Näitan 19 postitust - vahemik 31 kuni 49 (kokku 49 )

Teema: autojuhiload

Postitas:
Kägu

See 10+ korda on siisn kõvasti kriitikat saanud, võib-olla ma tõesti liialdasin ja kukkus ainult 6 korda läbi ja sai seitsmendal korral tehtud, ma neid kordi tegelikult ei lugenud, aga oli kindlasti rohke kui 3. Lihtsalt see on meelde jäänud, et “jälle kukkus läbi”.

Mul lapsed said esimese korraga eksami tehtud ja nendega oli alguses palju õudsam sõita, linnaliikluses üritati võimalkult kiiresti saada maksimaalne lubatud kiirus ja sellega sõita nii pikalt kui võimalik. Sujuvust üldse polnud, ebakindlust oli küll, samas 30 või 40 alas sõidetigi täpselt spidomeetri järgi (teised autojuhid ilmselt kiristasid hambaid kui möödumisvõimalust polnud). Sõbranna võis muidugi alguses samuti ebakindel olla, ega ma temaga igapäevaselt ei sõida, aga praeguseks sõidab sujuvalt ühtlases liiklusvoos.

No mina tegin oma load nii paarkümmend aastat tagasi ära. Kusjuures ma tegin seda sõidueksamit ikka kordi ja kordi. Lihtsalt oli nii, et sel ajal olid Tallinna ARKi eksamineerijad parajad nokkijad, seega minul oli sõiduoskust vast piisavalt, kuid närv ei pidanud nende kottimise peale vastu. Aga lõpuks ma need load kätte sain, kohe hakkasin sõitma ka. Ei saa öelda, et ma kuidagi halvem juht olen, et ma mitu korda eksamit tegin, kuid kindlasti olin alguses ebakindlam. Endale lihtsalt tuletan meelde, et liikluses ei ole nii, et ma nüüd jube hea juht, ma enam tähelepanelik ei ole. Ka tunnistan, et on minu kiire reageerimine mõne juhi õnnetusest päästnud, olen ka mina tähelepanematu olnud, siis teine autojuht olukorra päästnud.

Mina soovitan TA-l kindlasti load ära teha. Mõtle nii, et vanemad inimesed peavadki ennast nooruslikuna hoidmiseks pidevalt uusi asju õppima. See tunne, et oled roolis, sul on vabadus minna ja tulla nagu tahad, see on suurepärane. Minu jaoks on roolis olemine tõeline nauding. Kõik see kiirus ning vabaduse tunne, see on super. Mul siin vahepeal ei olnud autot, see oli ikka piin küll. Ka olen veendunud, et naised on sama head autojuhid kui mehed.

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Analüüsivõimelisemad võivad ju olla, aga liikluses pole analüüsimiseks aega, seal on oluline kiire reaktsioon ja see jääb vanemaks saades üha aeglasemaks.

Noored on jälle riskialtimad ja hindavad sageli üle nii olukorda kui iseennast, ehkki koolis õpetatakse, et veendu enne 100%, et sa jõuad keerata, et sa saad selle manöövriga hakkama jne. Vanemad on alalhoidlikumad ja ei rapsi niimoodi, igaks juhuks.

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

issus, ma olen peaaegu sama vana ja pole siiani veel arvanud, et nüüd nii vana oleks, et midagi uut ei võiks õppida.
seega, muidugi autokooli. ma saaks aru, et 70aastane küsib, kas on mõtet.
ma just ootan, et väiksemad lapsed ka veel mõne aasta kasvaks, kuni nendega enam õppima ei püea, et siis ise nt ülikooli minna.

+4
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ei ole autojuhtimine mingi lihtne, elementaarne ja easy breezy värk. Kui laps on vanematega koos pidevalt autoga sõitnud, vanemad on autost liiklusloogikat seletanud ja rooligi kuskil ohutus kohas lubanud ning toetavad-õpetavad last autokooli kõrvalt, siis on muidugi lihtne. Aga kui päris nullist alustada, pole nii lihtne midagi.

Minul oli autokooli eksam 3x raskem kui ARK oma. Autokoolid pingutavad üle ja autoõpetajad on suures osas tõprad, kes väga õpetada ei viitsi. Peale autoeksamit läks mul 2 kuud aega, et sujuvalt sõima hakata. Sõitsin 3-4x nädalas, autokoolis mul seda luksust ei olnud, hea, kui 1x nädalaski sai sõitma. 2/3 autoõpetajate tundidest oli ajaraisk ja raha väljapressimine, tean nüüd tagantjärgi targana. Kui ise sõitma hakkasin, unustasin kogu selle autokooli kamarajura ära. Päris elu liiklus on päris elu liiklus ja ARK eksam mingi mõttetu läbi rõnga hüppamise harjutus.

Kas 40+ vanuses load teha? Muidugi, kui on vaja.

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Analüüsivõimelisemad võivad ju olla, aga liikluses pole analüüsimiseks aega, seal on oluline kiire reaktsioon ja see jääb vanemaks saades üha aeglasemaks.

No sa kindlasti ei arva, et kõik 50ndates auto- ja bussijuhid peaks rajalt maha võtma. TA vanuses läheksin kindlasti autokooli, selles pole midagi imelikku ega ka vanuses küsimus.

+6
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Pigem on vanemas eas inimesed analüüsimisvõimelisemad.

Analüüsivõimelisemad võivad ju olla, aga liikluses pole analüüsimiseks aega, seal on oluline kiire reaktsioon ja see jääb vanemaks saades üha aeglasemaks.

Mille peale sa reageerid kui aru ei saa, mille peale üldse vaja reageerida on?

Mis on kasu reaktsioonist, mis võiks olemata olla?

Eelnevalt on peas kogu temaatika vaja läbi analüüsida ja aru saada, mis millekski vajalik on.

Ohutus on liikluses number 1!

+2
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mille peale sa reageerid kui aru ei saa, mille peale üldse vaja reageerida on? Mis on kasu reaktsioonist, mis võiks olemata olla? Eelnevalt on peas kogu temaatika vaja läbi analüüsida ja aru saada, mis millekski vajalik on. Ohutus on liikluses number 1!

See su viimane lause on õige küll, aga ülejäänud jutt suht arusaamatu. Reageerid muidugi iga liikluses ettejuhtuva situatsiooni peale ja võimalikult kiiresti. Heal juhil käib see reaktsioon automaatselt, ei pea ohtlikus olukorras midagi pikalt analüüsima ega mõtlema, kõik on juba enne ajusse sisendatud ja läbi töötatud. Ja seda enamasti annab vaid kogemus.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Heal juhil käib see reaktsioon automaatselt, ei pea ohtlikus olukorras midagi pikalt analüüsima ega mõtlema, kõik on juba enne ajusse sisendatud ja läbi töötatud. Ja seda enamasti annab vaid kogemus.

No siis ei peaks ju vanurid nii rumalaid avariisid tegema nagu nad reeglina teevad.

+3
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Heal juhil käib see reaktsioon automaatselt, ei pea ohtlikus olukorras midagi pikalt analüüsima ega mõtlema, kõik on juba enne ajusse sisendatud ja läbi töötatud. Ja seda enamasti annab vaid kogemus.

No siis ei peaks ju vanurid nii rumalaid avariisid tegema nagu nad reeglina teevad.

Mina jälle näen statistikat, kuidas noored kipuvad kiirust ületama, hindavad ennast üle, seega tuleb neid plekimõlkimisi, teiste elu ohtuseadmist ning tegelikult ka lihtsat surnukssõitmist oluliselt rohkem kui küpsetel inimestel. Jah, ka mina olen veenunud, et kuskil seitsekümneselt peaks inimene olema väga kriitiline, et kas tasub enam autorooli minna, sest siis on nägemine kehvem ja reaktsioon ka nii nagu on, kuid TA on viiekümnene, st tehku load ära, sest tema on igati tegus inimene, saab veel paarkümmend aastat hoolas roolikeeraja olla.

Teemaalagataja, ära lase rumalatel inimestel oma unistust autojuhtimise osas murda. Sa saad sellega hakkama (no ja kui läheb kogu selle protsessiga aega, seda põhjalikumalt õpid kõik need nipid ja liiklusreeglid selgeks), see on suurepärane võimalus!!! 🙂

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Inimesed on väga erinevad. Mõni suudab väga adekvaatne olla ka 18+ ja 80+ vanuses. Teine ei suuda reegleid järgida ei 30- ega 50-aastaseltki. Selles mõttes on vanus tõesti ainult number. Loeb inimese loomupärane võimekus (mis kas on olemas või ei ole) ja adekvaatne hinnang oma võimetele.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Heal juhil käib see reaktsioon automaatselt, ei pea ohtlikus olukorras midagi pikalt analüüsima ega mõtlema, kõik on juba enne ajusse sisendatud ja läbi töötatud. Ja seda enamasti annab vaid kogemus.

No siis ei peaks ju vanurid nii rumalaid avariisid tegema nagu nad reeglina teevad.

no nii mõne teisegi vanusegrupi kohta võiks nimetada rumalad avariid, mida reeglina tehakse

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma küll ei arva, et see liiga hilja on, saad ju päris palju aastaid veel sõita ning annab juurde ka enesekindlusele.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Inimesed on väga erinevad. Mõni suudab väga adekvaatne olla ka 18+ ja 80+ vanuses. Teine ei suuda reegleid järgida ei 30- ega 50-aastaseltki. Selles mõttes on vanus tõesti ainult number. Loeb inimese loomupärane võimekus (mis kas on olemas või ei ole) ja adekvaatne hinnang oma võimetele.

Enne ei saa võimekust teada, kui ära ei proovi, nii et kindlasti tasub õppida igasuguseid vajaminevaid asju ja igas vanuses, arendab ka aju, kui muud ei tule.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Analüüsivõimelisemad võivad ju olla, aga liikluses pole analüüsimiseks aega, seal on oluline kiire reaktsioon ja see jääb vanemaks saades üha aeglasemaks.

Seda tuleb treenida ka. Nagu lihaseidki tuleb treenida ka eakana.

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Analüüsivõimelisemad võivad ju olla, aga liikluses pole analüüsimiseks aega, seal on oluline kiire reaktsioon ja see jääb vanemaks saades üha aeglasemaks.

No sa kindlasti ei arva, et kõik 50ndates auto- ja bussijuhid peaks rajalt maha võtma. TA vanuses läheksin kindlasti autokooli, selles pole midagi imelikku ega ka vanuses küsimus.

Sinul puudub funktsionaalse lugemise ja arusaamise oskus. 50-ndates auto- ja bussijuhid on kõige paremad liiklejad, kui neil on kaks tegurit täidetud:

1. Juhiluba ja kogemuste kogumise algus noorena

2.Staaž ja kogemused 50+ aastaselt

See on kõige ohutum ja kindlakäelisem kontingent liikluses.

Pahasti on kahel juhul:

1. Noored kogemusteta uljad rullnokad, mõnikord ka joobes

2- TA-sugused 48-aastased, kes alles alustavad.

Isegi raske öelda, kummad on hullemad, mõlemad on ohtlikud ja häirivad – nii kihutavad rullnokad kui ka roolis värisevad kalapilguga algajad keskealised.

Ja 90 alas suvel valges kuiva teega 85-ga maanteel liikumine ei ole ok, kuigi LS seda lubab teha. Tegelikus, praktilises elus (st liikluses) see ei ole ok. Sel teemal võib vaidlema jäädagi, jääme igaveseks eriarvamusele. Selline likumine maanteel häirib oluliselt kogu selle maantee sujuvat liiklust, ja sujuvus ehk auhojuhtide koostöö on maanteesõidu ohutuse üks tähtsamaid tingimusi. 85-ga veniv argpüks ei tee maanteel teiste autojuhtidega mingit koostööd, vaid istub oma mullis ja segab teisi ja ohustab sellel maanteel toimuvat. Aga õigust jääb tal muidugi ülegi.

<N55, aastas 35000-40000 km, sellest enamus erinevatel Eesti maanteedel>

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Pahasti on kahel juhul: 1. Noored kogemusteta uljad rullnokad, mõnikord ka joobes 2- TA-sugused 48-aastased, kes alles alustavad. Isegi raske öelda, kummad on hullemad, mõlemad on ohtlikud ja häirivad – nii kihutavad rullnokad kui ka roolis värisevad kalapilguga algajad keskealised. Ja 90 alas suvel valges kuiva teega 85-ga maanteel liikumine ei ole ok, kuigi LS seda lubab teha. Tegelikus, praktilises elus (st liikluses) see ei ole ok.

Ära pane kõiki ühte patta, seda juba öeldi ülalpool korduvalt. Mina olen 50-aastane, kes sai sel suvel juhiloa esimesel katsel. Sõidan igapäevaselt nii Tallinnas kui maanteel, käed ei värise, liiklust ei takista, närvi ei lähe. Sõidan reeglina lubatud piirkiirusega (kui just teeolud vm ei eelda muud), kui tihe liiklusvoog on kiirem, siis sõidan vastavalt voole, ei hakka teisi juhte põhjendamatult närvi ajama.

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Pahasti on kahel juhul: 1. Noored kogemusteta uljad rullnokad, mõnikord ka joobes 2- TA-sugused 48-aastased, kes alles alustavad. Isegi raske öelda, kummad on hullemad, mõlemad on ohtlikud ja häirivad – nii kihutavad rullnokad kui ka roolis värisevad kalapilguga algajad keskealised. Ja 90 alas suvel valges kuiva teega 85-ga maanteel liikumine ei ole ok, kuigi LS seda lubab teha. Tegelikus, praktilises elus (st liikluses) see ei ole ok.

Ära pane kõiki ühte patta, seda juba öeldi ülalpool korduvalt. Mina olen 50-aastane, kes sai sel suvel juhiloa esimesel katsel. Sõidan igapäevaselt nii Tallinnas kui maanteel, käed ei värise, liiklust ei takista, närvi ei lähe. Sõidan reeglina lubatud piirkiirusega (kui just teeolud vm ei eelda muud), kui tihe liiklusvoog on kiirem, siis sõidan vastavalt voole, ei hakka teisi juhte põhjendamatult närvi ajama.

Eks lase käia siis. Sõida normaalselt ja midagi pole viga, teema ei ole ju siis sinust. Teema on 48-aastasest, kes ei oska sõita ja neist, kes 6+ korda on sõidueksamil põrunud. Nemad on ohtlik kontingent maanteel. Tegeikult see ei olegi sinu personaalteema, kui sa sellest veel aru pole saanud.

0
-1
Please wait...

Postitas:
kriit

Pigem on vanemas eas inimesed analüüsimisvõimelisemad.

Analüüsivõimelisemad võivad ju olla, aga liikluses pole analüüsimiseks aega, seal on oluline kiire reaktsioon ja see jääb vanemaks saades üha aeglasemaks.

Mida ma just lugesin? Analüüsimiseks ei ole aega? Mida see juht sinu meelest siis üldse seal roolis teeb?

0
-1
Please wait...

Postitas:
kriit

Analüüsivõimelisemad võivad ju olla, aga liikluses pole analüüsimiseks aega, seal on oluline kiire reaktsioon ja see jääb vanemaks saades üha aeglasemaks.

No sa kindlasti ei arva, et kõik 50ndates auto- ja bussijuhid peaks rajalt maha võtma. TA vanuses läheksin kindlasti autokooli, selles pole midagi imelikku ega ka vanuses küsimus.

Sinul puudub funktsionaalse lugemise ja arusaamise oskus. 50-ndates auto- ja bussijuhid on kõige paremad liiklejad, kui neil on kaks tegurit täidetud:

1. Juhiluba ja kogemuste kogumise algus noorena

2.Staaž ja kogemused 50+ aastaselt

See on kõige ohutum ja kindlakäelisem kontingent liikluses.

Pahasti on kahel juhul:

1. Noored kogemusteta uljad rullnokad, mõnikord ka joobes

2- TA-sugused 48-aastased, kes alles alustavad.

Isegi raske öelda, kummad on hullemad, mõlemad on ohtlikud ja häirivad – nii kihutavad rullnokad kui ka roolis värisevad kalapilguga algajad keskealised.

Ja 90 alas suvel valges kuiva teega 85-ga maanteel liikumine ei ole ok, kuigi LS seda lubab teha. Tegelikus, praktilises elus (st liikluses) see ei ole ok. Sel teemal võib vaidlema jäädagi, jääme igaveseks eriarvamusele. Selline likumine maanteel häirib oluliselt kogu selle maantee sujuvat liiklust, ja sujuvus ehk auhojuhtide koostöö on maanteesõidu ohutuse üks tähtsamaid tingimusi. 85-ga veniv argpüks ei tee maanteel teiste autojuhtidega mingit koostööd, vaid istub oma mullis ja segab teisi ja ohustab sellel maanteel toimuvat. Aga õigust jääb tal muidugi ülegi.

<N55, aastas 35000-40000 km, sellest enamus erinevatel Eesti maanteedel>

Mis asja sa ajad? Ka 95ga sõites “häirin” ma nii mõnigi kord teisi liiklejaid. Mis ma siis tegema peaks? Sujuvuse huvides 110ga sõitma?

0
0
Please wait...

Näitan 19 postitust - vahemik 31 kuni 49 (kokku 49 )