RE: bussirajal korrektne liiklemine
Tuli vastus, mille sisu on lühidalt: peale Madara tn ristmikust möödumist.
Ja kui see veel täpsemalt huvitab, siis liiklusseadus ütleb järgmist:
§ 48. Pöörded
(1) Enne vasak- või tagasipööret peab juht aegsasti suunduma sõidutee pärisuunavööndi vasaku ääre ja enne parempööret parema ääre lähedale või selle pöörde jaoks liikluskorraldusvahendiga ettenähtud sõidurajale.
§ 37. Juhi kohustused ühissõidukiraja kasutamisel ja ühissõidukile eesõiguse andmisel
(1) Juht, kelle sõidukile ühissõidukirajad ei ole sõitmiseks määratud, võib neid radasid kasutada erandina järgmiselt:
1) ühissõidukirajale, mis on pärisuunalise sõidutee serval ega ole muust sõiduteest pidevjoonega eraldatud, tuleb reastuda enne pööret või seismajäämist sõitjate peale- või mahaminekuks tingimusel, et see ei sega liinivedu teostavat ühissõidukit. Sellisele ühissõidukirajale võib sõita pöörde lõpetamisel, kuid seejärel tuleb sealt kohe lahkuda;
2) ühissõidukirajaga teel olevast ühissõidukirajast tohib kohas, kus liikluskorraldusvahend seda ei keela, ainult risti üle sõita.
Seega pole määratletud sekundeid või meetreid reastumise jaoks. Reastuda tuleb ühissõidukirajale siis, kui soovitud pöördekohani ei jää teist võimalust samas suunas pööret sooritada. Öeldud on ka, et tuleks reastuda \”aegsasti\”.
Loodetavasti siis, kui liiklus oma tavalise rütmi tagasi saab, tekivad ka selgemad arusaamad sobivaimatest ümberreastumiskohtadest. Kahjuks see enne septembri keskpaika ei juhtu, kuna kohe on algamas kool, mis selle rütmi jälle ära rikub.
Ka politsei poolt on välja öeldud küsimuse, et kas ühistranspordi eelistamine autoliikluse kokkujooksutamise hinnaga on ikka parim lahendus? Mulle meeldib eriti veel see osa \”Igal juhul jälgib liikluspolitsei, kelle ülesanne on tagada kõigi liiklejate turvalisus, praegu pealinnas toimuvaid inimkatseid mureliku pilguga. Tõde selgub õige pea, kooliaasta alguses.\” (vt Alo Kirsimäe arvamust Postimehes 26.07.2012)