Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 49 )

Teema: autojuhiload

Postitas:
Kägu

kas 48aastaselt on veel mõtet lubasid tegema hakata? ja kas see on ikkagi keeruline need saada?

+2
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Keeruline kindlasti on, aga tasub teha ikka. Minu ema ei sõitnud eluaeg autoga, aga pärast isa surma läks autokooli, sest auto oli olemas ja sõita oli vaja. Sai 54 aastaselt juhiloa. See läks küll üle kivide ja kändude, aga pärast sai ikkagi poodi, tööle, surnuaeda, seenele jne ikkagi sõidetud ise. Muidu poleks üldse kuskile saanud.

+15
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Loomulikult on mõte, autokoolides ei ole vanusepiirangut. See, kas on keeruline või mitte, sõltub Sinust. Mõnele inimesele, kelle koordinatsioon ja tähelepanuvõime on halb, on väga keeruline. Siiski võivad ka neist saada täitsa head autojuhid, kui neil piisavalt motivatsiooni on. Enamikele inimestele ei ole autojuhilubade soetamine keeruline.

+9
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Oleneb inimesest. Tean inimesi, kes on vanemas eas autojuhiloa teinud: üks 60-aastaselt, teine veel vanemalt. Lisaks on mul tuttav, kes sai juhiloa küll noorena, aga auto sai alles 60ndates ning vahepeal ei sõitnud ligi 40 aastat.
Üks proua, kes alles 70ndates auto sai ja sõitma hakkas, oli lõpuni roolis väga närvis ja kes temaga koos sõitma juhusid, olid ka kogu sõidu hirmul. Suuremaid avariisid ta siiski ei korraldanud. Mõned väiksed plekimõlkimised vist olid. Aga selles eas ongi juba reaktsioon aeglasem ja kui siia lisada veel liigne pabistamine, siis ei saagi loota head juhti. Juhiloa ta sai ja sõidetud sai samuti.
See, kes vahepeal 40 aastat ei sõitnud, on auto osas hästi pabistaja, aga saab päris hästi hakkama. Liiklus polegi probleem, ta muretseb rohkem, et äkki auto laguneb ära. Kusjuures, tal on üsna uus auto ja käib korralikult hoolduses.
See, kes 60-aastaselt juhiloa tegi, oli lõpuks päris hea juht.

48 on palju noorem, alles keskealine. Reaktsioonikiirus võiks veel aastaid hea olla. Aga kas sõitmine sobib, ei oska öelda. Vanus ei ole siin oluline, aga võibolla on oluline põhjus, miks pole varem juhiluba tehtud. Juhiloa (eeldan, et alustad b-kategooriast) saamise keerukus sõltub ikka tegijast.

+7
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina tegin 46-selt, enne sõita ei osanud. Oleksin võinud teha automaadiload, oleks palju rutem ja lihtsamalt saanud. Manuaaliga läks raskelt, võtsin palju sõidutunde lisaks ja sõitsin juhendajaga. Sõidueksami sain 1. korraga tehtud, aga uljast juhti (nagu noored kohe peale eksamit on) minust ei saanudki.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Jessas, muidugi on mõtet. Plaanid lähiajal surema hakata?

+6
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Jessas, muidugi on mõtet. Plaanid lähiajal surema hakata?

Mina pole küll TA, aga asi ei ole üldse suremises! Asi on selles, et vanemana on väga raske seda autotunnetust kätte saada. Teoorias on kõik selge, aga autos, kui pead korraga jälgima liiklusmärke, teed, teisi liiklejaid ja  spidomeetrit, siis lihtsalt ei saa hakkama. Kogu aeg on hirm. Noored ei karda, on enesekindlamad ja kiirema reaktsiooniga.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Noored ei karda, on enesekindlamad ja kiirema reaktsiooniga.

Mina õppisin noorena autoga sõitma ja jubedalt kartsin. Naersin, et teised lähevad kuskile mägironima, et adrenaliini saada, mul piisab autoga kodupoodi piima järele sõitmisest, et süda meeletult puperdaks ja ärevus oleks laes. See läks muidugi üle, aga seda hirmu tunnen veel nüüdki mõnikord, kui näiteks kuskil võõral ja jubeda liiklusega maal pean autoga sõitma hakkama.

+12
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma olen 50, just suvel sain juhiloa. Eksamid tegin esimesel katsel ja väga meeldib sõita. Varem lihtsalt polnud erilist vajadust, elasin aastaid kesklinnas, maakodu polnud jmt.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Alustuseks õpi ära: juhiluba on ainsuse sõna. Sa ei saa lube, saad juhtimisõiguse ehk juhiloa.

+8
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tean nii 40+, 50+ kui 60+ vanuses juhiloa teinud inimesi. Kõik sõidavad autoga. Elementaarne, et täiskasvanud inimene suudab end ise punktist A punkti B toimetada.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Alustuseks õpi ära: juhiluba on ainsuse sõna. Sa ei saa lube, saad juhtimisõiguse ehk juhiloa.

juhtimisõigus pole juhiluba, mingit “ehk” sõna vahel pole

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Alustuseks õpi ära: juhiluba on ainsuse sõna. Sa ei saa lube, saad juhtimisõiguse ehk juhiloa.

juhtimisõigus pole juhiluba, mingit “ehk” sõna vahel pole

Loomulikult omandatud juhtimisõiguse kinnituseks on juhiluba.
Nori terviseks, aga nii see on.

+1
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Alustuseks õpi ära: juhiluba on ainsuse sõna. Sa ei saa lube, saad juhtimisõiguse ehk juhiloa.

juhtimisõigus pole juhiluba, mingit “ehk” sõna vahel pole

Loomulikult omandatud juhtimisõiguse kinnituseks on juhiluba.

Nori terviseks, aga nii see on.

lähtun seadusest, norimisega pole siin midagi pistmist

0
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Raske öelda, kas on mõtet. Kui sul neid vaja on ja tahad teha, siis on mõtet. Niisama muidugi pole pointi aega ja raha raisata. Aga no tõsiselt, kui sulle tundub, et 48 on juba mõnevõrra liiga vana selliste asjade jaoks, siis mida sa järgmised 30-40 aastat oma eluga teha plaanid?

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Muidugi,mina tegin 50 selt

 

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul sõbranna tegi umbes samas vanuses, eksamil käis 10+ korda, aga nüüd sõidab igapäevaselt ja täiesti normaalselt.

Tegelikult pole vanus üldse oluline, mõnel on noorena uljust ja enesekindlust rohkem, teisel tekib enesekindlus just hilisemas eas. Ja mõnest ei saa kunagi juhti, hea kui ta sellest ise ka aru saab.

+2
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Fakt on see, et mida rohkem sõidad, seda kindlamalt ennast tunned. Kui mul suvel auto kuu aega suvila ees seisab ja ma kordagi ei sõida, siis isegi vaatamata mu sõidustaažile on alguses sõit kuidagi ebakindel. Igapäevaselt sõites kunagi nii ebakindlalt ei tunne.

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul sõbranna tegi umbes samas vanuses, eksamil käis 10+ korda, aga nüüd sõidab igapäevaselt ja täiesti normaalselt.

Kuidas on võimalik sõidueksamil 10+ korda läbi kukkuda??

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul sõbranna tegi umbes samas vanuses, eksamil käis 10+ korda, aga nüüd sõidab igapäevaselt ja täiesti normaalselt.

Kuidas on võimalik sõidueksamil 10+ korda läbi kukkuda??

See on see seltskond, kes arvavad, et juhiluba on inimõigus, mida peab igaüks omama. On olemas teatud inimesed (tõsi, neid pole väga palju) kes ei sobigi autorooli, ükskõik kui palju nad harjutavad.

Tean tuttavat, kes sõitis autokoolis neljakordsed kohustuslikud tunnid automaakäigukastiga! ja ka siis ei saanud koolieksamit sooritatud. Tänaseks tal pole siiani lube ega saagi neid loodetavasti kunagi. See inimene ei ole ka muus elus võimeline nt mitme asjaga korraga tegelema, sellised olukorrad ajavad ta endast välja, aga mis on autoroolis olles äärmiselt oluline oskus.

Tema meelest muidugi on autokoolid vaid rahategemise koht ja õppureid kiusatakse ja kukutatakse eksamilt läbi. 20ndate keskpaigas on see inimene.

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul sõbranna tegi umbes samas vanuses, eksamil käis 10+ korda, aga nüüd sõidab igapäevaselt ja täiesti normaalselt.

Vot ei usu. Normaalne inimene ei tee sõidueksamit 10+ korda. See lihtsalt ei ole võimalik, et 10+ korda eksamit teinud inimene sõidab nüüd autoga normaalselt. Selline inimene ei sõida mitte kunagi normaalselt ja sellest need ‘sõidan 90 alas 85-ga’ juhid kahjuks tulevadki. Nad häirivad liiklust oluliselt, ise aga arvavad, et teevad kõik õigesti ja kõik teised ‘kihutavad’. Jube kaader.

+3
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul sõbranna tegi umbes samas vanuses, eksamil käis 10+ korda, aga nüüd sõidab igapäevaselt ja täiesti normaalselt.

Vot ei usu. Normaalne inimene ei tee sõidueksamit 10+ korda. See lihtsalt ei ole võimalik, et 10+ korda eksamit teinud inimene sõidab nüüd autoga normaalselt. Selline inimene ei sõida mitte kunagi normaalselt ja sellest need ‘sõidan 90 alas 85-ga’ juhid kahjuks tulevadki. Nad häirivad liiklust oluliselt, ise aga arvavad, et teevad kõik õigesti ja kõik teised ‘kihutavad’. Jube kaader.

Minuarust võiks sõidueksamit sooritada saada üldse max 2-3 korda. Autojuhtimine ei ole enamikule inimestele mingi tuumateadus ja see kord selekteerikski välja need, kes autorooli ei sobi.

Hea küll, esimene, vbl ka teine katse äärmisel juhul läheb eksamiärevuse taha, aga 3+ kordsed eksamisooritajad.. neid näemegi igapäevaselt maanteel, kus 90 alas sõidetakse 70-85km vahemikus.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Noored ei karda, on enesekindlamad ja kiirema reaktsiooniga.

Mina õppisin noorena autoga sõitma ja jubedalt kartsin. Naersin, et teised lähevad kuskile mägironima, et adrenaliini saada, mul piisab autoga kodupoodi piima järele sõitmisest, et süda meeletult puperdaks ja ärevus oleks laes. See läks muidugi üle, aga seda hirmu tunnen veel nüüdki mõnikord, kui näiteks kuskil võõral ja jubeda liiklusega maal pean autoga sõitma hakkama.

Mis on jubeda liiklusega maa?:) Liiklus on liiklus. Minul pole vahet, kas sõidan Tallinnas või Barcelonas. Ja kusjuures sõidangi, vaja on. Võimalik, et osadel on see autojuhtimise soon ja teistel mitte.

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Pead ennast tundma ja mitte kuulama nii palju teisi. Mina tegin selle vea, et jäin lõpuks uskuma ümbritsevaid, kes kõik kinnitasid, et oh, hakkad sõitma, küll julgus tuleb, kõik on hakkama saanud. Tuhkagi ta ei tulnud. Tegin automaadiload olude sunnil 30selt, eksamitel läbi ei kukkunud kordagi, kuid sellest hoolimata sõitma ei hakanud. Kardan liiklust, liiga palju on minu silmale korraga jälgida, eriti kiiruse pealt – ma ei suuda. Ei suuda mitut asja korraga teha ega mõelda. Satun paanikasse kergelt, reaktsioonikiirus on kehv, ei suuda hinnata vahemaid. Oleksin endale ja teistele roolis ohtlik ja sellep kasutan endiselt ühistransporti. Nüüd load muidugi ammu aegunud ka. Selliste asjadega tuleb olla enda vastu aus.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

sellest need ‘sõidan 90 alas 85-ga’ juhid kahjuks tulevadki. Nad häirivad liiklust oluliselt, ise aga arvavad, et teevad kõik õigesti

85 km/h sõitmine, kui piirkiirus on 90 km/h, ongi täiesti õige. See ei ole põhjendamatult aeglane sõitmine ja juht ei pea pidevalt arvestama, mis mõõdus ja millise rõhuga rehvid tal all on, et kui palju võib üle spidomeetri näidu tegelikult sõita, et veel mahtuda piirkiiruse sisse.
Kehva juhi tunnus ei ole piirkiirusest natuke aeglasem sõit. Kehv juht sõidab ebaühtlase kiirusega, oludele mittevastava kiirusega, tekitab liiklusohtlikke olukordi (see ei ole piirkiirusest pisut aeglasem sõit!), ei arvesta teiste liiklejatega, ei tunne, ei näe või ei suuda arvestada liiklusmärkidega jne.

Sõidueksami korduv sooritamine on pigem reegel kui erand. Pool kindlasti kukub esimese korraga läbi (ARKi eksamil, mitte koolieksamil), aga kui järjest on juba 3x läbi kukutud, siis võiks hakata analüüsima, miks nii läheb: kas ei ole sõit ikkagi veel selge ja on vaja veel oluliselt harjutada ja/või teooriat õppida või ei vasta reaktsioonikiirus nõutule või ei sobi inimene muudelt omadustelt autorooli. Peale 3. korda läbikukkumist võiks teha pikema pausi üritamisse ja õppida uuesti liiklemist. Kui ka niimoodi uuele ringile minnes ei õnnestu eksamit paaril korral teha, peaks juba tõsisemalt mõtlema, et äkki ei peakski üritama.

+5
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

See 10+ korda on siisn kõvasti kriitikat saanud, võib-olla ma tõesti liialdasin ja kukkus ainult 6 korda läbi ja sai seitsmendal korral tehtud, ma neid kordi tegelikult ei lugenud, aga oli kindlasti rohke kui 3. Lihtsalt see on meelde jäänud, et “jälle kukkus läbi”.

Mul lapsed said esimese korraga eksami tehtud ja nendega oli alguses palju õudsam sõita, linnaliikluses üritati võimalkult kiiresti saada maksimaalne lubatud kiirus ja sellega sõita nii pikalt kui võimalik. Sujuvust üldse polnud, ebakindlust oli küll, samas 30 või 40 alas sõidetigi täpselt spidomeetri järgi (teised autojuhid ilmselt kiristasid hambaid kui möödumisvõimalust polnud).  Sõbranna võis muidugi alguses samuti ebakindel olla, ega ma temaga igapäevaselt ei sõida, aga praeguseks sõidab sujuvalt ühtlases liiklusvoos.

+3
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul lapsed said esimese korraga eksami tehtud ja nendega oli alguses palju õudsam sõita, linnaliikluses üritati võimalkult kiiresti saada maksimaalne lubatud kiirus ja sellega sõita nii pikalt kui võimalik. Sujuvust üldse polnud, ebakindlust oli küll, samas 30 või 40 alas sõidetigi täpselt spidomeetri järgi

Vabandust, aga miks see halb on? Või kuidas see sujuv sõit peaks välja nägema linnas, kui ettenähtud piirkiirused vahelduvadki iga paari minuti tagant?

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul pole vahet, kas sõidan Tallinnas või Barcelonas.

Barcelona ongi ju okei.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ei mängi siin vanus nii suurt rolli.

Pigem on vanemas eas inimesed analüüsimisvõimelisemad. Need, kes on vanemas eas teinud juhiload ja öelnud, et väga raske on, miks arvate, et nendele oleks noorena see asi lihtsam olnud?

Meil on praegu ka väga palju noori, kes on uskumatult saamatud. Aga nui neljaks on lube vaja, mis siis, et ühtegi märki ei märka, jalakäijad ülekäigurajal sõidaks kõik surnuks ja auto esimesel ristmikul posti ümber. Ja süüdi on muidugi õpetaja, kes kiusab.

+1
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Pigem on vanemas eas inimesed analüüsimisvõimelisemad.

Analüüsivõimelisemad võivad ju olla, aga liikluses pole analüüsimiseks aega, seal on oluline kiire reaktsioon ja see jääb vanemaks saades üha aeglasemaks.

+3
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 49 )