Esileht Ajaviite- ja muud jutud Autokoolis käimise kogemustest

Näitan 15 postitust - vahemik 31 kuni 45 (kokku 45 )

Teema: Autokoolis käimise kogemustest

Postitas:
Kägu

Mina käisin aasta aega tagasi Tartus Zebra autokoolis ja siis oli minu meelest täispakett 480 eurot, nüüd vaatasin, et on 590. Võis olla ka nii, et 480 eurot maksid ikkagi ainult teooria- ja sõidutunnid, muu tuli juurde, täpselt ei mäletagi. Igatahes võtsin ainult kohustuslikud tunnid, juurde sõitsin juhendajaga, nii kooli kui ka Maanteeameti eksamid tegin kõik esimese korraga ära. Koos riigilõivude ja muuga läks ma arvan max 700 eurot (600 eurot juhul, kui selle 480 euro sees kogu autokoolivärk oli). Olin siis 25-aastane.
Eks tekkis tunne küll, et ei viitsi, sest pidin samal ajal ülikoolis ja tööl käima. Samas minu kursusel olid enamik ikkagi keskkooliõpilased ja sain sõiduõpetaja jutust aru, et paljudega ikkagi probleem, kes ei saa teooriat selge, kes sõitu. Kuna mina ikkagi ise maksin (usun, et keskkooliõpilastel maksavad üldiselt ikkagi vanemad) oma autokooli eest, siis tahtsin võimalikult vähe maksta, mis tähendas, et mingit naljategemist ei olnud – teooriat õppisin hoolega (peamiselt lugesin seadust) ja elukaaslasega käisin palju sõitmas, et ei peaks sõidutunde juurde võtma. Enne autokooli oskasin ainult autot käima panna ja käikude vahetamine tundus minu jaoks ulme, nii et ise ka imestan, et nii lihtsalt sain. Augustis oli esimene sõidutund, täpselt 2 kuud hiljem sain autokooli tunnistuse kätte, u 2 nädalat hiljem tegin Maanteeametis teooriaeksami ja detsembris sõidueksami, sest alles siis oli esimene vaba aeg. Vahepeal tahtsin alla anda ikkagi, sest ei viitsinud üldse sõidutundidesse minna, nii palju muid kohustusi oli 😀

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu Vello ütleb ikka, et tänapäeva autokoolid toodavad rämpsautojuhte, kes oskavad ja julgevad sõita vaid kobaka autoga ning automaatkäiguvahetajaga. Siis need ei saa ka liikluses hakkama, trügivad üksteisest mööda ja on muul moel ebaviisakad.

Kuidas automaat halvendab liikluses hakkamasaamist?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kuidas automaat halvendab liikluses hakkamasaamist?

Veltsil pole lihtsalt võimalusi, et omale moodsat automaati osta ning selge see, et siis halvustab neid, kes selle omale on soetanud.
Ise ta poleks muidugi enam võimeline ka automaadiga sõitmist selgeks õppima.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kas tõesti on juhiloa tegemine nii palju kallimaks läinud? Mina tegin u 6 aastat tagasi. Teooria eest maksin 23 eurot (mingi vautšeriga), sõidutunnid 220 eurot, lisatunde võtsin umbes 3, seega ütleme 45 eurot juurde. 110 läksid kokku pimedasõit ja algastmekoolitus ja u 60 eurot oli juhiloa riigilõiv. See on 458 eurot.

Ja nüüd ei saa alla 1000 enam kuidagi hakkama? Mõnel läheb lausa 4 korda rohkem? Ulme.

Mulle kõlab sama ulmeliselt. Load sain kätte 3 aastat tagasi, tegema hakkasin 4 aastat tagasi, vahele jäi küllaltki pikk paus ja seetõttu pidin u 10 sõidutundi juurde võtma. Kokku läks ca 600 eurot, kui ma ei eksi ja tol ajal tundus see juba mega summa. Õudne mõeldagi, palju täna selle peale oleks võinud kuluda.

praegu ei saa ju enam tulumaksu ka tagasi. tallinnas vist saab alla 1000€ hakkama ainult juhul, kui võtad sõidutunde minimaalselt juurde ja saad kõigilt eksamitelt esimese korraga läbi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Milvi Kiisu

Kuidas automaat halvendab liikluses hakkamasaamist?

Inimene lastakse liiga vara ja kergelt liiklusesse, luuakse illusioon, et autojuhtimine on lapsemäng, et auto sõidab ise. Minu Vello arvab, et õige juht on see, kes tunneb auto ehitust. Saab aru, kuidas töötavad mootor ja käigukast, kuidas vahetada ratast jne.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu Vello arvab, et õige juht on see, kes tunneb auto ehitust.

Aina paremaks läheb…
Kas see Vello sul üldse pump- ja piezopihustil vahet teeb?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu Vello arvab, et õige juht on see, kes tunneb auto ehitust.

Aina paremaks läheb…

Kas see Vello sul üldse pump- ja piezopihustil vahet teeb?

Vellol on oma sapika mootor selge nagu viis sõrme. Terve elu juba sõidetud kah.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Milvi Vello on õige mees! Selline saabki hakkama igas olukorras. Sihukesi mehi on väheks jäänud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Hinna järgi ei saa valikut teha, sest eelistaks ju käia võimalikult kodu lähedal, mitte linna teises otsas paari kokkuhoitud euri nimel.

Ega ei peagi. Ise valid kas võtad kallima või odavama hinna. Lase Googlest läbi, mis autokoolid sul lähedal on, uuri hindasid. Õpetajate arvustused ka netiavarustes olemas. Autosõit OÜl on lausa reiting kodulehel olemas. Teiste kohta aitab kerge otsingu tegemine. Nii sain ka mina hea õpetaja…tegin taustauuringut.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt
Postitas:
Milvi Kiisu

Milvi Vello on õige mees! Selline saabki hakkama igas olukorras. Sihukesi mehi on väheks jäänud.

Täpselt, ma jumaldan oma abikaasat, paremat meest ei ole kellelgi teisel!

Loomulikult teeb minu mees vahet kõigil pihustitel. Kunagi oli meil Zhiguli ja siis võttis minu Vello auto täielikult osadeks, parandas mootorit seest ja värvis autot väljast. 5 aastat tagasi ostsime omale uuema auto ja ka seda autot oskab minu Vello korda teha. Pole kodust tööd, millega minu Vello hakkama ei saaks. Meil on peres asjad korrad, mees teab, mis on tema tööd ja mina tean, mis on naise tööd.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minul läinud kokku umbes 1400eurot, aga olen väga palju sõidutunde pidanud võtma, kuna enne autokooli puudus igasugune kogemus autojuhtimises ja pole kedagi võtta juhendajaks ka, olen pidanud sõiduõpetajatega käima sõitmas, mis tõttu raha korralikult tundide peale läinud. Teooriaeksamit tegin arkis ka 3 korda, enne kui läbi sain ja sõidueksamist kukkusin ka esimesel korral läbi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu autokooliõpetaja rääkis ka korduvalt, et neile koolitustel alati toonitatakse, kuidas juhid lastakse liiga vara liiklusesse, tunde peaks võtma palju rohkem kui programm ette näeb. Et näiteks Taanis on kohustuslik sõidutundide arv mitu korda suurem kui meil. Aga meie inimesed on vaesed ega jõuaks maksta kõigi nende tundide eest, siis ongi valitud mingi selline arv sellise tasuga, et veel koolidesse ikka õpilasi tuleks. Et tegelikult on juhid täitsa toored peale kooli lõpetamist.

Ei tea küll, mis Sulle räägitud on, aga Taanis on 24 kohustuslikku sõidutundi – 3 tk rohkem kui Eestis.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mul läks ka ca 2000 või veits isegi peale, sest juhendajaga polnud võimalik üldse sõita ja üks-kaks korda nädalas õpsidega sõites kohe üldse ei sujunud algul. Ega ma ei arvanud ka, et mingi ralliäss olen, aga lube oli tarvis ja nii läbi häda üritasin. Lõpuks leidsin sellise õpetaja, kellega läks üsna libedalt kõik paika, ta oskas õpetada õigeid asju liikluses silmas pidama ja auto oli ka sama, mis ARK eksamitelgi, aga siis oli suur hulk raha juba magama pandud.

Esimeseks autoks valisin 8 aastat vana Volkswageni, on piisavalt uus, et väga palju remonti pole esimese aastaga vajanud ja piisavalt vana, et väga ei pabista, et kuskil parklas ära kõksan.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu autokooliõpetaja rääkis ka korduvalt, et neile koolitustel alati toonitatakse, kuidas juhid lastakse liiga vara liiklusesse, tunde peaks võtma palju rohkem kui programm ette näeb. Et näiteks Taanis on kohustuslik sõidutundide arv mitu korda suurem kui meil. Aga meie inimesed on vaesed ega jõuaks maksta kõigi nende tundide eest, siis ongi valitud mingi selline arv sellise tasuga, et veel koolidesse ikka õpilasi tuleks. Et tegelikult on juhid täitsa toored peale kooli lõpetamist.

Ei tea küll, mis Sulle räägitud on, aga Taanis on 24 kohustuslikku sõidutundi – 3 tk rohkem kui Eestis.

Minu sõiduõpetaja rääkis, et “Norras võetakse keskmiselt sada sõidutundi”, aga ta ei öelnud küll, et see arv kuidagi kohustuslik on.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Tegin juhiload 2 aastat tagasi Norras. Miinimum hind oli 1600 eurot. Sinna lisandusid hiljem lisatunnid ja uued eksamid (kukkusin praktilise politseieksami 3 korda läbi). Koolieksamit pole. Ainult teooria ja sõidueksam politseis. Iga lisatund oli 120 eurot ja iga uus eksam oli 500 eurot.
Kuna mul polnud mingit kogemust (pluss siin tohib ainult sõiduõpetajaga sõita) siis läks hind lõpuks päris krõbedaks. Kuskil 5000 eurot ehk. Kokku läks ehk 6 kuud, seega õnneks mitte väga kaua.

Üliõpilasele oli see ikka suht kallis lõbu – siin üliõpilasepalk ehk 800 eurot ja sellega saab ehk heal juhul kuuks ajaks nigelamat söögipoolist osta.

Ahjaa – tohtis ainult manuaali lubasid teha.

Please wait...
Näitan 15 postitust - vahemik 31 kuni 45 (kokku 45 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Autokoolis käimise kogemustest