Lihtsalt jagan siin lõbusat seika om aspergerist 9a tüdrukuga.
Lapsel on keeruline tekitada sõbrasuhteid, neid hoida jne. Kuid samas on tema jaoks oluline, et tal oleksid sõbrad. Vahepeal oli asi kriitilisem, ta oli koolis tõrjutud. Suurelt osalt olid põhjused lapse enda käitumises ja suhtlumisoskustes. Tänu klassijuhatajale ja koolipsühholoogi on asja tuntavalt paranenud.
Samuti olen siis püüdunud ka ise last õpetada, selgitada, kuidas sõbrasuhteid hoida, tekitada jne.
Tundsin huvi, kuidas tal koolis läheb. Kas tal sõpru on jne. Kas sõbrad tema vastu huvi tunnevad, et kuidas tal läheb jne. Laps rääkis, et jah. Küsisin, et kas ta ise ka sõpradelt uurib, kuidas neil läheb, tunneb huvi, mis sõpradele meeldib jne. Sellepeale tüdruk ütles, et ei küsi, teda see ei huvita.
Ma siis selgitasin, et ta ikka peaks sõprade tegemiste ja huvide vastu huvi tundma ja küsima, kuidas neil läheb, muidu sõbrad leiavad kellegi teise, kellega saavad rääkida.
Paari päeva möödudes siis jälle uurisin, et kuidas läheb ja kas ta on sõpradega rääkinud ja nende vastu huvi üles näidanud.
Laps selle peale kostis siis mulle:”ma küsisin nende käest, et kas neid väga häirib, et mind nende tegemised ei huvita?”
🙂