Esileht Erivajadustega laps ATH laps koolis

Näitan 6 postitust - vahemik 1 kuni 6 (kokku 6 )

Teema: ATH laps koolis

Postitas:

Kuidas seada õpetajana piire ATH lapsele, kuidas teha nii, et ülejäänud õpilased saaksid ka tähelepanu ja õppida? Ei ole ise õppinud erivajadustega laste õpetajaks ja tõesti ei oska. Mida teha?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Anna talle võimalikult palju ülesandeid – jaga vihikud, too kriiti, tõmba kardinad ette jne. Me leppisime ühe lapsega kokku, et kui enam kuidagi ei suuda, siis läheb ise klassist välja ja jookseb ühest trepist alla ja teisest üles (seda siis suurema lapsega). Väiksem laps saada mõne eelnevalt välja mõeldud ja kokku lepitud ülesandega koolimaja teise otsa teisest õpetajalt midagi tooma, midagi ütlema.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Väiksematega võid, kui asi hakkab käest ära minema, lihtsalt mingid hädaabi tegevused võtta. Ehk siis tõmbad tähelepanu korraks mujale ning samas annad füüsilist liikumisvõimalust.
Näiteks see, et mängime vihma. Ehk siis et Sa ees näitad liigutusi, nt. sahistad käsi omavahel, lapsed teevad järgi. Siis ütled, et nüüd sama hästi vaikselt, nüüd sama hästi kõvasti. Siis nt. klõbistad sõrmi vastu lauda (lapsed teevad järgi). Ütled, et nüüd kõvasti, nüüd vaikselt. Siis lööd jalgadega vastu maad, (lapsed jällegi teevad järgi) siis ütled neile, et nad teeks seda hästi vaikselt, siis kõvasti. Ning mingi hetk lõpetad ära, ütled – vihm jäi järgi.
Ning jätkad tööd.

Teine võimalus on nii, et kõik tõusevad püsti, raputavad paremat kätt 5 korda ise samal ajal kõik koos loendades, siis vasakut kätt viis korda, siis paremat jalga 5 korda, siis vasakut jalga 5 korda. Siis paremat kätt 4 korda, vasakut kätt 4 korda, paremat jalga 4 korda, vasakut jalga 4 korda, siis kõike 3 korda, siis 2 korda, siis 1 kord ja siis istuvad maha.
Ehk siis seda tehes loendate kõik korraga kaasa.

Mõnikord, kui asi hakkab käest ära minema, siis ma lihtsalt hakkan hästi aeglaselt plaks tegema ning ütlen, et proovige, kes suudab täpselt samal ajal plaksu teha. Ehk siis hästi aeglaselt hakkan käsi lähendama. Ning lapsed peavad jälgima, et millal mu käed kokku jõuavad ning ise samal ajal tegema.
Kuskil 4-5 korda teen seda ja siis jätkan muu teemaga.

Iga laps on nii tohutult erinev ning eriti veel iga erivajadusega laps. Ehk siis see ei pruugi Sinu grupiga toimida. Aga võib 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Siin antud nõuanded on kindlasti vägagi kasulikud ja kergesti teostatavad. Tegelikult ongi probleem selles, et erivajadustega lapsi tuleb koolidesse üha rohkem, aga õpetajate koolitus pole järgi jõudnud.
Ainus võimalus on ise juurde õppida, internet on materjale täis. Nii tasuta kui ka tellitavaid raamatuid ( täiesti normaalse hinnaga ), tuleb ainult inglise keelt osata. Eeldatavasti ei peaks see õpetajatele probleeme valmistama. Olen ise ( ei ole õpetaja ) oma lapse vajaduste tõttu läbi lugenud palju materjale ajuuuringuteni välja, alguses oli raske aru saada, aga nüüdseks on sõnavara omandatud.
Mulle tundub – oma kogemuste põhjal – et paljud õpetajad ja ka arstid ei tule selle peale, et ise ennast täiendada ja materjali otsida. See mida õpetati näiteks neuroloogidele 30 aastat tagasi on vahepeal vägagi muutunud. Arusaadavalt on kõigil vähe aega, aga täpselt sama vähe on seda ka erivajadusega laste vanematel.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 04.01 13:39; 14.01 17:31;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Arusaadavalt on kõigil vähe aega, aga täpselt sama vähe on seda ka erivajadusega laste vanematel.

…ja õpetaja peab ennast lisaks erivajadustega lapsesse puutuvas arendama end ise ja oma raha eest edasi ka tavalastele antava hariduse alal.
PS
Ka õpetaja on lisaks ametile inimene, ema jms.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Muidugi on ka õpetaja ema jne, aga see ei muuda kahjuks vajadust end täiendkoolitada – nagu öeldud, tasuta materjale on palju saadaval.Mida aasta edasi, seda rohkem tekib koolidesse erivajadustega lapsi ja juba ainuüksi enda meeletervise ja töötulemuste seisukohalt tuleb osata toimivaid meetodeid.
Tegelikult on sama vajadus väga paludel ametialadel, ole sa siis raamatupidaja, aednik või disainer, ikka tuleb ühildada eraelu ja ametialase pädevuse täiustamine (väga harva tasub selle eest tööandja, sest keegi ei garanteeri töösuhte püsivust ).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 04.01 13:39; 14.01 17:31;
To report this post you need to login first.
Näitan 6 postitust - vahemik 1 kuni 6 (kokku 6 )


Esileht Erivajadustega laps ATH laps koolis

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.