Esileht Koolilaps Aineolümpiaadid

Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )

Teema: Aineolümpiaadid

Postitas:

Küsimus, st arutlusteema neile, kel kogemusi…

Muidu nutikas, aga purulaisk laps, kelle õpitulemused võiksid pisikesegi pingutuse tulemusena olla märkimisväärselt paremad, on otsustanud olümpiaadile minna. Mitte ühele, vaid kohe ikka mitmele.
Koolis vist kätt ette ei panda, et sina ära mine – saavad minna kõik, kes soovivad, mitte parimatest parimad. Minu tunded on kahetised. Esiteks, laps ise õhinas, loeb lisamaterjale ja on näha, et valmistub. Ehk annab see talle tõuke ka õppetööga pühendunumalt tegeleda. Tema enda seisukoht on, et kui olümpiaadil ka kõige paremini ei lähe, siis kogeb ja õpib ta ikkagi midagi uut (kiidan suhtumise eest). Teisalt, kuigi ta hetkel on optimistlik, siis teda tundes võib tagasilöök tekitada ka vastupidise, käegalöömise tunde. Lisaks pelgan veel õpetajate tagantjärgi suhtumist, kui peaks halvasti minema – et sa ju nagunii laisk, miks sul sinna oli vaja minna.

Kelle lapsed on käinud olümpiaadidel – kas minnakse “kindla peale välja”, drilli ja tuupimise pealt oma tulemusi demonstreerima (ainult viielised ja kiituskirjadega) või on ka neid lapsi, kes käivad nö ennast testimas?
Mul endal puuduvad kooliajast olümpiaadidega igasugused kogemused, kuigi olin eeskujulik õpilane. Vaid rajooni spordivõistlustel käisin, kuna mulle meeldis – eriti pikamaajooks – ja esikolmikusse jõudmine ei olnud üldse oluline; viimaseks jäämist ka ei juhtunud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.11 16:07; 10.11 18:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teisalt, kuigi ta hetkel on optimistlik, siis teda tundes võib tagasilöök tekitada ka vastupidise, käegalöömise tunde. Lisaks pelgan veel õpetajate tagantjärgi suhtumist, kui peaks halvasti minema – et sa ju nagunii laisk, miks sul sinna oli vaja minna.

Kui ta sul rõõmuga ettevalmistusega tegeleb, siis las teeb ja läheb. Mis on tema jaoks ebaõnnestumine? Mis sinu jaoks? Mis õpetajale? Kui sa pikamaajooksudel käisid, siis ei mõelnud, et kui halvasti välja tuleb, siis arvatakse, et nagunii laisk, miks üldse läksid sinna 🙂
Ära sea lapsele mingeid ülikõrgeid ootusi, esimest korda minnaksegi katsetama, proovima. Esimese korra tulemused võivad jääda kehvemaks ka kogemuse puudumise tõttu. Igal olümpiaadil (nagu ka jooksul) on oma strateegia, st isegi väga tark ja andekas laps võib lihtsalt aega valesti hinnata või ülesandeid kehvasti valida vms. Kui läheb hästi, siis on ju suurepärane, kui läheb halvasti, siis on võimalus järgmisel aastal paremini teha 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 10.11 16:22; 10.11 16:42; 11.11 10:11;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuidas ta siis purulaisk on kui õhinaga lisamaterjali loeb ja olümpiaadideks pingsalt valmistub? Siis saadki ju teada, kas ta ikka on nii nutikas kui väidad olevat. Kui ikka suure ettevalmistuse järel kehva koha saab, siis nii andekas pole aga kui hästi läheb, siis on. Easy! 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.11 16:29; 10.11 23:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui ikka suure ettevalmistuse järel kehva koha saab, siis nii andekas pole aga kui hästi läheb, siis on. Easy! ????

Ma siiski nii resoluutset järeldust esmakordsetest tulemustest ei teeks. Ma võrdleks seda veel spordiga. Nt käid kaks kuud usinasti ujumistrennis, lähed siis võistlustele ja jääd viimaseks. Kas see tähendab, et oledki lootusetu ujuja? Või võiks ikka edasi treenida, eriti, kui meeldib?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 10.11 16:22; 10.11 16:42; 11.11 10:11;
To report this post you need to login first.

su laps on väga tubli ja julge.
hea, et ta ei mõtle veel sinu moodi “mida see elevant küll minust mõtleb”

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui ikka suure ettevalmistuse järel kehva koha saab, siis nii andekas pole aga kui hästi läheb, siis on. Easy! ????

Ma siiski nii resoluutset järeldust esmakordsetest tulemustest ei teeks. Ma võrdleks seda veel spordiga. Nt käid kaks kuud usinasti ujumistrennis, lähed siis võistlustele ja jääd viimaseks. Kas see tähendab, et oledki lootusetu ujuja? Või võiks ikka edasi treenida, eriti, kui meeldib?

No ma peaks ju oma last tundma 🙂 Teadmisi on, lugemus suur, üllatab mindki sageli. Pingutada ei viitsi, mõnda õpetajat ärritab see väga. Olen saanud õpetajatelt ka sellesisulist tagasisidet.

Mingist “suurest ettevalmistusest” ma ei rääkinud, vaid loeb huviga õpetaja soovitatud materjale. Tunniväline teema ju!
Minul ei ole olümpiaadi tulemuste suhtes mingeid ootusi, tal pole vaja end minu silmis tõestada. Oma laps nagunii kõige armsam, olgu tal kahed või kuued.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.11 16:07; 10.11 18:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nagu ma aru saan, siis õpetaja on nõus, et ta läheb? Suures koolis tehakse tavaliselt koolisisene konkurss ja siis ei pruugi mõni laps, kes minna tahaks, sõelale jääda. Tavaliselt on osalejate arv kooli kohta piiratud. Nii et kui juba õpetaja on talle öelnud, et saab minna, on üks oluline etapp läbitud. Mõnes koolis jäävad täitsa tublid ja targad lapsed välja olümpiaadil osalejate hulgast, kuna piirkonnavooru pääseb ainult paar tükki igast vanusegrupist. Muidugi on tore, kui laps õpiba ja tahab end proovile panna, tavaliselt ei hakka õpetajad pärast tänitama, kui just punktide alusel pole alust oletada, et laps lõi käega.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu täiesti keskpärane, aga püüdlik laps saadeti õpetaja poolt aineolümpiaadi koolivooru, sest kontrolltööd olid tehtud enamasti maksimumilähedastele puntidele (õppis iga kord korralikult ära mis kodus anti ja kordas enne kontrolltöid). Üllatusena läks tal koolivoorus suhteliselt hästi (vist oli mingi ülelinnaline punktide lävend, millega linnavooru sai, igatehaes nende klassist sai üsna mitu last). Järgmine üllatus oli linnavoorus, sai esikümnesse ja töenäolislt jälle punktide lävendiga vabariiklikku vooru.
Vabariiklikus voorus ta pärast kommenteeris, et pooled olid sellised targad lapsed ja teine pool oli siis temasuguseid, kes olid imestunud, kuidas nad nii kaugele on jõudnud. Sai nende teise poole laste seas umbes keskmise tulemuse ja oli rahul.
Minu nutikas, aga laisk laps pole kunagi koolivoorust edasi pääsenud. On jäänud paari punktiga esimesena välja ja temast napilt eespool olija on hiljem vabariiklikul üsna hea tulemuse saanud või on aineõpetaja koolivooru määranud õpilased enda äranägemise järgi aines, milles laps tugev on. On saavutanud koolivoorus üsna keskpäraseid tulemusi kui täiesti ettevalmistamata on osalenud aines, milles ta eriti tugev pole.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nagu ma aru saan, siis õpetaja on nõus, et ta läheb? Suures koolis tehakse tavaliselt koolisisene konkurss ja siis ei pruugi mõni laps, kes minna tahaks, sõelale jääda. Tavaliselt on osalejate arv kooli kohta piiratud. Nii et kui juba õpetaja on talle öelnud, et saab minna, on üks oluline etapp läbitud. Mõnes koolis jäävad täitsa tublid ja targad lapsed välja olümpiaadil osalejate hulgast, kuna piirkonnavooru pääseb ainult paar tükki igast vanusegrupist. Muidugi on tore, kui laps õpiba ja tahab end proovile panna, tavaliselt ei hakka õpetajad pärast tänitama, kui just punktide alusel pole alust oletada, et laps lõi käega.

kui nüüd rääkida TÜ teaduskooli olümpiaadidest, siis nende süsteem ongi koolivoor->piirkonnavoor->vabariiklik voor (ja siis edasi rahvusvaheline). Koolivooru kohta mina ei tea, et nende poolt mingeid piiranguid oleks. Pigem on kool ise need piirangud siis kehtestanud. Minu laps käib ühes Tallinna kesklinna G5 koolis ja neil osaleb mõne olümpiaadi koolivoorus julgelt 2/3 lastest. Ja sinna ei saada mitte õpetaja, vaid kõik kes soovivad panevad end kirja. Piirkonnavooru saadakse edasi oma tulemuse järgi ja väga vabalt saab ühest koolist väga mitu last. Need Tallinna piirkonnavoorude nimekirjad on ka netist vabalt leitavad, võite üle kontrollida.
Väga kurb kui on selliseid õpetajaid, kes lastele ütlevad, kas nad saavad olümpiaadile minna või mitte.

Kelle lapsed on käinud olümpiaadidel – kas minnakse “kindla peale välja”, drilli ja tuupimise pealt oma tulemusi demonstreerima (ainult viielised ja kiituskirjadega) või on ka neid lapsi, kes käivad nö ennast testimas?

Eks neid lapsi ole igasuguseid. Minu oma on kõva osaleja ja üsna edukas. Ei ole ainult viieline ja kiiruskirju sai nooremates klassides. Nende klassi viieline kiiruskirjadega lõpetaja jälle ei osale olümpiaadidel.
Kui laps soovib osaleda, siis ma ei näe põhjust teda tagasi hoida. Lisaks saavad Tallinnas edukalt osalenud ilma katseteta kesklinna koolide gümnaasiumitesse, nii et seitsmendas klassis, kus teemaalgataja laps ilmselt käib, on paras hakata osalema.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu nutikas ja laisk laps on käinud peamiselt reaalainete olümpiaadidel ja valmistunud ei ole kunagi, neil õpetajad selles osas eriti peale ka ei käi. Juhul, kui koolivoor on olnud, on ta sealt linnavooru küll enamasti saanud, aga linnavoorus jäänud pigem keskmiste hulka. Üldiselt tundub mulle, et vähemalt reaalainetes nõuab hea tulemuse saavutamine mõlemat – nii nutikust kui ka ettevalmistust. Ja kui põhikoolis võib veel juhtuda, et mõni keskpärane püüdlik või siis nutikas laisk juhtumisi hea koha saab, siis gümnaasiumis võidavad ikka need, kes on ühtlasi nii nutikad kui ka vastavast ainest huvitatud ja sellega ka süvendatult tegelevad. Minu laps seda ei viitsi.
Aga kui teemaalgataja laps ise vabatahtlikult minna tahab ja lisamaterjale loeb, siis loomulikult tasub olümpiaadidel osaleda, kasuks tuleb see igatahes ja võibolla hakkab ta selle käigus ka paremini aru saama, mis ained talle rohkem meeldivad ja sobivad, et siis järgmistel aastatel nendele keskenduda.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

mul lapsed õpivad matas eriprogrammi alusel ja ega olümpiaadil lihtne ole. Suurimaks probleemiks osutus nt nina luristav kaasvõitleja. järgmine kord võtavad rohkem salfkasid kaasa ja annavad siis luristajale. õnnens on ka spordis saanud närve treenida

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui ikka suure ettevalmistuse järel kehva koha saab, siis nii andekas pole aga kui hästi läheb, siis on. Easy! ????

Ma siiski nii resoluutset järeldust esmakordsetest tulemustest ei teeks. Ma võrdleks seda veel spordiga. Nt käid kaks kuud usinasti ujumistrennis, lähed siis võistlustele ja jääd viimaseks. Kas see tähendab, et oledki lootusetu ujuja? Või võiks ikka edasi treenida, eriti, kui meeldib?

No ma peaks ju oma last tundma ???? Teadmisi on, lugemus suur, üllatab mindki sageli. Pingutada ei viitsi, mõnda õpetajat ärritab see väga. Olen saanud õpetajatelt ka sellesisulist tagasisidet.

Mingist “suurest ettevalmistusest” ma ei rääkinud, vaid loeb huviga õpetaja soovitatud materjale. Tunniväline teema ju!
Minul ei ole olümpiaadi tulemuste suhtes mingeid ootusi, tal pole vaja end minu silmis tõestada. Oma laps nagunii kõige armsam, olgu tal kahed või kuued.

Ja ikkagi purulaisk, kuigi teeb kõike eelpool loetletut? Midagi siin ei klapi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.11 16:29; 10.11 23:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

kui nüüd rääkida TÜ teaduskooli olümpiaadidest, siis nende süsteem ongi koolivoor->piirkonnavoor->vabariiklik voor (ja siis edasi rahvusvaheline). Koolivooru kohta mina ei tea, et nende poolt mingeid piiranguid oleks. Pigem on kool ise need piirangud siis kehtestanud. Minu laps käib ühes Tallinna kesklinna G5 koolis ja neil osaleb mõne olümpiaadi koolivoorus julgelt 2/3 lastest. Ja sinna ei saada mitte õpetaja, vaid kõik kes soovivad panevad end kirja. Piirkonnavooru saadakse edasi oma tulemuse järgi ja väga vabalt saab ühest koolist väga mitu last. Need Tallinna piirkonnavoorude nimekirjad on ka netist vabalt leitavad, võite üle kontrollida.
Väga kurb kui on selliseid õpetajaid, kes lastele ütlevad, kas nad saavad olümpiaadile minna või mitte.

tegelikult on seis selline, et osadel olümpiaadidel on suurtes linnades need sinu nimetatud 3 vooru (nt matemaatikas, füüsikas, keemias jne), osades ainetes vaid 2 vooru (informaatika ja loodusteadused) ja mõnes aines ongi vaid vabariiklik (nt astronoomia).
ÜLDJUHUL on nii, et igal olümpiaadil sinna kõige esimesse astmesse (matem siis koolivooru, informaatikas piirkonnavooru, astronoomias vabariiklikule) minnakse vabatahtlikkuse alusel. edasised voorud on aga eelmise vooru tulemuste põhjal või erikutsetega VÕI KVOOTIDE põhjal.
(osades maakondades ja valdades aga ei peeta üldse koolivooru ja saadetakse õpilased mingil muul alusel piirkondlikule voorule)

tulemuste järgi edasisaamine on kõigile arusaadav: parimad saavad edasi, palju edasi saab, antakse ette järgmise astme olümpiaadi komisjoni poolt (vastavalt sellele palju mahub), nt tallinnas saab populaarsemates reaalainetes piirkonnavooru edasi kuni 150-250 last.
erikutsetega edasisaamise võimalus antakse neile, kes on kas eelmise aasta võitjad või antud aasta lahtise võistluse esikümnes või varasematel aastatel esikümnes kuid sel korral eelvoorust mõjuvatel põhjustel eemal (rahvusvahelisel olümpiaadil, haige vmt). Iga olümpiaadiaine juhendis on eraldi ära toodud tingimused nende erandite jaoks.
Ja siis see kõige absurdsem asi: kvoodid. Osades ainetes on antud ette mingid kvoodid, mitu õpilast mingist maakonnast PEAB vabariiklikule olümpiaadile jõudma. Paraku on reaalsus selline, et osade maakondade võitjad, kes kvootide alusel vabariiklikule edasi saavad (ja saavad omale selle alusel vaba sissepääsu osadel erialadel ülöikooli) on saanud maakonnavoorus vähem punkte, kui nt tallinna või tartu piirkondliku vooru viimased kohad, mistõttu osad suurte linnade eliitkoolide kolmelised vahel irvitavad, et äkki peaks olümpiaadi toimumise ajaks mõnda maakooli vahetusõpilaseks minema, oleks koht ülikoolis kohe käes.
eelmisel aastal panid füüsikud üles üsna mõtlemapaneva tabeli:
http://efo.fyysika.ee/blog/2017/02/06/piirkonnavooru-voitjad-ja-statistika/
kui tallinnas ja tartus oli võitjate keskmine punktisumma üle 50p, siis nt järvamaal oli see… 1,8p (isegi, kui osalejaid oli vaid nt 12kl, tähendab see seda, et vabariiklikule pääseja sai PV-s vaid 5p !)
mõnes aines pole selliseid kvoote (nt informaatikas saavad edasi vaid need, kes tõesti progeda oskavad), aga tihti on kuulda maakoolide õpetajatelt, et “kvoodid peavad olema igas aines”.
minu isiklik arvamus on, et see kvoodisüsteem on totaalselt ebaaus laste vastu, kes tegelikult ainet valdavad.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.11 23:45; 11.11 17:00;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eesti olümpiaadid lehel on kõik juhendid kenasti ära toodud.
Kvootidega on nii ja naa. Matemaatikud on näiteks piirkondlikest kvootidest täielikult loobunud. Teisalt, kvoodikohti ei ole nii palju, et seetõttu mõnel tõsisel tegijal lõppvooru jõudmata jääks ja ilmselt on lootus, et kvootide olemasolul ka väiksemates kohtades olümpiaadidega edasi tegeletaks ja käega ei löödaks. Kuidas ülikool oma vastuvõttu korraldab (kas tõesti piisab ainult kutsest vabariiklikule olümpiaadile?), on iga ülikooli enda asi, sellega olümpiaadi žürii tegelema ei peakski.
Samas sinu toodud tabelit vaadates teeb mõtlikuks pigem see, et miks Tallinn on võrdsustatud 8 piirkonnaga, Tartu ainult 2-ga? Tulemused on mõlemal võrreldavad ja osavõtjate arv erineb 2-3, mitte 4x. Samuti on raskem edasi pääseda Tartumaalt ja Pärnust, mis seda tabelit vaadates peaks olema ka võrdsustatud vähemalt 2 piirkonnaga. Kindlasti võib oma ettepanekud saata žüriile – need juhendid ei ole kivisse raiutud ja neid ikka uuendatakse ka vastavalt oludele 🙂

PS. Ise küsin, ise vastan: Tartu Ülikooli saavad eritingimusel need õpilased, kes on “tulnud Eestis üleriigilisel aineolümpiaadil, v.a ajaloo-olümpiaadil, lõppvoorus 11. ja 12. klassi ühisarvestuses viie parema hulka ning kelle koht üldpingereas on esikümnes”. Potentsiaalsed esikümnekad ikka naljalt kõrvale ei jää kvootide tõttu, füüsikas kindlasti mitte. Mida tase edasi, seda vähem on tegelikult üllatajaid. Pigem võib olla probleem, et see kolmeline ei saa koolivoorust edasi, kuna koolivoorud on rohkem tavapärase koolimaterjali peale, nõuavad rohkem täpsust kui taiplikkust. Aga selliste jaoks ongi lahtised võistlused 😉

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 10.11 16:22; 10.11 16:42; 11.11 10:11;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Osadel tartu ülikooli erialadel (nt KÕIGIL 10-l loodus- ja täppisteaduste alla käival erialal) https://www.ut.ee/et/sisseastumine/bakalaureus/oppekavad
kehtis 2017a aastal ka “sisseastumine eritingimustel”, mis tähendas, et “võetakse lisaks üldistele eritingimustele vastu üliõpilaskandidaat, kes on gümnaasiumiklasside õpilasena võtnud osa Eestis üleriigilise bioloogia-, geograafia-, keemia-, füüsika-, matemaatika- või informaatikaolümpiaadi lõppvoorust.”, kusjuures koht polnud oluline, piisas kui oli vahemiku 10-12kl saanud kutse lõppvooru.

Sisuliselt tähendas see seda, et kvootide alusel oma 1-3p olümpiaaditulemusega sissesaanu sai ülikooli sisse max (100p) punktidega (ja talle oli garaneeritud ka stipendium – seda makstakse sisseastumispingerea parimatele), kuigi tegelikult polnud tal antud ainest võibolla udust aimugi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.11 23:45; 11.11 17:00;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina ise olen kooliajal palju olümpiaadidel käinud. Ülikooli ajal aitasin ka enda erialal neid korraldada.

Mina soovitan igal juhul osa võtta, kui lapsel vähegi huvi. Olümpiaadiülesanded on pigem suunatud nupukusele ja seoste leidmisele kui lihtsalt pähetuubitud kooliõpiku faktide taasesitamisele. On üsna sage, et nupukas laps teeb piirkondlikus voorus ära oma vanuserühma töö ja lahendab ka vanema vanuserühma töö ning lisaks suurepärasele tulemusele oma vanuserühmas ei jää ta ka vanemas rühmas sugugi viimaste hulka, kuigi ta vastavat anieprogrammi pole veel läbinud.

Olümpiaadidel osalemine võib olla su lapele kasulik, sest pakub talle võimaluse õppida midagi programmivälist, mis vähemalt praegu talle huvi paistab pakkuvat. Kui ta kooliprogrammi sellise entusiasmiga ei omanda, siis see võib olla ongi tema võimalus omandada korralikud õpiharjumused. Ehk on ta seepärast õppimises “laisk”, et koolis nõutu jääb niisamagi enamvähem külge ja tundub talle liiga igav.

Lisaks treenib olümpiaadidel käimine oskust ennast võistlusolukorras kokku võtta. Kui su laps juhtub olema selline, kelle mõtlemine võistlusolukorras kinni jookseb, siis teate seda varakult treenima hakata. Ja olümpiaad on selleks üks võimalus. Tulemusest ei sõltu mitte midagi, tore on, kui hästi läheb, aga mitte midagi ei juhtu, kui ka päris viimakseks jääda. Alati jääb keegi viimaseks – aga ka see viimane on palju tublim, kui need, kes üldse ei osalenud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )


Esileht Koolilaps Aineolümpiaadid

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.