Esileht Erivajadustega laps alakõnega laps, kool

Näitan 8 postitust - vahemik 1 kuni 8 (kokku 8 )

Teema: alakõnega laps, kool

Postitas:

On siin alakõnega lapsevanemaid, kelle laps koolieas?
Kuidas teie lastel koolis läheb, mis koolis käib?

Mu poisil alakõne II aste, kohe saab 6. Käib logopeedilises rühmas. Mõtlen vaikselt, mis saab edasi…

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 13.03 16:56; 15.03 19:51; 16.03 17:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

siis ju veel aega, kui 6 saab. Aga kus kandis elad? tallinnas on nt heleni kool, tartus hiie kool

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps käib tavakooli juurde loodud väikeklassis.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Elame väiksemas linnas (ei hakka nime mainima igaks juhuks, siin 1 erirühmadega lasteaed, kõik teava kõiki).

Praegu kaldun Hiie kooli poole. Või siis kohalik erivajadustega laste kool. Hiie oleks lapse arengu suhtes parem valik, hirmutab see, et siis peaks lapse internaati saatma, ta praegu suht memmekas veel. Aega muidugi veidi on veel – koolipikenduse teeks ka võimalusel. Äkki selle aja peal iseseisvam, asjalikum.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 13.03 16:56; 15.03 19:51; 16.03 17:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul on ka 5-aastasel lapsel alakõne II aste. Praegu käib aktiivselt logopeedi juures ja areng on märgatav. Käib tavalasteaias ja saab täiesti rahuldavalt hakkama. Sünnipäev on suve lõpus, seega taotlen kindlasti koolipikendust ja arvan, et selle saamisega probleeme ei tule. Kui vähegi võimalik, läheb minu laps kohalikku kooli. Ma ei ole väga põhjalikult uurinud, kuid arvan, et maakoolina on seal niikuinii tavapärasest väiksemad klassid. Võimalusel püüan last MITTE panna erivajadustega laste kooli, sest laps võib hakata hoopis nende järgi nö. halvemuse poole kohanduma. Osad spetsialistid on siianigi soovitanud, et “registreerige laps Tallinnasse sisse ja pange logopeedilisse lasteaeda”. Mulle on sellest soovitusest jäänud mulje, et mind, mu last ja tema probleemi tahetaks justnagu enda kaelast ära lükata… Õnneks on mõnel teisel rohkem oidu olnud ja nad on selle soovituse maha teinud – põhjenudseks justnimelt kehvemalt arenenud laste matkimine. Aeg on näidanud, et minu lapse puhul kipub vist õigus olema neil teistel.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teemaalgataja olen.

Mina ei võta erikooli, lasteaeda maailmalõpuna. Kahetsen vaid seda, et kuulasin mõningaid soovitajaid, kes arvasid, et aega on, küll rääkima hakka. Seetõttu poiss ongi nüüd esimest aastat erirühmas.
Enne seda sai alates 3-aastasest regulaarselt kord nädalas logopeeditunde, viimasel tavalasteaiaaastal vahel ka 2 korda nädalas.
Nüüd erirühmas saab iga päev logopeedi, lisaks tunnile on logopeed tihti ka rühmas tegevuste juures. Ja areng on silmnähtav. Iga päev õpib midagi uut, kõne areneb väga hästi. ‘
Rühm on väike, väiksem kui eelmine lasteaiarühm (maalasteaed, ka polnud maksimumini täis tuubitud). Ja eriti viimasel 2 lasteaia-aastal oli näha, kuidas poiss ennast õnnetuna tundis, kuna ei suutnud teistega võrdväärselt suhelda. Kasvatajad, abikasvataja tegelesid loomulikult temaga individuaalselt niipalju kui jaksasid, aga seda pole ikka piisavalt nii raske kõnega lapsele, eriti kui ta vajab üleseletamist, lihtsamalt rääkimist. Jah, minu lapse puhul ka pealtnäha mõistus tundub ok, aga tahes tahtmata tekivad alakõne puhul ka tekstist arusaamisprobleemid.

Ühe sõnaga – olen väga rahul, et laps sai erirühma koha (mitte väga kergesti, kuna elame maakohas, koha saamiseks hankisime linna sissekirjutuse, lõpuks ka kolisime linnale lähemale, et lihtsam oleks last aeda transportida).

Hetkel käin ühel peamiselt logopeedide/eripedagoogide alakõnekursusel (olen klassiõpetaja, seetõttu õnnestus sinna kursusele saada). See on teinud alakõneteema mu jaoks selgemaks, arusaadavamaks. Ja kinnitab mu arvamust, et mu laps ei saa tavakoolis vägagi tõenäoliselt hakkama, ta vajab igakülgset abi ja toetust. Jah, aega veel on veidi koolini, aga mitte lõputult.
Oma õpetajakogemusedki näitavad, kuivõrd raske on kõneraskustega lapsel tavakoolis. Jah, meil väiksem maakool, nii 13-17 last klassis. Aga pinguta kuidas sa tahad, iga õpilase jaoks ei jagu lõputult aega. Ja kahjuks jääb õpetajatel ka teadmistest ja oskustest puudu, kuidas selliste lastega hakkama saada
(ps, tavakooli jõuavad enamasti ak III, ak II astmega laps on reeglina erikooli/klassi/… laps).
Loomulikult on lõplik valik lapsevanema teha, õnneks saab ka hiljem kooli vahetada, kui on näha, et laps ei tunne ennast tavakoolis hästi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 13.03 16:56; 15.03 19:51; 16.03 17:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

minu laps käis logopeedilises rühmas, rühmakaaslane oli alakõnega ja läks Ristiku kooli.areng oli mulle kui kõrvaltvaatajale ikka ülespoole.ta käib seal suuremas, tavaklassis.mitte väikeklassis.
mulle ka meeldis see ,et iga päev oli logopeed, meil olid teised probleemid ka, küll mitte alakõne, aga logopeediliselt sai laps väga hea ettevalmistuse kooliks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teemaalgataja olen.

Mina ei võta erikooli, lasteaeda maailmalõpuna. Kahetsen vaid seda, et kuulasin mõningaid soovitajaid, kes arvasid, et aega on, küll rääkima hakka. Seetõttu poiss ongi nüüd esimest aastat erirühmas.
Enne seda sai alates 3-aastasest regulaarselt kord nädalas logopeeditunde, viimasel tavalasteaiaaastal vahel ka 2 korda nädalas.
Nüüd erirühmas saab iga päev logopeedi, lisaks tunnile on logopeed tihti ka rühmas tegevuste juures. Ja areng on silmnähtav. Iga päev õpib midagi uut, kõne areneb väga hästi. ‘
Rühm on väike, väiksem kui eelmine lasteaiarühm (maalasteaed, ka polnud maksimumini täis tuubitud). Ja eriti viimasel 2 lasteaia-aastal oli näha, kuidas poiss ennast õnnetuna tundis, kuna ei suutnud teistega võrdväärselt suhelda. Kasvatajad, abikasvataja tegelesid loomulikult temaga individuaalselt niipalju kui jaksasid, aga seda pole ikka piisavalt nii raske kõnega lapsele, eriti kui ta vajab üleseletamist, lihtsamalt rääkimist. Jah, minu lapse puhul ka pealtnäha mõistus tundub ok, aga tahes tahtmata tekivad alakõne puhul ka tekstist arusaamisprobleemid.

Ühe sõnaga – olen väga rahul, et laps sai erirühma koha (mitte väga kergesti, kuna elame maakohas, koha saamiseks hankisime linna sissekirjutuse, lõpuks ka kolisime linnale lähemale, et lihtsam oleks last aeda transportida).

Hetkel käin ühel peamiselt logopeedide/eripedagoogide alakõnekursusel (olen klassiõpetaja, seetõttu õnnestus sinna kursusele saada). See on teinud alakõneteema mu jaoks selgemaks, arusaadavamaks. Ja kinnitab mu arvamust, et mu laps ei saa tavakoolis vägagi tõenäoliselt hakkama, ta vajab igakülgset abi ja toetust. Jah, aega veel on veidi koolini, aga mitte lõputult.
Oma õpetajakogemusedki näitavad, kuivõrd raske on kõneraskustega lapsel tavakoolis. Jah, meil väiksem maakool, nii 13-17 last klassis. Aga pinguta kuidas sa tahad, iga õpilase jaoks ei jagu lõputult aega. Ja kahjuks jääb õpetajatel ka teadmistest ja oskustest puudu, kuidas selliste lastega hakkama saada
(ps, tavakooli jõuavad enamasti ak III, ak II astmega laps on reeglina erikooli/klassi/… laps).
Loomulikult on lõplik valik lapsevanema teha, õnneks saab ka hiljem kooli vahetada, kui on näha, et laps ei tunne ennast tavakoolis hästi.

Väga julgustav minu jaoks. Ma pole teemaalgataja, kirjutan siin teemas esimest korda. Laps on 4-aastane ja sõnavara väike, arusaamine tundub hea. Meil on ka tavalasteaias logopeediline abi väga napp. Kolime lausa teise linna et saada lasteaeda, kus on iga päev logopeed. Nüüd teie juttu lugedes olen julgem ja lootusrikkam tuleviku suhtes. Aitäh!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 8 postitust - vahemik 1 kuni 8 (kokku 8 )


Esileht Erivajadustega laps alakõnega laps, kool

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.