Esileht Koolilaps Ärge õppige vahetunni ajal! (1. kl)

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 31 )

Teema: Ärge õppige vahetunni ajal! (1. kl)

Postitas:

Laps läks kooli. Tunde on sisuliselt 4 iga päev. Kaks vahetundi on söögivahetunnid st 20 minutit. Ühe ajal lapse klass sööb ja teine on siis lihtsalt pikk, söövad teised. Minu laps on täiesti ise, mina ega tema isa pole küll seda soovitanud, otsusutanud vahetundide ajal koduseid töid teha ja ärateha, need ülesanded mis just on teha antud, et ta teeb järjest – lapse enda jutt. Ei anta ka ülearu palju – midagi lõpuni joonistada, loendada ja kirja panna, luuletus pähe vms. Pikapäeva rühma alguseks on siis kõik juba tehtud ja saab kohe mängima hakata. Või ei jäägi ta pikapäevarühma, ja koju tulles jääb vaid õiged asjad kotti pista, ning ta on vaba. Oleneb päevast.
Minu meelest päris tore mõte! Ja eriti, et inimene ise otsustas – olgu lahke ja õppigu aga, millaliganes soovib!!

Nüüd olla õpetaja vahetunni ajal õppimise ja koduste tööde tegemise ärakeelanud. Et las nad parem puhkavad st jooksevad ringi või mängivad nukkudega või autodega (tüdrukutel on tõesti nukud ja poistel autod kaasas, klassis on mängunurk olemas), või mängigu laualmänge.
Kuna minu meelest peab laps õpetajat autoriteediks pidama, ei kostnud ma selle uudise peale midagi. Pigem, ah soo.

Ma saan aru ja ei saa ka.
Laps ei ole pärast kooli väsinud ei vaimselt ega füüsiliselt. On energiat veel kõiksugu ideedeks ja mängudeks.
Ilmselt pole ta väsinud õppetööst ka keset koolipäeva! ISE ta ju hakkas õppima.

Laps muidugi ütles mulle, et ma ikkagi MÕTLESIN selle ülesande lõpuni, mis koju teha jäi 🙂 Seda – mõtlemist- ju ei keelatud!

Kuidas ka mujal elatakse? Kas peaks õpetaja metoodikat ja sellega seoses ka autoriteeti kahtluse alla seadma?! Kui ta juba klassile ütles, siis selleks, et seda muuta, juhul kui ta üldse nõustuks et laps õppigu kui soovib, oleks vaja ju tal enda eelmist korraldust muuta…

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 18.09 11:53; 18.09 12:22; 18.09 14:07; 18.09 15:44; 18.09 21:39;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen ise õpetaja ning leian, et vahetunnis peaks lapse pea puhata saama. Võib-olla praegu veel on talle kõik kerge, kuid peagi on tunnis omandatava maht selline, et lastel on seda paarikümmet minutit väga vaja, et aju kinnistaks õpitut. Ning uut materjali samal ajal peale surudes seda teha ei saa.
Ahjaa, seda ka veel, et õpetaja on õpetamismetoodikat ja psühholoogiat-arengut jm ülikoolis väga palju õppinud ja tema korraldustel on teaduslik alus. Kas sina oled temast rohkem neid asju õppinud? Las siis jääda igaüks oma liistude juurde. Niigi on neid ennast õpetajast targemaks pidavaid lapsevanemaid rohkem kui küll.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.09 12:08; 18.09 20:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sa ju näed, et ma ei pea ennast õpetajast targemaks ega soovi tema autoriteeti kõigutada. Küll aga oled sina minust targem , eks 😉
Austan, lisaks õpetajale, aga ka oma last ja tema vabadust ja initsiatiivi õppimisel.

Ja veel, haritud inimesena ja õpetajana peaksid suutma aktsepteerida ka mõtlevat ja arutlevad lapsevanemat.
Arvaks, et ka lapsevanematega suhtlemist õppisite oma metoodikate käigus. Ära mõtle, ära küsi, kui Sul õpetaja haridust pole, ei veena eriti. Laps esimeses klassis laps kooliuksest sisse ja 12 aasta pärast näeme lapsevanematena, mis/kes välja tuli?!
Paljud lapsevanemad on ka päris kõrgelt haritud…

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 18.09 11:53; 18.09 12:22; 18.09 14:07; 18.09 15:44; 18.09 21:39;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie lapsed on ka ikka vahetunnis õppida armastanud. 1. klassis sellepärast, et kooliõhin + koridoris on vastikult lärmakas ja veidi liialdades eluohtlik ja kui juba klassi jääda, mis vahet seal siis on, kas loed juturaamatut või teed koduseid ülesandeid, leidis mu laps. Suuremates klassides tegid vahetunnis koduseid töid juba puhtalt harjumusest ja selleks, et õhtul kodus (pärast trenni) vähem teha oleks. Algklassides õpetaja kordas pidevalt, et ärge õppige vahetunnis, parem mängige-mürage. Ja ma olen temaga abs nõus. Üks asi, et laps ei ole pärast koolipäeva väsinud, see selleks, aga tegelikult on vahetunnis vaja just selleks end natuke välja elada, et suudaks järgmised 45 minutit paigal istuda ja keskenduda. Usu, see on vajalik. Lapsele saab ju selgitada, et isegi kui ta ei tunne end väsinuna, vajab aju vahepeal puhkust. Ma arvan, et see on see koolimineku elevus, mis ajab kogu aeg õppima. Eriti hull, kui kodus praktiliselt mitte midagi teha ei anta (nagu meil), aga lapse kihk õppida on vähemalt septembris nii-nii suur. Meie 1. klassi laps otsustas ükspäev lihtsalt veel mõned nädalad päevikus tunniplaani täita, kuna kodutöid ei antud 😛

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.09 12:45; 18.09 14:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui ta neid kodutöid laua taga istudes teeb, siis selline pikk istumine ei ole just seljale hea. Kontoritöötajatelgi ju soovitatakse vahepeal püsti tõusta ja liikuda. Tervet vahetundi ei maksa küll istudes veeta.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina tegin terve kooliaja koduseid ülesandeid vahetunnis ja hiljem ka bussis teel koju. 25-minutine bussisõit oli paras, et kõik ära teha. No referaate kirjutasin siiski kodus, aga see oli ka praktiliselt ainus asi, mida ma üldse kunagi kodus tegin. Kodus tahtsin kohe õue jooksma minna, õhtul hiljem tahtsin raamatuid lugeda. Ja loomulikult olid ka kodused majapidamistööd, mis vajasid tegemist. Vanemates klassides käisin enne tundide algust ja pärast tunde trennis (kokku 10x nädalas), kodus koolitöid teha oli minu jaoks küll viimane asi, mida ma soovisin. Lisaks olid koolis nõutavad ülesanded niikuinii liiga lihtsad. Ärge ahistage lapsi, las õpivad ise oma aega juhtima.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 18.09 14:02; 18.09 21:33; 18.09 22:21;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Järjekordne näide sellest, kuidas laste erinevusi ei aktsepteerita ja üritatakse kõiki vägisi ühte ja samasse raami toppida. Tõelisele pedagoogile ilmselt ei mahu pähe, et laps on võimeline ISE tunnetama, kui väsinud ta on ja kas ta vajab vahetundi puhkuseks või mitte. Päris kummaline, et võimalus vahetunnis puhata muudetakse kohustuseks puhata.

Minu poeg, kes kevadel gümnaasiumi lõpetas, harrastas stabiilselt vahetundides õppimist. Ainult selle vahega, et ta ei teinud vahetundides mitte järgmise päeva koduseid töid, vaid sama päeva omi. Kodus õppis haruharva. Ei märganud küll, et vahetundides õppimine talle kuidagi kahjulikult oleks mõjunud:)

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.09 14:05; 19.09 14:12;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] Ärge ahistage lapsi, las õpivad ise oma aega juhtima. [/tsitaat]

Sama hästi võiks öelda, et õpetage oma lapsi puhkama. Kas tõesti on töönarkomaane veel juurde vaja?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.09 12:45; 18.09 14:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] Sama hästi võiks öelda, et õpetage oma lapsi puhkama. Kas tõesti on töönarkomaane veel juurde vaja?[/tsitaat]

Liigne utreerimine! See, et laps teeb vahetunni ajal kodutööd ära, et saaks pärast tunde kohe mängima hakata, ei näita tema soovi hirmsasti palju tööd teha. Pigem seda, et ta teeb tööd töö ajal st kooli ajal!

Puhkama ta ju tahabki kodus ja pikepäevatunnis KOHE hakata 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 18.09 11:53; 18.09 12:22; 18.09 14:07; 18.09 15:44; 18.09 21:39;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu arust on õpetajal täitsa mõistlik põhimõte. On ju nii, et isegi täiskasvanutel soovitatakse kontoritöös teha pause, et sundasendist väljuda ning lasta silmadel puhata?

Loomulikult on neid kangelasti, kes mitu tundi järjest silmad punnis peas tabeleid vahivad, aga tihti on nende suust kuulda erinevatest tervisehädadest: küll on peavalud, küll kael kange jne.

Mina pooldan ka puhkamise õpetamist! Liiati jäetakse esimeses klaasis ikka suht vähe õppida ja kodus see pool tunnikest õue pääsemise edasilükkamist pole mingi asi millest numbrit teha minu arust.

Lisaks veel sotsiaalne aspekt. Vahetunnis teistega suhtlemine on ju samuti oluline osa koolielust.

Suuremate klasside õpilaste puhul ma saan sellest vahetunnis õppimisest veel aru – koormus suur ja vaba aega vähe.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

Mina olen lastele õppida andnud selle mõttega, et nad kodus mõtleksid veelkord õpitu üle järele, seega annan midagi sellist, mis kordab tunni põhiteemat. Ja ma kindlasti ei luba seda õppida koolis vahetunni ajal. Mis mõte siis minu sihipärasel kodusel tööl oleks?
Aga ma annan ka põhimõtteliselt väga vähe õppida, peamine töö tehakse minu tundides ja lapsed vajavad pärast seda kindlasti puhkust, et uuele ainele keskenduda.
Jutt, et esimese klassi laps ei ole pärast koolipäeva väsinud, käib selliste juttude alla, mida soovitan rääkida vanakuradi vanaemale. Ma ei ole oma 20 tööaasta jooksul veel näinud 1. klassi last, kes ei peaks pärast kooli pisutki puhkama. Seda tasub tüsiselt võtta.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Mina olen lastele õppida andnud selle mõttega, et nad kodus mõtleksid veelkord õpitu üle järele, seega annan midagi sellist, mis kordab tunni põhiteemat. Ja ma kindlasti ei luba seda õppida koolis vahetunni ajal. Mis mõte siis minu sihipärasel kodusel tööl oleks?
Aga ma annan ka põhimõtteliselt väga vähe õppida, peamine töö tehakse minu tundides ja lapsed vajavad pärast seda kindlasti puhkust, et uuele ainele keskenduda.
Jutt, et esimese klassi laps ei ole pärast koolipäeva väsinud, käib selliste juttude alla, mida soovitan rääkida vanakuradi vanaemale. Ma ei ole oma 20 tööaasta jooksul veel näinud 1. klassi last, kes ei peaks pärast kooli pisutki puhkama. Seda tasub tüsiselt võtta.[/tsitaat]

Kus linnas elad? Kui Tallinnas, jäta oma kontakt, ja tule vaata seda ilmaimet ise 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 18.09 11:53; 18.09 12:22; 18.09 14:07; 18.09 15:44; 18.09 21:39;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Joosta ja mürada, end välja elada suures koolis vahetunni ajal ja seda puhkamiseks nimetada? Minu nüüdseks juba teismelise poja jaoks on kõige kohutavamad tunnid koolis vahetunnid. Kisa, tõuklemine (ehk müramine), jooksmine …. ta oli suisa õnnetu, kui mingil ajal keelati lastel suurtel vahetundidel kooli raamatukogus istumine (raamatu lugemine) ära ning kõik koridori sunniti. Kõik lapsed ei puhka joostes ja mürades. Vahetundide ajal ta siiski ei õpi, vaid loeb raamatuid.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.09 17:06; 18.09 20:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Sa ju näed, et ma ei pea ennast õpetajast targemaks ega soovi tema autoriteeti kõigutada. Küll aga oled sina minust targem , eks 😉
Austan, lisaks õpetajale, aga ka oma last ja tema vabadust ja initsiatiivi õppimisel.

Ja veel, haritud inimesena ja õpetajana peaksid suutma aktsepteerida ka mõtlevat ja arutlevad lapsevanemat.
Arvaks, et ka lapsevanematega suhtlemist õppisite oma metoodikate käigus. Ära mõtle, ära küsi, kui Sul õpetaja haridust pole, ei veena eriti. Laps esimeses klassis laps kooliuksest sisse ja 12 aasta pärast näeme lapsevanematena, mis/kes välja tuli?!
Paljud lapsevanemad on ka päris kõrgelt haritud…[/tsitaat]

Milleks siia siis see teema kui sa nii tark oled? :O

Julgeb inimene sulle vastata, on kohe paha ja teeb sind maha. Mõtle siis omi mõtteid üksi, kui vastuseid kuulda ei taha!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

ja meil ülikoolis ja igal pool koolitustel alati just soovitatakse, et \”kuigi kursus/tund sai läbi – mõelge sellele teemale pärast veel vähemalt 10 minutit, sirvige materjali, arutage grupis\”. Nimelt kui uued teadmised kohe uuesti läbi seedida, kinnistuvad nad palju tugevamini. Ja teie, õpetajad, tahate selle võimaluse lapselt sundkorras ära võtta…

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.09 19:07; 18.09 19:59;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ohjah.
Olen ise samuti õpetaja.
Aga ka lapsevanem.
Ja kunagi olin õpilane. Laisk õpilane. Aga edukas ja tublide tulemustega. Kui oli vähegi võimalik koolis aega leida koduste tööde tegemiseks, siis tegin seda koolis. Minu jaoks vahetunnis mitte millegi tegemine ei kvalifitseerunud puhkuseks. See oli puhas ajaraisk. Mulle meeldis kui ei pidanud kodus hakkama kooliasjadega tegelema. Et kõik oli juba tehtud. Või vähemalt plaanitud – a la homse matemaatika teen enne ajaloo tundi ajaloo klassis ära..Plussiks oli siis see, et sai palju lugeda ja palju õues käia sõpradega. Miinuseks? Praegu mõtlen, et ehk olin liiga pealiskaudne. Mu võimed ja eeldused olid väga head. Aga ma õppisin nii pealiskaudselt ja kiiresti, et millessegi ei süvenenud. Otseselt ühegi aine vastu sügavamat sümpaatiat ei tekkinud.

Praegu olen ise õpetaja. Tõsi küll, algklassides ei õpeta, hoopis vanemates klassides reaalaineid. Kellelgi vahetunni ajal õppida ei keela. Aga joosta ja mürada ka kellelgi ei keela. Las otsustavad ise, mis neile hea on.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

lisan veel, et meil näiteks on koolis joosta ja mürada keelatud. nii ongi nii, et lapsed seisavad vahetunni ajal koridoris seina ääres, sest õpetajad klassis ka olla ei luba. aga koridoris pole mitte ühtegi lõbustust lastele. joosta ei tohi. siis tekib pidevalt kohapeal kaklusi, sest üks torgib üht, teine teist, nokitakse sõnadega jne – lastel on igav ja midagi teha ei ole. nii kui õpetaja möödub, seistakse sirgelt ja tehakse nägu, et kõik korras. muidu saab ju märkuse.. ja kui õpetaja möödas, siis togitakse ja taotakse üksteist edasi. nõrgemad on täielikud ohvrid, aga õpetaja meelest kõik korras – lapsed \”puhkavad\”.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.09 19:07; 18.09 19:59;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sellist asja ei saa keelata, võib ainult soovitada nii mitte teha.
Minu gümnasistist laps põhiliselt vahetundides õpibki. Ise ütleb selle kohta, et nii on ökonoomne. Ja tõsi ta on, ega see vahetunnis niisama passimine mingi puhkus küll ei ole. Parem siis juba aega praktiliselt kasutada.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Olen ise õpetaja ning leian, et vahetunnis peaks lapse pea puhata saama. Võib-olla praegu veel on talle kõik kerge, kuid peagi on tunnis omandatava maht selline, et lastel on seda paarikümmet minutit väga vaja, et aju kinnistaks õpitut. Ning uut materjali samal ajal peale surudes seda teha ei saa.
Ahjaa, seda ka veel, et õpetaja on õpetamismetoodikat ja psühholoogiat-arengut jm ülikoolis väga palju õppinud ja tema korraldustel on teaduslik alus. Kas sina oled temast rohkem neid asju õppinud? Las siis jääda igaüks oma liistude juurde. Niigi on neid ennast õpetajast targemaks pidavaid lapsevanemaid rohkem kui küll.[/tsitaat]

Mnjahh, viimase lõigu esimene ja viimane lause on väga provotseerivad. Kahjuks oli ka minu lapse algklasside õpetaja sellise suhtumisega ja eriti kahju, et see suhtumine väljendus põhiliselt sunnis koolisööklas peedisalatit süüa. Lapsevanemad, kelle lapsed on just I klassi läinud, arvestage, et kool ON normeeriv asutus.
Kahjuks arenguvestlustel õppemeetodeid teaduslikult põhjendada ei soovita (ma isegi oleks pädev kaasa rääkima ;)), samuti ei ole kooli kodulehtedel väljas õpetajate kvalifikatsiooni.

(Minu varasem kommentaar oli vahetunni kui mu teismelise poja jaoks kõige hirmsama tunni kohta. Meil suguvõsas kõik sellised vaiksed ja rahulikud raamatukoid)

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.09 17:06; 18.09 20:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Võib olla õpetaja soovib suunata lapsi omavahel ka vabal ajal suhtlema, et tekiks ühtne ja sõbralik klass? Igasugused, mitte õppetööd puudutavad, tähtsad asjad võiks ka vahetunnis ära rääkida.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

olen siis too teine kommentaator, kes ise õpetaja. Minu laps läks ka esimesse klassi just. Endiselt, peale kõiki neid miinuseid, mida saanud olen, leian, et laps peaks vahetunnis puhkama. Jutt EI OLE ju suurematest lastest, vaid esimese klassi lapsest. Teemaalgatuses vähemalt väideti nii. Kes siin räägib suurematest lastest, see teema ei ole ju teist.

Ma pole kunagi sundinud oma klassi lapsi peedisalatit sööma (võitlesin kunagi direktsiooniga piimasupi vastu ja lapse võimaluse eest endale ise sobivat piimatoodet valida).

Eelmise vastaja pakutud sotsiaalne aspekt on kindlasti oluline esimese klassi alguses- luua ja kinnistada suhteid klassikaaslastega vahetunnis.

Teemaalgataja kaalub võimalust minna vastuseisu õpetajaga, soovides panna õpetajat oma sõnu ja korraldusi sööma. Mina seda ei soovitanud. Kui laps õpib kohe koolis oma õppetükid ära, jääb õhtune kordamine ka ära. Seega kinnistamine jääb ära, mis oligi ilmselt õpetaja mõte koduste ülesannete andmisel.
Minu mõte on selles, et las õpetaja teeb oma tööd, tema töö on protsess, see koosneb eri ülesannetest päeva eri osades. Kõik kokku annab soovitava tulemuse. Kui neid teha teistmoodi, on tulemus ka ilmselt veidi teine. Õpetaja töö lähtub metoodikast, lapsevanem vaatab asja oma mätta otsast- laps tahab mängida õhtul, miks ta siis õppima peab. Aga õppeprotsess on ju mõtestatud tegevus, mitte suvaline sahmimine.
Luuakse kodus õppimise harjumus, õhtuse kinnistamise rituaal. See kõik on vajalik tuleviku tarbeks. On ju suur vahe, kas laps tegeleb mõtestatult materjaliga üks või mitu eri korda päeva jooksul.
Keeruline ja pikk jutt sai, loodetavasti selgitasin oma mõtteid paremini kui enne. Ja selleks ongi ju foorum, et küsida ja mõtteid avaldada. Ei ole õigeid ega valesid mõtteid. On vaid miinused ja plussid, et kellegi päev korda saaks.
Head õhtut.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.09 12:08; 18.09 20:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapsel on kergem järgmised 45 minutit istuda, kuulata, lugeda, kirjutada, joonistada, kui ta on vahepeal teinud midagi muud.
Kui laps kodus ei õpi, ei saa tekkida kodust õpiharjumust.
Kui laps pikapäevarühmas kohe mängima hakkab, võib see segada teisi, kes tahavad õppida/peavad õppima.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]elenna kirjutas:[/small]
[tsitaat]Lapsel on kergem järgmised 45 minutit istuda, kuulata, lugeda, kirjutada, joonistada, kui ta on vahepeal teinud midagi muud.
Kui laps kodus ei õpi, ei saa tekkida kodust õpiharjumust.
Kui laps pikapäevarühmas kohe mängima hakkab, võib see segada teisi, kes tahavad õppida/peavad õppima.
[/tsitaat]
Olen see vastaja, kes samuti kodused ülesanded vahetunnis ära tegi ning kunagi kodus ei õppinud. Minu jaoks oligi probleem see, et mingit õpiharjumust mul koolis ealeski ei tekkinud. See aga tulenes asjaolust, et kogu programm oli minu jaoks liiga lihtne ning koolitunnid olid otsene piin ja ajaraiskamine. Mind lihtsalt ei huvitanud absoluutselt kooliprogramm, sealt tuli ennast võimalikult vähese vaevaga läbi vedada, keskkoolis võimalusel ka nii palju tundides magada kui vähegi kannatas. (Kella 7.45 ennast kooli vedada oli ikka piinade piin. Mis siis, et 6.30 trenni minna oli suhteliselt normaalne minu arusaama järgi.) Mis aga ei takistanud mind häid hindeid ja isegi kiituskirju saamast. Võib-olla oleks tulemus olnud teine kui mõnigi õpetaja oleks viitsinud eraldi läheneda ning mulle tunduvalt raskemaid ülesandeid anda. Nõuka-ajal ei olnud selline mõtteviiski vist eriti kombeks?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 18.09 14:02; 18.09 21:33; 18.09 22:21;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] Olen see vastaja, kes samuti kodused ülesanded vahetunnis ära tegi ning kunagi kodus ei õppinud. Minu jaoks oligi probleem see, et mingit õpiharjumust mul koolis ealeski ei tekkinud. See aga tulenes asjaolust, et kogu programm oli minu jaoks liiga lihtne ning koolitunnid olid otsene piin ja ajaraiskamine. Mind lihtsalt ei huvitanud absoluutselt kooliprogramm, sealt tuli ennast võimalikult vähese vaevaga läbi vedada, keskkoolis võimalusel ka nii palju tundides magada kui vähegi kannatas. (Kella 7.45 ennast kooli vedada oli ikka piinade piin. Mis siis, et 6.30 trenni minna oli suhteliselt normaalne minu arusaama järgi.) Mis aga ei takistanud mind häid hindeid ja isegi kiituskirju saamast. Võib-olla oleks tulemus olnud teine kui mõnigi õpetaja oleks viitsinud eraldi läheneda ning mulle tunduvalt raskemaid ülesandeid anda. Nõuka-ajal ei olnud selline mõtteviiski vist eriti kombeks? [/tsitaat]

Ja nagu näha, ei ole see kahjuks kombeks ka tänapäeval…

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 18.09 11:53; 18.09 12:22; 18.09 14:07; 18.09 15:44; 18.09 21:39;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Kui ta neid kodutöid laua taga istudes teeb, siis selline pikk istumine ei ole just seljale hea. Kontoritöötajatelgi ju soovitatakse vahepeal püsti tõusta ja liikuda. Tervet vahetundi ei maksa küll istudes veeta.[/tsitaat]
See on nüüd ainuke, ent samas täiesti arvestatav tõsiseltvõetav argument vahetunnis õppimise vastu.

Teemaalgataja, räägi oma lapsele tema seljast, kasvavast luustikust, otsige netist vastavaid materjale ja pilte ja las ta siis otsustab uuesti, kas see vahetunnis õppimine ikka oli hea idee.

Samas ei ole mina sugugi kindel, et lapsed tänapäeval teevad vahetunnis seda, milleks vahetund ette on nähtud – liigutavad. Niipalju, kui olen näinud, ollakse kobaras või nurkades eraldi oma mobiiltelefonide kohal ja mängitakse telefonimänge. Ka see ei ole seljale hea.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]rotsik kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

See on nüüd ainuke, ent samas täiesti arvestatav tõsiseltvõetav argument vahetunnis õppimise vastu.

Teemaalgataja, räägi oma lapsele tema seljast, kasvavast luustikust, otsige netist vastavaid materjale ja pilte ja las ta siis otsustab uuesti, kas see vahetunnis õppimine ikka oli hea idee.
[/tsitaat]
Ma kujutan elavalt ette, mida ma sellise jutu peale ise oleksin vastanud. Umbes nii, et olgu, ma siis teen vahepeal paar spagaati, turiseisu ja viskan silda ka. (Kusjuures nimetatud harjutused ei olnud absoluutselt seotud spordialaga, millega tegelesin.) Siis ikka tohib ülesanded ära teha või? Teiseks oleksin ma selliseid manitsusi lihtsalt ignoreerinud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 18.09 14:02; 18.09 21:33; 18.09 22:21;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]rotsik kirjutas:[/small]

Ma kujutan elavalt ette, mida ma sellise jutu peale ise oleksin vastanud. Umbes nii, et olgu, ma siis teen vahepeal paar spagaati, turiseisu ja viskan silda ka. (Kusjuures nimetatud harjutused ei olnud absoluutselt seotud spordialaga, millega tegelesin.) Siis ikka tohib ülesanded ära teha või? Teiseks oleksin ma selliseid manitsusi lihtsalt ignoreerinud.
[/tsitaat]
Lugemisoskus on sul üsna puudulik.
Mina räägin vajadusest last informeerida. Sina loed välja manitsemise.
Mina ütlen, et laps pärast asjakohase informatsiooni saamist ise otsustagu, sina loed välja ma ei tea mida.
Mõtle natukene, enne kui plõksid.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Olen ise õpetaja ning leian, et vahetunnis peaks lapse pea puhata saama. Võib-olla praegu veel on talle kõik kerge, kuid peagi on tunnis omandatava maht selline, et lastel on seda paarikümmet minutit väga vaja, et aju kinnistaks õpitut. Ning uut materjali samal ajal peale surudes seda teha ei saa.
Ahjaa, seda ka veel, et õpetaja on õpetamismetoodikat ja psühholoogiat-arengut jm ülikoolis väga palju õppinud ja tema korraldustel on teaduslik alus. Kas sina oled temast rohkem neid asju õppinud? Las siis jääda igaüks oma liistude juurde. Niigi on neid ennast õpetajast targemaks pidavaid lapsevanemaid rohkem kui küll.[/tsitaat]
õnneks pole minu lastele selliseid õpetajaid sattunud. kooliprogramm on olnud neile lihtne ja nad on õppinud kogu kooli aja peamiselt vahetundides. nüüd juba edukad gümnaasiumiõpilased ja ei leia, et see neile kuidagi halvasti on mõjunud. usu või mitte aga mõni vanem võib olla isegi rohem kursis arengupsüholoogiaga kui pedagoog. minu põhiargument on see, et lapsed on erinevad ja kui algatus tuleb lapselt ja ta sellega hakkama saab, siis tuleks seda ainult soosida sest vastupidine seis kui veel II või III kl laps ei saa aru, et kodutöö on tema kohustus, on väga tavaline.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Inglismaal on näiteks koolilastel kohustuslik vahetunnis õues olla, kui just \”pussnuge\” ei saja. Koolipäeva jooksul on küll ainult 1 pooletunnine ja 1 tunniajane vahetund – mingeid 10-minutilisi ei ole.
Niisama mõttetult koridori peal jõlkumine õppimise alternatiivina ei tundu just tore puhkus lapsele – pigem võib see just lisada pingeid ja stressi, sest lapsed tihti viidavad aega üksteise kiusamisega ja muul moel positsioonide paikapanekuga.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]elenna kirjutas:[/small]
[tsitaat]Lapsel on kergem järgmised 45 minutit istuda, kuulata, lugeda, kirjutada, joonistada, kui ta on vahepeal teinud midagi muud.
Kui laps kodus ei õpi, ei saa tekkida kodust õpiharjumust.
Kui laps pikapäevarühmas kohe mängima hakkab, võib see segada teisi, kes tahavad õppida/peavad õppima.
[/tsitaat]
Aga miks see koduse õpiharjumuse tekkimine üldse oluline peaks olema? Pikapäevarühmas õppimine pole ju ka sama, mis kodus…
Mis puutub teiste laste segamisse, siis selle probleemiga peab ikkagi pikapäeva õpetaja tegelema. Ei saa ju eeldada, et kõikidele lastele antakse kõikideks päevadeks õppida.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.09 14:05; 19.09 14:12;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 31 )


Esileht Koolilaps Ärge õppige vahetunni ajal! (1. kl)

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.