Esileht Väikelaps Aktiivne 3 aastane

Näitan 15 postitust - vahemik 1 kuni 15 (kokku 15 )

Teema: Aktiivne 3 aastane

Postitas:
Kägu

Minul mure oma äsja 3-seks saanud poja pärast. Lasteaias kurdetakse, et ta on püsimatu, vajab keskendumiseks üks-ühele tähelepanu. Ühistegevustes ei taha vahel osaleda, jookseb eest ära ja teeb kelmika näo, et ajage mind nüüd taga, ehk siis tema jaoks see mäng.
Lasteaia palvel käisime nii lastearstil kui perearstil ja mõlemad kiitsid, et väga tubli ja asjalik poiss ja areng igati eakohane. Siiski kuulen ma pidevalt lasteaias kommentaare, et ei tahtnud tundi tulla ja oeh katsume ikka hakkama saada jne.
Poiss on tõepoolest uudishimulik ja tahab uues kohas kõike uudistada. Ohutunne on tal olemas ja sõiduteedel ja treppidel jne on ettevaatlik. Kodus võib edukalt puslesid kokku panna, koos vanematega raamatut lugeda ja me kodus teda kindlasti püsimatuks ei nimetaks. Kuna ta on ainuke laps, siis oleme harjunud temaga mängima ja koos asju tegema ja sealt tuleb võibolla ka see üks-ühele tähelepanuvajadus. Poiss on väga sotsiaalne ja suur kallistaja ja pai tegija. Tunneb numbreid, tähestiku kõiki tähti, väga hea mäluga (laulud ja luuletused jäävad hästi meelde), kõne on veidi hilistunud, aga iga päevaga aina parem.
Mulle tundub, et lasteaed vihjab sellele, et mu lapsel on ATH (nad ei tohi otse öelda). Kuidas saaksin lapses püsivust tekitada ja et ta osaleks rühmatunnis?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

No mina ei tea, kolmeselt ei saagi veel mingit õiget püsivust oodata. See on küll õpetaja saamatus siis. Mu tüdruk sai hiljuti 6. No ise ma ei ütleks, et ta väga püsiv on, vahepeal mõtlesin, et issake, kuidas selline küll ükskord kooli läheb, isegi hambapesu ajal ei suuda 2 min lihtsalt kahe tallaga maas paigal seista… Aga õpetajad kiidavad, et laps oskab ilusti keskenduda ja teeb korralikult kõike, mida vaja. Mine võta siis kinni.

Sinu kirjelduse järgi pole probleem muus kui kõne hilistumises, ja lasteaias ütledki, et käisid arstidele näitamas ja professionaalsed arvamused on, et laps on igati tubli ja eakohaselt arenenud. Ja kui ta tunneb numbreid ja tähti ja jätab asju hästi meelde, no siis on ju super.

Ma saan aru, et õpetaja ei saa rühmas lapsega üks-ühele kogu aeg mängida, aga nende töö ju selles seisnebki, et õpetavad lapsele selgeks kollektiivi rutiini. See nõuab aega ja harjutamist. Pealegi, laps võib ju igati sotsiaalne olla, aga ei taha nt teha mingeid selliseid tegevusi, mis nö karjana toimuvad. Mu sõbranna poiss on ka selline, et keeldub teise ees esinemast, algul lasteaeda minnes samuti keeldus ühistest tegevustest näiteks muusikatunnis jne. Täiesti normaalne laps igati.

Seega soovitan rahulikuks jääda ja lihtsalt lapsele püüda vaikselt kodus selgitada, et lasteaias on omad reeglid, mida seal olles peab järgima, nt ei joosta eest ära, kui hakatakse ühistegevust tegema jne. Sest midagi muud tarka sul ju niikuinii peale hakata pole – igasuguseid diagnoose pannakse siiski tõesti üldjuhul ikkagi hiljem.

Millised tegevused su poisile muidu üldse meeldivad? Kas ta eelistab kärarikkaid möllumänge või tahab vahel ka paigal istuda ja nt puslet kokku panna või joonistada või voolida-maalida? Ehk aitabki see, kui püüda temaga koos teha eelkõige selliseid keskendumist nõudvaid tegevusi. Aga sundida ei saa, siis muutub asi vastumeelseks. Näiteks kui ikka joonistamine on täiesti vastumeelne tegevus lapsele, siis ei maksa seda peale suruda.

Igatahes edu, tundub terane poiss olevat ja loodan, et kõnega saate ka korda.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

mul on ämm ka lasteaiaõpetaja ja tema kinnitab ka, et 3 aastaselt ei saagi püsivust nõuda jne, aga ema süda ikka valutab. eriti, kui lasteaiast pidevalt kommenteeritakse.
lapse suured lemmikud on pusled ja hetkel on tähekaardidelt tähtede õppimine. me kuidagi ei sunni teda, tal endal tekkis äkki väga suur huvi tähtede ja numbrite vastu. vahepeal oli plastiliini hullus, õhtuti tegi muudkui kooke sellest jne, hetkel on see huvi vaibunud ja asendunud tähtede ja numbritega.
kuidagi ei nihele ta ja hea meelega poeb aeg-ajalt diivanile teki alla pikutama. sünnist saati väga hea unega olnud ja jääb iseseisvalt magama. aga jah, lasteaias ei taha teatrit vaadates istuda koos teistega, vaid uudistada ringi jne.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Alustaks sellest, et kas laps on esimest aastat lasteaias? Kui esimest aastat, siis võidki õpetajatele seletada, et tal on vaja lasteaia rutiiniga harjumiseks lihtsalt rohkem aega.

Mu poiss on tegelikult suht sarnane. Tema alustas 2-aastaselt hoius ja samu asju kommenteeriti (ainutl ilma negatiivse alatoonita, või ei osanud ma seda vihjet märgata 😀 ). Et ta lihtsal tvahel polevatki nagu kuulnud, kui õpetajad teda ringi kutsusid… Nüüd ta on 3-aastane ja teist aastat lasteaias (seekord sisi juba päris “aias”) ja selliseid kommentaare pole nagu rohkem olnud. Ma ei teagi, kas siis teeb kõike kaasa nüüd juba või lihtsalt õpetajad ei ohi selle üle. Üldiselt aga on meil aias reegel, et kui ka kaasa ei tee, siis segada ei tohi.

Nt mu vanem laps veel eelmisel aastal, 4-aastaselt, ei teinud alati kaasa. Eriti laulutunnis oli tal tihti suu lukus. Keegi ei teinud mulle mingeid vihjeid, lihtsalt mainiti, et jälle ei teinud kaasa.

Ja sellest eest põgenemisest – mul käib kodus 3-aastasega iga riidessepanek nii, laps ootabki koguaeg,e t ma jookseksin talle aluspükstega mööda elamist järgi. Siin soovita õpetajatel mitte järgi joosta. 3-aastane peaks oskama end ise riietada (kui ei oska, sisi tegele sellega), las õpetajad panevad riided valmis ja kui laps ei tegele, siis siirdub järgmise toimingu juurde nii nagu ta on (nt olen uksest hakanud niimoodi välja astuma, et laps alles toariietes, siis on tal kohe protest ja paneb õueriided selga). Ja kodus ka ise ära jookse tal riietega järgi – ära mine kaasa mänguga, mis lasteaias ei ole aktsepteeritav.

Sa võid alati ka õpetajatelt küsida, et mida nemad soovitavad sul teha, kuidas sina kaasa saaksid aidata? Ausõna, kui nad otse välja ütlevad, et võiks käia psühholoogil, siis võid ju perearstiga rääkida sellest ja alati saad õpetajatele vastata, et perearst ei näinud põhjust ja hindas, et eakohane käitumine.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

A ja lisaks veel seda, et kui su laps olekski ATH diagnoosiga, mida see sisi tähendaks? ET mis kasu õpetajad sellest saavad? Teadmise, et neil oli õigus?

PS mu 3-aastane ei püsi ka teatris paigal, mistõttu ma ei käi lastega teatris nö üksi ilma meheta, et vajadusel saab üks lahkuda ja teine jääda koos vanema lapsega 😀

Alati võib ka olla, et õpetajad ei tahagi mingeid vihjeid teha, vaid niisama mainivad. Lihtsalt eee…mõned inimesed näevad igal pool vihjeid. Siin on ennegi teemasid olnud, kus igas õpetaja käitumises nähakse midagi kahtlast. Et õpetaja asi ongi rääkida, kuidas lapsel läks (millest mina just 3-aastasega puudust tunnen, sest ma ei saa päeva kohta ikkagi mingit tagasisidet, isegi kui küsin, saan nii ümmarguse vastuse, et ei saa aru, kas mu laps üldse oli kohal ja seda mõlema õpetajaga :D). Et mõtle, kas sa äkki ise hoopis muretsed liigselt ja seetõttu näed natuke tondi seal, kus seda pole

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

No kuule, minule kõlab see kui ulme: laps läheb ise teki alla pikutama, uinub ise, sünnist saati hea unega… Issake, millist tralli mina olen pidanud oma tüdrukuga nägema, et ta üldse magama saada, 1a7k lõpetas esimest korda päevaune (lihtsalt ei jäänud enam magama). Nii kui laps jalad alla sai, pani sülest jooksu ja ei püsinud emme süles üle minuti, isegi söögilaua taga istudes on lihtsalt toolilt maha kukkunud oma nihelemise tõttu. Ja ikkagi õpetajad ütlevad, et laps oskab keskenduda.

Samas teatris minu lapsele meeldib. Ma temaga hakkasingi vaikselt käima, kui ta kolm oli, et harjutada tasapisi. Aga ka teatritoolil niheleb, ei istu nagu kivikuju. Õneeks jooksu pole veel pannud. 😉

Aga mina usun ka, et sa näed tonti seal, kus seda pole. Lihtsalt aita õpetajate tegevusele kaasa sellega, et omalt poolt ikka räägid lapsele, kuidas lasteaias peab käituma ja et õpetaja sõna tuleb kuulata (kodu-lasteaia vaheline koostöö, eks). Siis on õpetajatel ka kergem. Ja tõesti, küsi õpetajatelt, mida nad soovitavad, et aidata kaasa lapse kohanemisele.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Võtke kodusesse “arenduskavasse” sotsiaalsed ootused 🙂 Vaadake raamatuid lasteaia kohta, käige lasteaia päevakava läbi, meenutage lasteaias kehtivaid reegleid. Arutage, mille poolest kodu ja lasteaed erinevad jne. ATH-ga pole sel mingit pistmist.

Please wait...
Postitas:
Kägu

aitäh kõigile vastajaile. Tonti ma ei näe. Lasteaias võeti mind tõsiselt ette, soovitati arstile minna Nii et kindlasti ei ole ma ülemõtleja. Lastearst tegi lausa vastukirja õpetajatele, aga õpetajad ikka, et noh nemad on nii palju lapsi näinud oma elus ja 3 aastane võiks juba püsivam olla. Ma ei tea, võibolla seal lasteaias on kõik nii kukupaid lapsed olnud ja minu oma esimene püsimatu seal 🙂
Lasteaias on ta teist aastat. Mulle endale tundub asi selles, et eelmine aasta oli ta kõige pisem ja sai palju tähelepanu. See aasta tulid pisikesed peale ja lisaks tema lemmik abiõpetajat ei ole enam seal tööl. Et kõik see vigurdamine äkki tähelepanu saamiseks..

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

aitäh kõigile vastajaile. Tonti ma ei näe. Lasteaias võeti mind tõsiselt ette, soovitati arstile minna Nii et kindlasti ei ole ma ülemõtleja. Lastearst tegi lausa vastukirja õpetajatele, aga õpetajad ikka, et noh nemad on nii palju lapsi näinud oma elus ja 3 aastane võiks juba püsivam olla. Ma ei tea, võibolla seal lasteaias on kõik nii kukupaid lapsed olnud ja minu oma esimene püsimatu seal 🙂

Lasteaias on ta teist aastat. Mulle endale tundub asi selles, et eelmine aasta oli ta kõige pisem ja sai palju tähelepanu. See aasta tulid pisikesed peale ja lisaks tema lemmik abiõpetajat ei ole enam seal tööl. Et kõik see vigurdamine äkki tähelepanu saamiseks..

KAs ta käib segarühmas? Selles võibki asi olla, et kui tulevad uued väiksed, siis vanemad lapsed peavad suureks saama – asi, mida vanasti ka arvati, kui sündis perre uus laps, sisi 2-aastane pidi järsku suur olema – täna me aga saame aru, et ka 2-aastane on veel väga väike. Kas sinuga on rääkinud ainult õpetajad või ka direktor? Mina soovitan rääkida direktoriga, et õpetajad survestavad sind ja teevad ebakohaseid märksui, kuigi arst on lausa kirjalikult kinnitanud, et laps on korras. Küsi otse, et kas õpetajatel on mingi probleem lapsega ja miks nad nii käituvad. Vajadusel tuleb kaasata sotsiaalpedagoog, kes selgitab õpetajatele olukorda. Võimalusel kaaluda lasteaia vahetust.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Oman kogemust väga sarnase lapsega. Lasteaia poolt anti mõista, et tooksin oma last võimalusel vähem aeda (olin siis veel kodus), sest lapsele ei sobi nii suur kollektiiv (ei tee kaasa nagu vaja) ja segab rühma üldist tööd. Saan lasteaiast omamoodi aru, sest kui 3-aastaseid on rühmas 20+ last, siis igasugune individuaalsuse arvestamine on raskendatud. Minu soovitus on kas jääda samas lasteaias endale kindlaks või vahetada lasteaeda. Jagan eelkõneleja arvamust, et direktoriga rääkimine võib samuti asjakohane olla, et välistada õpetajate “omaloomingut” sinu lapsesse suhtumisel.
Diagnoos (isegi kui see pandaks) ei muuda ju olukorda. Minu teada on meil kaasav haridus ja selle diagnoosi panemine sinu lapse lasteaias käimist ju ei muudaks.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Jah, meil oli sama asi. Saime ka õpetajatelt kohe diagnoosi. Rajaleidja käis, kõik jutud. Ja ka sama – hoidke kodus, viige ära, võtke hoidja, kes enne magamist ära toob. Pikk jutt kokkuvõtlikult – ta kasvab sellest välja! Muidugi on õpetajatel ebamugav ja hea oleks ju need erilised lapsed teise lasteaeda ära sokutada, kus on erivajadusega lapsed. Mõneti võib ka neist aru saada, sest 24 lapsega on tõesti raske töötada. Suures osas on see loomingulise lähenemise ning töökorralduse küsimus. Eks meil kõigil ole tööl vahest raske.

Jõudu Sulle, tublid olete!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Olles endine lasteaiaopetaja, siis see 3ne ei ole mingit diagnoosi vajav laps. 3ne ei peagi paigal istuma päev läbi. Tundideks on teatud aeg ette nähtud, mis 3stel oli vist 15 minutit järjest paikse tegevuse jaoks. Peale seda peab tulema uus tegevus või mäng ja kõik peab päevas lõimitud olema. Pigem tundub see see olema, et antud õpetaja ei jaksa-taha tegeleda, ja soovib,et kõik oleksid ühtemoodi rahulikud. Ja soovib silma alt ära saada. Saan aru, et laps ei ole ka agressiivne teiste suhtes, vaid lihtsalt aktiivne ja ei soovi paigal istuda, seega jah, vaadata, kaua veel jaksate antud õpetajaga või töesti enda ja kõige enam lapse huvides, vahetada rühma või aeda. Lapsele jääb ju meelde, kuidas temasse aias suhtutakse, isegi kui sõnadesse panna ei oska. Edu ja jaksu!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sinu lapsele ei sobi see suur kollektiiv. Vii ta väiksemasse rühma ometi. Samuti ei pea üks 3a tundma numbreid ega tähti. Lapsele tuleb ka kodus öelda, et õpetaja juttu tuleb kuulata, tuleb kaasa teha. Kui on nii terane laps, peaks ju jutust aru saama? Õpetaja tööd tuleks ikka tunnustada ja toetada, mitte vastu sõdida. Õpetajatel on esiteks vastav haridus, teiseks kogemused ja neid peaks saama usaldada. Lasteaias on rühm ja seal ei ole indiviide, tervel rühmal peab hea olla olema. 3a ei vaja ka kodus pidevat koos mängimist.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sinu lapsele ei sobi see suur kollektiiv. Vii ta väiksemasse rühma ometi. Samuti ei pea üks 3a tundma numbreid ega tähti. Lapsele tuleb ka kodus öelda, et õpetaja juttu tuleb kuulata, tuleb kaasa teha. Kui on nii terane laps, peaks ju jutust aru saama? Õpetaja tööd tuleks ikka tunnustada ja toetada, mitte vastu sõdida. Õpetajatel on esiteks vastav haridus, teiseks kogemused ja neid peaks saama usaldada. Lasteaias on rühm ja seal ei ole indiviide, tervel rühmal peab hea olla olema. 3a ei vaja ka kodus pidevat koos mängimist.

Vii ta väiksemasse rühma ometi- tahaks kohe teada, kus piirkonnas käib nii lihtsalt väiksemasse rühma üleminek. äkki on piirkonna ainukese lasteaiaga tegu ja pole seda võimalust?

Pole kuidagi oma lapsele numbreid ja tähti peale surunud, aga ex ma siis edaspidi üritan teda takistada, et ta jumala eest nende vastu huvi ei tunneks.

Millest sa loed välja, et ma sõdin õpetajatele vastu? Olen väga koostööaldis ja õpetajatega head suhted, lisaks olen küsinud, et kuidas saaksin neid aidata või mida peaksime kodus teisiti tegema jne….pole osatud mulle midagi öelda. Lasteaia ja kodu koostöö on väga tähtis ja ma ei ole kuidagi seda eiranud või vastu sõdinud vms.

Ja noh Sinu viimasele lausele, et 3 aastane peab üksi mängima…ex ma siis enam ei mängi temaga :D.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Nojah ja minu lapsega olevat just see probleem lasteaias, et on vaikne, tagasihoidlik ja kõiges aeglane. Kodus ma sellist last küll ei näe ja noh, olgu kuidas tahes, alati on ju mingi probleem. Üldiselt ma üldse ei imesta, et miks me ühiskonnas nii palju depressioone ja muid vaimseid haiguseid on, sest juba lasteaiast hakkab isiksuse väänamine, kriitika igal sammul jne pihta. Kuidas seda küll lubatakse siiani tänapäeval, jääb arusaamatuks.

Please wait...
Näitan 15 postitust - vahemik 1 kuni 15 (kokku 15 )


Esileht Väikelaps Aktiivne 3 aastane