Esileht Koolilaps Ajalugu Opiq-s

Näitan 23 postitust - vahemik 1 kuni 23 (kokku 23 )

Teema: Ajalugu Opiq-s

Postitas:
Kägu

Lihtsalt masendus tuleb peale.

Õpetaja ei kasuta mitte midagi muud, kui vaid Opiqut. Sealsed küsimused on nii laialivalguvad ja pildid, mille põhjal laps vastama peaks arusaamatud.

Lisaboonust lisab veel ka see, et õpetaja ainult hindab, aga ei kommenteeri.

Jah, ma tean, et Perekool ei saa aidata, aga lihtsalt auru väljalaskmiseks. Kooli/õpetaja poole pöördumine ei ole ka kuhugi viinud. Ütle siis lapsele, et ajalugu võib ka tore ja huvitav olla.

+10
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Eks siis pead ise talle seda paremat materjali ette söötma

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui õpikud ja töövihikud on kõik seal keskkonnas, siis loogiline, et õp jätkab sama materjali kasutamist mis tunnis. Lastele on tegelikult palju keerulisem, kui keskkonnad muudkui vahetuvad ja kunagi ei tea, kus järgmise tunni materjal on ja kuhu töö esitada tuleb. Küsimused ja hiljem ka nende vastused saab videotunnis läbi arutada.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kooli/õpetaja poole pöördumine ei ole ka kuhugi viinud.

Nii et saatsid sama murekirja õpetajale ja ta ei muutnud midagi? Samamoodi kool? Muidugi kõigepealt tuleb ikka õpetajaga rääkida. Kas laps ka õpetajale sellise meili saatis, et ta ei saa neist piltidest aru ja vajab lisajuhtnööre, ja õpetaja ignoreeris? Kas hinded on siis neil kommentaarideta töödel head olnud või pigem mitte? Sest kui hinne on hea, siis õpetaja ehk arvab, et polegi vaja kommenteerida. Muidu Opiq annab õpetajale võimaluse ka ülesandele lisaselgitusi juurde kirjutada (eKooli või Stuudiumisse ülesande kirjelduse juurde, mitte töökäskudesse), seal ka mingit abistavat lauset pole? Ma ikkagi soovitan konkreetne meil lapsel õpetajale saata, kus ta täpselt küsib, mis konkreetselt on ta meelest laialivalguv ja mis pildil on segane. Kahjuks võib muidugi ka olla, et ongi halb ülesanne, aga kui õpetaja selle tegemiseks valis, siis ehk ta oskab nt mõne abistava vihje öelda, mille põhjal laps jälle saab õige otsa lahendamiseks kätte.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ajalooõpikud (vähemalt põhikooli omad) on Opiq keskkonnas lausa masendavad, tundub täielik haltuura.

+8
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kooli/õpetaja poole pöördumine ei ole ka kuhugi viinud.

Nii et saatsid sama murekirja õpetajale ja ta ei muutnud midagi? Samamoodi kool? Muidugi kõigepealt tuleb ikka õpetajaga rääkida. Kas laps ka õpetajale sellise meili saatis, et ta ei saa neist piltidest aru ja vajab lisajuhtnööre, ja õpetaja ignoreeris? Kas hinded on siis neil kommentaarideta töödel head olnud või pigem mitte? Sest kui hinne on hea, siis õpetaja ehk arvab, et polegi vaja kommenteerida. Muidu Opiq annab õpetajale võimaluse ka ülesandele lisaselgitusi juurde kirjutada (eKooli või Stuudiumisse ülesande kirjelduse juurde, mitte töökäskudesse), seal ka mingit abistavat lauset pole? Ma ikkagi soovitan konkreetne meil lapsel õpetajale saata, kus ta täpselt küsib, mis konkreetselt on ta meelest laialivalguv ja mis pildil on segane. Kahjuks võib muidugi ka olla, et ongi halb ülesanne, aga kui õpetaja selle tegemiseks valis, siis ehk ta oskab nt mõne abistava vihje öelda, mille põhjal laps jälle saab õige otsa lahendamiseks kätte.

Kahjuks ongi seis selline nagu kirjeldasin. Lapse kirjutamisel õpetajale ei ole mingit mõtet, kool ei võta ka muret tõsiselt. Kommentaare ei ole ja ei hakka ilmselt ka tulema. Kommentaarid puuduvad kõikidel hinnetel.

Tegelikult ei aitagi siin miski. Tulebki leppida sellega, et igale poole ei jagu häid õpetajaid ja siis tulebki leppida sellistega, kes on seal ainult seetõttu, et päris õpetajaid ei ole võtta.

Aga olen nõus, et põhikooli Opiq ongi erakordselt ebaõnnestunud projekt ja kui lisaboonuseks on ka kehvapoolne õpetaja, ongi kannatajaks lapsed. Kurb. Nii Kurb.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu laps vaatab lisaks youtubest ühe ajalooõpetaja tehtud videosid. Seal klasside kaupa. Kristo Siig seletab nii huvitavalt, et vaatasin ja kuulasin ise ka huviga.

+11
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ajaloost rääkivaid häid raamatuid on olemas kuhjade kaupa. On ajaloolisi sündmuseid ja ajaloolisi isikuid käsitlevaid raamatuid, erinevatele vanuseastmetele mõeldud raamatuid. Internetis on tohutult materjale. Kas teil on ligipääs ainult sellele Opiqule? On olemas isegi laste ajalooentsüklopeedia. Minu poeg luges selle kümnendaks eluaastaks ribadeks. Täna õpib ülikoolis ajalugu.

+2
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ajaloost rääkivaid häid raamatuid on olemas kuhjade kaupa. On ajaloolisi sündmuseid ja ajaloolisi isikuid käsitlevaid raamatuid, erinevatele vanuseastmetele mõeldud raamatuid. Internetis on tohutult materjale. Kas teil on ligipääs ainult sellele Opiqule? On olemas isegi laste ajalooentsüklopeedia. Minu poeg luges selle kümnendaks eluaastaks ribadeks. Täna õpib ülikoolis ajalugu.

Ei, meil on ligipääs ka kõikvõimalikele muudele allikatele.

Minu enda õpetaja ei suutnud minus äratada mitte mingisuguseid tundeid ajaloo vastu ja see oli maailma igavaim tund. Mu suur lootus oli, et õpetaja suudab last sütitada.  Tegelikult oli teema ajaloo materjalidest Opiqus, mitte niivõrd meie pere personaalküsimusest.  Opiq suudab ajalooteema muuta veelgi eemale tõukavamaks.

 

+6
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ajaloost rääkivaid häid raamatuid on olemas kuhjade kaupa. On ajaloolisi sündmuseid ja ajaloolisi isikuid käsitlevaid raamatuid, erinevatele vanuseastmetele mõeldud raamatuid. Internetis on tohutult materjale. Kas teil on ligipääs ainult sellele Opiqule? On olemas isegi laste ajalooentsüklopeedia. Minu poeg luges selle kümnendaks eluaastaks ribadeks. Täna õpib ülikoolis ajalugu.

Ei, meil on ligipääs ka kõikvõimalikele muudele allikatele.

Minu enda õpetaja ei suutnud minus äratada mitte mingisuguseid tundeid ajaloo vastu ja see oli maailma igavaim tund. Mu suur lootus oli, et õpetaja suudab last sütitada. Tegelikult oli teema ajaloo materjalidest Opiqus, mitte niivõrd meie pere personaalküsimusest. Opiq suudab ajalooteema muuta veelgi eemale tõukavamaks.

Lapses saavad ometi ka lapsevanemad huvi tekitada. Minu poja puhul ärkas see huvi ühel reisil kunstimuuseumis olles, kui ta oli kuuene. Õnneks oskasin tema tekkinud küsimustele jooksvalt vastata ja juba kodus olles pakkusin esimesi ajalooraamatuid. Lapsele kohaseid loomulikult.

Meie peres on küll olnud ka reegel, et kui laps tahab osta raamatut, siis selle ta alati ka saab.

+1
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ajaloost rääkivaid häid raamatuid on olemas kuhjade kaupa. On ajaloolisi sündmuseid ja ajaloolisi isikuid käsitlevaid raamatuid, erinevatele vanuseastmetele mõeldud raamatuid. Internetis on tohutult materjale. Kas teil on ligipääs ainult sellele Opiqule? On olemas isegi laste ajalooentsüklopeedia. Minu poeg luges selle kümnendaks eluaastaks ribadeks. Täna õpib ülikoolis ajalugu.

Ei, meil on ligipääs ka kõikvõimalikele muudele allikatele.

Minu enda õpetaja ei suutnud minus äratada mitte mingisuguseid tundeid ajaloo vastu ja see oli maailma igavaim tund. Mu suur lootus oli, et õpetaja suudab last sütitada. Tegelikult oli teema ajaloo materjalidest Opiqus, mitte niivõrd meie pere personaalküsimusest. Opiq suudab ajalooteema muuta veelgi eemale tõukavamaks.

Lapses saavad ometi ka lapsevanemad huvi tekitada. Minu poja puhul ärkas see huvi ühel reisil kunstimuuseumis olles, kui ta oli kuuene. Õnneks oskasin tema tekkinud küsimustele jooksvalt vastata ja juba kodus olles pakkusin esimesi ajalooraamatuid. Lapsele kohaseid loomulikult.

Meie peres on küll olnud ka reegel, et kui laps tahab osta raamatut, siis selle ta alati ka saab.

Palun loe uuesti! Minul ei ole olnud ka ajalooga sellist suhet, et ma suudaks oma last sellega “nakatada” Ajalootund oli kooli kõige igavam asi üldse, tegime omi asju ja see oli igav. Nüüd mu lapsuke on ajalootunnis teinud vabastavat hingamist ja kõike muud kõhuvalu tekitavat.

Ma muidugi mõtlen, et kuidas see teie pere reegel haakuks minu teemaga, aga kas peabki? Nii tore, et teie peres ostetakse raamatuid.  Mul on teie pere pärast hea meel:) Siiralt.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu laps vaatab lisaks youtubest ühe ajalooõpetaja tehtud videosid. Seal klasside kaupa. Kristo Siig seletab nii huvitavalt, et vaatasin ja kuulasin ise ka huviga.

See on superluks asi. Aitäh. Asi ongi teema ja materjali esitamises:)

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ainuüksi selle Opiq keskkonna nimi on masendav!

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma üldse ei õigusta õpetajat, ta võiks vähemalt online-tunnis seletada ülesandeid, mida õpilane pärast ise teeb, aga Opiq ise on ennast tõestanud kui tõhus keskkond. Ütlen ausalt, et mul õpetajana on huvi kasutada igasuguseid teisi keskkondi, aga näen, kuidas Opiqu ülesandeid esitavad õpilased kiiremini kui kõiki teisi. Olen ise palju interaktiivseid ülesandeid loonud ja need Classroomiga sidunud, aga neid ignoreeritakse rohkem ja täidetakse siis, kui eKoolis on rida MA-sid või 0-e.

Ning hea on tõesti ka see, et kui Opiqu ülesanded dubleerivad töövihikut, saab anda õpilasele valiku, kas ta teeb ülesandeid paberil ja saadab foto eKooli või teeb Opiqust neid.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu laps vaatab lisaks youtubest ühe ajalooõpetaja tehtud videosid. Seal klasside kaupa. Kristo Siig seletab nii huvitavalt, et vaatasin ja kuulasin ise ka huviga.

Meil peab laps neid videosid peaaegu ümber kirjutama. Kõik küsimused, mis on iga video juures+vastused videost, 2-3 lk. Toredad videod, on just mõeldud, et asja elavdada, aga õp on suutnud asja teha nüriks ümberkirjutamiseks.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma üldse ei õigusta õpetajat, ta võiks vähemalt online-tunnis seletada ülesandeid, mida õpilane pärast ise teeb, aga Opiq ise on ennast tõestanud kui tõhus keskkond. Ütlen ausalt, et mul õpetajana on huvi kasutada igasuguseid teisi keskkondi, aga näen, kuidas Opiqu ülesandeid esitavad õpilased kiiremini kui kõiki teisi. Olen ise palju interaktiivseid ülesandeid loonud ja need Classroomiga sidunud, aga neid ignoreeritakse rohkem ja täidetakse siis, kui eKoolis on rida MA-sid või 0-e.

Ning hea on tõesti ka see, et kui Opiqu ülesanded dubleerivad töövihikut, saab anda õpilasele valiku, kas ta teeb ülesandeid paberil ja saadab foto eKooli või teeb Opiqust neid.

Online tunde meil ka ei ole:) Kommentaare Opiqu töödele ka ei ole.

Ma muidugi ei väida, et ma oleksin üliterav pliiats, aga ilma naljata, osadest Opiqu piltidest ma ei saa ka parima tahtmise juures aru. Pildid on segased ja veel segasemad on seal juures olevad küsimused:)  KUI laps abi palub, siis ma ju vanemana ikka üritan aidata teemast aru saada. Võimalik, et ma oleksin natuke vähem kuri Opiqu peale, kui meie õpetaja suvatseks naaaatukenegi erinevaid teemasid õpetada, selgitada ning hiljem kommenteerida.

Meie puhul on lihtsalt 2 loodusõnnetust:) Aga nooh! Elame edasi!

 

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui online-tunde pole ja ikka veel laotakse lihtsalt ülesandeid üldse midagi selgitamata, siis see pole õpetamine ja soovitan Haridusameti poole pöörduda, kui kool ei aita. Selline olukord ajab mind ka närvi, kui näen, kuidas mina ja mu kolleegid vaeva näevad õpetamisega ja siis mõni kasutab ikka veel eelmise kevade hädaväljapääsulahendusi.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Olen ise palju interaktiivseid ülesandeid loonud ja need Classroomiga sidunud, aga neid ignoreeritakse rohkem ja täidetakse siis, kui eKoolis on rida MA-sid või 0-e.

Opiqu link tuleb ekooli ja laps näeb kohe. Classroomi link tuleb vist meilile, sinna peab laps eraldi vaatama, kui õpetaja pole linki ekooli kopeerinud. Nii jääbki tähelepanuta, kuni hinne meelde tuletab.

osadest Opiqu piltidest ma ei saa ka parima tahtmise juures aru. Pildid on segased ja veel segasemad on seal juures olevad küsimused:)

Alati tuleb enne ülesannete lahendamist lugeda vastavat õpiku või opiqu peatükki. Vastus on enamasti seal. Kui on peatükki kordavad küsimused, siis tuleb õpikust vaadata, sest opiqus ei saa vist kordamisküsimuste juurde mitut peatükki lisada. vähemalt poja õpetaja pole seda teinud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Opiqu link tuleb ekooli ja laps näeb kohe. Classroomi link tuleb vist meilile, sinna peab laps eraldi vaatama, kui õpetaja pole linki ekooli kopeerinud. Nii jääbki tähelepanuta, kuni hinne meelde tuletab.

Meil on reegel, et kõik ülesanded peavad jõudma eKooli koos lingiga, siis näevad vanemad ka, mida laps tegema peab. See polekski ju üldse normaalne, kui õpetaja saadab ülesanded emailile ja kusagil ametlikus kanalis ei fikseeri, mul läheks vähemalt endal ka süsteem sassi, kui ma ekoolis ei fikseeriks ülesandeid. Seda trendi, et Opiqut täidetakse kuidagi tõhusamalt, on näinud ka mu tuttavad õpetajad mitmest teisest koolist.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Osa küsimusi Opiqus on konkreetselt sellised, et ilma õpetaja või lapsevanema abita neid laps küll ära teha ei suuda. Küsimused nõuavad palju laiemaid taustateadmisi kui Opiqus või paberõpikus kirjas. Ma saan aru, et need sobivad ajaloohuvilistele lisaküsimusteks, aga mitte kõigile lastele baasteadmiste kinnistamiseks. Ja selliseid küsimusi on seal pea iga tund.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui on peatükki kordavad küsimused, siis tuleb õpikust vaadata, sest opiqus ei saa vist kordamisküsimuste juurde mitut peatükki lisada. vähemalt poja õpetaja pole seda teinud.

Saab küll mitu peatükki lisada ja väga hõlpsasti. Avastasin ka selle võimaluse täitsa juhuslikult. Ehk tasub mainida õpetajale, paljud ei pruugigi teada sellest.

Olen ühte põhikooliõpilast ajalooga aidanud. Juhiksin tähelepanu sellele, et tasub lugeda ka piltide all olevaid väikesi tekste. Teinekord võib vastus peituda seal.

Mis puutub rasketesse küsimustesse, siis neid sisaldavad ka tavalised töövihikud. Olin oma kooliajal tihti hädas sellega, et töövihiku küsimuste vastuseid polnud õpikust leida. Meie ajal ei saanud ka nutikat taskust välja tõmmata, millest vastuseid otsida ja õpetaja ka midagi ei öelnud, vaid võttis tunni lõpus TV hindamiseks. Sellest ajast mina jälestan nt geograafiat, nii suur vastumeelsus tekkis. Ainus meeldiv osa sellest oli maakaardi õppimine.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Saab küll mitu peatükki lisada ja väga hõlpsasti. Avastasin ka selle võimaluse täitsa juhuslikult. Ehk tasub mainida õpetajale, paljud ei pruugigi teada sellest.

Ühe ja sama kodutöö alla või eraldi töödena? Poja õpetaja oli proovinud sama töö juurde lisada, ei õnnestunud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Saab küll mitu peatükki lisada ja väga hõlpsasti. Avastasin ka selle võimaluse täitsa juhuslikult. Ehk tasub mainida õpetajale, paljud ei pruugigi teada sellest.

Ühe ja sama kodutöö alla või eraldi töödena? Poja õpetaja oli proovinud sama töö juurde lisada, ei õnnestunud.

Jah, ühe ja sama kodutöö alla.

Tüüpiliselt tööd koostades avaneb kindla peatükiga kastike. Siis tehakse linnuke selle juurde, et loe peatükk läbi. Kui nüüd sealsamas minna jälle peatüki peale tagasi ja sinna klõps teha, avaneb terve sisukord. Sealt saab võtta uue peatüki ja jälle teha linnuke selle juurde, et loe läbi. Siis saab vajutada sellele, et õpilastele töö ära saadaks. Kõik valitud peatükid kajastuvad seal. Mitte midagi keerulist ei ole, lihtsalt seda nüanssi pole Opiqu juhendis mainitud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Näitan 23 postitust - vahemik 1 kuni 23 (kokku 23 )


Esileht Koolilaps Ajalugu Opiq-s