Esileht Ajaviite- ja muud jutud Autokoolis käimise kogemustest

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 45 )

Teema: Autokoolis käimise kogemustest

Postitas:
Kägu

Sain load lõpuks kätte ja tekkis huvi, kuidas teistel läinud on. Palju lõpuks kulud kokku tulid ja kas oli ka olukordi, kus oleks tahtnud alla anda ja nö-a metsa poole joosta 🙂
Kiitke häid autokoole ja õpetajaid ka.
Millise esimeseks autoks endale valisite. Hetkel ise vaatan ringi, aga valik on nii suur ja ei oskagi kohe otsustada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen praegu teooriast 1/3 ära teinud ja mõned tunnid autoga sõitnud ka, kuid nüüd tahab sõiduõpetaja mind juba liiklusesse saata. Eks ta hirmus ole, kuid õnneks käin isa ja mehega ka sõitmas väheasustatud kohtades. Käin Autosõidus ja olen rahul, e-õppes. Kuigi ei saa aru, mida nad mõtlesid, kui ütlesid, et e-õppega saab load kodust lahkumata – kaks korda tuleb õpingute ajal käia kohapeal loengus ja testi tegemas, mis on keset päeva nädala sees ja need ajad omakorda on 1x kuus. Peale selle olen rahul. Õpetajaid hinnata ei oska – mul on palju erinevaid õpetajaid olnud, kõik on olnud normaalsed, valin endale sobiva kellaajal ja siis selle õpetaja kes siis parasjagu vaba on. Erinevad inimesed, aga erilisi emotsioone pole ükski tekitanud ja täiesti erinevalt nad ka ei õpeta. Nagunii mul isa ja mees veel omakorda õpetaks erinevalt. Kui sõitma hakkan, siis õpin nkn “omamoodi” ära.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Millise esimeseks autoks endale valisite. Hetkel ise vaatan ringi, aga valik on nii suur ja ei oskagi kohe otsustada.

Mis on hinnaklass ja kas manuaal või automaat?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Siin on neid autokooli teemasid ju pidevalt. Pane otsingusse ja loegi teiste muljeid. Ei viitsi jälle otsast peale sama juttu hakata kirjutama.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Siin on neid autokooli teemasid ju pidevalt. Pane otsingusse ja loegi teiste muljeid. Ei viitsi jälle otsast peale sama juttu hakata kirjutama.

Keegi ei palu kirjutada ju sul, rahune maha ja loe teisi teemasid 🙂

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mul läks kõik kokku (autokool, lisasõidud, riiglõivud) kokku 3700 eurot. Palju võtsin lisaks sõidutunde. Kool oli Autosõit OÜ ja jäin väga rahule. Sõiduõpetajaks oli Mart Udusaar. Hea õpetaja. 5+ hindeks talle.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kõik kokku läks ~1000€. Manuaalkastiga.

Käisin kahes autokoolis. Esimeses tekkis käegalöömise tunne ja jätsingi katki kaheks aastaks. Siis läksin uude autokooli ja sain selle tehtud kahe kuuga. Maanteeameti eksamid tegin esimese korraga, nendega läks aega – teooria augusti lõpus ja sõit oktoobri lõpus. Kahe eksami vahel tegin iga nädal vähemalt ühe õppesõidu.

Kuna auto oli kodus olemas, siis sõidan Audi A6-ga.

Autokoolidest kiidan Silver Autokooli ja õpetaja Maksimi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mul läks kõik kokku (autokool, lisasõidud, riiglõivud) kokku 3700 eurot.

See on ju ulmesuur summa. Miks nii palju läks? Et ok, ma saan aru, et lisatunde võtsid paju, aga neid pidi ikka väga palju olema. Tavakulu on ju sinna kuskile 1000 euro kanti maksimaalselt koos lõivude ja kõigega.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mul läks autokoolile ca 1000€. Esimeseks autoks ostsin Honda Civicu. Kuid vahetasin kohe abikaasa Volvo S40 (see viimane mudel) vastu. Kuidagi lihtne on sõita. Nii harjunud ja nüüd otsin miskit uut ja no nii raske on volvost lahti lasta. Honda ost oli küll täielik ämber- kindlasti osta nii, et sa saad oma tund aega proovisõitu teha, kuna algajana võid kergesti vale otsuse teha. Mulle ei meeldi Hondaga ka nüüd, kui mul load olnud juba aasta, ikka sõita.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mul läks autokoolile ca 1000€. Esimeseks autoks ostsin Honda Civicu. Kuid vahetasin kohe abikaasa Volvo S40 (see viimane mudel) vastu. Kuidagi lihtne on sõita. Nii harjunud ja nüüd otsin miskit uut ja no nii raske on volvost lahti lasta. Honda ost oli küll täielik ämber- kindlasti osta nii, et sa saad oma tund aega proovisõitu teha, kuna algajana võid kergesti vale otsuse teha. Mulle ei meeldi Hondaga ka nüüd, kui mul load olnud juba aasta, ikka sõita.

Sul on Volvost raske lahti lasta, aga Volvo on igati mõistlik auto. Ma tegin selle vea et esimeseks autoks võtsin mehe Land Rover Discovery 4. Suure osa autokooli ajast sõitsin juba sellega, mees juhendajana kõrval. Ei seadnud kedagi ohtu, mul oli autokool vormistamise küsimus, oskasin sõita enne seda ja õppisin “normaalsete” autodega 🙂 Nüüd otsin ja otsin üle aasta uut autot, mis oleks väiksema kütusekuluga, odavam üleval pidada, maastikusuutlik, aga sama mugav, sõitjatele turvaline ja vähemalt pool selle mahutavusest võiks ka olla. Sellist autot pole olemas! Isegi 10a uuemad autod on niii ebamugavad selle kõrval ja mul on tunne, et ostan kõrvale teise Land Roveri, mis on majanduslikult kõige ebaotstarbekam üldse!
Mul on läbisõit aastas 40000-45000km, palju liigun raskel maastikul ja riikides, kus teed on hullemad kui Tallinnas. Sõidutan lapsi, mistõttu turvaline peaks ka kindlasti olema, samuti ruumikas.
Proovisin XC90 ühe päeva. Oli kevadine aeg ja enda koduni sellega ei saanud, jäi lörtsi-muda segusse kinni. Mees tuli tõmbas meie autoga välja. Sellele autole olid suured lootused pandud.
Sain oma suure “mure” hingelt ära, nüüd veidi rohkem teemasse. 🙂

Autokool läks maksma ca 700eur, kuna ei võtnud ühtki lisatundi. Tegin teooria e-keskkonnas, paar korda pidi kohal käima. Ei olnud eriti enesekindel parkimises, üks konkreetne asi valmistas sealt raskusi. Tegin väga palju juhendajaga vabal ajal tunde. Juhendajaks oli oma mees ja sõitsin iga päev autoga ise kui koos olime. Parkisin ka meie suure tankiga, aga valisin esialgu kohti, kus kedagi teist ei olnud. Kasutasin ka parkimisandurite abi, hiljem lülitasin need välja.
Teooriaeksamist sain läbi teise korraga ARK’is, sõidueksamiga vedas juba esimesel korral.
Tegin nö täisload ehk siis võin sõita nii manuaal- kui automaatkastiga.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kas tõesti on juhiloa tegemine nii palju kallimaks läinud? Mina tegin u 6 aastat tagasi. Teooria eest maksin 23 eurot (mingi vautšeriga), sõidutunnid 220 eurot, lisatunde võtsin umbes 3, seega ütleme 45 eurot juurde. 110 läksid kokku pimedasõit ja algastmekoolitus ja u 60 eurot oli juhiloa riigilõiv. See on 458 eurot.

Ja nüüd ei saa alla 1000 enam kuidagi hakkama? Mõnel läheb lausa 4 korda rohkem? Ulme.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Land Rover Discovery 4. Suure osa autokooli ajast sõitsin juba sellega, mees juhendajana kõrval. Ei seadnud kedagi ohtu, mul oli autokool vormistamise küsimus, oskasin sõita enne seda ja õppisin “normaalsete” autodega 🙂 Nüüd otsin ja otsin üle aasta uut autot, mis oleks väiksema kütusekuluga, odavam üleval pidada, maastikusuutlik, aga sama mugav, sõitjatele turvaline ja vähemalt pool selle mahutavusest võiks ka olla. Sellist autot pole olemas! Isegi 10a uuemad autod on niii ebamugavad selle kõrval ja mul on tunne, et ostan kõrvale teise Land Roveri, mis on majanduslikult kõige ebaotstarbekam üldse!

Kõik omadused poole vähem (salongiruum, hind, küttekulu jne) on värske Suzuki Grand Vitara.
Ainuke, mis ei ole poole viletsam, on maastikusuutlikkus. Vanad olid samamoodi eraldi raamil nagu Discodki ja vaevalt, et uued viletsamad on.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mul läks kõik kokku (autokool, lisasõidud, riiglõivud) kokku 3700 eurot.

See on ju ulmesuur summa. Miks nii palju läks? Et ok, ma saan aru, et lisatunde võtsid paju, aga neid pidi ikka väga palju olema. Tavakulu on ju sinna kuskile 1000 euro kanti maksimaalselt koos lõivude ja kõigega.

Autokooli täispakett (sh teooria, kohustuslikud sõidutunnid, esmaabi koolitus, pimedasõit, libedasõit) oli ca 800 ligi + riigilõivud + lisasõidutunnid. Hetkel maksab üks lisasõidutund Tallinnas 23 eurot (Autosõit OÜ). Teooria ja sõidueksami tegin autokoolis esimese korraga. Teooriaeksam maanteametis sai ka tehtud esimese korraga. Sõidueksamil maanteeametis kukkusin mõned korrad läbi, järjekorrad uuele eksamile olid ulmepikad. Vahepeal oli vaja sõita, et end soojas hoida. Tuttavatega ei riskinud siiski sõita ja käisin oma õpetajaga. Nii see raha tiksus. Varasem sõidukogemus enne kooli oli mul puhas null. Tegin manuaali load ja raha läks küll palju (sellele on kohati isegi valus mõelda), aga see pikk praktika on selles mõttes hea, et sõidan kuhu vaja ja ei stressa.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Millise esimeseks autoks endale valisite. Hetkel ise vaatan ringi, aga valik on nii suur ja ei oskagi kohe otsustada.

Mis on hinnaklass ja kas manuaal või automaat?

Hinnaklass kuni 4000. Manuaal. Hetkel valikus mõned volkswagenid (golf, passat).
Õnneks perekonnas on head autotundjad ja aitavad valida.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Hinnaklass kuni 4000. Manuaal. Hetkel valikus mõned volkswagenid (golf, passat).
Õnneks perekonnas on head autotundjad ja aitavad valida.

Selle raha eest saab volkkarit esimeseks autoks küll ja veel.
Kohe muidugi lendab keegi Pille oma “autospetsialistist” mehe teadmistega välja, et need on kõik küpsed juba!, aga teda ei maksa tähele panna.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mul läks kõik kokku (autokool, lisasõidud, riiglõivud) kokku 3700 eurot.

See on ju ulmesuur summa. Miks nii palju läks? Et ok, ma saan aru, et lisatunde võtsid paju, aga neid pidi ikka väga palju olema. Tavakulu on ju sinna kuskile 1000 euro kanti maksimaalselt koos lõivude ja kõigega.

Autokooli täispakett (sh teooria, kohustuslikud sõidutunnid, esmaabi koolitus, pimedasõit, libedasõit) oli ca 800 ligi + riigilõivud + lisasõidutunnid. Hetkel maksab üks lisasõidutund Tallinnas 23 eurot (Autosõit OÜ). Teooria ja sõidueksami tegin autokoolis esimese korraga. Teooriaeksam maanteametis sai ka tehtud esimese korraga. Sõidueksamil maanteeametis kukkusin mõned korrad läbi, järjekorrad uuele eksamile olid ulmepikad. Vahepeal oli vaja sõita, et end soojas hoida. Tuttavatega ei riskinud siiski sõita ja käisin oma õpetajaga. Nii see raha tiksus. Varasem sõidukogemus enne kooli oli mul puhas null. Tegin manuaali load ja raha läks küll palju (sellele on kohati isegi valus mõelda), aga see pikk praktika on selles mõttes hea, et sõidan kuhu vaja ja ei stressa.

Mul peaaegu sama seis, ainult et läbi ei kukkunud ühtki eksamit, samas võtsin enne Maanteeametisse minekut kõvasti hoogu ja väga palju lisasõidutunde. Tuttavatega samuti ei sõitnud, ainult õpetajaga. Kokku läks mingi 1500 vist.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Proovisin XC90 ühe päeva. Oli kevadine aeg ja enda koduni sellega ei saanud, jäi lörtsi-muda segusse kinni.

veidi offtopic, aga see xc90 oli sul kasutatud auto? sel juhul suur tõenäosus, et nelikvedu oli kadunud, see neil tüüpviga mingist hetkest. ja sel juhul käitub see auto oluliselt kehvemini kui mistahes ühe vedava teljega punn. korras xc90 ei tohiks küll naljalt kinni jääda.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Proovisin XC90 ühe päeva. Oli kevadine aeg ja enda koduni sellega ei saanud, jäi lörtsi-muda segusse kinni.

veidi offtopic, aga see xc90 oli sul kasutatud auto? sel juhul suur tõenäosus, et nelikvedu oli kadunud, see neil tüüpviga mingist hetkest. ja sel juhul käitub see auto oluliselt kehvemini kui mistahes ühe vedava teljega punn. korras xc90 ei tohiks küll naljalt kinni jääda.

Ei olnud, esindusest võetud uus mudel.

Unustasin mainida luksust ja mugavust, mille poolest Land Rover tuntud on. Suzukil jääb sellest vajaka. Mulle on auto teine kodu, vahel reaalselt magan seal sees kui öömajale hiljaks jään. Aga jah, see on OT. Vabandan, et sellega sisse sõitsin. See Volvost mitte lahti laskmine nii kõnetas 🙂

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Hinnaklass kuni 4000. Manuaal. Hetkel valikus mõned volkswagenid (golf, passat).

Õnneks perekonnas on head autotundjad ja aitavad valida.

Selle raha eest saab volkkarit esimeseks autoks küll ja veel.

Kohe muidugi lendab keegi Pille oma “autospetsialistist” mehe teadmistega välja, et need on kõik küpsed juba!, aga teda ei maksa tähele panna.

Saab tõesti. Meie perel on vist üldse VW maffia koos 🙂 Sõidavad kõik autod hästi ja probleeme on vähe olnud. Samas loen huviga teiste arvamusi ka esimeste autode teemal. Õnne kõigile esimese auto valikul, olgu ta milline tahes!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Öelge, kuidas see ainult sõidutundide võtmine käib? Mul on load aegade hämarusest olemas, aga sõitnud pole. Kodulehtedel puudub selle kohta info. Kõik info on ainult neile, kes hakkavad esmaseid lube tegema.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Öelge, kuidas see ainult sõidutundide võtmine käib? Mul on load aegade hämarusest olemas, aga sõitnud pole. Kodulehtedel puudub selle kohta info. Kõik info on ainult neile, kes hakkavad esmaseid lube tegema.

Võtad sobiva autokooliga ühendust ja ütled, et tahad sõidupraktikat pika pausi järel ja soovid osta sõidutunde.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Osadel autokoolidel on aegade broneerimine nii, et räägid õpetajaga ja lepite nt kokkusaades või telefoni teel aja kokku. Samuti on selliseid koole, kus logid nende e-süsteemi sisse, kannad oma kontole raha ja broneerid seal endale sobivaid aegu. Vaata mis hinnakirjad on, osadel koolidel on kallimad kui teistel. Taustauuring sobivale õpetajale tee ka ära.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Osadel autokoolidel on aegade broneerimine nii, et räägid õpetajaga ja lepite nt kokkusaades või telefoni teel aja kokku. Samuti on selliseid koole, kus logid nende e-süsteemi sisse, kannad oma kontole raha ja broneerid seal endale sobivaid aegu. Vaata mis hinnakirjad on, osadel koolidel on kallimad kui teistel. Taustauuring sobivale õpetajale tee ka ära.

See õpetaja valimine on ka peavalu, sest ma neid ju ei tunne. Kõikidel autokoolidel pole kodulehel isegi mainitud, kes seal õpetavad.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Hinna järgi ei saa valikut teha, sest eelistaks ju käia võimalikult kodu lähedal, mitte linna teises otsas paari kokkuhoitud euri nimel.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minul läks 5a tagasi umbes 300 eur, vedas ja sain odavalt. Esimese sõidueksami kukkusin läbi, olin ringil ning vastassuunast tuli mingi operatiivsõiduk, ei osanud kuhugi eest ära minna sest ei saanudki aru mispidi see sõita tahab. Siis oli küll selline tunne, et okei… Miks ma üldse neid lube teen. Otsest vajadust polnud. Teine kord läks juba paremini. Sõitma hakkasin alles hiljuti ning nüüd tunnen end roolis palju mugavalt. Varem sai lihtsalt vajadusel kaine rool olla või üksikuid sõite teha, nüüd aga on autot rohkem vaja ning on hea meel, et asja varakult kaelast ära sain. Praegu poleks küll aega mässata nende lubadega, näen ka sõprade pealt, et lükatakse edasi kuni rahulikum aeg, ainult et seda head hetke ei tule.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mul läks kõik kokku umbes 2000€ vist, alustasin 19 ja load kätte sain 21, sest vahepeal tekkisid suured pausid sisse, sest raha polnud. Kõik eksamid tegin teise korraga ja minu jaoks oli see autokooliaeg paras horror ja jumal tänatud, et läbi ammu juba. Kahjuks praegu veel paar kuud vahtralehe aeg ja suutsin saada kiiruseületamise eest trahvi, seega pean ark teooria uuesti tegema….

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kas tõesti on juhiloa tegemine nii palju kallimaks läinud? Mina tegin u 6 aastat tagasi. Teooria eest maksin 23 eurot (mingi vautšeriga), sõidutunnid 220 eurot, lisatunde võtsin umbes 3, seega ütleme 45 eurot juurde. 110 läksid kokku pimedasõit ja algastmekoolitus ja u 60 eurot oli juhiloa riigilõiv. See on 458 eurot.

Ja nüüd ei saa alla 1000 enam kuidagi hakkama? Mõnel läheb lausa 4 korda rohkem? Ulme.

Mulle kõlab sama ulmeliselt. Load sain kätte 3 aastat tagasi, tegema hakkasin 4 aastat tagasi, vahele jäi küllaltki pikk paus ja seetõttu pidin u 10 sõidutundi juurde võtma. Kokku läks ca 600 eurot, kui ma ei eksi ja tol ajal tundus see juba mega summa. Õudne mõeldagi, palju täna selle peale oleks võinud kuluda.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kohustuslikud sõidutunnid maksin ametlikult, ülejäänud õpetajaga kokkuleppel. Nii oli odavam ja kasulikum meile mõlemale.

Please wait...
Postitas:
Milvi Kiisu

Minu Vello ütleb ikka, et tänapäeva autokoolid toodavad rämpsautojuhte, kes oskavad ja julgevad sõita vaid kobaka autoga ning automaatkäiguvahetajaga. Siis need ei saa ka liikluses hakkama, trügivad üksteisest mööda ja on muul moel ebaviisakad.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu autokooliõpetaja rääkis ka korduvalt, et neile koolitustel alati toonitatakse, kuidas juhid lastakse liiga vara liiklusesse, tunde peaks võtma palju rohkem kui programm ette näeb. Et näiteks Taanis on kohustuslik sõidutundide arv mitu korda suurem kui meil. Aga meie inimesed on vaesed ega jõuaks maksta kõigi nende tundide eest, siis ongi valitud mingi selline arv sellise tasuga, et veel koolidesse ikka õpilasi tuleks. Et tegelikult on juhid täitsa toored peale kooli lõpetamist.

Please wait...
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 45 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Autokoolis käimise kogemustest