Esileht Ajaviite- ja muud jutud EE: 11aastane poiss hoiab õpetajaid ja õpilasi hirmul.

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 102 )

Teema: EE: 11aastane poiss hoiab õpetajaid ja õpilasi hirmul.

Postitas:
Kägu

Probleem on olemas ja oskan rääkida sarnasest lapsest täiesti teises eesti linnas, linnas kus on olemas mitu kooli erivajadustega lastele. Laps on sarnane loos kirjutatud lapsele, kuid põlve murdmise asemel on löönud nt. pliiatsiteravikuga läbi klassikaaslase käe. Poisslapsena ründab enamasti poisse, kuid ka tüdrukud saavad ta käest nt. hoope jalaga, rusikaga jne. Nt. mingi teema pole tüdrukule talvesaapas jalaga virutada kõigest jõust vastu reit, põhjendades, et talle ei meeldinud, et keegi tuli garderoobi… Rusikaga jooksu pealt teisele selge lüüa, kuni tuli lihtsalt tahtmine seda teha jne. Vanemad (lahutatud) probleemi ei tunnista, ema halab samamoodi 4. aastat järjest, et lapsel lahutusest trauma. Laps aga kiitleb teistele, kui hea on elada siis, kui on kaks peret, kust nänni saab jne. Iga jama järel saavat siis mõlemalt vanemalt lohutusauhindu…

Mida kool teeb? KiVa koolina on üritatud igatpidi asju lahendada, kuid sa ei lahenda seda asja siis, kui vanemad probleemi ei tunnista, Rajaleidjat ei külasta ega eriarstide juurde ei pöördu. Erivajadusega lastega kokkupuutunud vanemana tajun ise seda, et see poiss lihtsalt ei suuda seal pea 30 pealises karjas iseendaga hakkama saada, tunneb ennast seal halvasti. Mammutkool oma väikesete klassiruumide ja suurearvulise klassisuurusega. On soovitatud nii kooli kui ka 2 teise lapsevanema poolt (üks puudega lapse ema, teine psühhiaater) kaaluda mõnda väikeklassidega erikooli, mis pakuks tavaprogrammiga haridust ja võimaldaks lapsel omandada haridus tema jaoks talutavamas keskkonnas, kuid ei, lollidekooli nemad last ei pane… Sry, edasises elus ei huvita ju kedagi, kus sa oma põhihariduse omandasid!

Loo kokkuvõte: kuniks vanemad vastu ja probleemi ei tunnista, on võimalik vaid ohvriks olnud lapse vanemal pöörduda peale igat rünnakut või vägivallaga lõppenud intsidenti noorsoopolitsei poole ja kutsuda üles ka teisi lapsevanemad niiviisi talitama. Tavaliselt kutsub selline jõumeetod lapsevanemaid natukenegi olukorda analüüsima ja mõtlema, et kuidas edaspidi seda vältida. Ja üldse võiks olla koolil õigus suunata laps spetsialistide juurde hindamisele ja jätta vanematele alles 1/3 lõplikust otsustusõigusest. Andke andeks, kuid esikohal peaks olema lapse heaolu ja see saab tulla vaid 3 osapoole koostööst – lapsevanem ei tea kõiki võimalusi ja vajadusi oma lapse aitamiseks ja ta peab arvesse siiski võtma nii haridustöötajate kui ka meditsiinitöötajate soovitusi. Hetkel, kus ainuvõim on vanema käes, seda kahjuks ei tehta, vähemalt mitte selliste probleemsete juhtumite korral.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Tavaliselt on nendes vägivallatsemistel kaks poolt vähemalt. Keegi, kes sütiku käivitab ja keegi kes selle märuli ellu viib. Muidugi on ka neid vaimupuudega lapsi kelllel pole diagnoosi pandud vōi on see puue nii kerges staadiumis, et vanemad ei oska selle mōju lapsele ōigesti hinnata. Kodus on kōik ok aga vōōrastega ja suures massis lööb lapsel juhtmed kokku.

Kogu point on selles, et isegi kui laps ka on puudega, siis kui lapsevanem ise arvab, et kõik on korras, siis ei saagi mitte midagi teha. Seadused on kõik tehtud arvestusega, et kõik inimesed on ilusad ja head. Reaalsus on see, et nii ei pruugi olla. Minu tütre lasteaias on laps, kes pidavalt ründas teisi lapsi. Seitsme aasta vanune – koolipikendusega ja kõnetu ehk ta ütles umbes kolm sõna. Kuna puuet määratud polnud siis lasteaed ei saanud mitte midagi teha. Lasteaed ei tohi öelda, et laps ei ole ok, isegi kui seda on kaugelt silmaga juba näha, et nii on. Sest pedagoog ei ole spetsialist laste puuete teemal. Spetsialisti poole saab ametlikult pöörduda vaid lapsevanem ja kogu info läheb vaid lapsevanemale. Kui lapsevanemal on eitusfaas, siis nii jääbki.

Aga meil on kaasav haridus, lapsed saavad juba varakult teada, et on ka teistsuguseid inimesi ehk ka selliseid, kes sulle suvateemade puhul ärritudes füüsiliselt kallale tulevad.
Meie kogemus oli veel see, et n.ö konflikti osapool võis olla keegi teine aga rünnati kõige väiksemat (mitte teist konflikti osapoolt) ja see oli enamasti paraku minu tütar.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Seda artiklit lugedes tundus, et konfliktid, mis tekkisid ei olnud sugugi kõik selle noormehe algatatud. Tema reaktsioonid konfliktolukordades olid lihtsalt ebaharikud. Selline reageerimine äärmusliku endast väljaminemisega on omane autismispektrihäiretega lastele, kellel on tundlik närvisüsteem ja psüühilised eripärad. Sellel ei ole mingit pistmist kasvatamatusega. See laps ei terroriseeri kedagi tahtlikult. Ta lihtsalt ei suuda oma emotsioone teatud olukordades juhtida. Sageli teised märkavad seda, neile teeb see nalja ning nad tahtlikult kutsuvad sellise reaktsiooni esile. Selline laps vajab abi mitte hukkamõistu. Töötasin aastaid erivajadustega lastega, kes õppisid väikeklassides (3-4 last klassis) ja ka seal oli neid, kes tuli jätta täiesti individuaalõppele, kuna isegi 3 lapseline grupp oli liiga suur. Endast väljumisi tuli sedasorti lastel palju ette. Ka selliseid, kus teiste lastega pidime ruumist väljuma, kui üks märatses. Kuid kordagi ei tulnud pähe vanemaid hukka mõista kasvatamatuse pärast või last märatsemishoo pärast. See on psüühikaeripära, mida laps ei suuda kontrollida. Täiskasvanud on selleks, et last selles olukorras aidata. On igasugust koolivägivalda, mille suhtes mul on nulltolerants (pidev ja tahtlik päevast päeva kellegi konkreetse väljavalitud lapse terroriseerimine). Antud juhtumi puhul aga see polnud midagi sellist, vaid pigem olid need lapsele endale allumatud (mittetahtlikud) raevuhood, mis klassifitseeruvad psüühikahäireks mitte aga kasvatamatuseks või koolikiusamiseks.

Mina töötan selliste lastega.
Neil on kahel põhjusel koolis (ja ka sõpradega) väga raske. Esiteks ei salli nad grammigi ebaõiglust (sh neile ei sobi see kui kedagi jäetakse mängust välja, kellegi kohta räägitakse halba selja taga, tehakse liiga elusloodusele sh putukatele ja taimedele). Paraku on kõik need asjad kollektiivis igapäevased nähtused. Reageering sellele on nende poolt see, et nad ütlevad et see on halb/vale ja nad ei taha nendega enam mängida. Ilmselgelt teevad teised lapsed nende üle nalja. Kusjuures ka täiskasvanud, mitte ainult lapsed.
Teine põhjus on see, et kui neid noritakse ja nad ei saa ära minna, lähevad nad närvi ja ei kontrolli end. Sellistel hetkedel katsuvad nad iga hinna eest minema saada. See pakub teistele väga palju nalja ja nad saevad ja saevad kuniks laps ärritub ja minema teda ei lase. Vahel lõppeb see kellegi löömisega ja “ohver” läheb kaebama ning HEV laps jääb justkui süüdi, kuna ta ei oska end kaitsta.

Artiklis kirjeldatud mustrid on täpselt sellised. Laps, kel on niigi äärmiselt raske enda emotsioone kontrollida ja suuremas seltskonnas hakkama saada, viiakse teadlikult viimase piirini, et oleks äge. Pedagoogid ei oska juba enesevalitsuse kaotanud last rahustada, kuna pole vastavat koolitust saanud. Kõige hullem, mida sellise lapse puhul teha saad, on tema vägisi kinni hoidmine. Eemaldu ja lase tal rahuneda ning see ei võta kaua aega. Kui keegi hoiab kinni, rakendub adrenaliin ja laps ei saa enam absoluutselt aru, mida ta teeb. Tahab vaid pääseda, ellu jääda. Paaritunnine koolitus pedagoogidele oleks pool sellest olukorrast juba ammu lahendanud. Kuidas lastele selgeks teha, et nad ei peaks norima, on juba kodude (ja ühiskonna) probleem.

Mõttekoht on veel see, et kui kool reageeriks vaimsele vägivallale õigeaegselt, ei eskaleeruks olukord kunagi sinnamaani, et laps vägivaldseks läheb. Antud koolis on vaimne vägivald justkui lubatud ja isegi õigustatud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mõttekoht on veel see, et kui kool reageeriks vaimsele vägivallale õigeaegselt, ei eskaleeruks olukord kunagi sinnamaani, et laps vägivaldseks läheb. Antud koolis on vaimne vägivald justkui lubatud ja isegi õigustatud.

Tänapäeval on iga koolimaja hullumaja. Laps, kes ei salli ebaõiglust ja seda, et putukale liiga tehakse, purustab õpetaja põlve ja lööb pliiatsiteraviku läbi klassikaaslase käe? Normaalne. Ma võtaks oma lapse sellisest koolist ära, kaasaku seal omaette.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Esiteks ei salli nad grammigi ebaõiglust

Konkreetsel poisil pole õiglusest sooja ega külma, ära kujuta ette, et kõik on ühtemoodi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Asjale on väga lihtne lahendus – lapsele tuleb määrata kohtu poolt erieestkostja, kellel on õigus teha otsustusi lapse ravi ja haridust puudutavates küsimustes. Erieestkostja saab teha taotluse väikeklassi paigutamiseks jne. Lihtsalt linna/vallavalitsus peab tegema kohtule avalduse. Praegu poetakse selle taha, et seda saab teha vaid vanem. Aga kui on erieestkostja – siis saab seda teha tema.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kui ma oleks see õpetaja, kellel see tatikas põlve murdis, kaebaksin tema vanemad kohtusse. 11-aastast kaevata ei saa, aga tema vanemad on tema eest vastutavad ja kui nad sellega pole hakkama saanud, siis las maksavad kahjutasu või midagi.

Politseisse ta läks, aga nad keeldusid juhtumit alustamast poisi vanuse tõttu. Ei tea kas siis tsiviilkohtus võiduvõimalustki on?

Saab esitada varalise kahjunõude – ravikulud, saamatajäänud töötasu, küsida võiks ka n.ö. moraalset kahjut. Kuna alla 14-aastast ei saa karistada väärteo/kuriteo toimepanemise eest, siis selle sellepärast politsei ei menetlenud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Neil on kahel põhjusel koolis (ja ka sõpradega) väga raske. Esiteks ei salli nad grammigi ebaõiglust (sh neile ei sobi see kui kedagi jäetakse mängust välja, kellegi kohta räägitakse halba selja taga, tehakse liiga elusloodusele sh putukatele ja taimedele). Paraku on kõik need asjad kollektiivis igapäevased nähtused. Reageering sellele on nende poolt see, et nad ütlevad et see on halb/vale ja nad ei taha nendega enam mängida. Ilmselgelt teevad teised lapsed nende üle nalja. Kusjuures ka täiskasvanud, mitte ainult lapsed.
Teine põhjus on see, et kui neid noritakse ja nad ei saa ära minna, lähevad nad närvi ja ei kontrolli end. Sellistel hetkedel katsuvad nad iga hinna eest minema saada. See pakub teistele väga palju nalja ja nad saevad ja saevad kuniks laps ärritub ja minema teda ei lase. Vahel lõppeb see kellegi löömisega ja “ohver” läheb kaebama ning HEV laps jääb justkui süüdi, kuna ta ei oska end kaitsta.

Iga sõna on siin puhas kuld.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 14 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mõttekoht on veel see, et kui kool reageeriks vaimsele vägivallale õigeaegselt, ei eskaleeruks olukord kunagi sinnamaani, et laps vägivaldseks läheb. Antud koolis on vaimne vägivald justkui lubatud ja isegi õigustatud.

Tänapäeval on iga koolimaja hullumaja. Laps, kes ei salli ebaõiglust ja seda, et putukale liiga tehakse, purustab õpetaja põlve ja lööb pliiatsiteraviku läbi klassikaaslase käe? Normaalne. Ma võtaks oma lapse sellisest koolist ära, kaasaku seal omaette.

Aga seda kujutad ette, et kliimaaktivistid, kes ei luba kärbselegi liiga teha, ründavad isegi puruvanu invaliide inimesi füüsiliselt, psüühilisest terrorist rääkimata? Kas seda kujutad, et inimesed, kes võitlevad armastuse ja headuse eest, ründavad või lasevad robokoppidel rünnata inimesi pisargaasi ja veega?
Siis võiksid ette kujutada, et ka ebastabiilne laps, kes ei salli ebaõiglust, läheb selle vastu rünnakule ükskõik kelle vastu.
Mina kujutan hästi ette, et inimene, kellel on ebaõiglusest ja kiusamisest kõrini, läheb rünnakule. Kusjuures ma ei õigusta seda käitumist, aga põhjus on ilmne. Sellistele lastele on mõneti võimatu meele järele olla, sa ei tea iial, mis teda plahvatama ajab. Aga seda enam ta plahvatab, kui teda meelega õrritada. Ja seda tehakse, ja mitte vähe. Pärast ollakse ise puhtad poisid.
HEV-laps tuleks jätta maksimaalselt rahule. Mõistan, et seda on koolis väga raske saavutada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 14 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Neil on kahel põhjusel koolis (ja ka sõpradega) väga raske. Esiteks ei salli nad grammigi ebaõiglust (sh neile ei sobi see kui kedagi jäetakse mängust välja, kellegi kohta räägitakse halba selja taga, tehakse liiga elusloodusele sh putukatele ja taimedele). Paraku on kõik need asjad kollektiivis igapäevased nähtused. Reageering sellele on nende poolt see, et nad ütlevad et see on halb/vale ja nad ei taha nendega enam mängida. Ilmselgelt teevad teised lapsed nende üle nalja. Kusjuures ka täiskasvanud, mitte ainult lapsed.

Teine põhjus on see, et kui neid noritakse ja nad ei saa ära minna, lähevad nad närvi ja ei kontrolli end. Sellistel hetkedel katsuvad nad iga hinna eest minema saada. See pakub teistele väga palju nalja ja nad saevad ja saevad kuniks laps ärritub ja minema teda ei lase. Vahel lõppeb see kellegi löömisega ja “ohver” läheb kaebama ning HEV laps jääb justkui süüdi, kuna ta ei oska end kaitsta.

Iga sõna on siin puhas kuld.

Kuld see võib ju olla, aga reaalsus on see, et 30 õpilasega tavaklassis ei saa loota, et 29 on küpsed ja alati õigesti käituvad lapsed. Õpetaja võib isegi teada (eripedagooge on imevähe), kuidas oleks õige käituda, aga reaalselt ei ole 29 õpilasega koos kuhugi eemalduda ja seda 1 last päris üksi jätta ka ei tohi. Kõigele lisaks peab õpetaja mingil viisil õpetama ka teisi õpilasi, kellel on õigus haridusele. Paberil on kaasav haridus tore, aga päriselus tihti väga ebaõiglane kõigi suhtes. Hollandis on sellest aru saadud ja muutusi sisse viima hakatud, ca 10-20 a pärast ehk meilgi…

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuld see võib ju olla, aga reaalsus on see, et 30 õpilasega tavaklassis ei saa loota, et 29 on küpsed ja alati õigesti käituvad lapsed. Õpetaja võib isegi teada (eripedagooge on imevähe), kuidas oleks õige käituda, aga reaalselt ei ole 29 õpilasega koos kuhugi eemalduda ja seda 1 last päris üksi jätta ka ei tohi. Kõigele lisaks peab õpetaja mingil viisil õpetama ka teisi õpilasi, kellel on õigus haridusele. Paberil on kaasav haridus tore, aga päriselus tihti väga ebaõiglane kõigi suhtes. Hollandis on sellest aru saadud ja muutusi sisse viima hakatud, ca 10-20 a pärast ehk meilgi

Kahjuks on sul õigus.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 14 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina töötan selliste lastega.

Neil on kahel põhjusel koolis (ja ka sõpradega) väga raske. Esiteks ei salli nad grammigi ebaõiglust (sh neile ei sobi see kui kedagi jäetakse mängust välja, kellegi kohta räägitakse halba selja taga, tehakse liiga elusloodusele sh putukatele ja taimedele). Paraku on kõik need asjad kollektiivis igapäevased nähtused. Reageering sellele on nende poolt see, et nad ütlevad et see on halb/vale ja nad ei taha nendega enam mängida. Ilmselgelt teevad teised lapsed nende üle nalja. Kusjuures ka täiskasvanud, mitte ainult lapsed.

Teine põhjus on see, et kui neid noritakse ja nad ei saa ära minna, lähevad nad närvi ja ei kontrolli end. Sellistel hetkedel katsuvad nad iga hinna eest minema saada. See pakub teistele väga palju nalja ja nad saevad ja saevad kuniks laps ärritub ja minema teda ei lase. Vahel lõppeb see kellegi löömisega ja “ohver” läheb kaebama ning HEV laps jääb justkui süüdi, kuna ta ei oska end kaitsta.

Artiklis kirjeldatud mustrid on täpselt sellised. Laps, kel on niigi äärmiselt raske enda emotsioone kontrollida ja suuremas seltskonnas hakkama saada, viiakse teadlikult viimase piirini, et oleks äge. Pedagoogid ei oska juba enesevalitsuse kaotanud last rahustada, kuna pole vastavat koolitust saanud. Kõige hullem, mida sellise lapse puhul teha saad, on tema vägisi kinni hoidmine. Eemaldu ja lase tal rahuneda ning see ei võta kaua aega. Kui keegi hoiab kinni, rakendub adrenaliin ja laps ei saa enam absoluutselt aru, mida ta teeb. Tahab vaid pääseda, ellu jääda. Paaritunnine koolitus pedagoogidele oleks pool sellest olukorrast juba ammu lahendanud. Kuidas lastele selgeks teha, et nad ei peaks norima, on juba kodude (ja ühiskonna) probleem.

Mõttekoht on veel see, et kui kool reageeriks vaimsele vägivallale õigeaegselt, ei eskaleeruks olukord kunagi sinnamaani, et laps vägivaldseks läheb. Antud koolis on vaimne vägivald justkui lubatud ja isegi õigustatud.[/quote]

Aga samas teevad viga ja haiget teistele – ei ole loogiline -putukaid ei tohi sõrmeotsaga puudutada, samas peksta puruks õpetajal jalg – seda võib teha (see on lubatav).
Samas – sellised õpilased ei sobi suurde kooli, neil oleks vaja väikest, stressivaba koolikeskonda – kasvõi väikeklassi – aga ema peab vajalikuks iga hinnaga hoida last suures klasskollektiivis. See laps saab 3-aasta pärast 14 ja siis ei ole vahet, vägivald on vägivald ning kriminaalkorras karistatav. Siin ei hakka kohus sel põhjusel õigeks mõistma.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina töötan selliste lastega.

Paku siis koolile abi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Seda artiklit lugedes tundus, et konfliktid, mis tekkisid ei olnud sugugi kõik selle noormehe algatatud. Tema reaktsioonid konfliktolukordades olid lihtsalt ebaharikud. Selline reageerimine äärmusliku endast väljaminemisega on omane autismispektrihäiretega lastele, kellel on tundlik närvisüsteem ja psüühilised eripärad. Sellel ei ole mingit pistmist kasvatamatusega. See laps ei terroriseeri kedagi tahtlikult. Ta lihtsalt ei suuda oma emotsioone teatud olukordades juhtida. Sageli teised märkavad seda, neile teeb see nalja ning nad tahtlikult kutsuvad sellise reaktsiooni esile. Selline laps vajab abi mitte hukkamõistu. Töötasin aastaid erivajadustega lastega, kes õppisid väikeklassides (3-4 last klassis) ja ka seal oli neid, kes tuli jätta täiesti individuaalõppele, kuna isegi 3 lapseline grupp oli liiga suur. Endast väljumisi tuli sedasorti lastel palju ette. Ka selliseid, kus teiste lastega pidime ruumist väljuma, kui üks märatses. Kuid kordagi ei tulnud pähe vanemaid hukka mõista kasvatamatuse pärast või last märatsemishoo pärast. See on psüühikaeripära, mida laps ei suuda kontrollida. Täiskasvanud on selleks, et last selles olukorras aidata. On igasugust koolivägivalda, mille suhtes mul on nulltolerants (pidev ja tahtlik päevast päeva kellegi konkreetse väljavalitud lapse terroriseerimine). Antud juhtumi puhul aga see polnud midagi sellist, vaid pigem olid need lapsele endale allumatud (mittetahtlikud) raevuhood, mis klassifitseeruvad psüühikahäireks mitte aga kasvatamatuseks või koolikiusamiseks.

Mina töötan selliste lastega.

Neil on kahel põhjusel koolis (ja ka sõpradega) väga raske. Esiteks ei salli nad grammigi ebaõiglust (sh neile ei sobi see kui kedagi jäetakse mängust välja, kellegi kohta räägitakse halba selja taga, tehakse liiga elusloodusele sh putukatele ja taimedele). Paraku on kõik need asjad kollektiivis igapäevased nähtused. Reageering sellele on nende poolt see, et nad ütlevad et see on halb/vale ja nad ei taha nendega enam mängida. Ilmselgelt teevad teised lapsed nende üle nalja. Kusjuures ka täiskasvanud, mitte ainult lapsed.

Teine põhjus on see, et kui neid noritakse ja nad ei saa ära minna, lähevad nad närvi ja ei kontrolli end. Sellistel hetkedel katsuvad nad iga hinna eest minema saada. See pakub teistele väga palju nalja ja nad saevad ja saevad kuniks laps ärritub ja minema teda ei lase. Vahel lõppeb see kellegi löömisega ja “ohver” läheb kaebama ning HEV laps jääb justkui süüdi, kuna ta ei oska end kaitsta.

Artiklis kirjeldatud mustrid on täpselt sellised. Laps, kel on niigi äärmiselt raske enda emotsioone kontrollida ja suuremas seltskonnas hakkama saada, viiakse teadlikult viimase piirini, et oleks äge. Pedagoogid ei oska juba enesevalitsuse kaotanud last rahustada, kuna pole vastavat koolitust saanud. Kõige hullem, mida sellise lapse puhul teha saad, on tema vägisi kinni hoidmine. Eemaldu ja lase tal rahuneda ning see ei võta kaua aega. Kui keegi hoiab kinni, rakendub adrenaliin ja laps ei saa enam absoluutselt aru, mida ta teeb. Tahab vaid pääseda, ellu jääda. Paaritunnine koolitus pedagoogidele oleks pool sellest olukorrast juba ammu lahendanud. Kuidas lastele selgeks teha, et nad ei peaks norima, on juba kodude (ja ühiskonna) probleem.

Mõttekoht on veel see, et kui kool reageeriks vaimsele vägivallale õigeaegselt, ei eskaleeruks olukord kunagi sinnamaani, et laps vägivaldseks läheb. Antud koolis on vaimne vägivald justkui lubatud ja isegi õigustatud.

Puhas idiootsus.
Sama moodi võiks padrata, et segasusseisundis luululist skisofreenikut kiusatakse.
Jah, see laps pole skisofreenik, aga ilmselgelt tajub ta reaalsust valesti, kiusamine ja ebaõiglus sünnib tema peas. Sellise lapse jaoks on rünnak, kui keegi teda kogemata riivab. Tema jaoks on ebaõiglus, kui keegi teda vaatab, kui tal pinal maha kukkus- situatsioon EE artiklist.
Nii nagu skisofreenik ei saa ravimiteta, nii ei saa see laps ilma ravimiteta hakkama.
Mina tegelikult ka töötan selliste lastega ja sina mitte, seda on sinu kirjast on näha.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kust te võtate, et teised lapsed konflikte alustavad? Mina lugesin ekspressi paberversiooni ja seal küll seda välja ei tulnud. Esimene juhus, mida kirjeldati: peale kehalist riietusruumis ütles see probleemlaps teisele neeger ja sealt keris edasi kuni õpetaja meniski purustamiseni. Aga alustas ju tema, neeger ütlemisega? Või jäi mul midagi lugemata?

Ja mingi teine juhus oli, kus see poiss nõudis endale seda tooli, millel teine laps istus, jällegi, alustas ju ta ise?

Lapsest on väga kahju, tal on kindlasti abi vaja. Loodetavasti ta vanemad võtavad mõisutse pähe ja proovivad last päriselt aidata. Ja tõesti, kui nad ise ei võta, sisi ehk lastekaitse aitab?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

ilmselgelt tajub ta reaalsust valesti, kiusamine ja ebaõiglus sünnib tema peas.

Tegelikult mitte, aga seda selgitada näib siin tõesti olevat nagu loobiks herneid vastu seina. Selline julm soovimatus näha ongi üks HEV-ide plahvatuste põhjus. Kiusamine ja ebaõiglus sünnib reaalselt. Sellise lapse peas sünnib aga plahvatus, mida tervete närvidega laps kas suudab maha suruda või elab läbi vaikselt, sageli kannatades teistsuguseid vaevusi. Tundlikel inimestel on raske, isegi täiskasvanutest võivad saada jõhkardid, kui nad ei suuda oma emotsioone kontrollida ses tümikate ühiskonnas.

Kui siin leidub kakski kägu, kes saavad aru, millest jutt, siis tuleb selliste hingede eest juba tänulik olla. Rõhuv enamik on praktiliselt tundetud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 14 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kust te võtate, et teised lapsed konflikte alustavad? Mina lugesin ekspressi paberversiooni ja seal küll seda välja ei tulnud.

Ja Ekspress nagu ajalehed üldse, valgustavad ju kõiki situatsioone juuspeenelt, eks ole? Eriti õudne, kui täiskasvanud inimene kujundabki arvamuse lehe tähemärkide pealt, omamata kujutlusvõimet, mis aitaks tal olukorrast veidi selgemat pilti saada.

“Neeger” ütlemine pole kiusamine iseenesest, see on laste omavaheline tobe lollitamine. AGA – vahel võib ka olla. Siis kui on öeldud sihilikult, et teist närvi ajada. Selline peen psühholoogiline mäng käib inimsuhetes üldiselt. Kui sulle iial on öeldud, et sa solvasid, aga ise aru ei saanud, siis ehk kujutad ette, et saatja ja vastuvõtja ei pruugi ühel lainel olla.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 14 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sellise lapse jaoks on rünnak, kui keegi teda kogemata riivab. Tema jaoks on ebaõiglus, kui keegi teda vaatab, kui tal pinal maha kukkus

See on paraku tõsi. HEV-laps on väga raske nähtus. Koolipoolne kui tahes õiglane reageering ei säästa sellist last ülereageerimisest. Temaga ei saadagi üldiselt hakkama.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 14 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ja Ekspress nagu ajalehed üldse, valgustavad ju kõiki situatsioone juuspeenelt, eks ole? Eriti õudne, kui täiskasvanud inimene kujundabki arvamuse lehe tähemärkide pealt, omamata kujutlusvõimet, mis aitaks tal olukorrast veidi selgemat pilti saada.

“Neeger” ütlemine pole kiusamine iseenesest, see on laste omavaheline tobe lollitamine. AGA – vahel võib ka olla. Siis kui on öeldud sihilikult, et teist närvi ajada. Selline peen psühholoogiline mäng käib inimsuhetes üldiselt. Kui sulle iial on öeldud, et sa solvasid, aga ise aru ei saanud, siis ehk kujutad ette, et saatja ja vastuvõtja ei pruugi ühel lainel olla.

Muidugi ei valgusta kõiki juuspeenelt, seda ma ei arvanudki. Aga siin mitu inimest on maininud, nagu oleks artiklist väljaloetav, et teised algatasid konflikte ja seepärast küsisingi, et kust te seda lugesite. Kas ma lugesin lohakalt või oli netiversioonis rohkem detaile?

Ja loomulikult ei ole neeger ütlemine solvamine omaette alati, aga antud juhul sellest alguse sai. See probleemlaps ütles neeger, teine väitis vastu, et ei ole, kas sa ei näe värve? Siis mingid püksid ja edasi juba kallaleminek. Igal juhul ei jäänud sellest konkreetsest oukorrast muljet, et teine oleks algatanud. Kuigi loomulikult võis seal eelnevalt veel midagi olnud. Aga just seda imestangi, et väidetakse artikli põhjal, nagu teised oleks norinud, aga seda ju ei olnud.. või?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Jääb mulje, et sellised lapsed nagu EE kirjeldati on ohvrid ja võivadki nii käituda? Et ülejäänud peavad kikivarvul ringi käima, sest igat asja tõlgendatakse kiusamisena. See on sama, mis perevägivald – vägivallatsejast mehel sobib iga asi, et lüüa – naise poolt valesti öeldud sõna, kortsus põrandavaip, kadunud sokid.
Mina sellega ei nõustu – kui selline laps ei suuda tavalises keskkonnas osaleda, siis tuleb tema jaoks leida muu lahendus.
Selline väguvallatsejate pidev õigustamine viibki sinna, et lahkuvad tavalapsed, kes ei suuda sellises keskkonnas õppida

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Jääb mulje, et sellised lapsed nagu EE kirjeldati on ohvrid ja võivadki nii käituda? Et ülejäänud peavad kikivarvul ringi käima, sest igat asja tõlgendatakse kiusamisena. See on sama, mis perevägivald – vägivallatsejast mehel sobib iga asi, et lüüa – naise poolt valesti öeldud sõna, kortsus põrandavaip, kadunud sokid.

Mina sellega ei nõustu – kui selline laps ei suuda tavalises keskkonnas osaleda, siis tuleb tema jaoks leida muu lahendus.

Selline väguvallatsejate pidev õigustamine viibki sinna, et lahkuvad tavalapsed, kes ei suuda sellises keskkonnas õppida

Kui sa mind mõtlesid, siis ma ei õigusta midagi. Arvan, et HEV-laste koht pole tavakoolis või üldse koolis. Liiga palju segadust ja närvide mängu kaasneb nendega.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 14 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

On täiesti võimalik, et mõni teine laps provotseerib, mitte ainult võimalik, vaid kindlasti on klassis-koolis teisigi probleemseid lapsi ja ei tasu arvata, et sellega koolis ei tegeleta. Paraku on teised lapsed ka lihtsalt lapsed, oma erinevuste, iseloomude, tujude ja käitumishäiretega. Paljud HEV lapsed tulevad reeglite ja suurema seltskonnaga toime, aga mõned mitte. Laps, kes suures kollektiivis hakkama ei saa, ei peaks seal olema tema enda ja teiste huvides. Hetkel on aga olukord selline, et ühel lapsel ja tema vanematel on kõik õigused ja teistel mitte ühtegi. Kokkuvõttes kannatab kõigi psüühika ja haridus. Selliseid lugusid on koolides väga palju.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

On täiesti võimalik, et mõni teine laps provotseerib, mitte ainult võimalik, vaid kindlasti on klassis-koolis teisigi probleemseid lapsi ja ei tasu arvata, et sellega koolis ei tegeleta.

Nagu eespool ütlesin, et tean seda poissi, juba lasteaiast peale ja keegi teda ei provotseeri, tal lihtsalt ongi tohutu tähelepanu ja tunnustuse vajadus. Olukord on iga aastaga süvenenud, poiss muutub järjest tugevamaks füüsiliselt ja armastab hoobelda erinevate teemadega. Keegi kunagi ei tea, mis on järgmine uus asi, mis vallandab raevuhoo. Normaalsel hetkel on armas ja tore poiss. Aga, ei saa ju eeldada, et teised lapsed käituksid nagu psühholoogid, kuhu jääb teiste lapsepõli ja soov õppida, selle asemel, et osaleda tunni ajal ühe lapse raevutsemises, mis tihti päädib politseiga. Ja mina küll ei tea, mida teha, kui vanemad probleemi ei näe.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Õpetajana tahan lisada, et õpetaja ei ole üliinimene ja õpetaja töökirjelduse osa ei ole enda füüsilisse ohtu seadmine (erinevalt nt politseinikust, kellele vägivaldse hullu ohjeldamine on väljaõppe osa). Ma tahan jõuda õhtul elusa ja tervena koju oma laste juurde, see on minu põhiõigus. Ka viga saanud õpetajal on tõenäoliselt pere ning “tänu” kaasavale haridusele konkreetsel juhul tema pere lapsed ei saa enam ema või vanaemaga suusatada ja uisutada. 11a noormehe mass võib olla suurem kui mõnel täiskasvanud naisel ja lihasjõud tunduvalt suurem kui keskeaalisel naisel. Poisist on kahju ja ta pole oma hädade algpõhjustes ise süüdi, kuid oma käitumise eest vastutab poiss siiski ise. Vale on teha mehehakatis ohvriks, kelle käitumise eest vastutab emme või (nais)õpetaja.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kas koolil pole siis õigust nõuda, et laps käiks koolis tugiisikuga?

Minu lapse lasteaiarühmas oli ka vägivaldne laps ja lõpuks teised vanemad nõudsid, et selle lapsega käiks kaasas tugiisik, kes temaga tegeleb ja ohjeldab ja laps käiski viimases rühmas koos tugiisikuga.

Tugiisikut saab lapsele ainult siis pakkuda kui talle on määratud raske või sügav puue. Muidugi vanem võib ise oma lapsele tugiisiku palgata, aga paljudel peredel ikka see võimalus on, et võtta endale täiskohaga töötaja. Lisaks – neid tugiisikuid ei leita üldse kergelt, mõnele otsitakse ikka väga kaua.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Artikli järgi sel lapsel oli alguses tugiisik. Ma ei tea, kas enam ei ole? Või ei suuda tema ka lapsega toime tulla?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sellistele eitusfaasis emadele-isadele peaks olema kohustuslik ilmuda kooli/lasteaed sellise maskoti sees, et lapsed ära ei tunneks. Kasvõi seesama lilla karu. Siis anonüümsena koolipäeva ja tunde jälgides saab ta ehk aru, millest jutt. No et kui laps on kodus viks ja viisakas.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Artikli järgi sel lapsel oli alguses tugiisik. Ma ei tea, kas enam ei ole? Või ei suuda tema ka lapsega toime tulla?

Konkreetset last ei tea, aga need tugiisikud üldiselt ei pea ka vastu. Kui kellelgi on kogemus tugiisikuga, kes jäi lapse juurde terveks kooliaastaks, siis andku teada. Mina selliseid ei tea.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 14 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Jääb mulje, et sellised lapsed nagu EE kirjeldati on ohvrid ja võivadki nii käituda? Et ülejäänud peavad kikivarvul ringi käima, sest igat asja tõlgendatakse kiusamisena. See on sama, mis perevägivald – vägivallatsejast mehel sobib iga asi, et lüüa – naise poolt valesti öeldud sõna, kortsus põrandavaip, kadunud sokid.

Mina sellega ei nõustu – kui selline laps ei suuda tavalises keskkonnas osaleda, siis tuleb tema jaoks leida muu lahendus.

Selline väguvallatsejate pidev õigustamine viibki sinna, et lahkuvad tavalapsed, kes ei suuda sellises keskkonnas õppida

Vanasti läksid sellised lapsed erikooli ja vanematel polnud seal midagi vaielda. Kõik need tänapäeva probleemid on tekkinud ikka nendest suurtest õigustest mis on kõigile nö antud. Last lüüa ei tohi (ma ei hakka siin propageerima mingit löömist) ja laps saab sellest hästi aru ja manipuleeribki kõigiga oma tahtmise saamiseks. Sest teda ei tohi puutuda. Veneajal võttis õpetaja lapsel tutist kinni ja oligi kord majja seatud. Noh jah, läbi vägivalla, aga see oli ka ainus meede mis lapsele mõjus. Tänapäeval tahetakse suhelda rääkimise abil, aga nagu näha siis keegi sellega ikkagi hakkama ei saagi ja ei saa ka need vanemad kodus. Üldiselt võib ka nii olla, kodus ongi laps illikuku ja väljas fuuria.

Tegelikult ei olegi mingeid lahendusi sellistele lastele. Vähemalt veneajal puudus internet ja lapsed ei saanud oma jampsi üksteisele vahendada ja seda showd oli kindlasti ka sellest vähem.

Varem või hiljem tehakse need erikoolid tagasi.

Kui ma ise olin 4 klassis, siis meie koolis oli ka üks poiss, ta kakles ja läks ka pensionärist naisõpetajale kallale, tõmbas tal kaelaketi katki. See poiss läks peale seda kohe erikooli, puiatusse pandi. Arvata võib, et poisist suureks saades saigi pätt jne. Vähemalt kõik teised lapsed said koolis edasi käia.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ka minu poja klassis on selline kaak. Viibisin koosolekul, kus konkreetselt arutleti vägivalla üle, kutsutud olid lapsevanemad. Ja kui hakati rääkima, mida too naga oli korda saatnud, siis tema vanemad olid nagu eitus-faasis. “Meie poeg nii ei tee, hoopis tema on ohver, teda kiusatakse” jne.. “Kodus poeg nutab, meie usume oma poega”

Kui kõik räägivad vastupidist juttu ja lapsevanemad ütlevad, et probleemi pole, siis see on täiesti õudne olukord. Äärepealt oleks klassijuhataja ameti maha pannud, nii endast välja oli viidud vaene inimene. Tõsiselt kahju oli, õnneks veendi teda ikka jätkama

Aga äkki nii alguses oligi, et tema oligi kiusatav ja nüüd on trotsi ja viha täis, liialdatud kaitseseisundis ja maksab kätte kõigile osalistele? Nii võib ju ka olla. Mingi põhjus peab olema, et miks üks laps selliseks järsku muutub. Kodus saab peksa äkki või on liiga vaba kasvatus. Sellega peaks tegelema, et uurima nüüd välja, et millest selle poisi selline käitumine tingitud on, mis on põhjus ja siis edasi asju ajama, kui põhjus selgeks tehtud. Need koolitulistajad ju ka lambist selliseks pole muutunud, vaid miski trauma või “eeskuju” on põhjus olnud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 102 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud EE: 11aastane poiss hoiab õpetajaid ja õpilasi hirmul.