Esileht Tööelu, raha ja seadused. Automaks reaalselt

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 233 )

Teema: Automaks reaalselt

Postitas:
Kägu

Mul oli 160, auto 5 aastat vana. Mulle küll ei meeldi lihtsalt lambist mingit maksu hakata maksma.

Aga võlgadeta riigis tahaks elada küll, on ju?

+8
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ära osta vana käru. Kes seda sulle soovitanud on? Minu auto on 4 aastat vana vw. Väiksel riigil ongi kulud muide suuremad kui suurel.

Kas sa minu postitust lugesid? Ma pole küll vana käru ostnud, ka eelmine auto sai uuena ostetud ja on meid tublilt juba 18a teeninud, aga selle “vana käru” maks tuleb kordades odavam kui peaaegu 2 a tagasi ostetud hübriidmootoriga auto oma, mille CO2 heide on viiendiku võrra väiksem ja mootori võimsus ka veidi väiksem. Lihtsalt väljalaskeaasta on 15+ aastat uuel autol parem.

Ilmselt on ainult aja küsimus, millal see “vana käru” mingit suuremat ja kulukamat remonti vajab, siiani oleme korralise hooldusega esinduses hakkama saanud. Ühele rattakoopale on juba roosteplekk tekkinud, tõenäoliselt on seda roostet kusagil veel. Ülevaatuselt oleme siiani läbi saanud (nende aastate jooksul on juhtunud ka paar korda märkusega, et midagi tuleb korda teha). Kui uut autot ostsime, võtsime vanale ka hinnapakkumise (2500-3000), kui sinna lisada veel praeguse kava järgi registreeimistasu 600+ eurot, siis müüa seda vaevalt et õnnestub.

Osta môistlik auto ja kalkuleeri kas on môistlik maksta suure, aga vana käru eest 30 eurot + suured remondi arved lisaks vôi osta uuem môist auto, maksta automaksu aastas 10-20 eurot rohkem, aga puuduvad suured väljaminekud remondile. Kumba eelistad, mina eelistan viimast

+2
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kesse tegi selle kalkulaatori? Kas ma peaksin peast teadma oma auto selliseid näitajaid?

Normaalne kalkulaator küsiks auto reg.numbrit, selle järgi võtaks mnt tausta lehelt vajalikud näitajad ja siis kuvaks kasutajale tulemust. Mitte nii, et mine ise sinna lehele ja otsi sealt numbreid ja toksi kuhugi lahtrisse ja kontrolli, kas sai õigesti. Sellisel juhul oleks juba kiirem ministeeriumi infotelefonile helistada, auto nr öelda ja las otsivad ja arvutavad.

+2
-9
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kesse tegi selle kalkulaatori? Kas ma peaksin peast teadma oma auto selliseid näitajaid?

Normaalne kalkulaator küsiks auto reg.numbrit, selle järgi võtaks mnt tausta lehelt vajalikud näitajad ja siis kuvaks kasutajale tulemust. Mitte nii, et mine ise sinna lehele ja otsi sealt numbreid ja toksi kuhugi lahtrisse ja kontrolli, kas sai õigesti. Sellisel juhul oleks juba kiirem ministeeriumi infotelefonile helistada, auto nr öelda ja las otsivad ja arvutavad.

Aga kui autot veel registris polegi ehk tean ainult andmeid, aga numbrimärki ei ole siis just selline kalkulaator hea. Tegelikult see ka ainult rahva lollitamiseks, et vaadake kui vähe peate maksma ja kui vastu võetakse siis on hoopis teised numbrid.

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui uut autot ostsime, võtsime vanale ka hinnapakkumise (2500-3000), kui sinna lisada veel praeguse kava järgi registreeimistasu 600+ eurot, siis müüa seda vaevalt et õnnestub.

Kust sa selle oled võtnud, et seda registreerimistasu tuleks auto igakordsel omanikuvahetusel maksta? Minu teada on see maks vaid auto esmakordsel Eestis arvelevõtmisel. st kasutatud autot võid rahulikult ilma reg.tasuta müüa.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kesse tegi selle kalkulaatori? Kas ma peaksin peast teadma oma auto selliseid näitajaid?

Ok, tühimassi ei tea, aga mootori kilovatte ju ometi tead peast. Sul autol muidu tehnilist passi pole? Kui ei, siis saad siit vaadata nii enda, kui naabri sõiduki kohta:

https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukTaustakontroll.jsf

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kesse tegi selle kalkulaatori? Kas ma peaksin peast teadma oma auto selliseid näitajaid?

Ok, tühimassi ei tea, aga mootori kilovatte ju ometi tead peast. Sul autol muidu tehnilist passi pole? Kui ei, siis saad siit vaadata nii enda, kui naabri sõiduki kohta:

https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukTaustakontroll.jsf

Küsimus pole ju selles, kas ja kust seda vaadata saab. Kui maanteeametil on kõik need andmed olemas, siis poleks ju keeruline neid andmeid automaatselt numbrimärgi järgi kalkulaaturisse tõmmata. Loodetavasti seda ka tehakse, kui seadus vastu võetakse.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Küsimus pole ju selles, kas ja kust seda vaadata saab. Kui maanteeametil on kõik need andmed olemas, siis poleks ju keeruline neid andmeid automaatselt numbrimärgi järgi kalkulaaturisse tõmmata. Loodetavasti seda ka tehakse, kui seadus vastu võetakse.

Kuidas siis ostetavat autot kalkuleerid?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas siis ostetavat autot kalkuleerid?

Mis mõttes, kuidas? Esmakordselt Eestis registreeritavaid nii massiliselt ka ei osteta, küllap siis toksid neid andmeid ükshaaval.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Osta môistlik auto ja kalkuleeri kas on môistlik maksta suure, aga vana käru eest 30 eurot + suured remondi arved lisaks vôi osta uuem môist auto, maksta automaksu aastas 10-20 eurot rohkem, aga puuduvad suured väljaminekud remondile. Kumba eelistad, mina eelistan viimast

“Mul vanal autol (järgmise aasta lõpus 19a) tuleb 63 või 49 eurot. Uuel autol (järgmisel sügisel 3a) 268 või 192 eurot, kui panin hübriidi võimsuse, siis siis vähenes lai maksumudel 91 euroni. Ilmselgelt ma kasutan rohkem mootori kui hübriidaku võimsust, samas kaalu lisab aku omajagu. Ilmselt mitte 250kg, mis on autode tühimassi vahe, aga osa sellest kindlasti. Mõlemad on sama mark ja mudel, väljalaskeaasta on erinev.

CO2 heite osa oli ligi 40 ühikut uues auto kasuks, mootori võimsus uuel autol tiba väiksem kui vanal.”

No ei tule 10-20 eurot rohkem, 4-5x tuleb rohkem. Mille järgi sa arvasid, et “vana käru” suur on? Remondiarveid pole ka eriti olnud, ainult korraline hooldus + midagi sai tõesti kunagi paarisaja euro eest vahetatud. Lihtsalt loogika ütleb, et millalgi peaks need remondiarved tulema hakkama, tõenäoliselt midagi ikka ligi 20 aastaga läbi läheb.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mis mõttes, kuidas? Esmakordselt Eestis registreeritavaid nii massiliselt ka ei osteta, küllap siis toksid neid andmeid ükshaaval.

Toksi nüüd ka. Ei jaksa see 1 kord toksida?

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mul oli 160, auto 5 aastat vana. Mulle küll ei meeldi lihtsalt lambist mingit maksu hakata maksma.

Aga võlgadeta riigis tahaks elada küll, on ju?

Ma tahaks elada riigis, kus on hästitoimiv majandus. Jooksvate kulutuste jaoks pole riigil mõistlik laenu võtta, aga on rumal arvata, et me saame selle eest mingi preemia, kui meil pole riigivõlga. Ei saa, isegi meie juhtpoliitikud ei saa. Enamusel riikidel on riigivõlg, EL riikidest vaid Luksemburgil on väiksem kui meil. Globaalselt oleme riigivõlaga 90. kohal ja meist tagapool on pisikesed ja/või vaesed riigid, kellele nagunii keegi laenu ei taha anda. Esimese 10 hulgas on sellised riigid nagu USA, Suurbritannia, Prantsusmaa, Saksamaa, Jaapan, Hiina. Kas näiteks Saksamaal, Suurbritannias ja Prantsusmaal elades nende suur riigivõlg painaks hirmsasti?
Automaks ja riigilaen on omal kohal, kui neil on selge tulevikkuvaatav eesmärk, kui saadud raha on investeering, mis hiljem viib majandust edasi või vähemalt toetab seda. Riigilaen kaitsevõimekuse tõstmiseks uuele tasemele on ka minu meelest mõistlik investeering. Automaks oleks omal kohal, kui selle eest teid remonditaks ja ehitataks kergliiklusteid, et inimesed saaksid jala ja kergliiklusvahenditega ohutumalt liikuma.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Abikaasaga mõlemal Ram-id, kuskil 300-400€ ringi. Aga ei, siia riiki maksma ei hakka. Lähevad läti registrisse ettevõtte autona kirja. Just selline skeemitamine pihta hakkabki, elagu Kaja ja rohepööre.

+5
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Abikaasaga mõlemal Ram-id, kuskil 300-400€ ringi. Aga ei, siia riiki maksma ei hakka. Lähevad läti registrisse ettevõtte autona kirja. Just selline skeemitamine pihta hakkabki, elagu Kaja ja rohepööre.

Rõve maitse teil.

+4
-6
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Abikaasaga mõlemal Ram-id, kuskil 300-400€ ringi. Aga ei, siia riiki maksma ei hakka. Lähevad läti registrisse ettevõtte autona kirja. Just selline skeemitamine pihta hakkabki, elagu Kaja ja rohepööre.

Läti automaksu on kuidagi meeldivam maksta kui Eesti automaksu?

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Abikaasaga mõlemal Ram-id, kuskil 300-400€ ringi. Aga ei, siia riiki maksma ei hakka. Lähevad läti registrisse ettevõtte autona kirja. Just selline skeemitamine pihta hakkabki, elagu Kaja ja rohepööre.

Lollakas

+7
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Abikaasaga mõlemal Ram-id, kuskil 300-400€ ringi. Aga ei, siia riiki maksma ei hakka. Lähevad läti registrisse ettevõtte autona kirja. Just selline skeemitamine pihta hakkabki, elagu Kaja ja rohepööre.

Kui palju Lätis automaks väiksem on?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Abikaasaga mõlemal Ram-id, kuskil 300-400€ ringi. Aga ei, siia riiki maksma ei hakka. Lähevad läti registrisse ettevõtte autona kirja. Just selline skeemitamine pihta hakkabki, elagu Kaja ja rohepööre.

Rõve maitse teil.

Sõida edasi oma Nissan Qashqai’ga.

+2
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Abikaasaga mõlemal Ram-id, kuskil 300-400€ ringi. Aga ei, siia riiki maksma ei hakka. Lähevad läti registrisse ettevõtte autona kirja. Just selline skeemitamine pihta hakkabki, elagu Kaja ja rohepööre.

Kui palju Lätis automaks väiksem on?

Läti autode maksustamist peetakse suht madalal tasemel olevaks võrreldes ülejäänud ELga, aga kallite autode firmale soetamisel tasuks endale kõik nüansid selgeks teha ka käibemaksustamise seisukohalt. Võib kokkuvõttes kulukamaks  minna kui see  aastamaks Eestis.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rõve maitse teil. Sõida edasi oma Nissan Qashqai’ga.

Mul pole elus midagi nii odavat olnud 😀 Korrutaa 3 või 4-ga.

0
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mis see registreerimismaks veel tähendab? Mõtlesin, et see kehtib uue auto ostul ja arvele võtmisel, aga kalkulaatori järgi on ka minu 18a vanal autol 600+€ registreerimismaks.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mis see registreerimismaks veel tähendab? Mõtlesin, et see kehtib uue auto ostul ja arvele võtmisel, aga kalkulaatori järgi on ka minu 18a vanal autol 600+€ registreerimismaks.

See kalkulaator on ju lihtsalt oletuslik arvutamine. Mitte 100% see, mis lõpuks tuleb. Ja see näitab aastamaksu ning registreerimismaksu, mis selliste parameetritega autole võiks kehtima hakata. Mitte mingile konkreetsele autole määratud makse.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Abikaasaga mõlemal Ram-id, kuskil 300-400€ ringi. Aga ei, siia riiki maksma ei hakka. Lähevad läti registrisse ettevõtte autona kirja. Just selline skeemitamine pihta hakkabki, elagu Kaja ja rohepööre.

Siis peate ju lätti kolima.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mis see registreerimismaks veel tähendab? Mõtlesin, et see kehtib uue auto ostul ja arvele võtmisel, aga kalkulaatori järgi on ka minu 18a vanal autol 600+€ registreerimismaks.

Reg. maks on uue auto ostul või esmasel registreerimisel. Kui sa müüd oma auto, siis järgmine ei maksa enam midagi.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mis see registreerimismaks veel tähendab? Mõtlesin, et see kehtib uue auto ostul ja arvele võtmisel, aga kalkulaatori järgi on ka minu 18a vanal autol 600+€ registreerimismaks.

Reg. maks on uue auto ostul või esmasel registreerimisel. Kui sa müüd oma auto, siis järgmine ei maksa enam midagi.

Ehk siis uute autode müük Eestis langeb korralikult ja kui Eesti registrisse auto pannakse, vaadatakse selleks rahaliselt kõige sobivam aasta. See soov oligi meie valitsusel?

+2
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ehk siis uute autode müük Eestis langeb korralikult

Ehk odavate uute autode ostmine võib väheneda. Kes tahab  endale uue ja kalli  auto osta, seda mingi ühekordne maks küll ei kõiguta.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Abikaasaga mõlemal Ram-id, kuskil 300-400€ ringi. Aga ei, siia riiki maksma ei hakka. Lähevad läti registrisse ettevõtte autona kirja. Just selline skeemitamine pihta hakkabki, elagu Kaja ja rohepööre.

Läti automaksu on kuidagi meeldivam maksta kui Eesti automaksu?

Ettevõtte autod ei maksa seal automaksu. Ja lähevad kõikide ettevõttete autod ( neid on kokku ikka üle 40ne)

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mis mõttes, kuidas? Esmakordselt Eestis registreeritavaid nii massiliselt ka ei osteta, küllap siis toksid neid andmeid ükshaaval.

Toksi nüüd ka. Ei jaksa see 1 kord toksida?

18nda peal viskas kopp ette. Ja iga kord veel vahi mingeid pilte ja tõesta, et sa pole robot. Mitmeid seeriaid. Isegi siis, kui küsid sama numbrimärki korduvalt, ikka tõesta end ja toksi. Väga nõme.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ehk odavate uute autode ostmine võib väheneda. Kes tahab  endale uue ja kalli  auto osta, seda mingi ühekordne maks küll ei kõiguta.

Palju neid rikkaid siis on. 80 protsenti ostjaid pole rikkad ja 2-3 tuhat lisaeurot mõjutavad küll.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ehk odavate uute autode ostmine võib väheneda. Kes tahab endale uue ja kalli auto osta, seda mingi ühekordne maks küll ei kõiguta.

Palju neid rikkaid siis on. 80 protsenti ostjaid pole rikkad ja 2-3 tuhat lisaeurot mõjutavad küll.

Vaata meie teedel ringi.

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 233 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Automaks reaalselt