Esileht Erivajadustega laps Autistlik laps tavarühmas/ -klassis

Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )

Teema: Autistlik laps tavarühmas/ -klassis

Postitas:

Sooviksin lihtsalt kuulda teiste perede lugusid, et kas ja kuidas olete asjad toimima saanud ja mis on olnud kõige raskem tavarühmas või -klassis. Me elame väikeses kohas, siin ainult üks kool ja lasteaed ongi, laps veel lasteaiaealine ja päris suur hirm on kooli ees, sest lasteaiaga on asjad kohati päris probleemsed (olen selle tõttu kodune, kuna laps käib vaid poole päeva kaupa ja kunagi ei tea, kas ta on hommikul suuteline rühma minema või ei). Ma ei kujuta ette, mismoodi koolis saab: lärm, pidevad muutused… Täna hommikul tõin jälle lapse koju tagasi, sest rühmaruum oli pühadega seoses ümber tõstetud ja kaaslastel oli kaasas häält tegevad mänguasjad, lisaks polnud sõpra kohal – tema jaoks suur probleem. Tugiisikut meil erinevatel põhjustel ei ole (pole sobivat inimest).
Palun jagage lihtsalt oma kogemusi, kuidas teie lapsed on kohanenud ja milliste takistustega võitlete, äkki on midagi kõrva taha panna.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.12 09:18; 29.12 13:20;
To report this post you need to login first.
Postitas:

äkki hakkad uurima väikeklassi võimalust, mina soovitan julgemalt just väikeklasside eest võidelda, kus on 4 last klassis või kui ka see on lapsele liiga raske, siis on üks-ühele õpe.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul 2 autistlikku last.Minul see laps kes tavakoolis käis, saab paremini hakkama.6 klassi käis väikeses maakoolis kus 12 last klassis.Erikoolis üks ühele õppinu ei tule nii hästi toime.
Oleneb kui suur kohalik kool on ja kas on võimalik olla ka kuskil omaette.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei muretsegi niivõrd õppetöö kui kõige muu pärast: vahetunnid, lärm, igasugu üritused, muusika, kehaline, söögivahetund, ühisvets jne. Sellised elulised asjad, mille peale ei oska tullagi, et need võiksid hakkamasaamisel takistuseks saada, aga mis praegu, lasteaias, on ülematatuteks takistusteks. Loodan muidugi, et laps kasvab, areneb, aga siiani põhimõttelistes asjades muutust toimunud pole: ta kardab suurt seltskonda, lärmi, muusikat, spordis kaasa ei tee, oma asju teiste omadega kokku panna ei taha, ei söö, lasteaeda läheb vaid siis kui sõber ka kohal on jne. Ma ei kujuta ette, kuidas selliste asjade pärast koolist koju jätta. Olen juba üldse mõelnud koduõppe variandi peale.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.12 09:18; 29.12 13:20;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Koduõpe on küll kõige viimane variant. Lugege detsembrikuu puutepunktist Oskari lugu. Väga hoiatav. Tulevikus peab ju laps (noor täiskasvanu) saama hakkama teistega koos õppimisega, töötamisega. Mina soovitan siiski tugiisiku varianti. Nendest probleemidest saabki üle ainult samm sammult tegutsedaes, iseenesest need mööda ei lähe, pigem süvenevad.

Oma lastepealt väga kogemusi pole jagada, kuna suurem on algusest peale eri lasteaias ja eri koolis, mis peagi läbi saab, väiksem oli mõnda aega tavalasteaias, hiljem tasanduses, nüüd on nii öelda tavakoolis, mis siiski järgib pigem Waldrofi töö metoodikat, kui tavalist õpet. Oli ka kaks aastat tavakooli väikeklassis, aga ei sobinud sealne elu ei lapsele ega ka mulle.

Jaksu teile.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul on kaks autistlikku last. Mõlemad käisid tavalasteaias. Vanemal olid suured kohanemisprobleemid nii lasteaias kui koolis. Vanem on käinud ka tavakoolis 12a. Noorem on 1:1 õppes. Väga palju oleneb lapse iseloomust.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei muretsegi niivõrd õppetöö kui kõige muu pärast: vahetunnid, lärm, igasugu üritused, muusika, kehaline, söögivahetund, ühisvets jne. Sellised elulised asjad, mille peale ei oska tullagi, et need võiksid hakkamasaamisel takistuseks saada, aga mis praegu, lasteaias, on ülematatuteks takistusteks. Loodan muidugi, et laps kasvab, areneb, aga siiani põhimõttelistes asjades muutust toimunud pole: ta kardab suurt seltskonda, lärmi, muusikat, spordis kaasa ei tee, oma asju teiste omadega kokku panna ei taha, ei söö, lasteaeda läheb vaid siis kui sõber ka kohal on jne. Ma ei kujuta ette, kuidas selliste asjade pärast koolist koju jätta. Olen juba üldse mõelnud koduõppe variandi peale.

Kolm aastat piinasin oma aspergeri suures koolis, lõpuks saime diagnoosi ja suunamise erikooli (väikeklassi keelduti tegemast) ja enne õnnetu, traumeeritud, kogu aeg omadega puntras laps sai poole aastaga nagu ümber vahetatud – nüüd ei saaks kõrvaltvaataja arugi, et tal üldse mingi diagnoos on.

Jah, lärm, suur hulk lapsi ja pidevalt liiga palju kõrvalisi stiimuleid on selle häirega lastele rängad. Mõned suudavad selle välja kannatada ja kohaneda, kõik ei suuda. Igatahes, pöördu selle murega kõigepealt Rajaleidjasse ja küsi nõu.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

lugesin seda puutepunkti lugu, väga kurb lugu, 20 aastat üleinimlikku pingutust. mulle tundus, et murdepunkt oli tegelikult sel hetkel, kui vanemad arvasid, et kõik on tavakoolis hästi ja tegelikult ei olnud st kui ta oleks peale algklasse kohe saanud keskkonda, mis oleks olnud talle sobivam, oleks paremini toime tulema õppinud, aga ma ei saanud aru, kas selle hea võimekuse valguses ei tahetud saata erivajadustega laste kooli? tegelikult on ju õige, et otsid ja proovid, mis on lapsele parim, aga lõpuks ei tea keegi, mis siis ikkagi see parim on. see on küll õpetlik lugu, aga samas nii kurb, et lõpuks on raske välja mõelda, mida teised siit õppima peaks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu sügavalt autistik laps käis tavalasteaia tavarühmas. Talle väga meeldis ja kohanemisprobleeme ei olnud. Ta ei ole selline autist, keda häiriksid lärm, häält tegevad mänguasjad või mööbli ümbertõstmine. Tema on selline, kes armastab omaette olla ja mingit korduvat tegevust teha. Mis ümberringi toimub, läheb talle vähe korda. Lasteaias õppis ta ära eneseteenindusoskused, harjus kollektiivis käima, teiste lastega koos rutiinseid tegevusi tegema.
Kooli läks ta siiski erikooli, sest tal on raske vaimne alaareng. Olen erikooliga rahul, aga arvan, et laps oleks tavakoolis ka kohanenud. Tavakool ilmselt temaga ei oleks.
Ma arvan, et selline tagantjärele arutamine, et oleks ta seda saanud või teist proovitud, ei ole kuigi mõttekas. Mina olen aru saanud, et autisti arengut ei saa väga palju mõjutada. Sellega tuleb leppida. Mõttetu on tagantjärele mõelda, et oleks ta teises koolis käinud või teist teraapiat proovitud, siis oleks ime juhunud. Ei oleks.
Paljudel autistidel tekib teismeeas või varases täiskasvanueas regressioon. Seda ei saa ära hoida. Nii lihtsalt on.

Mina arvan, et kui laps saab tavakoolis vähegi hakkama, siis tuleks tal ikka lasta seal käia. Teraapiates saab ju väljaspool kooli käia ja kõige parem on, kui laps puutub nii palju kui võimalik kokku tavalise elu ja tavaliste lastega. Siis ta matkib neid ja omandab nende käitumisviise.
Aga kui teemaalgataja kirjeldab, et tema lapsel on juba lasteaias probleeme, siis võibolla ei ole tavakool ikkagi selle lapse jaoks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )


Esileht Erivajadustega laps Autistlik laps tavarühmas/ -klassis

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.