See on Sul tegelikult hea küsimus 🙂
Enda laps sai sisse 3 katsetega kooli, praegu õpib prantsuse lütseumis. Selle kooli koha pealt ütleks, et iseenesest järgitakse ikka tavakooli õppekava ja ka tunni tempo ei pruugi tingimata kuidagi kiirem olla.
Küll aga tuleb erinevus sisse rohkemate õppeainete näol. Kohe 1. klassist algasid prantsuse keele tunnid, üksvahe oli prantsuse keel iga päev. Samuti algas kohe 1. klassist peotants. Praegu õpib laps koolis kolme võõrkeelt, ja neid kõiki üsnagi süvendatult. Lisaks on neil süvendatult kunstiajalugu. Et siis, matemaatika ja eesti keel ei pruugigi olla kuidagi raskemad kui “tavakoolides”, kuid süvaõppekooli suurem õppemaht tuleb esile just ainete rohkuses.
Pere teine laps käib piirkonnakoolis, mis on ka üsna hea mainega. Aga ta õpib seal vene keelt juba kolmandat aastat ning siiamaani pole nad seal isegi vene tähestikku veel selgeks saanud. Algul pidasin enda last keeleliselt eriliselt n-ö rumalaks, kuid kui ta on kodus õppinud koos klassikaaslastega, siis näen, et ka klassikaaslased samamoodi loevad venekeelset P-kujulist tähte P, mitte aga R, nagu õige oleks. Selle peale olen küll endamisi imestanud, et kuidas saab õpetaja täie hooga materjali edasi võtta, kas ta siis ei märka, et lapsed ei tunne veel tähestikkugi? Et teeks vähemalt alusbaasi ikka selgeks kogu klassile enne, kui materjaliga edasi liigutakse. Vähemalt pole lütseumis säherdusi üllatusi seni veel ette tulnud (ptüi…)
Küll aga on tulnud lütseumis ette probleeme, mis puudutab mõne konkreetse algklassimaja õpetaja olematut koostööd koduga. On tulnud ette juhuseid, kus õpetaja keerab mingi jama lapsele kokku vanemate ja lapse seljataga, ilma neid teavitamata. Ja kui lapsevanem läheb õpetaja juurde selle üle imestust avaldama (esmakordne kohtumine üldse), viskab too silmapilk ainult oma trafaretse stamplause: “Kui ei saa hakkama, siis lahkuge!” Ometi oli laps puhtviieline, eeskujuliku käitumisega, kaaslastega sõbralik – seega ei saanud rääkida mingist ümmargusest “hakkamasaamisest”, vaid probleemi uba oli hoopis muus. Ehk siis kahjuks õpetajapoolses suhtumises.
Samas on fakt see, et lapse andekus on alati tiimitöö! Laps ise võib olla sünnipäraselt tippandekas, ent kui vanemad ja kodu ei ole loonud talle sobivaid tingimusi, siis andekus ei pruugi avalduda. Mismoodi õpib laps lugema, kui kodus pole raamatuid? Samuti ei oska ükski kuue-seitsmeaastane põnn ise katsetele minna, ikka vanem on see, kes ta sinna toob. Ja kui kunstitunniks nõutakse mingeid udupeeneid vahendeid, siis on ikka lapsevanem see, kes need lapsele hangib, eks ole. Seega ootaks koolilt siiski ka koostööd koduga ja lugupidavamat suhtumist lapsevanematesse. Praegu on mu lapsel väga tore ja toetav klassijuhataja, kes lapsevanematega suhelda viitsib ja iga mure peale kohe “Mine minema!” ei nähva, aga vilets kogemus selle kunagise algklassiõpetajaga vajutas kõigele oma pitseri.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 14.02 13:58; 16.02 18:37; 25.02 11:29;