Näitan 12 postitust - vahemik 31 kuni 42 (kokku 42 )

Teema: Automaks

Postitas:
Kägu

mina isiklikult pole huvitatud, sest ma lihtsalt ei usalda maksukogujaid….. meid, maksjaid küll saab jälgida ja jälgitakse, aga meie ehk mina ei saa jälgida maksukogujaid, asjad tulevad välja, kui keegi kunagi avastab…..

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Selle asemel, et põhjendamatult inimeste eraelulisi andmeid koguda maksu arvutamise jaoks võiks hoopis uurida, mida teised riigid oma inimeste kaitseks teevad. Näiteks Iirimaa andmekaitseasutus määras Metale 1,2 miljardi euro suuruse trahvi andmetega ümberkäimise pärast. Kas Eesti ei peaks oma rahva nöörimise asemel hoopis oma rahva huvide eest seisma? Täpselt samadel alustel saaks ka Eesti trahvi määrata. Oleks kasuks nii andmetega tegelemise kui riigikassa osas. Inimeste andmed on kallis vara ja eriti käesoleval ajal peab mõistma, et kõik kogutav võib olla kasutatav aastaid ja väga ootamatutel (sh kuritegelikel) viisidel, kuigi algsed ideed olid nii üllad.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Olen vastu. Keskkonna mure osas on lahenduseks kütuseaktsiis, samuti teede hoolduse puhul. Aga tegelikult täidetakse kütuseaktsiisist lihtsalt riigikassat ja plaanitav automaks on samuti riigikassa täitmiseks. Kui keskkonna pärast individuaaltransporti maksustada, siis lisagu mõni sent kütuseaktsiisile lisaks – sõidad, järelikult saastad, järelikult maksad.

Kui Tallinnas on liiga palju autosid, siis tuleb seda eraldi lahendada. Kuskil väikses maapiirkonnas ongi individuaalne sõiduauto kõige säästlikum, odavam ja mõistlikum lahendus. Paari inimese pärast ühistransporti korraldada pole mõtet. Ja kuna maale riigi teenused hästi ei jõua, siis on ebaõiglane maapiirkondi samamoodi maksustada kui pealinna. Räägin pealinnast seepärast, et Tallinna ja lähiümbruse majanduslik tase on lihtsalt nii palju erinev ülejäänud Eestist, kuigi vaeseid on muidugi Tallinnaski palju.

Ma olen sinuga iseenesest nõus, aga samas me ju ei tea, mis alustel ja eesmärgil maks üldse kohalduks? Päris kindlasti ei ole teada, mis alustel maksustama hakatakse. Ning kui ma ei eksi, siis pole hetkel teada isegi see, kas maksu eesmärgiks saavad olema keskkonnaalased kaalutlused või on eesmärgiks hoopis maksustada luksust või lähtutakse maksustamisel hoopis mõlema kombinatsioonist.

Ilmselt ei kahtle keegi selles, et piirkondades, kus pole toimivat ühistranspordisüsteemi, on auto, vähemalt enamus juhtudel, vältimatult vajalik. Samas oleme vast kõik nõus ka sellega, et maal elades ja vältimatute sõitude tegemiseks ei pea autoks olema just 80 000 eurot maksev Land Rover. Kui on selline auto, siis jumala eest, aga selge on see, et see inimene ei ole ju vaene hädaline, kelle suhtes maks kohalduma ei peaks sest ta elab maal.

Kui nt maksustada lähtudes konkreetse auto keskkonnamõjust, nagu teevad ca pooled EL liikmesriigid, siis oleks asi ikka jama. Uutel ja kallimatel autodel on CO2 emissioon võrreldes vanemate autodega suht olematu. Seega tekiks olukord, kus nt vanema ca 2000 eurot maksta VW Passati omanik maksaks palju rohkem, kui uue ja luksusliku 100 000 eur maksva auto omanik. Mis oleks ilmselgelt täiesti absurdne.

Seetõttu kaldun ise arvama, et õiglase tulemuse saavutamiseks peaks olema mingi valem, mis võtab arvesse erinevaid näitajad (hind, mootori võimsus jne). Samas on jällegi selge ka see, et mida keerulisem valem, mida rohkem erandeid jne, seda kallimaks maksu kehtestamine ja selle laekumise üle järelevalve teostamine läheb. Lõppude lõpuks ei tohiks maksu kogemine võtta liigselt ressursse. Selles mõttes oleks vast nn registreerimismaks, mis tuleks maksta auto esmasel arvele võtmisel, kõige lihtsam lahendus.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Näiteks Iirimaa andmekaitseasutus määras Metale 1,2 miljardi euro suuruse trahvi andmetega ümberkäimise pärast. Kas Eesti ei peaks oma rahva nöörimise asemel hoopis oma rahva huvide eest seisma? Täpselt samadel alustel saaks ka Eesti trahvi määrata.

Iirimaa sai sellise trahvi määrata seetõttu, et Meta Euroopa üksus on seal registreeritud ettevõttena.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Olen vastu. Keskkonna mure osas on lahenduseks kütuseaktsiis, samuti teede hoolduse puhul. Aga tegelikult täidetakse kütuseaktsiisist lihtsalt riigikassat ja plaanitav automaks on samuti riigikassa täitmiseks. Kui keskkonna pärast individuaaltransporti maksustada, siis lisagu mõni sent kütuseaktsiisile lisaks – sõidad, järelikult saastad, järelikult maksad.

Kui Tallinnas on liiga palju autosid, siis tuleb seda eraldi lahendada. Kuskil väikses maapiirkonnas ongi individuaalne sõiduauto kõige säästlikum, odavam ja mõistlikum lahendus. Paari inimese pärast ühistransporti korraldada pole mõtet. Ja kuna maale riigi teenused hästi ei jõua, siis on ebaõiglane maapiirkondi samamoodi maksustada kui pealinna. Räägin pealinnast seepärast, et Tallinna ja lähiümbruse majanduslik tase on lihtsalt nii palju erinev ülejäänud Eestist, kuigi vaeseid on muidugi Tallinnaski palju.

Ma olen sinuga iseenesest nõus, aga samas me ju ei tea, mis alustel ja eesmärgil maks üldse kohalduks? Päris kindlasti ei ole teada, mis alustel maksustama hakatakse. Ning kui ma ei eksi, siis pole hetkel teada isegi see, kas maksu eesmärgiks saavad olema keskkonnaalased kaalutlused või on eesmärgiks hoopis maksustada luksust või lähtutakse maksustamisel hoopis mõlema kombinatsioonist.

Ilmselt ei kahtle keegi selles, et piirkondades, kus pole toimivat ühistranspordisüsteemi, on auto, vähemalt enamus juhtudel, vältimatult vajalik. Samas oleme vast kõik nõus ka sellega, et maal elades ja vältimatute sõitude tegemiseks ei pea autoks olema just 80 000 eurot maksev Land Rover. Kui on selline auto, siis jumala eest, aga selge on see, et see inimene ei ole ju vaene hädaline, kelle suhtes maks kohalduma ei peaks sest ta elab maal.

Kui nt maksustada lähtudes konkreetse auto keskkonnamõjust, nagu teevad ca pooled EL liikmesriigid, siis oleks asi ikka jama. Uutel ja kallimatel autodel on CO2 emissioon võrreldes vanemate autodega suht olematu. Seega tekiks olukord, kus nt vanema ca 2000 eurot maksta VW Passati omanik maksaks palju rohkem, kui uue ja luksusliku 100 000 eur maksva auto omanik. Mis oleks ilmselgelt täiesti absurdne.

Seetõttu kaldun ise arvama, et õiglase tulemuse saavutamiseks peaks olema mingi valem, mis võtab arvesse erinevaid näitajad (hind, mootori võimsus jne). Samas on jällegi selge ka see, et mida keerulisem valem, mida rohkem erandeid jne, seda kallimaks maksu kehtestamine ja selle laekumise üle järelevalve teostamine läheb. Lõppude lõpuks ei tohiks maksu kogemine võtta liigselt ressursse. Selles mõttes oleks vast nn registreerimismaks, mis tuleks maksta auto esmasel arvele võtmisel, kõige lihtsam lahendus.

See maks meil juba praegu olemas, riigilõiv. Vahepeal toodi võrdlus teiste maadega ja meil oli see nii kõrge, et läheb automaksuna kirja küll.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui nt maksustada lähtudes konkreetse auto keskkonnamõjust, nagu teevad ca pooled EL liikmesriigid, siis oleks asi ikka jama. Uutel ja kallimatel autodel on CO2 emissioon võrreldes vanemate autodega suht olematu. Seega tekiks olukord, kus nt vanema ca 2000 eurot maksta VW Passati omanik maksaks palju rohkem, kui uue ja luksusliku 100 000 eur maksva auto omanik. Mis oleks ilmselgelt täiesti absurdne.

Miks absurdne? Automaksu mõte ongi ju keskkonnahoid. Muidugi peaksid planeeti saastavad pannid olema rohkem maksustatud. Tegemist on juba soetatud vara maksustamisega, sellest ikka saad aru? Sina tahad rikkamaid inimesi nende rikkuse eest karistada, tundub, kuigi nende rikkus võimaldab neil planeeti veidi vähem saastada. Võiks ju siis kogu vallasvara maksustada, alustame külmkappidest ja pesumasinatest? Fiskarsi praepannile kohe suur maks peale, Maxima 9-eurosele mitte!

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui nt maksustada lähtudes konkreetse auto keskkonnamõjust, nagu teevad ca pooled EL liikmesriigid, siis oleks asi ikka jama. Uutel ja kallimatel autodel on CO2 emissioon võrreldes vanemate autodega suht olematu. Seega tekiks olukord, kus nt vanema ca 2000 eurot maksta VW Passati omanik maksaks palju rohkem, kui uue ja luksusliku 100 000 eur maksva auto omanik. Mis oleks ilmselgelt täiesti absurdne.

Miks absurdne? Automaksu mõte ongi ju keskkonnahoid. Muidugi peaksid planeeti saastavad pannid olema rohkem maksustatud. Tegemist on juba soetatud vara maksustamisega, sellest ikka saad aru? Sina tahad rikkamaid inimesi nende rikkuse eest karistada, tundub, kuigi nende rikkus võimaldab neil planeeti veidi vähem saastada. Võiks ju siis kogu vallasvara maksustada, alustame külmkappidest ja pesumasinatest? Fiskarsi praepannile kohe suur maks peale, Maxima 9-eurosele mitte!

Auto tootmine saastab loodust ja kulutab ressursse päris-päris palju. Kõik vanad töökorras autod peaksid seetõttu kasutusse jääma kuni nende mõistliku kasutusea lõpuni, ehk kuni nende töökorras hoidmine nõuab vaid mõõdukalt ressursse. (Auto)transpordi keskkonnahoid peaks tegelikult tulema eelkõige sõitmise minimeerimisest. Uued sõidukid peavad muidugi olema keskkonnasäästlikud, sest vanu läheb pidevalt kasutusest välja. Kuid uut ei tohiks lihtsalt seepärast osta, et vana kasutab natuke rohkem kütust või et vana auto kasutab naftasaaduseid. Ega elektergi tule keskkonnamõjudeta ja kohe kindlasti pole elektriauto nullemissiooniga, kui arvesse võtta auto ja elektri tootmiseks kulutatud ressursid ning õhku paisatud kasvuhoonegaasid.

Keskkonnahoiu vaatest on kõige mõistlikum maks siiski aktsiisimaks, mitte auto omamise maks.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Muidugi peaksid planeeti saastavad pannid olema rohkem maksustatud.

Tegelikult oleneb ka saastamine läbisõidust. Maal elav pensionär sõidab oma vanema autoga aastas näiteks 2000 km, aga mõni linnamees uuema autoga 40 000 km. Kokkuvõttes tekitab viimane rohkem kasvuhoonegaase, kuigi tema auto võib olla moodsam ja väiksemate heitmekogustega. Seega võiks maksustamisel arvestada ka läbisõitu. Läbi kütuseaktsiisi see täna tegelikult juba toimib, aga seda vist ei taheta tõsta.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Läbi kütuseaktsiisi see täna tegelikult juba toimib, aga seda vist ei taheta tõsta.

Sest bensiinihind on kõigile nähtav ja tuletab pidevalt meelde, et kõik läheb kallimaks. Inimesed hakkavad pidevalt nurisema. Korra aastas maksu maksmine paneb ka inimesed nurisema, kuid see ununeb kiiremini ja ei virvenda pidevalt silme ees. Kaval lüke.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Läbi kütuseaktsiisi see täna tegelikult juba toimib, aga seda vist ei taheta tõsta.

Sest bensiinihind on kõigile nähtav ja tuletab pidevalt meelde, et kõik läheb kallimaks. Inimesed hakkavad pidevalt nurisema. Korra aastas maksu maksmine paneb ka inimesed nurisema, kuid see ununeb kiiremini ja ei virvenda pidevalt silme ees. Kaval lüke.

ei unune siin midagi

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Leiva ja peldikupaberimaksu ei ole plaanis? Ma ei saa aru, miks peab ühe ja sama asja eest mitu korda maksma ja eriti enda isikliku asja eest. Ostan midagi, alukad näiteks ja siis hakkan nende eest veel maksma?

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kōige säästlikum ja keskkonnasõbralikum on tootmata auto! Seega peaks soodustama vanade autode lōpuni kasutamist ja mitte uute soetamist/juurdetootmist.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 12 postitust - vahemik 31 kuni 42 (kokku 42 )