Mul tekkis ühes ostu-müügi portaalis vaidlus portaali pidava ettevõttega ning lõpetuseks esitas see firma mulle trahviarve – olen seal eraisikust kasutaja. Lugesin portaali kasutustingimusi, kuid alust trahviarve esitamise kohta ei leidnud.
Saatsin portaalile maksetähtaja jooksul e-kirja, milles viitasin kasutustingimustele, selgitasin veelkord oma seisukohti vaidluses ning palusin vastavalt eelpooltoodule arve tühistada või debiteerida.
Sain ka vastuse, kus teatati, et kasutustingimused peavadki olema üldised, kuna \”kasutajad ei loeks neid muidu läbi\” ja et \”kõiki juhtumeid ei saa üksikasjalikult kirjeldada\”. Minu trahviarvet tühistama ei nõustutud ning kasutajana olen samuti blokeeritud.
Nüüd on maksetähtaeg saabunud ja ülegi. Olen saanud portaalilt kolm meeldetuletuskirja ning viimase koos ähvardusega, et minu \”tasumata arve\” edastatakse sissenõudmiseks inkassofirmale.
Teadjamad, palun aidake, mida peaksin tegema. Mul pole eales olnud ühtegi võlgnevust ega muud rahalist probleemi. Võiksin ka selle 12 eurot tasuda (inkasso lisavat veel 18 eurot) , kuid küsimus on põhimõttes – ma ei ole nende kasutustingimusi rikkunud ega näe endal süüd. Ka süda on puhas – st ei ole ainult juriidiline JOKK. Kasutustingimustes pole võimalike vaidlusjuhtumite lahendusi, suhteliselt tüüpilisi, üldse kirjeldatud, trahvimisest tääkimata.
Inkassofirma ei ole minuga veel ühendust võtnud, portaal minu kirjadele rohkem ei vasta, kuid arvet samuti ei tühistata ega debiteerita.
Andke palun head nõu, mida eraisikuna edasi saan teha. Tarbijakaitse alla selline juhtum ju vist ei käi ja kohtuga ähvardada…
Ühesõnaga, nõutu olen.