Minu autistil on samuti peenmotoorikaga probleeme ja tegelusterapeut ütles, et polegi mõtet niivõrd keskenduda ühele asjale (nt sellele, et lusika kasutamine on siiani veidi koba), sest peenmotoorikat arendavad tegelikult kõik asjad, mida laps kätega teeb. Soovitas lasta tal paberit lõigata ja näiteks plastikkõrsi (lõbusam kui paber), kulbiga vett või liiva ühest kausist teise tõsta, plastiliini ja kineetilise liivaga mängida, joonistada-värvida, nööpe-makarone-ubasid sorteerida jne.
Nagu teised juba mainisid, on võti selles, et tegevus peab lapsele huvitav olema. Minu omale meeldivad mudelautod ja nendega mängib väga tihti, seega kasutame tihtipeale ka neid, nt laome üksteise otsa, püüame tasakaalu panna. Ehitame klotsidest garaaži jne. Harjutamine peaks olema mänguline ja juhtuma siis kui laps on selleks valmis (ei ole näljane ega väsinud, on saanud piisavalt ringi joosta ja energiat välja lasta, et jaksaks natuke istuda, peab laskma võtta pause kui ta selle järele vajadust tunneb).
Autisti emana võin kinnitada, et kannatlikkust on nendega miljon korda rohkem vaja kui tavalapsega. Seega edu ja jaksu!