kui nüüd rääkida TÜ teaduskooli olümpiaadidest, siis nende süsteem ongi koolivoor->piirkonnavoor->vabariiklik voor (ja siis edasi rahvusvaheline). Koolivooru kohta mina ei tea, et nende poolt mingeid piiranguid oleks. Pigem on kool ise need piirangud siis kehtestanud. Minu laps käib ühes Tallinna kesklinna G5 koolis ja neil osaleb mõne olümpiaadi koolivoorus julgelt 2/3 lastest. Ja sinna ei saada mitte õpetaja, vaid kõik kes soovivad panevad end kirja. Piirkonnavooru saadakse edasi oma tulemuse järgi ja väga vabalt saab ühest koolist väga mitu last. Need Tallinna piirkonnavoorude nimekirjad on ka netist vabalt leitavad, võite üle kontrollida.
Väga kurb kui on selliseid õpetajaid, kes lastele ütlevad, kas nad saavad olümpiaadile minna või mitte.
tegelikult on seis selline, et osadel olümpiaadidel on suurtes linnades need sinu nimetatud 3 vooru (nt matemaatikas, füüsikas, keemias jne), osades ainetes vaid 2 vooru (informaatika ja loodusteadused) ja mõnes aines ongi vaid vabariiklik (nt astronoomia).
ÜLDJUHUL on nii, et igal olümpiaadil sinna kõige esimesse astmesse (matem siis koolivooru, informaatikas piirkonnavooru, astronoomias vabariiklikule) minnakse vabatahtlikkuse alusel. edasised voorud on aga eelmise vooru tulemuste põhjal või erikutsetega VÕI KVOOTIDE põhjal.
(osades maakondades ja valdades aga ei peeta üldse koolivooru ja saadetakse õpilased mingil muul alusel piirkondlikule voorule)
tulemuste järgi edasisaamine on kõigile arusaadav: parimad saavad edasi, palju edasi saab, antakse ette järgmise astme olümpiaadi komisjoni poolt (vastavalt sellele palju mahub), nt tallinnas saab populaarsemates reaalainetes piirkonnavooru edasi kuni 150-250 last.
erikutsetega edasisaamise võimalus antakse neile, kes on kas eelmise aasta võitjad või antud aasta lahtise võistluse esikümnes või varasematel aastatel esikümnes kuid sel korral eelvoorust mõjuvatel põhjustel eemal (rahvusvahelisel olümpiaadil, haige vmt). Iga olümpiaadiaine juhendis on eraldi ära toodud tingimused nende erandite jaoks.
Ja siis see kõige absurdsem asi: kvoodid. Osades ainetes on antud ette mingid kvoodid, mitu õpilast mingist maakonnast PEAB vabariiklikule olümpiaadile jõudma. Paraku on reaalsus selline, et osade maakondade võitjad, kes kvootide alusel vabariiklikule edasi saavad (ja saavad omale selle alusel vaba sissepääsu osadel erialadel ülöikooli) on saanud maakonnavoorus vähem punkte, kui nt tallinna või tartu piirkondliku vooru viimased kohad, mistõttu osad suurte linnade eliitkoolide kolmelised vahel irvitavad, et äkki peaks olümpiaadi toimumise ajaks mõnda maakooli vahetusõpilaseks minema, oleks koht ülikoolis kohe käes.
eelmisel aastal panid füüsikud üles üsna mõtlemapaneva tabeli:
http://efo.fyysika.ee/blog/2017/02/06/piirkonnavooru-voitjad-ja-statistika/
kui tallinnas ja tartus oli võitjate keskmine punktisumma üle 50p, siis nt järvamaal oli see… 1,8p (isegi, kui osalejaid oli vaid nt 12kl, tähendab see seda, et vabariiklikule pääseja sai PV-s vaid 5p !)
mõnes aines pole selliseid kvoote (nt informaatikas saavad edasi vaid need, kes tõesti progeda oskavad), aga tihti on kuulda maakoolide õpetajatelt, et “kvoodid peavad olema igas aines”.
minu isiklik arvamus on, et see kvoodisüsteem on totaalselt ebaaus laste vastu, kes tegelikult ainet valdavad.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.11 23:45; 11.11 17:00;