Andekate laste puhul on üks väga suur probleem seotud õpetaja teadmistega. Loomulikult teab õpetaja seda materjali, mida õpetab, aga ma ei usu, et ta väga palju rohkem teaks. Andekas laps aga õpib jube ruttu. Ühe aasta matemaatikamaterjali kolme kuuga näiteks. Mida siis teha? Kindlasti ei tohiks vaimselt võimekat last suruda õppekava raamidesse, tema vaimset arengut ei tohi pidurdada põhjusel, et põhikooli- või gümnaasiumi reaalaine õpetaja oskuste piir on käes.
Seega arvan ma, et nii Põhja-Eestis kui ka Lõuna-Eestis võiks olla üks reaalainetekeskne gümnaasiumiklass, mille õpetajad oleksid entusiastlikud, andekatest lastest rõõmu tundvad ja palju suuremate ainealaste teadmistega kui riiklik õppekava nõuab, sisukate ülikoolikontaktidega ning tagatipuks ka väga hästi tasustatud.
Sellisesse klassi peaks saama eapiiranguta ning üksnes aine(te) omandamise kiiruse alusel. Need, üks Põhjas, teine Lõunas, koondaksid lapsi, kelle jaoks on bioloogia kütkestav, keemia põnev, matemaatika paeluv, füüsika tore ning kes omandavad neid aineid siira huvi ning arusaamatu kiirusega. Raske uskuda, kuid seesugused lapsed on päriselt olemas.
On ju muusikakoolid, kunstikoolid, spordikoolid, sama loogika alusel võiks olla ka kaks eapiiranguta reaalainete klassi ning kaoks ära küsimus, mida teha reaalandekate lastega. Sel juhul oleks neil soodne ja õppekavavaba keskkond olemas.