Esileht Ilu ja tervis D vitamiin suurendab masendust?

Näitan 14 postitust - vahemik 1 kuni 14 (kokku 14 )

Teema: D vitamiin suurendab masendust?

Postitas:
Kägu

Mul on D vitamiini tase väga madal. Perearst soovitas võtta seda 4000 ühikut päevas. Teadaolevalt peaks D vitamiin aitama masenduse vastu, kuid minule mõjub see just vastupidi. Mõni tund pärast D vitamiini võtmist muutun väga pahuraks ja depressiivseks. On kellelgi sarnast kogemust olnud? Isegi kui doosi kogust suurendan, on tulemus ikka sama.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mismoodi sa seda mõtled? Võtad hommikul vitamiini ära ja u tund hiljem on masendus kohal? Vitamiinid ei mõju nii nagu valuvaigistid, sellepärast neid võetaksegi kuuridena ja pikalt. See on sul ainult ettekujutus, et nii mõjub. Tee siis nii, et võta enne magama minekut. Siis on masendus magades ära ja sa ei saa arugi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mul on D vitamiini tase väga madal. Perearst soovitas võtta seda 4000 ühikut päevas. Teadaolevalt peaks D vitamiin aitama masenduse vastu, kuid minule mõjub see just vastupidi. Mõni tund pärast D vitamiini võtmist muutun väga pahuraks ja depressiivseks. On kellelgi sarnast kogemust olnud? Isegi kui doosi kogust suurendan, on tulemus ikka sama.

Nii naljakat seost ei ole veel ühtegi patsiendi suust kuulnud 🙂 See sul vägagi peas kinni, füüsiliselt ei ole selline asi võimalik. Nagu üks soovitas, võta siis õhtul. Kui võtad mingeid looduspoe vms omi, siis arvesta sellega et seal ei ole kontrollitud kogused ja D-vitamiini tase võib väga madal olla. Kontrollitud vitamiinid on ravimifirmadel, sest neil vastav kohustus (see on fakt, mitte reklaam)

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kusagil oli kirjas et D vitamiini tulebki enne magamaminekut võtta.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kusagil oli kirjas et D vitamiini tulebki enne magamaminekut võtta.

Mina seda kuulnud ei ole, aga kõlab loogiliselt, kuna D-vitamiini ei soovitata võtta kohvijoomisega samal ajal (kofeiin vähendab D-vitamiini mõju).

Selles artiklis soovitatakse võtta pärastlõunal.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Pigem ikka hommikul võtta. D-vitamiin, õhtul võttes, võib just vastupidi teha erksaks ja rikkuda ööune kvaliteeti.

Ma kuulen ka sellisest “teooriast” esmakordselt.

Please wait...
Postitas:
Kägu

https://tervis.ohtuleht.ee/846316/professor-d-vitamiini-tuleks-votta-ohtuti

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Khm, jah, ja kuna naturaalset D-vitamiini saab päikese käes viibides, siis on ju väga “loogiline”, et purgist tuleb seda võtta õhtul, kui päikest näiteks enam polegi.
Uuringud näitavad, et D-vitamiini võtmine õhtuti takistab melatoniini tootmist ja seega ka uinumist.

https://www.consumerlab.com/answers/can-vitamin-d-reduce-your-natural-production-of-melatonin-and-interfere-with-sleep/vitamin_D_melatonin/

Please wait...
Postitas:
Kägu

Siin on jälle kirjas, et võtta tuleb pärastlõunal.

https://tervis.postimees.ee/3364835/vaata-kuidas-ja-millal-toidulisandeid-votta

Siin aga uuring et kunstlik D vitamiin on üldse ohtlik ja rohkema annuse võtmine võib tekitada kukkumisi.
https://tervis.postimees.ee/3464987/briti-geeniteadlane-d-vitamiini-preparaadid-on-ohtlikud

Lõpuks tuleb välja, et uuringutes uuritakse küll, kuid erinevatel uuringutel on erinevad tulemused, peaasi et uuringuteks mõeldud raha on ära uuritud.

Lõppkokkuvõttes peaks siis ka D vitamiini sisaldav õlise kala või muu toiduaine söömine tekitama uinumisraskusi või mõne arvates lausa depressiooni.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Siin aga uuring et kunstlik D vitamiin on üldse ohtlik ja rohkema annuse võtmine võib tekitada kukkumisi.
https://tervis.postimees.ee/3464987/briti-geeniteadlane-d-vitamiini-preparaadid-on-ohtlikud

See artikkel väga kehv ja kohati faktivigadega tõlge. Originaalartiklis tulemused ikka teise fookusega. Kahjuks ei oska Eesti ajakirjanikud piisavalt teaduslikke ing keelseid artikleid ikka lugeda, rääkimata tõlgendamisest…

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Khm, jah, ja kuna naturaalset D-vitamiini saab päikese käes viibides, siis on ju väga “loogiline”, et purgist tuleb seda võtta õhtul, kui päikest näiteks enam polegi.

Uuringud näitavad, et D-vitamiini võtmine õhtuti takistab melatoniini tootmist ja seega ka uinumist.

https://www.consumerlab.com/answers/can-vitamin-d-reduce-your-natural-production-of-melatonin-and-interfere-with-sleep/vitamin_D_melatonin/

Mina tean ka, et tuleb võtta hommikul, sest D võib kõrvaltoimena põhjustada unehäireid, eriti kui võtta õhtul.
Ja minul tekitab see vitamiin näiteks peavalu, ma üle 1000 TÜ päevas üldse võtta ei saa. Kümme korda proovitud erinevate preparaatidega, iga kord sama asi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina tean, et võtta hommikul (ainult neil muul ajal, kes hommikuti kohvi joovad, kofeiin ja dvit ei sobi kokku). Dvitamiin mõjub paljudele ergastavalt.
Ma arvan küll, et sinu depressioon nüüd ühest vitamiinitabletist küll ei tulnud. Ehk jõudis vitamiinipuudus hoopis depressioonitekitavale tasemele, ega 1 tablett seda siis kohe ei muuda.
Soovitan iherbi hoopis, solgar, now foods, source aturals, kõik head ja kindlad firmad, ja ikka õlikontsentraadis nt 5000IU, mitte mingeid tablette.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ma olen võtnud D 1000 1 pärli igal ajal ja pole märganud mingeid kõrvalmõjusid. Kuna D vitamiini imendumine võtab aega, siis viimasel ajal olen võtnud isegi enne magamaminekut, nii et uinuda olen jõudnud enne, kui ta mõjuma hakkab. Aastaid tagasi oli ka minu D vitamiini tase väga madal ja perearst soovitas teha D-pärli kuuri (D-Pärlid™ 1000) nii, et 1 kuu võtta 3 pärlit päevas, siis järgmine kuu 2 pärlit päevas ja lõpus 1 pärlile üle minnna. Niiviisi saime taseme korda. Võibolla on probleem hoopis selles, et kasutad mingi muu firma D vitamiini, sest neid on ju müügil erinevaid.

https://www.apotheka.ee/d-parlid-1000-kapslid-n120-pmm0109422ee

Kusjuures kui siit lugeda, siis on ka kirjas, et “Üks kapsel päevas. Ärge ületage päevaseks tarbimiseks soovitatavat kogust!”
Miks mu prearst soovitas esialgu lausa 3 pärlit päevas võtta, ma ei tea. Samamoodi soovitas ta kasutada neid ka suviti. Kui küsisin et kas D vitamiini liiga kõrge tase probleeme ei tekita, sest söön ju ka rasvast kala ja muid D vitamiini sisaldavaid toite, vastas ta et ei.
Üks teine arst aga soovitas võtta ka kaltsiumi, kuigi mu Ca näitaja oli korras, sest olin just enne arstile minekut teinud põhivitamiinide kohta SYNLAB-is vereproovid ja kõik oli korras.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Platseeboefekt on ju täiesti olemas. Mida inimene usub, see ka juhtub. Nüüd võta kätte ja hakka uskuma, et D-vitamiin teeb sind rõõmsaks ja rahulikuks ja nii saabki olema.

Please wait...
Näitan 14 postitust - vahemik 1 kuni 14 (kokku 14 )


Esileht Ilu ja tervis D vitamiin suurendab masendust?