Palun veebikonstaablite abi. Üks neist viimasel ajal igatpidi uudiskünniseid ületavatest bussiridadest on nüüd ka minu igapäevasel liikumisteel. Tulen mööda Luise tänavat Kristiine keskuse poole ja tahan sõita viadukti alt läbi ning edasi Õismäe suunas. Rida, mida mööda tavapäraselt liiklesin, ehk parempoolne äärmine rida, muudeti nüüd bussirajaks. Püüan mõista, millal tohin ma reastuda sellesse ritta, et peale Madara tänavat uuesti sinna tekkivasse äärmisesse parempoolsesse ritta reastuda. Liiklusseadus ütleb vaid, et pöördeks tohib reastuda bussiritta. Esiteks ei taha ma tehniliselt võttes mitte pöörata vaid reastuda, teiseks ei ütle liiklusseadus, millal ma seda teha tohin, st mitu meetrit enne reastumist. Samas tahaks sinna bussiritta reastuda võimalikult vara, sest seal viadukti all oli ka ilma bussirajata paras trügimine ja viimasel hetkel end sinna pressida on täiesti ilmselt väga tülikas. Seega ongi minu küsimus, millele ma vastust pole leidnud: millises kohas tohin sellesse bussiritta reastuda, kui soovin sõita edasi Õismäe poole äärmises parempoolses rajas? Ehk saavad veebikonstaablid kolleegidelt liikluspolitseist küsida või siis olete osavamad liiklusseadust lugema kui mina? Teiste liiklejate jälgimisest ei ole eriti kasu, pooled sõidavad niikuinii bussireas…
Esileht › Veebikonstaabel › bussirajal korrektne liiklemine
Teema: bussirajal korrektne liiklemine

RE: bussirajal korrektne liiklemine
Selge on see, et bussirada tuleks kasutada nii vähe kui võimalik. Küsimus on edastatud Tallinnas töötavale liikluspolitseinikule, kes saab täpsema hinnangu anda. Annan niipea teada, kui vastus käes!

RE: bussirajal korrektne liiklemine
Tuli vastus, mille sisu on lühidalt: peale Madara tn ristmikust möödumist.
Ja kui see veel täpsemalt huvitab, siis liiklusseadus ütleb järgmist:
§ 48. Pöörded
(1) Enne vasak- või tagasipööret peab juht aegsasti suunduma sõidutee pärisuunavööndi vasaku ääre ja enne parempööret parema ääre lähedale või selle pöörde jaoks liikluskorraldusvahendiga ettenähtud sõidurajale.
§ 37. Juhi kohustused ühissõidukiraja kasutamisel ja ühissõidukile eesõiguse andmisel
(1) Juht, kelle sõidukile ühissõidukirajad ei ole sõitmiseks määratud, võib neid radasid kasutada erandina järgmiselt:
1) ühissõidukirajale, mis on pärisuunalise sõidutee serval ega ole muust sõiduteest pidevjoonega eraldatud, tuleb reastuda enne pööret või seismajäämist sõitjate peale- või mahaminekuks tingimusel, et see ei sega liinivedu teostavat ühissõidukit. Sellisele ühissõidukirajale võib sõita pöörde lõpetamisel, kuid seejärel tuleb sealt kohe lahkuda;
2) ühissõidukirajaga teel olevast ühissõidukirajast tohib kohas, kus liikluskorraldusvahend seda ei keela, ainult risti üle sõita.
Seega pole määratletud sekundeid või meetreid reastumise jaoks. Reastuda tuleb ühissõidukirajale siis, kui soovitud pöördekohani ei jää teist võimalust samas suunas pööret sooritada. Öeldud on ka, et tuleks reastuda \”aegsasti\”.
Loodetavasti siis, kui liiklus oma tavalise rütmi tagasi saab, tekivad ka selgemad arusaamad sobivaimatest ümberreastumiskohtadest. Kahjuks see enne septembri keskpaika ei juhtu, kuna kohe on algamas kool, mis selle rütmi jälle ära rikub.
Ka politsei poolt on välja öeldud küsimuse, et kas ühistranspordi eelistamine autoliikluse kokkujooksutamise hinnaga on ikka parim lahendus? Mulle meeldib eriti veel see osa \”Igal juhul jälgib liikluspolitsei, kelle ülesanne on tagada kõigi liiklejate turvalisus, praegu pealinnas toimuvaid inimkatseid mureliku pilguga. Tõde selgub õige pea, kooliaasta alguses.\” (vt Alo Kirsimäe arvamust Postimehes 26.07.2012)

RE: bussirajal korrektne liiklemine
[small]Maarja kirjutas:[/small]
[tsitaat]Seega pole määratletud sekundeid või meetreid reastumise jaoks.[/tsitaat]
Ehk teisisõnu kui ametnikul on tuju sitt siis väänab trahvi ära ja kogu muusika. Nagu tavaliselt.
Iseenesest on olukord lollus kuubis, sest suuna näitamisel enam eesõigust pole ning muud üle ei jäägi, kui peatud ühissõiduki rajal ja ootad, kuniks vahele lastakse. Ja otse loomulikult ootab siis ka kogu ülejäänud seltskond sinu taga.

RE: bussirajal korrektne liiklemine
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Maarja kirjutas:[/small]
Ehk teisisõnu kui ametnikul on tuju sitt siis väänab trahvi ära ja kogu muusika. Nagu tavaliselt.
Iseenesest on olukord lollus kuubis, sest suuna näitamisel enam eesõigust pole ning muud üle ei jäägi, kui peatud ühissõiduki rajal ja ootad, kuniks vahele lastakse. Ja otse loomulikult ootab siis ka kogu ülejäänud seltskond sinu taga.[/tsitaat]Aga mis selles siis paha on, kui liiklus sinu taga seisab? See on ju hea!
Mida rohkem sellistes probleeme tekitavates kohtades ise selliseid umbeajavaid olukordi tekitada, seda kiiremini on loota, et midagi selles kohas paremuse poole muudetakse.

RE: bussirajal korrektne liiklemine
Lisasin eelmisele postitusele juurde arvamuse viite, sest sealt tuleb välja, et bussiradadel eksivate inimeste trahvimine ei ole praegu mingi eesmärk, vaid ikka liikluse sujuvuse ja turvalisuse tagamine uutes muutunud oludes. Kui kedagi trahvitakse, siis tõenäoliselt on see isik eriti nahhaalselt bussiradadel käitunud (mitte eksinud, vaid sihilikult liiklusreegleid eiranud).

RE: bussirajal korrektne liiklemine
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small][/small]
Iseenesest on olukord lollus kuubis, sest suuna näitamisel enam eesõigust pole ning muud üle ei jäägi, kui peatud ühissõiduki rajal ja ootad, kuniks vahele lastakse. Ja otse loomulikult ootab siis ka kogu ülejäänud seltskond sinu taga.[/tsitaat]
Suur tänu, Maarja!
Jah, täiesti ilmselt ei jäägi muud üle, kui peatuda ja oodata. Ma ei kujuta ettegi, kuidas see massiline reastumine seal välja hakkab nägema.

RE: bussirajal korrektne liiklemine
tegelikult on seal praktiliselt iga 2 maja tagant ristmik, seega algaja autojuht ei saa riskida sellega, et tal jääb alates madara ristmikust 2-3 sekundit aega ümberreastumiseks, vaid peaks tegema seda siiski varem, rõhk LE sõnastusel \”aegsasti\”.
samuti võib ju ka vahtralehe märgi lisaks aknale panna (seadus ei keela), et teadvustada nii teistele kui liikluspolitseile, et \”olen vähese kogemusega\” = \”vajan rohkem aega manöövriks\”.

RE: bussirajal korrektne liiklemine
Mis mõttes riskid, et jääb 2-3 sekundit aega? Sõidad nii aeglaselt kui vaja, et korralikult ümber reastuda. Kui ei saa muidu, siis kasvõi jääd oma reale seisma ja ootad.
Kuskil seaduses pole kirjas nõuet, et peab reastuma 2 sekundiga.

Esileht › Veebikonstaabel › bussirajal korrektne liiklemine
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.