Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 44 )

Teema: bensiinihind

Postitas:
kat78

Et see uue teema pealkirja trükkimine nii vaevaline minu arvutis on, siis panin ainult märksõna, tegelikult tahtnuks kirjutada, bensiinihind ja sõidustiil.

Olen nüüd viimasel ajal pööranud rohkem tähelepanu  kütusekulule sõltuvalt sõidustiilist ja avastanud, et üksjagu ökonoomsemalt ja seega ka odavamalt saab ka. Ega ma mingi hull kiirendan pidurdan tüüp ka varem ei ole olnud aga nüüd maanteel bensiiniautoga 4,4 liitrit ja linnas 5,5 liitrit on ikka täitsa hea saavutus, tegemist ei ole pisikese naisteautoga 🙂  varem olid need kulud 6 ja 7,5 keskmiselt. Mida ma teistmoodi teen, 1. hakkan kodunt varem liikuma, siis ei ole vaja tõmmelda 2. maanteel naljalt üle 95 km/tunnis ei sõida. Ka kiirteel hoian rahulikult paremas rajas, püsikiirus on sees ja lasen teistel mööda sõita.  Tipptunnil linnaliiklusest üritan üldse vältida, töölt saan otse trenni minna ja poes käin nädalavahetusel hommikul.  Südalinnas käin autoga kui väga vaja on, aga üldiselt jätan auto kusagile ja liigun pigem jalgsi või siis tõukerattal. Nende pisikeste asjadega olen suutnud kuu kütusekulu summa jätta samasuguseks nagu eelmisel aastal, kuigi liitri hind on tõusnud väga palju.  Jaa, perekooli rikkurid ütlevad mulle nüüd kõik kooris et sina rott mine ja õpi mõni tulusam amet aga mul juba üks magistrikraad on ja mulle meeldib minu töö ja mitte kõik riigiametnikud ei saa kunagi saama megapalkasid vaid peavadki oma 1500 eurose brutopalgaga leppima. Lihtsalt kulutada tuleb vähem 🙂  ja oma aega ning energiat ka lastesse ja mehesse investeerima.

+17
-7
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
km70

Veel ägedamalt aitab kütusele kuluvat raha vähendada, kui taksoga kõik sõidud teed! Puhas kokkuhoid! 😀

 

+3
-3
Please wait...

Postitas:
Alfa

Sõidan oma 2,4 diisliga nagu varemgi. Teemaalgatus on mõttetu, naeruväärne ja täiesti arusaamatu. Lisaks ka hüsteeriline.

+1
-20
Please wait...

Postitas:
nätakas

Kütusekulu kokkuhoid algab auto valikust – kõike seda, mida TA on tegema hakanud, olen ma alati teinud. Nii et palju targemaks sellest teemast just ei saanud.. vast ainus uus asi oli minu jaoks see, et on olemas autod, mis suudavad arvutada eraldi keskmist kulu linnas ja maanteel. Seda ma tõesti ei teadnud, mul näitab ainult üht üldist keskmist.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Tont

Vahi vaid, mis küttekulu saaksid siis, kui 95 asemel 90 sõidaksid nagu seadus ette näeb.

+3
-2
Please wait...

Postitas:
Alfa

Vahi vaid, mis küttekulu saaksid siis, kui 95 asemel 90 sõidaksid nagu seadus ette näeb.

Jah, ja võiks ju sõita ka 85-ga, siis ei peakski äkki kodust varem välja tulema? Ja võiks isegi tööpäeval poes ka käia, kui vaja?

0
-5
Please wait...

Postitas:
eiteakes

Olen nüüd viimasel ajal pööranud rohkem tähelepanu  kütusekulule sõltuvalt sõidustiilist ja avastanud, et üksjagu ökonoomsemalt ja seega ka odavamalt saab ka. Ega ma mingi hull kiirendan pidurdan tüüp ka varem ei ole olnud aga nüüd maanteel bensiiniautoga 4,4 liitrit ja linnas 5,5 liitrit on ikka täitsa hea saavutus, tegemist ei ole pisikese naisteautoga

Mis autoga siis tegemist on? Meil uus hübriid ja keskmine bensiinikulu tehase andmetel 6,8 liitrit sajale, sõidangi umbes samades piirides. Eelmsel suvel reisil oli rendiautoks Toyota CHR hübriid, sellega saime tõesti veidi alla 5 liitri sajale, linnades sõitsime suhteliselt vähe, põhiliselt sellised kohalikud teed 90km/h ja 70km/h.

Kusjuures nii talvel külmaga kui ka suvel soojaga kulub kütust rohkem, siis lükkab ka foori taga seistes vahepeal mootori tööle, muidu tiksub seistes aku peal.

No ja see kui kogu aeg bensukulu näed, paneb tõesti rahulikumalt sõita. Vanal autol meil seda näitajat polnud ja sellega kulgesin ka enamasti rahulikult, aga samas mõnikord foori tagant kiirendasin. Uuega vaatan, et pagan bensukulu läks 0,1 liitrit suuremaks, sõidan veel ühtlasemalt.  Ja südalinnas autoga ei käinud ka varem, jalgsi saab kiiremini ja pole vaja parkimiskohta otsida.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Alfa

Uuega vaatan, et pagan bensukulu läks 0,1 liitrit suuremaks, sõidan veel ühtlasemalt.

Et siis 100 km pealt pead 0,1 liitrit ehk 20 senti kokku hoidma ja seetõttu muudad oma sõidustiili? Sain ma õigesti aru?

+1
-3
Please wait...

Postitas:
km70

Vahi vaid, mis küttekulu saaksid siis, kui 95 asemel 90 sõidaksid nagu seadus ette näeb.

Küttekulu sellest ometi ju ei muutu nii väikese erinevuse juures. Sõidad aeglasemalt ja kulutad minutis vähem kütust, aga sõiduminuteid tuleb ju juurde. Vahe tekib kiirendamiste-aeglustamiste, paigalt minekutega peamiselt ja siis, kui otsustad kogu tee Tartusse läbida 30-50 km/h. Vat siis hoiad tõesti kokku. Seda, et 95 km/h oleks säästlikum kui kiirteel 110 km/h sõita, on mitmed allikad ümber lükanud. Lõppkokkuvõttes sõltub sellest siiski palju vähem kui muust sõidustiilist ning, nagu eespool nimetatud, automargist. Inimene, kes on uhke, et tal pole pisike naisteauto, kuid teeb teema kütuse kokkuhoiust läbi selle, et sõidab nats rohkem tõuksiga ja ei käi tipptunnil poes, mõjub vägagi vastuolulisena.

+3
-2
Please wait...

Postitas:
kat78

Kütusekulu kokkuhoid algab auto valikust – kõike seda, mida TA on tegema hakanud, olen ma alati teinud. Nii et palju targemaks sellest teemast just ei saanud.. vast ainus uus asi oli minu jaoks see, et on olemas autod, mis suudavad arvutada eraldi keskmist kulu linnas ja maanteel. Seda ma tõesti ei teadnud, mul näitab ainult üht üldist keskmist.

Linna jõudes nullid keskmise ära ja saadki näha linnasõidu keskmist.

Mul on vaja sõita vahel ka maal ja viletsate kruusateedel, ning selle tõttu on mul väiksemat sorti maastur. Pole mõtet osta linnasõiduks pisikest ja maal sõitmiseks suurt autot.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vahi vaid, mis küttekulu saaksid siis, kui 95 asemel 90 sõidaksid nagu seadus ette näeb.

Küttekulu sellest ometi ju ei muutu nii väikese erinevuse juures. Sõidad aeglasemalt ja kulutad minutis vähem kütust, aga sõiduminuteid tuleb ju juurde. Vahe tekib kiirendamiste-aeglustamiste, paigalt minekutega peamiselt ja siis, kui otsustad kogu tee Tartusse läbida 30-50 km/h. Vat siis hoiad tõesti kokku. Seda, et 95 km/h oleks säästlikum kui kiirteel 110 km/h sõita, on mitmed allikad ümber lükanud. Lõppkokkuvõttes sõltub sellest siiski palju vähem kui muust sõidustiilist ning, nagu eespool nimetatud, automargist. Inimene, kes on uhke, et tal pole pisike naisteauto, kuid teeb teema kütuse kokkuhoiust läbi selle, et sõidab nats rohkem tõuksiga ja ei käi tipptunnil poes, mõjub vägagi vastuolulisena.

esiteks vaata ja veendu, et 95 st hakkab kütusekulu järsult tõusma ja teiseks on Eestimaa peal rida kohti kus saab sõita 100 ga, 110 ga ja 120 ga

 

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vahi vaid, mis küttekulu saaksid siis, kui 95 asemel 90 sõidaksid nagu seadus ette näeb.

Küttekulu sellest ometi ju ei muutu nii väikese erinevuse juures. Sõidad aeglasemalt ja kulutad minutis vähem kütust, aga sõiduminuteid tuleb ju juurde. Vahe tekib kiirendamiste-aeglustamiste, paigalt minekutega peamiselt ja siis, kui otsustad kogu tee Tartusse läbida 30-50 km/h. Vat siis hoiad tõesti kokku. Seda, et 95 km/h oleks säästlikum kui kiirteel 110 km/h sõita, on mitmed allikad ümber lükanud. Lõppkokkuvõttes sõltub sellest siiski palju vähem kui muust sõidustiilist ning, nagu eespool nimetatud, automargist. Inimene, kes on uhke, et tal pole pisike naisteauto, kuid teeb teema kütuse kokkuhoiust läbi selle, et sõidab nats rohkem tõuksiga ja ei käi tipptunnil poes, mõjub vägagi vastuolulisena.

allikad mind ei huvita, mul on omal autol see funktsioon olemas, numbreid tunnen ka  🙂

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Uuega vaatan, et pagan bensukulu läks 0,1 liitrit suuremaks, sõidan veel ühtlasemalt.

Et siis 100 km pealt pead 0,1 liitrit ehk 20 senti kokku hoidma ja seetõttu muudad oma sõidustiili? Sain ma õigesti aru?

Sa vist kohe üldse ei saa asjale pihta, onju ? Oled ka üks nendest  kes stiilis kiirendan pidurdan sõidavad, iga hinna eest lähevad mööda siis keeravad järsult ette ja pidurdavad, sest minu ees olev auto pidurdas sest temal oli vasak suunatuli juba mitu sekundit sees ja mina olin seda märganud ning võtsin jala gaasi pealt ära, tagant tuli oli nii keskendunud oma möödasõidule et oleks peaaegu ees peatunud autole sisse sõitnud ja selle vältimiseks keeras mulle ette, mille tõttu ka mina pidin pidurdama

aga jah, mul täiesti ükskõik, kui palju teie oma raha kütusele kulutate või mismoodi sõidate. Ainult katsuge kuidagigi nii hakkama saada et teised liiklejad ja sõidukid teie pärast kannatada ei saa. Õnneks suurem osa liiklejaid on normaalsed ja oskavad väga hästi sõita ning oma raha lugeda ka.  Mul on olnud vajadus selles kuus Eestimaal 4000 kilomeetrit sõita, olen näinud igasugust käitumist ja tundus, et kõik ei ole selle peale tulnud, et sõidustiiliga saab üksjagu raha kokku hoida.

 

+2
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Uuega vaatan, et pagan bensukulu läks 0,1 liitrit suuremaks, sõidan veel ühtlasemalt.

Et siis 100 km pealt pead 0,1 liitrit ehk 20 senti kokku hoidma ja seetõttu muudad oma sõidustiili? Sain ma õigesti aru?

Sa vist kohe üldse ei saa asjale pihta, onju ? Oled ka üks nendest kes stiilis kiirendan pidurdan sõidavad, iga hinna eest lähevad mööda siis keeravad järsult ette ja pidurdavad, sest minu ees olev auto pidurdas sest temal oli vasak suunatuli juba mitu sekundit sees ja mina olin seda märganud ning võtsin jala gaasi pealt ära, tagant tuli oli nii keskendunud oma möödasõidule et oleks peaaegu ees peatunud autole sisse sõitnud ja selle vältimiseks keeras mulle ette, mille tõttu ka mina pidin pidurdama

aga jah, mul täiesti ükskõik, kui palju teie oma raha kütusele kulutate või mismoodi sõidate. Ainult katsuge kuidagigi nii hakkama saada et teised liiklejad ja sõidukid teie pärast kannatada ei saa. Õnneks suurem osa liiklejaid on normaalsed ja oskavad väga hästi sõita ning oma raha lugeda ka. Mul on olnud vajadus selles kuus Eestimaal 4000 kilomeetrit sõita, olen näinud igasugust käitumist ja tundus, et kõik ei ole selle peale tulnud, et sõidustiiliga saab üksjagu raha kokku hoida.

Soovitan arvuti kinni panna ja elektrit säästa. Kokkuhoid veel suurem.

+6
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

allikad mind ei huvita, mul on omal autol see funktsioon olemas, numbreid tunnen ka

Sa arvad, et autol on mingi hüperraal sees, mis arvutab ja peab meeles iga kiiruse kütusekulu eraldi ning välistab sellest kiirendamised, istmesoojenduse kasutamise ja tagaakna puhastamise kulud????? Ta näitab sul ju jooksvat keskmist. Ja keskmine loomulikult muutub, kui sa gaasi vajutad ja kiirendad. Lisaks pikeneb su sõiduaeg ja kütust kulub selle võrra rohkem. Selleks, et näha, palju on sul erinevatel kiirustel kütusekulu, peaksid sa tegema seeria täpseid ja võrreldavaid katseid, läbi sama ilma, teeolude ja juhtimisstiiliga mitmeid kordi erineval kiirusel sama teelõigu (sama pika vahemaa), alati peale starti alles kütusemõõtjat nullides. Siis saad sa alles andmed, mis midagi ka näitavad.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kõige odavam sõidustiil on ühistranspordiga sõitmine. Võib täitsa tasuta saada.

 

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Küttekulu sellest ometi ju ei muutu nii väikese erinevuse juures. Sõidad aeglasemalt ja kulutad minutis vähem kütust, aga sõiduminuteid tuleb ju juurde. Vahe tekib kiirendamiste-aeglustamiste

Esiteks muutub kütusekulu ka selle väikese vahe puhul. Teiseks tuleb sõiduminuteid juurde ainult siis, kui sõidad korraga väga pika maa. 95 km pikkuse distantsi puhul (eeldusel, et saadki terve maa valitud kiirusega sõita) tuleb 90 km/h kiiruse juures vaid 3,3 minutit kauem sõita kui 95 km/h juures. Kui distants on alla 30 km, siis ei tule minutitki juurde. Kolmandaks, kuna lubatud sõidukiirus enamusel maanteedel on maksimaalselt 90 km/h ja sellega sõitjaid ikka on, lisaks veel aeglasemalt sõitjad (mitte vaid sõiduautod), siis 95 km/h sõites tuleb neid kiirendamisi ja aeglustamisi rohkem. Tõenäoliselt tuleb juurde hulk möödasõitusid, mis on eriti kütusekulukas tegevus.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sa vist kohe üldse ei saa asjale pihta, onju ? Oled ka üks nendest  kes stiilis kiirendan pidurdan sõidavad, iga hinna eest lähevad mööda siis keeravad järsult ette ja pidurdavad, sest minu ees olev auto pidurdas sest temal oli vasak suunatuli juba mitu sekundit sees ja mina olin seda märganud ning võtsin jala gaasi pealt ära, tagant tuli oli nii keskendunud oma möödasõidule et oleks peaaegu ees peatunud autole sisse sõitnud ja selle vältimiseks keeras mulle ette, mille tõttu ka mina pidin pidurdama

Kust see tagant tulev autojuht teadma peaks, et sina jala gaasi pealt maha võtsid kui sa pidurit ei puutu ja vastav tuli tagumist ei informeeri? Tema ju ei näe läbi sinu auto, et sinu ees keegi pöörama hakkab.

Teemasse – sõitsin autoga tipptunnil tööle ja tipptunnil koju tagasi, kütusekulu oli u 15 liitrit sajale. Müüsin auto maha ja sõidan nüüd bussiga. Peatus on maja ees ja buss tuleb iga 10 min tagant.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sa vist kohe üldse ei saa asjale pihta, onju ? Oled ka üks nendest kes stiilis kiirendan pidurdan sõidavad, iga hinna eest lähevad mööda siis keeravad järsult ette ja pidurdavad, sest minu ees olev auto pidurdas sest temal oli vasak suunatuli juba mitu sekundit sees ja mina olin seda märganud ning võtsin jala gaasi pealt ära, tagant tuli oli nii keskendunud oma möödasõidule et oleks peaaegu ees peatunud autole sisse sõitnud ja selle vältimiseks keeras mulle ette, mille tõttu ka mina pidin pidurdama

Kust see tagant tulev autojuht teadma peaks, et sina jala gaasi pealt maha võtsid kui sa pidurit ei puutu ja vastav tuli tagumist ei informeeri? Tema ju ei näe läbi sinu auto, et sinu ees keegi pöörama hakkab.

Teemasse – sõitsin autoga tipptunnil tööle ja tipptunnil koju tagasi, kütusekulu oli u 15 liitrit sajale. Müüsin auto maha ja sõidan nüüd bussiga. Peatus on maja ees ja buss tuleb iga 10 min tagant.

See on ju ettepoole vaadates näha et üks auto seisab keset teed vasak suunatuli sees.

Käiksin ka bussiga kui lähim peatus 4 km kaugusel ei oleks ja sealt ainult 2 bussi hommikul ja 2 õhtul ei  käiks. Maainimese jaoks on peres autode omamine häda vajalik.

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ennast kiitmast ma ei väsi, aitab jalg ja aitab käsi 😆

TA tiksu edasi oma püsikaga, ma sõidan sinust igal juhul mööda. Ei teagi kuidas püsikas autol töötab, pole kunagi kasutanud. Kütusekulu mind ei mõjuta, selle maksab kinni tööandja(maksumaksja).

0
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kolmandaks, kuna lubatud sõidukiirus enamusel maanteedel on maksimaalselt 90 km/h ja sellega sõitjaid ikka on, lisaks veel aeglasemalt sõitjad (mitte vaid sõiduautod), siis 95 km/h sõites tuleb neid kiirendamisi ja aeglustamisi rohkem. Tõenäoliselt tuleb juurde hulk möödasõitusid, mis on eriti kütusekulukas tegevus.

Möödasõitudest mina ei rääkinud, pidasin silmas ikka maanteid, kus tohib sõita 100, 110 ja 120-ga. Neid on ju parasjagu meil.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

TA tiksu edasi oma püsikaga, ma sõidan sinust igal juhul mööda. Ei teagi kuidas püsikas autol töötab, pole kunagi kasutanud. Kütusekulu mind ei mõjuta, selle maksab kinni tööandja(maksumaksja).

Loodetvasti sind varsti koondatakse ja me ei pea rohkem sinu “kütusekulu mind ei huvita” kinni maksma. Kui kõik püsikiirusehoidjaga sõidaks või siis lihtsalt ühtlases liiklusvoos, siis kuluks kõigil kütust vähem. Isegi veoautod sõidavad enamasti piirkiirusega, mingeid traktoreid satb maanteele harva, kellest peaks “igal juhul mööda sõitma”.

Maksumaksja, kes ei tahaks enam ühtegi senti tsiteeritud käo palgarahaks ega ammugi mitte autokuludeks maksta. Isegi kui meelega provotseerisid, siis usun, et sinusuguseid on palju.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Et see uue teema pealkirja trükkimine nii vaevaline minu arvutis on, siis panin ainult märksõna, tegelikult tahtnuks kirjutada, bensiinihind ja sõidustiil.

Olen nüüd viimasel ajal pööranud rohkem tähelepanu kütusekulule sõltuvalt sõidustiilist ja avastanud, et üksjagu ökonoomsemalt ja seega ka odavamalt saab ka. Ega ma mingi hull kiirendan pidurdan tüüp ka varem ei ole olnud aga nüüd maanteel bensiiniautoga 4,4 liitrit ja linnas 5,5 liitrit on ikka täitsa hea saavutus, tegemist ei ole pisikese naisteautoga 🙂 varem olid need kulud 6 ja 7,5 keskmiselt. Mida ma teistmoodi teen, 1. hakkan kodunt varem liikuma, siis ei ole vaja tõmmelda 2. maanteel naljalt üle 95 km/tunnis ei sõida. Ka kiirteel hoian rahulikult paremas rajas, püsikiirus on sees ja lasen teistel mööda sõita. Tipptunnil linnaliiklusest üritan üldse vältida, töölt saan otse trenni minna ja poes käin nädalavahetusel hommikul. Südalinnas käin autoga kui väga vaja on, aga üldiselt jätan auto kusagile ja liigun pigem jalgsi või siis tõukerattal. Nende pisikeste asjadega olen suutnud kuu kütusekulu summa jätta samasuguseks nagu eelmisel aastal, kuigi liitri hind on tõusnud väga palju. Jaa, perekooli rikkurid ütlevad mulle nüüd kõik kooris et sina rott mine ja õpi mõni tulusam amet aga mul juba üks magistrikraad on ja mulle meeldib minu töö ja mitte kõik riigiametnikud ei saa kunagi saama megapalkasid vaid peavadki oma 1500 eurose brutopalgaga leppima. Lihtsalt kulutada tuleb vähem 🙂 ja oma aega ning energiat ka lastesse ja mehesse investeerima.

Ütle mis hea bensiiniauto suudab 4,4 kütusekulu tagada. Tahan ise ka sellist osta.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Pakun, et golf v miskine Škoda.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

See 4,4 maanteel on selgelt liba.

Aga lihtne viis kütuse säästmiseks on sõita niimoodi, et põhjust pidurdamiseks oleks võimalikult vähe. Varakult enne seismajäämist (ristmik, foor vms) võta jalg gaasipedaalilt ja lase autol hooga veereda – see vahemaa on sisuliselt tasuta sõidetud. Eks ta veidi uimamise mulje jätab, eriti tagasõitjatele, aga reaalselt kaotad ajas vaid sekundeid. Viimaste kuude kütusehinna tõusu järel olen ise küll oma sõidustiili (veelgi) säästlikumaks kohendanud.

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Eks ta veidi uimamise mulje jätab, eriti tagasõitjatele, aga reaalselt kaotad ajas vaid sekundeid

See uimamine on väga häiriv, kui näiteks seistakse valgusfoori taga, mille juures ühe tsükliga pääseb läbi vaid piiratud arv autosid. Kui kõik sõidavad üksteise sabas, saab läbi näiteks 15, aga kui uimerdis seas, siis 5 autot või veelgi vähem. Mõni saab ise üle tee ja siis uimerdab seal ja laseb autol vabalt kulgeda, aga teine jääb sellepärast keset teed, kus vastassuuna autod juba tulevad, sest kes see siis oskab arvestada, et mõni oma vabaliugu harrastama hakkab. Seega peaks ikka vaatama ka, kus sa selle uimerdamisega oma raha kokku hakkad hoidma.

+5
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Käiksin ka bussiga kui lähim peatus 4 km kaugusel ei oleks ja sealt ainult 2 bussi hommikul ja 2 õhtul ei  käiks. Maainimese jaoks on peres autode omamine häda vajalik.

Ei oska kaasa tunda. Ma kinnisvara ostma hakkasin, siis mõtlesin logistika läbi ja valisin sellise elupaiga, kus ei peaks autost sõltuma. Maal on tore küll – kitsekesed kepsutavad ja värgid, aga suur kütusekulu on ju ette teada. Ise oled elanud oma elu selliseks.

+2
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Et see uue teema pealkirja trükkimine nii vaevaline minu arvutis on, siis panin ainult märksõna, tegelikult tahtnuks kirjutada, bensiinihind ja sõidustiil.

Olen nüüd viimasel ajal pööranud rohkem tähelepanu kütusekulule sõltuvalt sõidustiilist ja avastanud, et üksjagu ökonoomsemalt ja seega ka odavamalt saab ka. Ega ma mingi hull kiirendan pidurdan tüüp ka varem ei ole olnud aga nüüd maanteel bensiiniautoga 4,4 liitrit ja linnas 5,5 liitrit on ikka täitsa hea saavutus, tegemist ei ole pisikese naisteautoga 🙂 varem olid need kulud 6 ja 7,5 keskmiselt. Mida ma teistmoodi teen, 1. hakkan kodunt varem liikuma, siis ei ole vaja tõmmelda 2. maanteel naljalt üle 95 km/tunnis ei sõida. Ka kiirteel hoian rahulikult paremas rajas, püsikiirus on sees ja lasen teistel mööda sõita. Tipptunnil linnaliiklusest üritan üldse vältida, töölt saan otse trenni minna ja poes käin nädalavahetusel hommikul. Südalinnas käin autoga kui väga vaja on, aga üldiselt jätan auto kusagile ja liigun pigem jalgsi või siis tõukerattal. Nende pisikeste asjadega olen suutnud kuu kütusekulu summa jätta samasuguseks nagu eelmisel aastal, kuigi liitri hind on tõusnud väga palju. Jaa, perekooli rikkurid ütlevad mulle nüüd kõik kooris et sina rott mine ja õpi mõni tulusam amet aga mul juba üks magistrikraad on ja mulle meeldib minu töö ja mitte kõik riigiametnikud ei saa kunagi saama megapalkasid vaid peavadki oma 1500 eurose brutopalgaga leppima. Lihtsalt kulutada tuleb vähem 🙂 ja oma aega ning energiat ka lastesse ja mehesse investeerima.

Ütle mis hea bensiiniauto suudab 4,4 kütusekulu tagada. Tahan ise ka sellist osta.

Teemaalgataja lausa ütles, et tal väike maastur. Ma ka väga sooviks teada, mis marki see maastur on.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

TA tiksu edasi oma püsikaga, ma sõidan sinust igal juhul mööda. Ei teagi kuidas püsikas autol töötab, pole kunagi kasutanud. Kütusekulu mind ei mõjuta, selle maksab kinni tööandja(maksumaksja).

Sina oled väga imelik, lausa veider autojuht. Ei tea, kuidas püsikas autol töötab, pole kunagi kasutanud? Mis mõttes? See on täiesti elementaarne tänapäevane funktsioon, mis on olemas kõikidel autodel, nii manuaalidel kui automaatidel. Miks mitte teada, kuidas see töötab, milleks seda lausa teadlikult ignoreerida ja mitte kasutada? Kas sa seda tead, et kui pikemalt kui kilomeeter teise auto taga sõita, on hoobilt selge, kas eessõitev auto sõidab püsikaga või mitte? Kas sa tead, kui häiriv on, kui sõidad püsikaga, aga sinu ees sõitev auto seda ei tee? See tekitab sinu järel sõitvate autode püsika ümberseadistamisi, pidurdamisi, kiirendamisi. Milleks see kõik, tekib sul sellest mingi imelik rahuldus või mis on see, mis paneb sind hüppama stiilis ‘ma ei tea, kuidas püsikas töötab’? Sa oled nagu täiega lihtsalt maanteesõidu eilane päev.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ütle mis hea bensiiniauto suudab 4,4 kütusekulu tagada. Tahan ise ka sellist osta.

Teemaalgataja lausa ütles, et tal väike maastur. Ma ka väga sooviks teada, mis marki see maastur on.

Mul on manuaalkastiga, 1,1 liitrise mootoriga linnamaastur. Manuaali puhul saab palju paremini ökonoomset sõidustiili arendada. Maanteel mägisemal alal kui kedagi tagant ei tule lükkad käigu välja ja võid kilomeetreid niisama veereda. Tallinn Tartu maanteel seda eriti rakendada ei saa  mingi pidur maanteel pole kunagi olnud ja ei kavatse hakata ka. Kui on võimalik lasen taganttulija mööda, kui näha on et ta mööda ei saa, sõidan ühtlases voos. Eelistan liigelda mitte tipptunnil.  Auto on esindusest tutikana ostetud ja nüüd kaks aastat sisse sõidetud, esimene aasta uuel autol seda lubatud kütusekulu kätte ei saanud, nüüd on isegi vähem.

0
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 44 )