miks lapsevanemad neid ‘neljasid’ nii hirmsasti kardavad ja läbi halli kivi lapselt ainult ‘viisi’ nõuavad. Laps on laps ja mõnikordki tuulepea. Ilmselt preili Kontuse laps jättis ka mingil hetkel mingi töö esitamata või ununes midagi õppimata. See ei tähenda, et ta rumal oleks või elus edaspidi hakkama ei saaks:)
Tihti on sellised veidike tuulepead palju loomingulisemad.

Viis tähendab veatut, eeskujulikku esinemist. Vähe on neid, kel puhtad ‘viied’ loomulikust tulevad. Pahatihti on tegu sulaselge tuupurluse ja vanematepoolse liigse nõudlikkusega.
Ärge kartke, et õpetajad ‘neljalistesse’ kuidagi halvemini suhtuvad.

Kallid lapsevanemad, palun ärge ahistage oma lapsi neilt AINULT viisi nõudes. Endalgi ju ununeb aeg-ajalt üht-teist. See ei tee meist veel halbu ega rumalaid inimesi:)

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Noh
Mina õpetajana üldiselt hindan ülespoole. Aga on ka erandjuhtumeid.

No näiteks, kui needsamad kontrolltöö 4 või 3+ on saadud juba järelevastamise tagajärjel (st algselt oli hinne mittepositiivne). Või kui esineb järjepidevalt tegematajätmisi või järeletegemisi. Mõni laps kipub teate selline olema, kes veerandi jooksul suure osa asju esitamata jätab ning ilmub siis hindamise päeval välja nende asjadega. Kusjuures, ilmselgelt on mitmed asjad klassikaaslaste pealt maha vehitud – aga hakka tõestama eks. Siis on veel sellised tegelased, kes tahavad õudselt 3 parandada. Tundub, et miks ka mitte eksju. Aga vat mulle ei meeldi, et esimeseks korraks nad lihtsalt jätavad külma kõhuga materjali õppimata, siis tulevad vaatama, et mis töös on ning pärast lunivad järelevastamise võimalust. Kusjuures ma olen nii kuramuse napakas ka, et anna järele, kuigi hindamisjuhendi järgne kuupäev järelevastamiseks on ammu kukkunud.

Nii, et ma õpetajana vaataks, kuidas need 4, 4, 3, 3+ on tekkinud.
Kui ikka järelevastamisega juba, siis panekski 3.

Ahah, üks grupp lapsi tuleb mul veel silma ette. Need on need, kes kontrolltöö ajal 5 korda küsimas käivad: \”Kas ma teen seda ülesannet nii?\” Minu arust on sel juhul juba tegemist väikse kõrvalise abiga.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 21.03 16:56; 21.03 17:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ee
Korraks veel kommentaariks. Et mis mõte nendel väikestel tunnikontrollidel ja teistel nö tähtsusetul hinnetel on.

Ma tegin ükskord katse oma 5. klassis. Ma ei teinud ühtki tunnikontrolli ega teadmiste hindamist enne suurt kontrolltööd kolme nädala jooksul. Noh, et ei oleks neid pisikesi hindeid. Ja pole raske arvata, kui palju halvemini tehti kontrolltöö võrreldes eelmiste kontrolltöödega, mille eel oli pidevalt pisikesi tunnikontrolle tehtud, kus õpilane sai pidevat tagasisidet oma vigade ja teadmiste kohta.

Seega, pisikesed tööd valmistavad ette suuremateks töödeks. Õpilane oskab paremini võimalikke vigu vältida ning saab aimu, mis teda enam-vähem suures töös ees ootab.

Aga minu elu oleks muidugi tunduvalt lihtsam, kui ma pisikesi töid ei teeks ja parandamisele aega ei peaks kulutama.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 21.03 16:56; 21.03 17:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ee
Korraks veel kommentaariks. Et mis mõte nendel väikestel tunnikontrollidel ja teistel nö tähtsusetul hinnetel on.

Ma tegin ükskord katse oma 5. klassis. Ma ei teinud ühtki tunnikontrolli ega teadmiste hindamist enne suurt kontrolltööd kolme nädala jooksul. Noh, et ei oleks neid pisikesi hindeid. Ja pole raske arvata, kui palju halvemini tehti kontrolltöö võrreldes eelmiste kontrolltöödega, mille eel oli pidevalt pisikesi tunnikontrolle tehtud, kus õpilane sai pidevat tagasisidet oma vigade ja teadmiste kohta.

Seega, pisikesed tööd valmistavad ette suuremateks töödeks. Õpilane oskab paremini võimalikke vigu vältida ning saab aimu, mis teda enam-vähem suures töös ees ootab.

Aga minu elu oleks muidugi tunduvalt lihtsam, kui ma pisikesi töid ei teeks ja parandamisele aega ei peaks kulutama. [/tsitaat]

Sama siin:)
Pisikeste pidevate töökeste tegemisel on lootust, et mingi järjekindel õppimine toimub.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Jaagular kirjutas:[/small]
[tsitaat]Preili Kontus:

Loogiline ju – laps esines hästi ja ’iluveaga’, mitte eeskujulikult ega hiilgavalt.

Ega ma midagi halvasti ju ei mõelnudki, tõin lihtsalt näite. Ja 4 on hea hinne. Laps on ise kurb, et rikkus eesti keele hinde ära oma tuulepäisusega :))

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

4, 4, 3, 3 – paneks 3.
3, 3, 4, 4 – paneks 4.
Miks? Tavaliselt viimastes töödes korratakse ka eelnevat. Kui viimased tööd paremad, siis ju on omandanud ka eelnevalt õpitu. Aga rõhutan, et oleks vaja siiski teada, mille eest kõik hinded on, et siin täpselt öelda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 23.03 10:12; 23.03 10:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lisaks lähtuks konkreetsest lapsest, kes kui palju on pingutanud oma hinde nimel. Kui tunnis ei saa hakkama hästi ja tööks on pingutanud kõvasti ja juurde õppinud, siis tõstaks hinnet. Kui vastupidi, et ikka samad lohakusvead vms, mille oleks võinud selgeks teha, siis madalam hinne.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 23.03 10:12; 23.03 10:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Lisaks lähtuks konkreetsest lapsest, kes kui palju on pingutanud oma hinde nimel. Kui tunnis ei saa hakkama hästi ja tööks on pingutanud kõvasti ja juurde õppinud, siis tõstaks hinnet. Kui vastupidi, et ikka samad lohakusvead vms, mille oleks võinud selgeks teha, siis madalam hinne.[/tsitaat]

Just. Näiteks viite/neljade suhe võib kahel õpilasel sama olla ja isegi samade asjade eest. Läbiviieline üliandekas lalps võib saada nelja, aga laps, kes muidu neljale õpib, viie.
Õpetamine on kunst, mis vajab palju haridust, kogemusi, annet. Iga hinne sünnib nende kõige koosmõjul.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 14.03 20:42; 21.03 12:32; 23.03 13:03;
To report this post you need to login first.
Näitan 15 postitust - vahemik 31 kuni 45 (kokku 45 )


Esileht Koolilaps aidake veerandihindega

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.