Esileht Koolilaps Balletikool

Näitan 27 postitust - vahemik 1 kuni 27 (kokku 27 )

Teema: Balletikool

Postitas:
Kägu

Kas siin on Tallinna Balletikooli lapsevanemaid? Tütar sooviks astuda MUBA põhikooli astmesse. Kodulehe tunniplaanidest on näha, et igapäevaselt on on 2-3 tundi treeninguid. Kas kõik on ainult ballett või sisaldab see ka muid tantsustiile?

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

See on BALLETI kool – valmistmaks ette rahvusvaheliselt konkurentsivõimelisi balletiartiste. Stiilideks ongi klassikaline ja modernne ballet.

 

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas siin on Tallinna Balletikooli lapsevanemaid? Tütar sooviks astuda MUBA põhikooli astmesse. Kodulehe tunniplaanidest on näha, et igapäevaselt on on 2-3 tundi treeninguid. Kas kõik on ainult ballett või sisaldab see ka muid tantsustiile?

Kodulehel on ju ilusti info olemas – https://balletikool.edu.ee/kooli-tutvustus

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Üks asi, mis kirjas, teine asi, mis päriselt. Praeguse kooliga tean kahjuks vägagi hästi, et kodulehel olev info ei võrdu tavaeluga. Vaatasin ka erinevaid Balletikooli youtube videosid ja nooremas astmes esinesid nad mida-iganes-tantsudega, iseasi, kas tegemist oli lihtsalt laste väljamõeldud kavadega või kooltunnis õpituga. Tahangi teada, mis TEGELIKULT trennitundides tehakse. On see tõesti palehigis ainult balleti harjutamine või on ka midagi muud. Loodan lihtsalt, et “rahvusvaheliselt konkurentsivõimelisi balletiartiste” õpetatakse siiski gümnaasiumiastmes mitte veel põhikoolis. Huvitab just põhikooli osa.

+1
-16
Please wait...

Postitas:
Kägu

“rahvusvaheliselt konkurentsivõimelisi balletiartiste” õpetatakse siiski gümnaasiumiastmes mitte veel põhikoolis. Huvitab just põhikooli osa.

konkurentsivõimelisi balletiartiste ei saa kahjuks hakata õpetama alles gümnaasiumiastmes, ikka varem tuleb alustada.

+15
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kodulehe tunniplaanidest on näha, et igapäevaselt on on 2-3 tundi treeninguid. Kas kõik on ainult ballett või sisaldab see ka muid tantsustiile?

Trenni mõttes tehakse loomulikult igasugust üldfüüsilist trenni ka, ei harjutata ainult varvastel tippimist. Tantsustiilidest rääkides, siis kuna koolis on kaks suunda, ballett ja moderntants, siis kuni spetsialiseerumiseni õpitakse mõlemat. Ja mõlemad omakorda sisaldavad erinevaid stiile. Ballett ei tähenda ka ainult klassikalist balletti.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Põhikoolis on siiski rõhk klassikalise balleti õppimisel. Aga lisaks on venitamise tunnid.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen lähedalt näinud ja kuulnud Eesti balleti võlu ja valu, ei tahaks kuidagi su lapsele seda teed soovitada. Eesti on liiga väike koht, et üldse esinema pääseda, kooli lõpetamisel valitakse 3-4 Estoniasse ja nende hulgas käib tohutu võitlus, pinge ja halastamatu tööelu.

Peaosasid jätkub üksikutele ja ülejäänute tööelu paistab olevat seetõttu üsna hall ja üksluine, perspektiivitu. Isegi need kes kullaga on lõpetanud ja tohutult vaeva on näinud ning tantsida on armastanud, näen endiselt Estonias  väikseid rolle tegemas.

+12
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Isegi need kes kullaga on lõpetanud ja tohutult vaeva on näinud ning tantsida on armastanud, näen endiselt Estonias  väikseid rolle tegemas.

Peaosades on seal ju puhta eestlased Ketlin Oja ja Anna Roberta Lahesoo, ja viimati võitis teatri aastaauhinna samuti eestlasest balletitantsija Marcus Nilson.

+1
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Eesti on liiga väike koht, et üldse esinema pääseda

Oh jumal küll, me ei ole ju sunnismaised, et peab Eestisse jääma. Andekale noorele inimesele on terve maailm lahti. Kui ikka on andekas ja läbilöögivõimeline.

+3
-7
Please wait...

Postitas:
Kägu

Isegi need kes kullaga on lõpetanud ja tohutult vaeva on näinud ning tantsida on armastanud, näen endiselt Estonias väikseid rolle tegemas.

Peaosades on seal ju puhta eestlased Ketlin Oja ja Anna Roberta Lahesoo, ja viimati võitis teatri aastaauhinna samuti eestlasest balletitantsija Marcus Nilson.

Madeline Skelly, Andrea Fabri, Francesco Piccin, Laura Maya, Ami Morita, Nanae Maruyama, Alena Shkatula, Marta Navasardyan ja neid nimesid võib lugema jäädagi, kes ei ole Eestit. Enamus ei ole Eestist.

Shkatula sai mitmed peaosad kui Edur oli lavastaja, minu jaoks on pettumus, et Marjana Fazullina kes on väga andekas, ei ole saanud väärilisi peaosasid. Marita Weinrank on kuhugi kadunud, neid nimesid on veelgi kes on koolis silma paistnud, aga Estonias neid saab näha vähe või üldse mitte.

+8
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Enamus ei ole Eestist.

Aga mida siis teha, kui äkki konkursil on mitte-eestlased paremad? Ega ma ei tea, kas nii on, aga lihtsalt arutlen. Ma eeldan, et kui on valida, siis ilmselt võetakse teatrisse tööle ikka parimad, kes kandideerivad.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

MUBA balletisuund ei ole siiski ette nähtud neile, kes soovivad omandada laialdast balletiharidust.

Juhul kui laps soovib erinevaid tantsustiile õppida, siis  soovitaksin tütrele pigem ETA akadeemiat.

Mubas on eesmärk treenida balletiteatritesse sobivaid artiste ehk siis ballett ja kaasaegne tants peavad olema mõlemad väha tugevad. Suurem rõhk on siiski balletiõppel mida peab tegema päevast päeva ja aastast aastasse…

Balletiõppele lisaks on vaja omandada ka ajalooline tants ning karaktertants. Need kõik on vajalikud balletiteatrites.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Enamus ei ole Eestist.

Aga mida siis teha, kui äkki konkursil on mitte-eestlased paremad? Ega ma ei tea, kas nii on, aga lihtsalt arutlen. Ma eeldan, et kui on valida, siis ilmselt võetakse teatrisse tööle ikka parimad, kes kandideerivad.

Tuleb teha täpselt selgeks mille järgi valida Tantsijaid teatrisse…. Kas klassikatundide, tantsusoskuste, läbitud koolide potensiaali või mõne muu asja järgi.

Publik tuleb siiski teatrisse vaatama tantsimist ja emotsioone ning igasse rolli tuleb valida selleks konkreetseks rolliks sobiv inimene nii tehnikalt kui emotsioonidelt. Tantsijad peavad jutustama lugu lisaks oma tehnika näitamisele…

Mulle on jäänud mulje, et eestlastele ei anta võimalustki-pigem tuuakse kuskilt mingid praktikandid tantsima valitud rolle, kes siis etendusel üksteisele otsa koperdavad või muusikast mööda tantsivad.

Minu 2 viimast kogemust olid paraku nii negatiivsed, et ma ei ole kindel, et oma aega või raha soovin enam seal kulutada . Eduri ajal ega ka enne seda ei juhtunud seda kordagi…

+4
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Praegusest Estonia balletitrupist jääb mulje, et Kõrbi kool ja Estonia astuvad täiesti erinevat jalga, miks eestlasi Estonias ei taheta, on arusaamatu.

Minu jaoks on Estonia ballett viimased aastad suur pettumus olnud. Kes balletti aastakümneid armastanud ja jälginud, saab aru, et kümne erineva kooli baleriine ei saa kokku tantsima panna, sellest tuleb paras kakofoonia. Tasemest on tunda, et igaüks rebib enda eest, aga balleti ilu ja muinasjutulist võlu ei paista kusagilt, nagu vägisi punnitatakse. Kurb, et Eesti ballett on unustatud või on Estonia nii intriige täis, et seal ei toimu arengut?

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Eduri ajal ega ka enne seda ei juhtunud seda kordagi…

Praegused Estonia välismaalastest solistid on ju pea kõik Eduri ajal tööle võetud.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma ei paneks elu sees oma last balletti õppima. Kultuurivaldkonnas on see üks raskemaid – konkurents suur,  aga palk on ikka niru ja kibestumine kerge tulema. Ohverdatakse kõik- tervis, pere loomine, noorus,  vastu saadakse  kõrvalrollid mingil provintsilaval. Ei ole hea diil.

+10
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aga mida siis teha, kui äkki konkursil on mitte-eestlased paremad? Ega ma ei tea, kas nii on, aga lihtsalt arutlen. Ma eeldan, et kui on valida, siis ilmselt võetakse teatrisse tööle ikka parimad, kes kandideerivad.

Ma ei tea balletimaailmast kuigi palju, olen tavaline balletisõbrast publikuliige, aga olen kokku puutunud meeskondade ja organisatsioonide ülesehitamisega ja parim on suhteline mõiste. Ma jällegi ei tea, kuidas on balletis, aga paljudes valdkondades kehtib reegel, et individuaalne tippsooritaja (kes võidaks oma valdkonna tehnilise võistluse) on parim meeskonnaliige ainult juhul, kui kogu meeskond hakkab tema heaks tööle, st kogu meeskonda ei saa kunagi koostada ainult nendest, kes armastavad võistelda. Ülejäänute puhul on oluline arengupotentsiaal, erioskused, suhtlemis- ja koostööoskus ja organisatsiooni muud eesmärgid. Ja Eesti kontekstis peaks üks muu eesmärk olema Eesti balletihariduse potentsiaali säilitamine, st suures pildis peaks enam-vähem võrdsete kandidaatide puhul eelistama ikka kohaliku balletikooli vilistlast (lihtsalt selleks, et kasvõi motiveerida mõnda teist seal balletikoolis, kes võib viie aasta pärast tulla ja konkursse võita) ja valmis vanale kordeballetiartistile noort, kellel on potentsiaal ka sealt kordeballetist välja kasvada, isegi kui ta alguses vajab lisatuge.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Solistideks sobivad ikkagi teatud füüsiliste eelduste ja võimetega inimesed. On päris palju selliseid asju (teatud hüpped jmt), mida enamik kordeballetist (ehk nn taustatantsijatest) pole kunagi võimelised tegema, kui ka nende ambitsioon oleks laes.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Eduri ajal ega ka enne seda ei juhtunud seda kordagi…

Praegused Estonia välismaalastest solistid on ju pea kõik Eduri ajal tööle võetud.

Ehk siis suur osa tulemusest sõltub ka juhist, mitte ainult töötajatest.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Solistideks sobivad ikkagi teatud füüsiliste eelduste ja võimetega inimesed. On päris palju selliseid asju (teatud hüpped jmt), mida enamik kordeballetist (ehk nn taustatantsijatest) pole kunagi võimelised tegema, kui ka nende ambitsioon oleks laes.

See kõik on õige, aga minu arust Estonias see ei kehti.

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ehk on siin kägusid kelle lapsed on selle kooli lõpetanud, mis tulevikuväljavaated neil on elukutse osas? Igal aastal on ju sealt ometi lend lõpetanud ja mis neist kõigist hiljem edasi saab? Kas kuhugi ettekandjaks ja hotelli klienditeenindajaks või siiski midagi tantsuga seotut? Teiseks,  kas tantsijana end ära elatatud saab? Ilmselt on lõpetajal perspektiivikam suunduda välismaale tööd otsima.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Madeline Skelly, Andrea Fabri, Francesco Piccin, Laura Maya, Ami Morita, Nanae Maruyama, Alena Shkatula, Marta Navasardyan ja neid nimesid võib lugema jäädagi, kes ei ole Eestit. Enamus ei ole Eestist. Shkatula sai mitmed peaosad kui Edur oli lavastaja, minu jaoks on pettumus, et Marjana Fazullina kes on väga andekas, ei ole saanud väärilisi peaosasid. Marita Weinrank on kuhugi kadunud, neid nimesid on veelgi kes on koolis silma paistnud, aga Estonias neid saab näha vähe või üldse mitte.

Anna Roberta Lahesoo, Ketlin Oja on hiljuti Tallina balletikooli lõpetanud solistid .

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Madeline Skelly, Andrea Fabri, Francesco Piccin, Laura Maya, Ami Morita, Nanae Maruyama, Alena Shkatula, Marta Navasardyan ja neid nimesid võib lugema jäädagi, kes ei ole Eestit. Enamus ei ole Eestist. Shkatula sai mitmed peaosad kui Edur oli lavastaja, minu jaoks on pettumus, et Marjana Fazullina kes on väga andekas, ei ole saanud väärilisi peaosasid. Marita Weinrank on kuhugi kadunud, neid nimesid on veelgi kes on koolis silma paistnud, aga Estonias neid saab näha vähe või üldse mitte.

Anna Roberta Lahesoo, Ketlin Oja on hiljuti Tallina balletikooli lõpetanud solistid .

Keitlin lõpetas 7 aastat tagasi.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ehk on siin kägusid kelle lapsed on selle kooli lõpetanud, mis tulevikuväljavaated neil on elukutse osas? Igal aastal on ju sealt ometi lend lõpetanud ja mis neist kõigist hiljem edasi saab? Kas kuhugi ettekandjaks ja hotelli klienditeenindajaks või siiski midagi tantsuga seotut? Teiseks, kas tantsijana end ära elatatud saab? Ilmselt on lõpetajal perspektiivikam suunduda välismaale tööd otsima.

Mu sõbranna tütar läks stjuuardessiks:) teenib normaalselt, aga nii palju siis balletikooi lõpetamisest kasu. Lõpetas oma kursuse parimate hulgas.

Teemaalgataja, kui su tütar juba põhikooiealine ja pole seni stipendiumi peale korjatud, ära toida mõttetuid unistusi.

Selleks et hästi ära elada ja maailmalavasid vallutada, pead olema anne nagu Maia Plissetskaja. Ja kui su tütar seda oleks, oleks ta ammuilma üles korjatud.

Maailma tippbaleriinid alustavad proffide koolides tippude kae all nii umbes 5-aastaselt.

 

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ehk on siin kägusid kelle lapsed on selle kooli lõpetanud, mis tulevikuväljavaated neil on elukutse osas? Igal aastal on ju sealt ometi lend lõpetanud ja mis neist kõigist hiljem edasi saab? Kas kuhugi ettekandjaks ja hotelli klienditeenindajaks või siiski midagi tantsuga seotut? Teiseks, kas tantsijana end ära elatatud saab? Ilmselt on lõpetajal perspektiivikam suunduda välismaale tööd otsima.

Välismaal ei oodata eriti kedagi, parimad on ammu enne koolide lõpetamist ära võetud. Õpilastega käiakse konkursilt konkursile, et silma torgata, aga enamusi neist ei valita, üks tuhandete hulgas võib saada koha tippteatris. Taseme vahe on hästi näha. Kui Youtubest kirjutate otsingusse näiteks Pharaoh’s Daughter, siis näete kuivõrd suur vahe on erinevatel koolidel ja kui palju määravad füüsilised eeldused. Isegi väga hästi selgeks saanud esituse võib ära rikkuda keha kuju, jalgade ja torso pikkus, need omadused aitavad kaasa kergusele ja ilule mis balletis oodatakse.

Ballet ei ole nii populaarne, et erateatrid kes tuuritavad Euroopas ja Usa-s ringi, võtaksid igal aastal kedagi juurde. Tuuride korraldajad sõltuvad sponsorite rahadest ja suurest entusiasmist, see leib on ebastabiilne.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

No iseenesest kui kool on elukohale ligidal, las minna ja alati saab ju mujale suunduda kui ei meeldi. Ma saan aru et halb õppetase seal ei ole.

Teiseks, nüüd kus Venemaa talendid on vähem kättesaadavad, ehk on suuremad väljavaated meie omadele?

+2
0
Please wait...

Näitan 27 postitust - vahemik 1 kuni 27 (kokku 27 )


Esileht Koolilaps Balletikool