Esileht Koolilaps Arenguvestlused koolis

Näitan 19 postitust - vahemik 1 kuni 19 (kokku 19 )

Teema: Arenguvestlused koolis

Postitas:

Millest seal räägitakse ja kas laps kindlasti peab olema juures?

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.03 23:41; 11.03 16:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

laps räägib ise ka, mitte ei ole lihtsalt juures.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mõned peavad seda paljaks formaalsuseks.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teoorias räägitakse positiivsest ja negatiivsest, mida õpetaja on märganud, mida sina oled märganud ja kuidas jälle laps ise tunneb. Peamiselt kooli, sealsete suhete ja õppimisega seotud, aga mängu võivad tulla ka tegurid, mis nt lapsel õppimist takistada, lisaks on pisut teemaks vaba aja veetmine ja hobid. Kui on probleeme, püüakse paika panna ja tegevuskava ja konkreetsed eesmärgid, et neid lahendada. Muidugi küsitakse ka lapselt, mida tema soovib. Loomulikult peab laps seal juures olema, sest tema peab ju ise (ehk küll teiste toega) need eesmärgid püstitama ja nendega nõus olema. Ja kuigi sageli jäävad ilusad lubadused täitmata ja konstruktiivsed teod sooritamata, oleks kasutegur kindlasti väiksem, kui need eesmärgid kuskil tagaselja, ilma lapse osaluseta kokku lepitaks. Arenguvestlusel ongi tähtis, et kõik saaksid rääkida ja kriitika peab olema kostruktiivne (mitte liiga palju sellest, mis on valesti, vaid põhirõhk ikka sellel, mida saaks teha, et oleks paremini).

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil põhikoooli lõpus ei pea vanemat juures olema, kui kõik kolm osapoolt sellega nõus on.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil algklassilaps ei ole juures, gümnaasiumilaps on, põhikooliaega hetkel ei mäleta. 😀
Õpetajal on vanema jaoks välja prinditud leht, kus on ainete kaupa aineõpetajate hinnang mingil palliskaalal, et kuidas on lapse hoolsus, kuidas edasijõudmine, kuidas huvi aine vastu jne. Lisaks on iga õpetaja poolt ka sõnaline kokkuvõte või kirjeldus lapse kohta tema tundides. Selle siis vanem loeb seal läbi (koju saab selle pärast kaasa ka) ja siis õpetaja küsib, kas vanem on nõus sellega, arutatakse, kui kusagil on probleemseid kohti, et mis vanem arvab ja mida kool ja kodu koos saaksid teha, kuidas last aidata jne. Meie koolis on arenguvestlused minu arust küll väga konstruktiivsed olnud alati, kestavad ka päris kaua, pool tundi kindlasti, nii et rahulikult jõuab kõike arutada.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 11.03 10:07; 11.03 10:42; 12.03 10:33; 12.03 16:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil algklassilaps ei ole juures, gümnaasiumilaps on, põhikooliaega hetkel ei mäleta. ????

ma läksin ka esimese lapse esimesele arenguvestlusele 10 a tagasi üksi, jätsin ta veel koju pisemat hoidma 😉 suht piinlik oli, kui õpetaja küsis, kus laps on – see arenguvestlus on ikkagi eelkõige lapse vestlus, vanem on lisaks juures, mitte vastupidi. põhikoolis oli esimestel aastatel vanem oodatud, edaspidi pidi minema vaid juhul, kui lapsega probleeme. gümnaasiumis esimesel aastal oli koos vanemaga, edaspidi mitte.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.03 10:21; 11.03 16:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil algklassilaps ei ole juures, gümnaasiumilaps on, põhikooliaega hetkel ei mäleta. ????

ma läksin ka esimese lapse esimesele arenguvestlusele 10 a tagasi üksi, jätsin ta veel koju pisemat hoidma ???? suht piinlik oli, kui õpetaja küsis, kus laps on – see arenguvestlus on ikkagi eelkõige lapse vestlus, vanem on lisaks juures, mitte vastupidi.

No meie koolis ei ole nii. Meil ongi mõeldud nii, et last ei ole juures, on vanemad + õpetaja. Seda ka eelnevalt selgitatakse vanematele, mitte nii, et igaüks teeb nagu tahab. Meil ka ei nimetata neid vestlusi tegelikult ametlikult arenguvestlusteks, vaid eksperthinnanguteks, mille raames õpetaja vanematega vestleb lapse arengust ja edasijõudmisest.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 11.03 10:07; 11.03 10:42; 12.03 10:33; 12.03 16:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil on olnud mõni aasta koos lapsega ja mõni aasta ilma lapseta. Mingit sisulist erinevust pole see kaasa toonud – jutud ikka suht samad.

Eks see, kui meeldiv üks arenguvestlus on, sõltub suuresti sellest, kui osav suhtleja on õpetaja (ja ka lapsevanem) ning kui probleemne on laps.

Hea on ise viisakas vormis üles tõsta mõned teemad, mida laps kodus kurtnud on (koolibussi, koolisöögi, teiste õpetajate vms seoses). Mina iga kord teen seda ja iga kord jään lolli olukorda, sest selgub, et laps on kodus tugevasti liialdanud või millestki valesti aru saanud, ning probleemi tegelikult ei ole (ja ka laps ütleb seda juba poole mu jutu ajal, üritades muljet jätta, et ma olen kõik ise välja mõelnud). Väike piinlik hetk, aga vähemalt saab selguse majja nii mõneski asjas. 🙂

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meile on õpetaja öelnud, et laps võib algklassides olla kaasas, aga ei pea olema. Mina last kaasa ei võta. Mul on vaja arutada ka neid asju, mida ma ei taha, et laps kuuleks.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.03 12:13; 12.03 09:59;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meile on õpetaja öelnud, et laps võib algklassides olla kaasas, aga ei pea olema. Mina last kaasa ei võta. Mul on vaja arutada ka neid asju, mida ma ei taha, et laps kuuleks.

Kas te täidate enne küsimustiku ka ?

Mida te hindate oma lapses ? Mis te olete vastanud ?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.03 23:41; 11.03 16:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil algklassilaps ei ole juures, gümnaasiumilaps on, põhikooliaega hetkel ei mäleta. ????

ma läksin ka esimese lapse esimesele arenguvestlusele 10 a tagasi üksi, jätsin ta veel koju pisemat hoidma ???? suht piinlik oli, kui õpetaja küsis, kus laps on – see arenguvestlus on ikkagi eelkõige lapse vestlus, vanem on lisaks juures, mitte vastupidi.

No meie koolis ei ole nii. Meil ongi mõeldud nii, et last ei ole juures, on vanemad + õpetaja. Seda ka eelnevalt selgitatakse vanematele, mitte nii, et igaüks teeb nagu tahab. Meil ka ei nimetata neid vestlusi tegelikult ametlikult arenguvestlusteks, vaid eksperthinnanguteks, mille raames õpetaja vanematega vestleb lapse arengust ja edasijõudmisest.

jaa, ma sain aru. minu jaoks ka ei olnud iseenesestmõistetav, et 1. klassi laps peab kaasas olema, kooli jaoks aga oli nii iseenesestmõistetav, et seda ei vaevutud ei lastele ega vanematele ütlemagi. ehk siis midagi ei tohi eeldada, praktikat on nii- ja naasugust.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.03 10:21; 11.03 16:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Need arenguvestlused lapsele karuteenet ei tee?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meile on õpetaja öelnud, et laps võib algklassides olla kaasas, aga ei pea olema. Mina last kaasa ei võta. Mul on vaja arutada ka neid asju, mida ma ei taha, et laps kuuleks.

Kas te täidate enne küsimustiku ka ?

Mida te hindate oma lapses ? Mis te olete vastanud ?

Me tegime selle eelmisel aastal koos õpetajaga vestluse käigus. Vestlesime punktid läbi, lisaks siis veel kooliteemad. Arvan, et sellel aastal on midagi sarnast, sest ankeete pole õpetaja saatnud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.03 12:13; 12.03 09:59;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas te täidate enne küsimustiku ka ?

Mida te hindate oma lapses ? Mis te olete vastanud ?

Meie lapse koolis vanemad midagi täitma ei pea.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 11.03 10:07; 11.03 10:42; 12.03 10:33; 12.03 16:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Need arenguvestlused lapsele karuteenet ei tee?

Noh, arenguvestluse all tegelikult ei mõelda ju lapse mõnitamist. Koolilaps kui mõtlev isiksus võiks siiski juba olla kaasatud arutlusse, kuidas kooli ja kodu koostöö võiks tema arengut paremini toetada. Mis karuteenet sa mõtled?

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegelikult on see koolis lapse ja õpetaja vaheline vestlus, mitte lapsevanema ja õpetaja. Lapsevanem lihtsalt aitab lapsel murekohad välja tuua. Minu laps näiteks ise ei kõssanud õpetajale sõnagi, et tal on tundides igav kogu aeg oodata, kuni teised ülesannetega järgi jõuavad. Aga õpetajale oli see oluline teave. koolis täidab küsimustiku laps.

Lasteaias vestlevad laps ja lapsevanem. lasteaias täidab küsimustiku lapsevanem. Oli periood, kus pidin lasteaia arenguvestluste küsimusi kolmes eksemplaris kolmele lapsele genereerima, see oli päris tüütu.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegelikult on see koolis lapse ja õpetaja vaheline vestlus, mitte lapsevanema ja õpetaja.

See ikka oleneb, kuidas kool ise seda käsitleb.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 11.03 10:07; 11.03 10:42; 12.03 10:33; 12.03 16:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil algklassilaps ei ole juures, gümnaasiumilaps on, põhikooliaega hetkel ei mäleta. ????

Õpetajal on vanema jaoks välja prinditud leht, kus on ainete kaupa aineõpetajate hinnang mingil palliskaalal, et kuidas on lapse hoolsus, kuidas edasijõudmine, kuidas huvi aine vastu jne. Lisaks on iga õpetaja poolt ka sõnaline kokkuvõte või kirjeldus lapse kohta tema tundides. Selle siis vanem loeb seal läbi (koju saab selle pärast kaasa ka) ja siis õpetaja küsib, kas vanem on nõus sellega, arutatakse, kui kusagil on probleemseid kohti, et mis vanem arvab ja mida kool ja kodu koos saaksid teha, kuidas last aidata jne. Meie koolis on arenguvestlused minu arust küll väga konstruktiivsed olnud alati, kestavad ka päris kaua, pool tundi kindlasti, nii et rahulikult jõuab kõike arutada.

Vot see on küll väga asjalik, et saab igalt aineõpetajalt eraldi kokkuvõtte lapse kohta. Aga eks see ole jälle (aine)õpetajatele suur lisakoormus…

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 19 postitust - vahemik 1 kuni 19 (kokku 19 )


Esileht Koolilaps Arenguvestlused koolis

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.