Esileht Tööelu, raha ja seadused. Automaks reaalselt

Näitan 30 postitust - vahemik 181 kuni 210 (kokku 233 )

Teema: Automaks reaalselt

Postitas:
Kägu

On auto mõni cm kõrgema kliirensiga, kogukõrgus ka mingi 15 cm kõrgem, võtab tee peal vähe rohkem kütust, aga hea on natuke kõrgemal istuda, lapsi istmesse panna, ise ka sisse-välja saada – milleks seda vaenata?

Kes vaenab? Oma mõnusa kõrgelt vaatamise eest maksad lihtsalt rohkem, sest su auto on raskem ja lõhub rohkem teid. See on minu arust küll igati loogiline.

+8
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

umal tänatud, saame ehk neist lollakatest linnamaasturitest lahti.

Ei saa mina nende linnamaasturite vaenamisest aru. Mingi Land Cruiser – no ok, sellist pole tõesti vaja. et linna vahel igapäevasõite teha, aga mingi CRV (mis passis muide mahtuniversaal), RAV 4, Outlander jne. On auto mõni cm kõrgema kliirensiga, kogukõrgus ka mingi 15 cm kõrgem, võtab tee peal vähe rohkem kütust, aga hea on natuke kõrgemal istuda, lapsi istmesse panna, ise ka sisse-välja saada – milleks seda vaenata? Järgmiseks vaename neid kellel kodus rohkem kui nt 10 ruutmeetrit elamispinda inimese kohta? Või kellel tuba soojem kui 18 kraadi?

Minu sedaaniga võrreldes ikka ca 40 cm kõrgem

Vaata, seal kõrgel istudes ei nähta teed, ei osata hinnata gabariite. Mimmid sõidavad keset teed, sest ei julgeta sõita tee ääres. Ja kui sulle pidevalt sellised vastu sõidavad ja sina oled see, kes peab end kraavi ajama, siis tahaks küll kätt kabuuri ajada.

 

 

+3
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

äpselt sama, oma mida tahad, aga jeebi eest tuleb maksta natuke rohkem

Maksadki ju. Ostes maksad kõrgemat hinda, rohkema kütuse pealt (võrreldes nt Miniga) maksad rohkem käibemaksu ja aktsiisi. Võiks nagu küllalt olla? Tõesti, kui vaja riigikassat täita, tehke mingi ajutine riigikaitsemaks vmt, aga ärge autode ja kodude maksustamisega lolliks minge. Praegu paraku juba on lolliks mindud automaksuga.

+3
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

umal tänatud, saame ehk neist lollakatest linnamaasturitest lahti.

Ei saa mina nende linnamaasturite vaenamisest aru. Mingi Land Cruiser – no ok, sellist pole tõesti vaja. et linna vahel igapäevasõite teha, aga mingi CRV (mis passis muide mahtuniversaal), RAV 4, Outlander jne. On auto mõni cm kõrgema kliirensiga, kogukõrgus ka mingi 15 cm kõrgem, võtab tee peal vähe rohkem kütust, aga hea on natuke kõrgemal istuda, lapsi istmesse panna, ise ka sisse-välja saada – milleks seda vaenata? Järgmiseks vaename neid kellel kodus rohkem kui nt 10 ruutmeetrit elamispinda inimese kohta? Või kellel tuba soojem kui 18 kraadi?

Minu sedaaniga võrreldes ikka ca 40 cm kõrgem

Vaata, seal kõrgel istudes ei nähta teed, ei osata hinnata gabariite. Mimmid sõidavad keset teed, sest ei julgeta sõita tee ääres. Ja kui sulle pidevalt sellised vastu sõidavad ja sina oled see, kes peab end kraavi ajama, siis tahaks küll kätt kabuuri ajada.

Automaks su mimme küll gabariite tunnetama ei pane.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

äpselt sama, oma mida tahad, aga jeebi eest tuleb maksta natuke rohkem

  1. Maksadki ju. Ostes maksad kõrgemat hinda, rohkema kütuse pealt (võrreldes nt Miniga) maksad rohkem käibemaksu ja aktsiisi. Võiks nagu küllalt olla? Tõesti, kui vaja riigikassat täita, tehke mingi ajutine riigikaitsemaks vmt, aga ärge autode ja kodude maksustamisega lolliks minge. Praegu paraku juba on lolliks mindud automaksuga.

Jeebi eest vôid maksta küll, pole probleemi.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Reinsalu täna automaksust konkreetsemalt, kas ikka tundub “tühine 100€ aastas”?

Plaanitav automaksu koormus kasvab nagu lumepall:
-kevadel rääkis valitsus 120 miljonist eurost aastas;
-septembris rääkis valitsus 200 miljonist eurost aastas.
Täna kõneles Võrklaev juba….230 miljonist eurost aastas!
Mida see konkreetselt tähendab:
Võtame näitena 2019 aasta Honda CRV.
1. Iga kord kui tehakse esmane registrikanne, tuleb maksta 6365 eurot.
2. Lisaks peab omanik aastas maksma 450 eurot.

Jumal tänatud, saame ehk neist lollakatest linnamaasturitest lahti.

Ja paljulapselistele vajalikest mahtunuversaalidest ka. Toppigu edaspidi oma neli-viis titte Fiat Puntosse, sius ei ole sotsid kadedad.

Lapsed ongi luksus. Mina, vaene inimene, sõidan bussi ja rongiga. Proovigu, see ei tapa.

Kuidas ma sinna bussi ja rongi peale saan? No ilmselt ei sure ma ära ka siis, kui kodust Lõuna-Eestis Tallinnasse matkan, aga millal ma siis tööd teen, kui kogu aeg kulub matkamisele? Siinse korraliku majapidamise eest saab pealinna ehk 1-2toalise korteri ja kui sinna kogu oma seltskonnaga maanduda, siis on häda, et miks sellises pisikeses korteris elatakse koos koerte ja kasside ja muude tegelastega.

Tegelikult ma teen kodust tööd ja ei peagi igapäevaselt kuhugi sõitma. Kui ajad klapivad, liiklen ühistranspordiga. Aga jah, peatused kahjuks ei ole jalutuskäigu kaugusel ja ma elan tegelikult täiesti asustatud kohas, mitte kuskil üksikus metsatalus. Ühistranspordiühendus maal on ikka talumatult hõre ja kui siis veel valguskaableid lambalauta veetakse ja ise peab kuidagi üle õhu leviva ühendusega toime tulema ning teenusepakkuja arendab maste nii, et levi jääb hoopis kehvemaks, siis ei teagi, mida teha.

Ja auto kliirens on meil autovaliku juures üks tähtsaimaid asju, sest sellest sõltub otseselt kui sageli me talvel liikuma pääseme. Mingi autost väljavaatamise kõrgus on kolmandajärguline. Ja loomulikult eelistan autot, mis on võimalikult ökonoomne. Olen nõus kiirendusestki loobuma, peaasi, et oleks ökonoomne ja kõrge kliirensiga. Sest sõita on vaja. Mitte iga päev, aga aega-ajalt on.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu
  1. umal tänatud, saame ehk neist lollakatest linnamaasturitest lahti.

    Ei saa mina nende linnamaasturite vaenamisest aru. Mingi Land Cruiser – no ok, sellist pole tõesti vaja. et linna vahel igapäevasõite teha, aga mingi CRV (mis passis muide mahtuniversaal), RAV 4, Outlander jne. On auto mõni cm kõrgema kliirensiga, kogukõrgus ka mingi 15 cm kõrgem, võtab tee peal vähe rohkem kütust, aga hea on natuke kõrgemal istuda, lapsi istmesse panna, ise ka sisse-välja saada – milleks seda vaenata? Järgmiseks vaename neid kellel kodus rohkem kui nt 10 ruutmeetrit elamispinda inimese kohta? Või kellel tuba soojem kui 18 kraadi?

    Minu sedaaniga võrreldes ikka ca 40 cm kõrgem

    Vaata, seal kõrgel istudes ei nähta teed, ei osata hinnata gabariite. Mimmid sõidavad keset teed, sest ei julgeta sõita tee ääres. Ja kui sulle pidevalt sellised vastu sõidavad ja sina oled see, kes peab end kraavi ajama, siis tahaks küll kätt kabuuri ajada.

    Automaks su mimme küll gabariite tunnetama ei pane.

    Äkki mees liisib neile škoda.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Reinsalu täna automaksust konkreetsemalt, kas ikka tundub “tühine 100€ aastas”?

Plaanitav automaksu koormus kasvab nagu lumepall:
-kevadel rääkis valitsus 120 miljonist eurost aastas;
-septembris rääkis valitsus 200 miljonist eurost aastas.
Täna kõneles Võrklaev juba….230 miljonist eurost aastas!
Mida see konkreetselt tähendab:
Võtame näitena 2019 aasta Honda CRV.
1. Iga kord kui tehakse esmane registrikanne, tuleb maksta 6365 eurot.
2. Lisaks peab omanik aastas maksma 450 eurot.

Jumal tänatud, saame ehk neist lollakatest linnamaasturitest lahti.

Ja paljulapselistele vajalikest mahtunuversaalidest ka. Toppigu edaspidi oma neli-viis titte Fiat Puntosse, sius ei ole sotsid kadedad.

Lapsed ongi luksus. Mina, vaene inimene, sõidan bussi ja rongiga. Proovigu, see ei tapa.

Kuidas ma sinna bussi ja rongi peale saan? No ilmselt ei sure ma ära ka siis, kui kodust Lõuna-Eestis Tallinnasse matkan, aga millal ma siis tööd teen, kui kogu aeg kulub matkamisele? Siinse korraliku majapidamise eest saab pealinna ehk 1-2toalise korteri ja kui sinna kogu oma seltskonnaga maanduda, siis on häda, et miks sellises pisikeses korteris elatakse koos koerte ja kasside ja muude tegelastega.

Tegelikult ma teen kodust tööd ja ei peagi igapäevaselt kuhugi sõitma. Kui ajad klapivad, liiklen ühistranspordiga. Aga jah, peatused kahjuks ei ole jalutuskäigu kaugusel ja ma elan tegelikult täiesti asustatud kohas, mitte kuskil üksikus metsatalus. Ühistranspordiühendus maal on ikka talumatult hõre ja kui siis veel valguskaableid lambalauta veetakse ja ise peab kuidagi üle õhu leviva ühendusega toime tulema ning teenusepakkuja arendab maste nii, et levi jääb hoopis kehvemaks, siis ei teagi, mida teha.

Ja auto kliirens on meil autovaliku juures üks tähtsaimaid asju, sest sellest sõltub otseselt kui sageli me talvel liikuma pääseme. Mingi autost väljavaatamise kõrgus on kolmandajärguline. Ja loomulikult eelistan autot, mis on võimalikult ökonoomne. Olen nõus kiirendusestki loobuma, peaasi, et oleks ökonoomne ja kõrge kliirensiga. Sest sõita on vaja. Mitte iga päev, aga aega-ajalt on.

Mina panin täna 8 kg õunu seljakotti, kilo tomateid üleõlakotti, võtsin viimased roosid pihku ja kõndisin 1,5 km kaugusele rongi peale. Ma tean täpselt, mis liiklus ja/või netiühendus on maal.

0
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kes vaenab? Oma mõnusa kõrgelt vaatamise eest maksad lihtsalt rohkem, sest su auto on raskem ja lõhub rohkem teid. See on minu arust küll igati loogiline.

“Hea” rahvaauto VW Passati (1,5, 110kW, bens, universiaalkere) tühimass on 1465 kg.

Minu “halva” CRV (2,0, 114 kW, bens) tühimass on 1427 kg.

Selles võrdluses on ju “halb” linnamaastur koguni kergem.

Meie teid lõhuvad tegelikult naastrehvid.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina panin täna 8 kg õunu seljakotti, kilo tomateid üleõlakotti, võtsin viimased roosid pihku ja kõndisin 1,5 km kaugusele rongi peale. Ma tean täpselt, mis liiklus ja/või netiühendus on maal.

No näed, saab ju hakkama küll!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina panin täna 8 kg õunu seljakotti, kilo tomateid üleõlakotti, võtsin viimased roosid pihku ja kõndisin 1,5 km kaugusele rongi peale. Ma tean täpselt, mis liiklus ja/või netiühendus on maal.

Väga tubli! 1,5 km on väike jalutuskäik. Mul on lähimasse bussipeatusse 3x rohkem maad ja see on otsetee, mis kulgeb läbi eravalduse, kust läbipääsu plaanitakse aega-ajalt sulgeda. Netiühenduse kohta tead sa oma liikumiskohtades, mujal võib olla väga hea kuni üldse mitte. Talvel, kui lund sajab ja/või tuiskab, siis see, et kõrvalkülas on teed läbitavad, ei pruugi tähendada, et meil on. Ja vastupidi ka loomulikult.

Kui ma teen vajalikke sõite isikliku autoga, siis on see sellise asustuse juures tegelikult kõige ökonoomsem nii sotsiaalmajanduslikult kui keskkonnalegi.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu sedaaniga võrreldes ikka ca 40 cm kõrgem

Eespool mainitud linnamaasturid on suures plaanis 1.70 kõrged.

Teie sedaani kõrgus on 1,3 m? Tüüpiliselt on sedaanid kõrged kusagil 1,45…1,50.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil väikebuss (7 kohta), 2021 aasta. Pere küll suur ei ole, aga kasutame seda vahel nö kaubikuna ja päris tihti ka vanavanemad kaasas. Eelmise eelnõu kohaselt oleks maks olnud ca 250, siis nüüd ca 540. Suurem osa tuleb auto täismassist, CO2 täitsa mõistlik. Ma ei ole automaksu vastu, aga nüüd tegi nukraks küll. Oleks teadnud, poleks soetanud.
Täitsa nõus ühe tänase artikliga, kus räägiti hübriididest, mis on keskkonnasõbralikumad, aga paraku seetõttu raskemad ja aastamaks oluliselt kõrgem. Jah, saan aru, et tihti on suurema massiga autod ka suurema CO2 näitajaga, aga iga kord see nii ei ole. Võiks seda ka arvestada.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina panin täna 8 kg õunu seljakotti, kilo tomateid üleõlakotti, võtsin viimased roosid pihku ja kõndisin 1,5 km kaugusele rongi peale. Ma tean täpselt, mis liiklus ja/või netiühendus on maal.

No näed, saab ju hakkama küll!

Miks peab valitsus edendama mingit vaevu hakkama saamist, kui paljude jaoks on olemas ka efektiivsemaid variante? St seni kuni valitsus neid ära ei käki.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Reinsalu täna automaksust konkreetsemalt, kas ikka tundub “tühine 100€ aastas”?

Plaanitav automaksu koormus kasvab nagu lumepall:
-kevadel rääkis valitsus 120 miljonist eurost aastas;
-septembris rääkis valitsus 200 miljonist eurost aastas.
Täna kõneles Võrklaev juba….230 miljonist eurost aastas!
Mida see konkreetselt tähendab:
Võtame näitena 2019 aasta Honda CRV.
1. Iga kord kui tehakse esmane registrikanne, tuleb maksta 6365 eurot.
2. Lisaks peab omanik aastas maksma 450 eurot.

Vôta odavam auto

Honda CRV on ju niigi tagasihoidlik auto.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

äpselt sama, oma mida tahad, aga jeebi eest tuleb maksta natuke rohkem

  1. Maksadki ju. Ostes maksad kõrgemat hinda, rohkema kütuse pealt (võrreldes nt Miniga) maksad rohkem käibemaksu ja aktsiisi. Võiks nagu küllalt olla? Tõesti, kui vaja riigikassat täita, tehke mingi ajutine riigikaitsemaks vmt, aga ärge autode ja kodude maksustamisega lolliks minge. Praegu paraku juba on lolliks mindud automaksuga.

Jeebi eest vôid maksta küll, pole probleemi.

CRV ja RAV 4 pole ju maasturid! Pisikesed tavaautod. Miks peaks neid kõrgemalt maksustama?:)

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil väikebuss (7 kohta), 2021 aasta. Pere küll suur ei ole, aga kasutame seda vahel nö kaubikuna ja päris tihti ka vanavanemad kaasas. Eelmise eelnõu kohaselt oleks maks olnud ca 250, siis nüüd ca 540. Suurem osa tuleb auto täismassist, CO2 täitsa mõistlik. Ma ei ole automaksu vastu, aga nüüd tegi nukraks küll. Oleks teadnud, poleks soetanud.

Täitsa nõus ühe tänase artikliga, kus räägiti hübriididest, mis on keskkonnasõbralikumad, aga paraku seetõttu raskemad ja aastamaks oluliselt kõrgem. Jah, saan aru, et tihti on suurema massiga autod ka suurema CO2 näitajaga, aga iga kord see nii ei ole. Võiks seda ka arvestada.

Vanavanemad saavad ju ise sõita, miks te neid vette ja seda ettekäändeks toote?

2021.a 7-kohaline auto ongi rikaste teema. Kui te rikkad pole, siis ei maksa üle oma võimete elada. Lihtne.

+3
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil väikebuss (7 kohta), 2021 aasta. Pere küll suur ei ole, aga kasutame seda vahel nö kaubikuna ja päris tihti ka vanavanemad kaasas. Eelmise eelnõu kohaselt oleks maks olnud ca 250, siis nüüd ca 540. Suurem osa tuleb auto täismassist, CO2 täitsa mõistlik. Ma ei ole automaksu vastu, aga nüüd tegi nukraks küll. Oleks teadnud, poleks soetanud.

Täitsa nõus ühe tänase artikliga, kus räägiti hübriididest, mis on keskkonnasõbralikumad, aga paraku seetõttu raskemad ja aastamaks oluliselt kõrgem. Jah, saan aru, et tihti on suurema massiga autod ka suurema CO2 näitajaga, aga iga kord see nii ei ole. Võiks seda ka arvestada.

Vanavanemad saavad ju ise sõita, miks te neid vette ja seda ettekäändeks toote?

2021.a 7-kohaline auto ongi rikaste teema. Kui te rikkad pole, siis ei maksa üle oma võimete elada. Lihtne.

Idikas. 7-kohaline Dacia Lodgy on odav ja suur pereauto, mitte mõni eputamise asi.

+5
-4
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Vaata, seal kõrgel istudes ei nähta teed, ei osata hinnata gabariite. Mimmid sõidavad keset teed, sest ei julgeta sõita tee ääres. Ja kui sulle pidevalt sellised vastu sõidavad ja sina oled see, kes peab end kraavi ajama, siis tahaks küll kätt kabuuri ajada.

Mina sain hiljuti juhiloa ja sõidan Foresteriga. Teed näeb kõrgemalt ikka paremini ja kui mees kõrval on, siis ütleb pigem, et ära sõida nii tee ääres. Vastutulija igatahes kraavi sõitmist kartma ei pea.

0
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil väikebuss (7 kohta), 2021 aasta. Pere küll suur ei ole, aga kasutame seda vahel nö kaubikuna ja päris tihti ka vanavanemad kaasas. Eelmise eelnõu kohaselt oleks maks olnud ca 250, siis nüüd ca 540. Suurem osa tuleb auto täismassist, CO2 täitsa mõistlik. Ma ei ole automaksu vastu, aga nüüd tegi nukraks küll. Oleks teadnud, poleks soetanud.

Täitsa nõus ühe tänase artikliga, kus räägiti hübriididest, mis on keskkonnasõbralikumad, aga paraku seetõttu raskemad ja aastamaks oluliselt kõrgem. Jah, saan aru, et tihti on suurema massiga autod ka suurema CO2 näitajaga, aga iga kord see nii ei ole. Võiks seda ka arvestada.

Vanavanemad saavad ju ise sõita, miks te neid vette ja seda ettekäändeks toote?

2021.a 7-kohaline auto ongi rikaste teema. Kui te rikkad pole, siis ei maksa üle oma võimete elada. Lihtne.

Idikas. 7-kohaline Dacia Lodgy on odav ja suur pereauto, mitte mõni eputamise asi.

Kas keegi on sulle selle keelustanud, et siin sedasi sôimled ja märatsed?

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina panin täna 8 kg õunu seljakotti, kilo tomateid üleõlakotti, võtsin viimased roosid pihku ja kõndisin 1,5 km kaugusele rongi peale. Ma tean täpselt, mis liiklus ja/või netiühendus on maal.

Väga tubli! 1,5 km on väike jalutuskäik. Mul on lähimasse bussipeatusse 3x rohkem maad ja see on otsetee, mis kulgeb läbi eravalduse, kust läbipääsu plaanitakse aega-ajalt sulgeda. Netiühenduse kohta tead sa oma liikumiskohtades, mujal võib olla väga hea kuni üldse mitte. Talvel, kui lund sajab ja/või tuiskab, siis see, et kõrvalkülas on teed läbitavad, ei pruugi tähendada, et meil on. Ja vastupidi ka loomulikult.

Kui ma teen vajalikke sõite isikliku autoga, siis on see sellise asustuse juures tegelikult kõige ökonoomsem nii sotsiaalmajanduslikult kui keskkonnalegi.

Ka rongis pole poole ajast netti. Selles pole muidugi riik süüdi, vaid telekomfirmad.

Tead, sa oled ise valinud kolida täiesti metsa sisse. Sinu valik.  Aga sinu 5 km, eks ma sõidaks siis kas võrri, või jalgratta või, ohoo, elektritõuksiga peatusesse. Nagu maainimesed on aastakümneid teinud.

0
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Vaata, seal kõrgel istudes ei nähta teed

eriti loll jutt

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina panin täna 8 kg õunu seljakotti, kilo tomateid üleõlakotti, võtsin viimased roosid pihku ja kõndisin 1,5 km kaugusele rongi peale. Ma tean täpselt, mis liiklus ja/või netiühendus on maal.

Väga tubli! 1,5 km on väike jalutuskäik. Mul on lähimasse bussipeatusse 3x rohkem maad ja see on otsetee, mis kulgeb läbi eravalduse, kust läbipääsu plaanitakse aega-ajalt sulgeda. Netiühenduse kohta tead sa oma liikumiskohtades, mujal võib olla väga hea kuni üldse mitte. Talvel, kui lund sajab ja/või tuiskab, siis see, et kõrvalkülas on teed läbitavad, ei pruugi tähendada, et meil on. Ja vastupidi ka loomulikult.

Kui ma teen vajalikke sõite isikliku autoga, siis on see sellise asustuse juures tegelikult kõige ökonoomsem nii sotsiaalmajanduslikult kui keskkonnalegi.

Ka rongis pole poole ajast netti. Selles pole muidugi riik süüdi, vaid telekomfirmad.

Tead, sa oled ise valinud kolida täiesti metsa sisse. Sinu valik. Aga sinu 5 km, eks ma sõidaks siis kas võrri, või jalgratta või, ohoo, elektritõuksiga peatusesse. Nagu maainimesed on aastakümneid teinud.

Huvitav, kas maainimestel polegi õigust paremale elule? See, et keegi aastakümneid jalgrattaga maantee ääres sõites eluga on riskinud, ei peaks olema argument maainimeste maksudega tühistamiseks.

+3
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina panin täna 8 kg õunu seljakotti, kilo tomateid üleõlakotti, võtsin viimased roosid pihku ja kõndisin 1,5 km kaugusele rongi peale. Ma tean täpselt, mis liiklus ja/või netiühendus on maal.

Väga tubli! 1,5 km on väike jalutuskäik. Mul on lähimasse bussipeatusse 3x rohkem maad ja see on otsetee, mis kulgeb läbi eravalduse, kust läbipääsu plaanitakse aega-ajalt sulgeda. Netiühenduse kohta tead sa oma liikumiskohtades, mujal võib olla väga hea kuni üldse mitte. Talvel, kui lund sajab ja/või tuiskab, siis see, et kõrvalkülas on teed läbitavad, ei pruugi tähendada, et meil on. Ja vastupidi ka loomulikult.

Kui ma teen vajalikke sõite isikliku autoga, siis on see sellise asustuse juures tegelikult kõige ökonoomsem nii sotsiaalmajanduslikult kui keskkonnalegi.

Ka rongis pole poole ajast netti. Selles pole muidugi riik süüdi, vaid telekomfirmad.

Tead, sa oled ise valinud kolida täiesti metsa sisse. Sinu valik. Aga sinu 5 km, eks ma sõidaks siis kas võrri, või jalgratta või, ohoo, elektritõuksiga peatusesse. Nagu maainimesed on aastakümneid teinud.

Huvitav, kas maainimestel polegi õigust paremale elule? See, et keegi aastakümneid jalgrattaga maantee ääres sõites eluga on riskinud, ei peaks olema argument maainimeste maksudega tühistamiseks.

Millest sa räägid, kas tôesti on keegi maainimesel autod ära nüüd keelanud? Kindlasti ei saa liigitada maainimesed ja linnainimesed.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Millest sa räägid, kas tôesti on keegi maainimesel autod ära nüüd keelanud? Kindlasti ei saa liigitada maainimesed ja linnainimesed.

Maksude abil tühistamisest rääkisin. Mitte keelamisest. Aga esimene võib tulemuseks anda teise. Kuigi Võrklaev ponnistab ajada mingit ebausutavat juttu sellest, kuidas kogu see skeem siiski väidetavalt maainimestega arvestab.

+1
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil väikebuss (7 kohta), 2021 aasta. Pere küll suur ei ole, aga kasutame seda vahel nö kaubikuna ja päris tihti ka vanavanemad kaasas. Eelmise eelnõu kohaselt oleks maks olnud ca 250, siis nüüd ca 540. Suurem osa tuleb auto täismassist, CO2 täitsa mõistlik. Ma ei ole automaksu vastu, aga nüüd tegi nukraks küll. Oleks teadnud, poleks soetanud.

Täitsa nõus ühe tänase artikliga, kus räägiti hübriididest, mis on keskkonnasõbralikumad, aga paraku seetõttu raskemad ja aastamaks oluliselt kõrgem. Jah, saan aru, et tihti on suurema massiga autod ka suurema CO2 näitajaga, aga iga kord see nii ei ole. Võiks seda ka arvestada.

Unustasin veel lisada, et nt samade näitajatega (aasta, täismass, co2) kaubiku aastamaks on kalkulaatorite järgi 50 eurot. Neil täismassi ei arvestata. Huvitav, kas siis see saastab vähem..

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina panin täna 8 kg õunu seljakotti, kilo tomateid üleõlakotti, võtsin viimased roosid pihku ja kõndisin 1,5 km kaugusele rongi peale. Ma tean täpselt, mis liiklus ja/või netiühendus on maal.

Väga tubli! 1,5 km on väike jalutuskäik. Mul on lähimasse bussipeatusse 3x rohkem maad ja see on otsetee, mis kulgeb läbi eravalduse, kust läbipääsu plaanitakse aega-ajalt sulgeda. Netiühenduse kohta tead sa oma liikumiskohtades, mujal võib olla väga hea kuni üldse mitte. Talvel, kui lund sajab ja/või tuiskab, siis see, et kõrvalkülas on teed läbitavad, ei pruugi tähendada, et meil on. Ja vastupidi ka loomulikult.

Kui ma teen vajalikke sõite isikliku autoga, siis on see sellise asustuse juures tegelikult kõige ökonoomsem nii sotsiaalmajanduslikult kui keskkonnalegi.

Ka rongis pole poole ajast netti. Selles pole muidugi riik süüdi, vaid telekomfirmad.

Tead, sa oled ise valinud kolida täiesti metsa sisse. Sinu valik. Aga sinu 5 km, eks ma sõidaks siis kas võrri, või jalgratta või, ohoo, elektritõuksiga peatusesse. Nagu maainimesed on aastakümneid teinud.

Huvitav, kas maainimestel polegi õigust paremale elule? See, et keegi aastakümneid jalgrattaga maantee ääres sõites eluga on riskinud, ei peaks olema argument maainimeste maksudega tühistamiseks.

Ainult maainimene maksab automaksu??? Kõik maksavad.

A sa tahad teada, mis on linnainimese maamaks?

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Automaksu põhjendused ja teatud erisuste puudumine teeb kurjaks jah.

Lisaks see teadmine, et riigiaparaat ise laristab edasi – ametiautod, mille automaks edaspidi maksurahast kaetud saab, peavad olema rasked ja suured saksa autod? Või tulevad kasutusele pisikesed säästlikud autod?

Kuidas saab põhjenduseks tuua keskkonna ja autostumise vastu võitlemise, kui maksumäära puhul pole vahet, kas maksustatav auto liigub Tallinnas või Tsirguliinas? Tähendab, kas seisab ummikus Tallinnas või liigub Tsirguliinas?

Kui suured pered ja pensionärid mingit erisust ei saa, siis nende jaoks mis on riigi pakutavad alternatiivid auto omamisele?

Auto omamine linnas on luksus, maal hädavajadus. Mingit erisust aga ei ole. See ongi hetkel maainimeste “tühistamine”. Kas elu läheks paremaks, kui kõik maainimesed oma autodega ka linna koliksid, sest “mis sa loll elad metsas siis”? See oleks keskkonnale kasulik või?

 

 

 

 

 

+4
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Millest sa räägid, kas tôesti on keegi maainimesel autod ära nüüd keelanud? Kindlasti ei saa liigitada maainimesed ja linnainimesed.

Maksude abil tühistamisest rääkisin. Mitte keelamisest. Aga esimene võib tulemuseks anda teise. Kuigi Võrklaev ponnistab ajada mingit ebausutavat juttu sellest, kuidas kogu see skeem siiski väidetavalt maainimestega arvestab.

Miks vôi kuidas sind jälle tühistatakse?

+2
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina panin täna 8 kg õunu seljakotti, kilo tomateid üleõlakotti, võtsin viimased roosid pihku ja kõndisin 1,5 km kaugusele rongi peale. Ma tean täpselt, mis liiklus ja/või netiühendus on maal.

Väga tubli! 1,5 km on väike jalutuskäik. Mul on lähimasse bussipeatusse 3x rohkem maad ja see on otsetee, mis kulgeb läbi eravalduse, kust läbipääsu plaanitakse aega-ajalt sulgeda. Netiühenduse kohta tead sa oma liikumiskohtades, mujal võib olla väga hea kuni üldse mitte. Talvel, kui lund sajab ja/või tuiskab, siis see, et kõrvalkülas on teed läbitavad, ei pruugi tähendada, et meil on. Ja vastupidi ka loomulikult.

Kui ma teen vajalikke sõite isikliku autoga, siis on see sellise asustuse juures tegelikult kõige ökonoomsem nii sotsiaalmajanduslikult kui keskkonnalegi.

Ka rongis pole poole ajast netti. Selles pole muidugi riik süüdi, vaid telekomfirmad.

Tead, sa oled ise valinud kolida täiesti metsa sisse. Sinu valik. Aga sinu 5 km, eks ma sõidaks siis kas võrri, või jalgratta või, ohoo, elektritõuksiga peatusesse. Nagu maainimesed on aastakümneid teinud.

Huvitav, kas maainimestel polegi õigust paremale elule? See, et keegi aastakümneid jalgrattaga maantee ääres sõites eluga on riskinud, ei peaks olema argument maainimeste maksudega tühistamiseks.

Misasja sa praalid siin? Miks peaks sul linnainimese ees eelis olema? Mida sa kolisid sinna võsa vahele, kui vaja 7-kohalist tutikat autot ja iga täiendav maks on sinu tühistamine? Aga linnainimesed võib vabalt tühistada onju, see on iseenesestmõistetav.

+3
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 181 kuni 210 (kokku 233 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Automaks reaalselt