Esileht Ilu ja tervis Aluselised ja soolesõbralikud toidud

Näitan 5 postitust - vahemik 1 kuni 5 (kokku 5 )

Teema: Aluselised ja soolesõbralikud toidud

Postitas:
Kägu

Ajendatuna fodmapi alateemast, tekkis minul küsimus, et kuna ka happelised toidud ei ole head. Kas keegi on leidnud hea allika, millised on parimad aluselised ja soolesõbralikud toidud?

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kreeka jogurt.See on toiduaine nr 1 mida ei tohiks söömata jätta mitte keegi.

+2
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen ka seedehäirete tõttu lahendust otsimas ja no kui fodmapi dieet lubab süüa liha, siis selle mõju on kehale siiski happeline ehk nagu antud teema püstitajale see ei sobiks. Samuti on fodmapperitele okei muna, mis on aga taas happeline. Paljud aluselised juurviljad on aga jällegi fodmapi dieedi kohaselt mittesobivad. Fodmap lubab marineeritult, aga see muudab nad jälle happeliseks. Ma ei teagi, mis siis üldse järele jääb.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ja kui te vaid teaksite kui happeline on maomahl, siis kuidas te üldse veel elus olete…

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen ka seedehäirete tõttu lahendust otsimas ja no kui fodmapi dieet lubab süüa liha, siis selle mõju on kehale siiski happeline ehk nagu antud teema püstitajale see ei sobiks. Samuti on fodmapperitele okei muna, mis on aga taas happeline. Paljud aluselised juurviljad on aga jällegi fodmapi dieedi kohaselt mittesobivad. Fodmap lubab marineeritult, aga see muudab nad jälle happeliseks. Ma ei teagi, mis siis üldse järele jääb.

Fodmap-dieet ei taotle mingit üleüldist tervislikumat eluviisi (millest igaüks veel omakorda erinevalt, sõltuvalt sellest, kas ta on maailmavaatelt nn. peavool või alternatiivik) aru saab, et misasi see tervislik siis üldse on. Vaid fodmap -dieet taotleb kitsamat eesmärki: parandada elukvaliteeti ja vähendada soolevaevusi inimestel, kelle soolestik on mingipärast tundlik fodmap-gruppi kuuluvate sahhariidide (fermentable oligo-, di-, monosaccharides and polyols) suhtes.

Ning jah, neil inimestel enamus loomsed tooteid reeglina vaevusi ei põhjusta, kuna loomsetes toodetes fodmappe eriti pole (erand on laktoos, mis on suhkur, piimas).

Olla fodmapi-tundlikuna vegan on aga keeruline. Kuna taimseks valgualliks, mida veganid peavad sööma, et mitte jääda valgupuudusesse, on põhiliselt kaunviljad. Kahjuks on kaunviljad fodmapi- rikkad. Ehk siis fodmappide suhtes tundliku inimese jaoks on nende valguallikana kasutamine probleem. Näit. oli kunagi lugu vegankokast Sandra Vungist, kes oli sunnitud veganlusest loobuma ja võtma osa loomse valgu allikaid (oli vist kala, muna – suurematest loomadest on tal ikkagi liiga kahju, sellepärast veganiks hakkaski) tagasi menüüsse. Kuna tema soolestik rohket kiurikaste taimsete valguallikate igapäevast kasutamist ei talunud ega hakanudki taluma: tekkisid kroonilised soolevavused (lõpuks lausa rängad valud), mis läksid vaid hullemaks. Menüüd muutes (sooleärritust põhjustav taimne välja, loomsed valguallikad sisse) sai elukvaliteedi tagasi.

Teemaalgataja: oleneb, mis iseloomuga sinu seedevaevused on. Kui sinul ei ole konkreetselt fodmap-ühendite poolt põhjustatud soolevaevusi,  siis lihtsalt tervislikkuse pärast fodmapper olla pole põhjust.  Justnimelt sellepärast, et fodmapi rikkad toidud on paljud toitumise mitmekesisuse seisukohast ikkagi just kasulikud.

Kui aga on just fodmappide põhjustatud vaevused ja samas ka soov loobuda loomsest toidust (et see on happeline) – jah, neid kahte ühendada võib olla tõesti keeruline. Ehk siis järele jääb tõesti väga vähe toiduvalikuid, nagu sa ütlesid.

Ühekorrga toiduvalikut nii-nii kitsaks ajada pole vat hea idee… Pakuks, et tee kõigepealt ikkagi “klassikalist” fodmap-dieeti nii, et loomne kraam on sees. Ja vaata, kas fodmap-dieedi tulemusena vaevused leevenevad. Ja hiljem, kui ikka veel on soov,  võid siis proovida toiduvalikut veel kitsamaks ajada.

+1
0
Please wait...

Näitan 5 postitust - vahemik 1 kuni 5 (kokku 5 )


Esileht Ilu ja tervis Aluselised ja soolesõbralikud toidud