Esileht Koolilaps Ebaõnnestunud gümnaasiumikatsed

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 170 )

Teema: Ebaõnnestunud gümnaasiumikatsed

Postitas:
Kägu

Kutsekool peale 9. klassi on mõistlik siis, kui valikule ja otsusele eelneb põhjalik karjäärinõustamine. Kutsekool ei ole lapsepõlve pikendamine, vaid töö. Juba 1. kursusel on praktika, mis tähendab nt koka erialal reaalset köögitööd (enamasti abikokana) ja tulemus peab olema kliendile müügikõlbulik.

+13
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kutsekas pärast põhikooli ei ole küll hea valik.

Väga hea valik on.

Jah, ma oleksin pidanud kohe täpsustama, et pidasin silmas koole, kust saab ka keskhariduse – kui võimeid on, siis on patt jääda keskhariduseta, siis on kohe paljud teed edaspidi püsti.

Selliseid erialasid, kus saaks kutse ja keskhariduse, on minu meelest siiski üsna vähe.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tallinna Polütehnikum pakub ka väheke intelligentemaid alternatiive põhihariduse baasil https://www.tptlive.ee/sisseastujale/?baastase=pharidus&osakond=&oppevorm=pope

 

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tallinna Polütehnikum pakub ka väheke intelligentemaid alternatiive põhihariduse baasil https://www.tptlive.ee/sisseastujale/?baastase=pharidus&osakond=&oppevorm=pope

* intelligentsemaid … enne kui keelekorrektorid jaole jõuavad 🙂

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu töökaaslase poeg läks Polütehnikumi IT õppima peale põhikooli. Väga hea peaga, iga kell oleks gümnaasiumi sisse saanud. Peale lõpetamist astus TalTechi sisse.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu töökaaslase poeg läks Polütehnikumi IT õppima peale põhikooli. Väga hea peaga, iga kell oleks gümnaasiumi sisse saanud. Peale lõpetamist astus TalTechi sisse.

No vat, aga kui oleks läinud kooli/erialale, kus keskharidust ei saa, siis poleks kõrgkooli minek kuidagi kõne alla tulnud.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma ei teadnudki, et TÜG-i ka raske saada, see on ju täitsa tavaline kool.

Lausa alla keskmise kool, kui aus olla.

Mul yks kysimus- mis on teemaalgataja lapse kodukool, kus ta lootis gümnaasiumis jatkata?

+3
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma ei teadnudki, et TÜG-i ka raske saada, see on ju täitsa tavaline kool.

Lausa alla keskmise kool, kui aus olla.

Mul yks kysimus- mis on teemaalgataja lapse kodukool, kus ta lootis gümnaasiumis jatkata?

KSG

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mis on kutseharidusel viga?

Minu laps läks Merekooli. Huvitav valik, ma ise poleks eluski arvanud, et see valdkond teda huvitab. Muidugi olin ma sisimas pisut pettunud, et miks ta nii teadlikult gümnaasiumi välistab, ta oli oma valikus 110% kindel. Aga ma näen praegu sellist koolirõõmu ja entusiasmi, mida ma põhikooli ajal ei näinud. Eesti Mereakadeemia on üle õue, sealsed tudengid kutseka poistele suureks eeskujuks ning ma juba praegu kuulen plaane, kuidas peale kooli lõpetamist minnakse mereväkke aega teenima ja peale seda Mereakadeemiasse edasi õppima.

+11
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ongi tavaline kool, ei olegi raske saada, kuid see esimene ehmatus võib olla päris suur. Tegelikult loobub suur osa TÜGi kandideerinutest ja esimestena sisse saanutest kohast ja jõuab järg nendeni, kes esialgu pakkumist ei saanud. Minu kolme lapse klassikaaslastest on sellesse kooli läinud lõpuks need, kelle tulemused olid tõesti väga nõrgad ja kes kuskile mujale ei saanud.

Väga hea siis, minu laps on nelja-viieline ja tahabki TÜG-s jätkata nagu ta paljud klassikaaslasedki. Ma juba ehmatasin, et sinna ka nii raske saada, kuigi olen kogu aeg rahulik olnud, et minu laps ei pea nii hirmsasti muretsema, kuna pole nii populaarne kool ja saab seal rahus gümnaasiumi lõpuni käia.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina tegin omale septembris plaani A, B ja C ja ja D.

Minul on tütarlaps, kes õpib hoolega, kuid kui anda ette gümnaasumi test, siis on kööga. Matemaatikas käib õpiabis, on seal tubli aga tubli just nende ülesannetega, mida just praegu õpitakse. Kui on midagi vanem teema, siis on ärevus platsis ja pea tühi.  Meil on 3 gümnaasiumi, ei saanud mitte ühtegi.  Jooksvates hinnetes on vähe kolmi, kokkuvõtvalt semestris üks kolm, ei ühtegi jooksvat kahte. Noh, nutsin jah 2 päeva, jäin päris kodukontorisse, et saaks vabalt ahastada ja ripsmed jätta värvimata.

Meie plaan B on linna lähedal gümnaasium ca 9km. Kui ei saa, siis plaan C kutsehariduskeskus aga eesmärgiga nii, et see pole lõplik ametivalik, vaid eesmärk saada keskharidus, teha riigieksamid ja siis vaadata edasi. Kutsehariduses valiks eriala, mis aitaks kaasa suvel leida tööd. Kutsehariduskeskuses saab pärast ka edasi õppida (õmblemine), mis eeldab et keskharidus on olemas, lõpuks ka spetsialiseeruda näiteks (rätsep-stilist).

Plaan D on minna teise linna kutsehariduskeskusesse, kus on vbl lapsele meelepärasem eriala ja ülikoolis käiv poeg.  Poeg ja tütar kolivad üürikorterisse ja hoolitsevad seal üksteise eest, õnneks tublid kokkajad mõlemad.

Plaan E on täiskasvanute gümnaasium.  Igatahes keskhariduseta ei saa jääda, nii on tõesti tee ees püsti.

+10
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eelmisele: nii tubli, nii selge plaan, edu teile 🙂

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina tegin omale septembris plaani A, B ja C ja ja D.

Minul on tütarlaps, kes õpib hoolega, kuid kui anda ette gümnaasumi test, siis on kööga. Matemaatikas käib õpiabis, on seal tubli aga tubli just nende ülesannetega, mida just praegu õpitakse. Kui on midagi vanem teema, siis on ärevus platsis ja pea tühi. Meil on 3 gümnaasiumi, ei saanud mitte ühtegi. Jooksvates hinnetes on vähe kolmi, kokkuvõtvalt semestris üks kolm, ei ühtegi jooksvat kahte. Noh, nutsin jah 2 päeva, jäin päris kodukontorisse, et saaks vabalt ahastada ja ripsmed jätta värvimata.

Meie plaan B on linna lähedal gümnaasium ca 9km. Kui ei saa, siis plaan C kutsehariduskeskus aga eesmärgiga nii, et see pole lõplik ametivalik, vaid eesmärk saada keskharidus, teha riigieksamid ja siis vaadata edasi. Kutsehariduses valiks eriala, mis aitaks kaasa suvel leida tööd. Kutsehariduskeskuses saab pärast ka edasi õppida (õmblemine), mis eeldab et keskharidus on olemas, lõpuks ka spetsialiseeruda näiteks (rätsep-stilist).

Plaan D on minna teise linna kutsehariduskeskusesse, kus on vbl lapsele meelepärasem eriala ja ülikoolis käiv poeg. Poeg ja tütar kolivad üürikorterisse ja hoolitsevad seal üksteise eest, õnneks tublid kokkajad mõlemad.

Plaan E on täiskasvanute gümnaasium. Igatahes keskhariduseta ei saa jääda, nii on tõesti tee ees püsti.

Kiidan ka et plaanid paigas, väga tubli ja toetav lapsevanem. Aga juhiks tähelepanu et matemaatikaga võib laps ikka väga hätta jääda gümnaasiumis, kui juba põhikooli matemaatika jaoks oli õpiabi vaja.

+4
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina tegin omale septembris plaani A, B ja C ja ja D. Minul on tütarlaps, kes … Noh, nutsin jah 2 päeva, jäin päris kodukontorisse, et saaks vabalt ahastada ja ripsmed jätta värvimata.

Jah, tubli, et plaan on, aga minul oli natuke ebamugav seda postitust lugeda. Mina tegin, mul on, mina nutsin. Jääb mulje, nagu oleks tegu mingi koolieelikuga, kelle elu emme 100% korraldab. Isegi kui lapsel reaalselt ka sõnaõigus oli nende A, B ja C koostamisel, siis vähemalt ei pea ema seda märkimisväärseks mainida. Võib-olla sa lihtsalt sõnastasid oma mõtteid kiiruga halvasti, aga võib-olla vajaks su suhtumine oma peaaegu täisealisesse lapsesse natuke korrigeerimist.

+4
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina tegin omale septembris plaani A, B ja C ja ja D. Minul on tütarlaps, kes … Noh, nutsin jah 2 päeva, jäin päris kodukontorisse, et saaks vabalt ahastada ja ripsmed jätta värvimata.

Jah, tubli, et plaan on, aga minul oli natuke ebamugav seda postitust lugeda. Mina tegin, mul on, mina nutsin. Jääb mulje, nagu oleks tegu mingi koolieelikuga, kelle elu emme 100% korraldab. Isegi kui lapsel reaalselt ka sõnaõigus oli nende A, B ja C koostamisel, siis vähemalt ei pea ema seda märkimisväärseks mainida. Võib-olla sa lihtsalt sõnastasid oma mõtteid kiiruga halvasti, aga võib-olla vajaks su suhtumine oma peaaegu täisealisesse lapsesse natuke korrigeerimist.

Mis teha, vt sõltuvalt lapsest, sellel 14a lapsel oli vaja jah, et võimalikud variandid etteöeldaks, kuidas keskharidus saada. Tal on vaja, et praegu keegi teab, mis saab. Ise ütleb kõigele-ma ei tea. Nende ettepanekutega on ta olnud nõus. Ta peab praegu tundma, et kõik läheb lõppkokkuvõttes hästi. Ehk ise oma peaga otsustab peale keskharidust, ma loodan vähemalt. Mul on 3 last, aga see üks vajab jah praegu juhatamist; esimene sai ise, kolmas saab ka ise.

+11
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mis teha, vt sõltuvalt lapsest, sellel 14a lapsel oli vaja jah, et võimalikud variandid etteöeldaks, kuidas keskharidus saada. Tal on vaja, et praegu keegi teab, mis saab. Ise ütleb kõigele-ma ei tea. Nende ettepanekutega on ta olnud nõus. Ta peab praegu tundma, et kõik läheb lõppkokkuvõttes hästi. Ehk ise oma peaga otsustab peale keskharidust, ma loodan vähemalt. Mul on 3 last, aga see üks vajab jah praegu juhatamist; esimene sai ise, kolmas saab ka ise.

Miks sul 14-aastane põhikooli lõpetab? Kas ta läks aasta varem kooli?

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mis teha, vt sõltuvalt lapsest, sellel 14a lapsel oli vaja jah, et võimalikud variandid etteöeldaks, kuidas keskharidus saada. Tal on vaja, et praegu keegi teab, mis saab. Ise ütleb kõigele-ma ei tea. Nende ettepanekutega on ta olnud nõus. Ta peab praegu tundma, et kõik läheb lõppkokkuvõttes hästi. Ehk ise oma peaga otsustab peale keskharidust, ma loodan vähemalt. Mul on 3 last, aga see üks vajab jah praegu juhatamist; esimene sai ise, kolmas saab ka ise.

Miks sul 14-aastane põhikooli lõpetab? Kas ta läks aasta varem kooli?

15 ikka on, inertsist tuleb ikka 14 ja 2021. Mul endal ka mäluhäired :).  Ma pean ikka mõtlema veits,  kui küsitakse, mitmendas noorim käib.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Täitsa ebaõiglane, et need lapsed, kes jagavad reaalaineid (või vähemalt teevad need endale selgeks) on pärast igal pool hinnatud, kerge on ülikooli saada, teenivad kordi rohkem. Olen ise ülikoolis ühe magistriõppe eriala vastuvõtukomisjonis ja vaatan neid kandidaate. On nii täiskasvaute gümnaasiumi lõetajaid kui eliitkoolide lõpetajaid, vahepeal on bakas õppinud erinevaid asju ja kui meile tulevad, pärast edasijõudmises vahet pole. Aga need on inimesed, kellel on tehnikahuvi, jagavad matemaatikat ja füüsikat. Kui ära lõpetavad, on teenistus ülihea, kuigi keskkooli ajal olid kahe-kolmelised osades ainetes. Enda laps pole ka just eriline geenius, aga alati olen ise matemaatikat ja füüsikat õpetanud lisaks esimesest klassist peale, igaüks tegelikult suudab need ära õppida, pole erilist andekust vaja. Pillimängu õpingud tegelikult arendavad ka samu ajuosi, mis on vajalikud reaalainetest arusaamiseks.

+2
-6
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tahtsin eelmise postitusega tegelikult sinnani jõuda, et kutsekool pole nii halb, kui valitaks näiteks mingi tehniline, ehitusalane või IT eriala. Väga paljud tulevad pärast meile inseneriks õppima ja neil läheb edaspidises elus ülihästi. Konkurentsi praktiliselt pole, kui natukenegi pingutad. Pehmetel erialadel on konkurents kordi suurem ja raske kaugele jõuda.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Täitsa ebaõiglane, et need lapsed, kes jagavad reaalaineid (või vähemalt teevad need endale selgeks) on pärast igal pool hinnatud, kerge on ülikooli saada, teenivad kordi rohkem. Olen ise ülikoolis ühe magistriõppe eriala vastuvõtukomisjonis ja vaatan neid kandidaate. On nii täiskasvaute gümnaasiumi lõetajaid kui eliitkoolide lõpetajaid, vahepeal on bakas õppinud erinevaid asju ja kui meile tulevad, pärast edasijõudmises vahet pole. Aga need on inimesed, kellel on tehnikahuvi, jagavad matemaatikat ja füüsikat. Kui ära lõpetavad, on teenistus ülihea, kuigi keskkooli ajal olid kahe-kolmelised osades ainetes. Enda laps pole ka just eriline geenius, aga alati olen ise matemaatikat ja füüsikat õpetanud lisaks esimesest klassist peale, igaüks tegelikult suudab need ära õppida, pole erilist andekust vaja. Pillimängu õpingud tegelikult arendavad ka samu ajuosi, mis on vajalikud reaalainetest arusaamiseks.

Mitte midagi ei saa aru, mis on ebaõiglane? Et osad pingutavad ja siis teenivad rohkem ? Iseeenesest ei tule reaalained mitte kellelgi enam gümnaasiumisosas. On andekamad , aga lisaks käib ka töö.

+5
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Täitsa ebaõiglane, et need …

Mina ka ei saa aru, mis on ebaõiglane. Et andekamad ja/või töökamad lapsed saavad tulevikus kõrgemalt tasustatud?

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma arvan, et see natuke lappama läinud tekst mõtles vist seda, et gümnaasiumit vääriks rohkem lapsi, et lapsed, kellele jääb võimalussek kutseharidus, sest gümnaaisumi kohti on vähe, on tegelikult samamoodi võimelised vabalt reaalis läbi lööma, ülikooli minema, mis siis, et põhikooli maadlesid nad kolmede ja kahtedega ja seetõttu praagiti välja.

Vaatasin nädal tagasi, et statistika järgi oli põhikooli kohtade suhtes gümnaasiumi kohti 55%. Päris palju noori sunnitakse ametit õppima, kuigi nad on võimelised tegelikult läbima gümnaasiumi. Kelle on tahe ja siht silme ees, seda ei takista miski edasi minemast ka kutsekast, kuid kindlasti mõni annab alla ja jätab oma potensiaali kasutamata ja jääbki vaid pagariks.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tänasel päeval oleks minu gümnaasiumisse saamine väga suur küsimärk, mul oli põhikooli tunnistusel 3 kolme vähemalt. Praegu olen insener.

+8
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma mõtlen juba mõnda aega, et varsti meil vist polegi enam kohalikke oskustöölisi (keevitajad, mehaanikud jne). Vähesed oskavad oma kätega midagi teha.

Arenenud riikides teevadki musta tööd immigrandid, oleme ka sinna jõudnud, ja selge see, et põliselanikud enam seda teha ei taha. Kunagi käisid meie inimesed UK-s kanu kitkumas, nüüd tullakse meile maasikaid korjama ja ehitama.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mitte midagi ei saa aru, mis on ebaõiglane? Et osad pingutavad ja siis teenivad rohkem ? Iseeenesest ei tule reaalained mitte kellelgi enam gümnaasiumisosas. On andekamad , aga lisaks käib ka töö.

Lapsed on ikka erinevate annetega, osad jagavad paremini reaalaineid, teised pehmemaid aineid. Aga reaalainete oskajate elu on teistsugune. Ühte sorti andeid hinnatakse, teist sorti aga mitte üldse. Ei ole siin asi töös, ei ole pehmete erialade oskajad lollid, kes ei pinguta, vaid lapsed on erinevad.

+4
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Arvestades, et peale 2004 on sündivus järjest suurenenud – kas riik on üldse gümnaasiumikohtadega arvestanud? Kirjade järgi on tulnud/tulemas küll paar uut riigigümnaasiumit, aga samas pannakse mõni teine kinni (ntx Saue), kus kokkuvõttes vist tegelikult eriti kohti juurde ei teki.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lapsed on ikka erinevate annetega, osad jagavad paremini reaalaineid, teised pehmemaid aineid. Aga reaalainete oskajate elu on teistsugune. Ühte sorti andeid hinnatakse, teist sorti aga mitte üldse. Ei ole siin asi töös, ei ole pehmete erialade oskajad lollid, kes ei pinguta, vaid lapsed on erinevad.

Inimesi ei diskrimineerita nende annete alusel. Inimeste tulevased palgaväljavaated paneb paika see, palju nende anded on võimelised kasumit tootma – olgu selleks siis otsene rahaline kasum (insener, jurist, ärijuht), otsene füüsiline tulemus (arstid) või vaimule pakutav (tippkunstnikud, -muusikud). Mida rohkem ja erinevamaid andeid inimestel on, seda laiem on nende valikuvõimalus tööturul. Suuremal osal inimestest on siiski mõlemat, nii reaal- kui humanitaarkalduvust. Selliseid, nagu kirjeldad, kus reaalkallakut üldse pole, on väga vähe ja, mis parata, kui teistest vähem andeid on, siis ongi vähem valikuid. Mis ei tähenda, et nad omal alal tippu end töötades korralikku tulevikku ei kindlusta.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tahtsin eelmise postitusega tegelikult sinnani jõuda, et kutsekool pole nii halb, kui valitaks näiteks mingi tehniline, ehitusalane või IT eriala. Väga paljud tulevad pärast meile inseneriks õppima ja neil läheb edaspidises elus ülihästi. Konkurentsi praktiliselt pole, kui natukenegi pingutad. Pehmetel erialadel on konkurents kordi suurem ja raske kaugele jõuda.

Kõik ei ole sellised, et tehnilised ja IT erialad neile sobiksid. Ja mittetehnilised erialad on samuti väga väärtuslikud ja vajalikud. Ja meil on kutsekoolides piisavalt palju erinevaid erialasid, sealhulgas humanitaarkalduvustega noortele sobivaid.  Aidake noorel inimesel selgust saada, mis teda tegelikult huvitab ja mida ta elus teha tahaks. Ja kutsekool ei pane inimese haridusteed lukku. Peale kutsekooli võib minna kõrgkooli, võib  uuesti kutsekooli teisele erialale, võtta üksikuid ainekursusi täiskasvanute gümnaasiumis, kui on soov näiteks riigieksameid uuesti teha. Toon näite oma lähedasest noorest. Kuna ta ei tahtnud gümnaasiumi minna (mina küll tahtsin , et ta läheks, kuid ei pidanud õigeks sundida), siis läks enda poolt valitud erialale kutsekooli, kus õppis loomakasvatust koos keskharidusega (meil on endal hobused, kellega ta tegeles ja tegeleb siiani) Pärast lõpetamist oli ta veendunud, et ta tahaks midagi edasi õppida, kuid kahjuks ikkagi ei olnud piisavalt selgust, mida just, seega soovis võtta vaheaasta. Aga et mitte seda vaheaastat päris niisama olla, läks õppima teise kutsekooli sessioonõppesse majandusarvestust ja selle kõrvalt  osakoormusega  tõõle. Pärast lõpetamist läks rakenduskõrgkooli ja sai majandusarvestuses rakenduskõrghariduse, pärast mida läks uuesti loomakasvatuserialale kutsekooli, kus tõstis oma taset kuuekuulistel spetsialisti kursustel. Praegu (tegemist on alla 30 aastasega) töötab suure ettevõtte loomakasvatusjuhina, palk on 2 Eesti keskmist ja kõik käidud koolid on asja ette läinud. Ei välista, et tuleb veel aeg, kus leiab veel kooli ja eriala, mida õppida. Kutsekool ei ole karjääri pidur.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui võimed on kesised, pole gümnaasium jõukohane. Vbl mingi “kassigümnaasium”, kus õppimist matkitakse, aga riigieksamite tulemuste ega aine tundmise tasemega poldaks kõrgkooli ikkagi paslikud kandidaadid.

Kutsekeskharidus on tänapäeval igas mõttes hea lahendus – saab edasi õppida, saab juurde õppida, saab tööle minna peale kooli lõpetamist. Puhas gümnasist on kandideerides tööturul samas seisus mis põhikooli lõpetanud noor. Ok, 3 a elu kauem elanud, aga oskusi ikkagi pole.

Reaalained ja loodusained on need, mis aitavad liikuda hästi makstud aladele. Ka keeled ja loomingulisus annavad häid võimalusi – aga neid tuleb ise otsida ja palju on projektipõhisust!

Hea kondiiter, rätsep ja juuksur ei jää eluga hätta.

Pigem on plindris suvalise bakaharidusega noor – see pole veel normaaltasemel täiemõõduline kõrgharidus.

 

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Arvestades, et peale 2004 on sündivus järjest suurenenud – kas riik on üldse gümnaasiumikohtadega arvestanud? Kirjade järgi on tulnud/tulemas küll paar uut riigigümnaasiumit, aga samas pannakse mõni teine kinni (ntx Saue), kus kokkuvõttes vist tegelikult eriti kohti juurde ei teki.

Suletavas Saue gümnaasiumiosas on 2 paralleeli, loodavas riigigümnaasiumis 6.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 170 )


Esileht Koolilaps Ebaõnnestunud gümnaasiumikatsed