Esileht Ajaviite- ja muud jutud Elektritõukerattaga sõitjad ei tunne liikluseeskirju

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 37 )

Teema: Elektritõukerattaga sõitjad ei tunne liikluseeskirju

Postitas:
Kägu

Kihutavad kõnniteel – jalakäijate läheduses ei tohi sõita kiiremini, kui jalakäija tavakiirus,
Ületavad punase fooritulega tõukerattaga sõites autoteed
Ohustavad jalakäijaid – tõukeratastel kella pole, on väga ohtlik, kui selline elektriseeritud ahv sulle tuulekiirusel selja tagant ligi hiilib ja sul on rahutu väikelaps või rihma otsas koer kaasas.

Jalakäijana kõnniteel on mul õigustatud eeldus, et ma saan seal ohutult ja muretult liigelda, ilma, et peaksin kogu aeg hirmunult selja taha vahtima. Praegu on see võimalus minult ära võetud.

+24
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma muidu olen selle poolt, et kõik liiklusvahendid võiks ja peaks tänavatele ära mahtuma ja kooskõlas eksisteerida suutma, aga elektritõukside suhtes olen natuke vastumeelestatud küll. Need liiguvad hääletult, aga kiiresti, ohustades nii jalakäijaid kui iseennast, kui ootamatult autodele ette vuravad. Eriti lapsed kipuvad nendega ootamatult ülekäiguradadele sõitma, veendumata, kas autojuht jõuab pidurdada. Olen autoroolis niimoodi mitu napikat üle elanud, sest lapsed ilmselgelt eeldavad, et ülekäigurajal peab auto talle teed andma, aga autojuht pole veel suutnud arugi saada ega reageerida, et see tõuks tal kohe nina eest läbi vupsab.

+16
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui ülekäigurajal ei pea jalgratta seljas olevale liiklejate teed andma, siis ei pea tõuksi peal olevale ka andma. Auto saab sebral liikujatele teed anda siis, kui autojuht neid näeb. Kui auto nina on juba sebral ja siis viimasel hetkel keegi sinna kihutab -ei ole võimalik enam midagi teha.
Tõuksiratturitel tekib suure kiiruse tõttu mingi rumal “ma jõuan küll” illusioon.

+7
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kõige kohutavam asi üldse. Mehepojad teevad võistlusi, kimavad kui hullud, arvavad, et füüsikareeglid neile ei kehti. Hullumaja.

+5
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kahjuks olen juba korra kukkunud põlve marraskile sellest, et üks ajuhiiglane mulle täiskiirusel külje pealt riivamisi otsa sõitis. Ja kui mitu korda olen ma ehmunud seljatagant vaikselt tuleva 20km/h kiirusega masina tõttu.. ausalt, mul on lausa foobia nende suhtes tekkinud. Niigi ärevushäire ja tasakaaluprobleemidega… ehmatusest võin ka oma suht olematu koordinatsiooni tõttu väga hullusti kukkuda.
Nii et mulle kunagi mustlase poolt ennustatud hukkumine 50+ vanuses kummalise liiklusõnnetuse läbi võib täppi minna, kui just lähima 5-10 aasta jooksul nende elektritõuksidega midagi ette ei võeta. Kuna tegemist on jalakäijast kiirema sõidukiga, ( jalakäijale ohtlikumaga see tähendab) siis tegelikult peaksid kehtima selle kasutamisel piirangud ja juhiload.

+6
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui ülekäigurajal ei pea jalgratta seljas olevale liiklejate teed andma, siis ei pea tõuksi peal olevale ka andma. Auto saab sebral liikujatele teed anda siis, kui autojuht neid näeb. Kui auto nina on juba sebral ja siis viimasel hetkel keegi sinna kihutab -ei ole võimalik enam midagi teha.

Tõuksiratturitel tekib suure kiiruse tõttu mingi rumal “ma jõuan küll” illusioon.

Kahjuks see tõukside puhul ei kehti, uurisin ise seda otse nii maanteametilt, kui politseilt. Elektritõuks läheb nö tavatõuksiga samaks ja seega tavaline jalakäija, kellele peab teed andma ja kui sebral juhtub õnnetus, jääd sina kui autojuht süüdi.

Minu jaoks suht jube, kuna endal olnud juba 2 ohtliku olukorda, kus olen pidanud äkkpidurdust tegema, kuna tõuks järsku tuleb sebrale (ühekorra oli isegi punane tuli temal).

+7
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mu teada vaikselt selle teemaga ka tegeldakse, et ka elektritõuksid seaduses sees oleks oma piirangutega.

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ah, ärge virisege niipalju! Olen nii jalakäija kui ka autojuht ja pole tõuksisõitjatega mingeid probleeme olnud. Mõnel on lihtsalt foobia ja kõige uues suhtes negatiivne hoiak.

+6
-13
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kõige kohutavam asi üldse. Mehepojad teevad võistlusi, kimavad kui hullud, arvavad, et füüsikareeglid neile ei kehti. Hullumaja.

Samasugune hüsteeria võis valitseda sadakond aastat tagasi hobuseomanike seas, kui autod laiemalt levima hakkasid. Eks nad pidasid ka olukorda hullumajaks, autod tundusid eriravat kõiki füüsikareegleid ja nende juhte peeti ogarateks.
Õnneks ei ole võimalik progressi peatada, isegi, kui mõned isendid kohaneda ei suuda.

+5
-7
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kõige kohutavam asi üldse. Mehepojad teevad võistlusi, kimavad kui hullud, arvavad, et füüsikareeglid neile ei kehti. Hullumaja.

Samasugune hüsteeria võis valitseda sadakond aastat tagasi hobuseomanike seas, kui autod laiemalt levima hakkasid. Eks nad pidasid ka olukorda hullumajaks, autod tundusid eriravat kõiki füüsikareegleid ja nende juhte peeti ogarateks.

Õnneks ei ole võimalik progressi peatada, isegi, kui mõned isendid kohaneda ei suuda.

Kohaneda ei suuda tõuksisõitjad. Nad ei saa aru jalakäijate ja kõnnitee kontseptsioonist. Et kui ratas on alla antud, siis füüsika nende jaoks ei kehti. Igasugune terve mõistus kaob. Täna oli tõuksi peal nt isa ja tema ees seisis nii 5 a tütar. Ja ikka kimati. Fun ja progress? Üksainus kivike ratta ees või jalakäija, kes teeb kõrvalsammu ja laps võiks põhimõtteliselt surma saada. Aga peaasi, et progress ja fun.
Kes arvab, et liialdatakse, ei käi kas kesklinnas või on pime. Ma olen kogu suve pesle heal juhul paari normaslset sõitjat näinud.

+9
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Maal elavatel on loomulikult poogen nendest elektritōuksidest ja tundub jube “eelmise sajandi tehnikarevolutsiooni hirm” olema. Tegelikult ongi linnas karm liiklus ja nüüd need elektritōuksijad lisakd veel täiega poolearulised.
Lastele alla 30 eluaastat(umbes sellises vanuses hulle kihutajaid olen näinud) vōiks lastevanemad, elukaaslased, lapsed meelde tuletada, et auto on tugevam, kiirem ja ta on tōuksiga nagu mootorrattur. Liiga väike ja kiire, et teda kōnniteel vōi sōiduteel märgata hiljem, kui 20m kauguselt. Samuti seda, et punane tuli kehtib ka ratturitele, kui nad on kōnniteel ja tōuksijatele ning jalakäijatele ja nemad peavad ka enne teele astumist OLEMA VEENDUNUD tee ületamise ohutuses. See on LS kirjas ja sellest juhinduvalt ei jää alati autojuht ōnnetuse korral süüdi.

+4
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Maal elavatel on loomulikult poogen nendest elektritōuksidest ja tundub jube “eelmise sajandi tehnikarevolutsiooni hirm” olema. Tegelikult ongi linnas karm liiklus ja nüüd need elektritōuksijad lisakd veel täiega poolearulised.

Ma ei tea, kuidas seal maal on, ma ise elan Kristiines ja siin on tõuksiga sõitjaid ikka väga palju. Lisaks ka tasakaaluliikurid jms. Mingid paanikat ja hüsteeriat ei ole mõtet külvata, mahuvad kõik ära.
Liigu sina nii, nagu oled harjunud ja küllap ratturid oma teekonda muudavad. Ma pole kuulnud ühtegi uudist, et tõuksiga inimene oleks tabanud mõnd paanikas tädikest, kes ei tea kuhu hüpata või joosta, kui ratas ligineb.
Kui kõik liiklusvahendid nii suurt hirmu ja vastuseisu tekitavad, siis ehk koliks kuhugi, kus liiklust pole ja elaks amišite kombel omaette, aeglast ja tehnikavaba elu.

+2
-8
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Maal elavatel on loomulikult poogen nendest elektritōuksidest ja tundub jube “eelmise sajandi tehnikarevolutsiooni hirm” olema. Tegelikult ongi linnas karm liiklus ja nüüd need elektritōuksijad lisakd veel täiega poolearulised.

Ma ei tea, kuidas seal maal on, ma ise elan Kristiines ja siin on tõuksiga sõitjaid ikka väga palju. Lisaks ka tasakaaluliikurid jms. Mingid paanikat ja hüsteeriat ei ole mõtet külvata, mahuvad kõik ära.

Liigu sina nii, nagu oled harjunud ja küllap ratturid oma teekonda muudavad. Ma pole kuulnud ühtegi uudist, et tõuksiga inimene oleks tabanud mõnd paanikas tädikest, kes ei tea kuhu hüpata või joosta, kui ratas ligineb.

Kui kõik liiklusvahendid nii suurt hirmu ja vastuseisu tekitavad, siis ehk koliks kuhugi, kus liiklust pole ja elaks amišite kombel omaette, aeglast ja tehnikavaba elu.

Mina!? Miks sa kohe isiklikuks lähed? Ei oska selgitavalt 7kirjutada, et pead kohe sinatama. Me pole sinuga koos viina vōtnud ega seksinud, et peaksid siin näpuga toksima ja sinatama.
Ela oma Kristiine agulis ja ole rahul. Mina,kes ma elan kesklinnas, kus kōige rohkem neid tōukse sōidab ei ole rahul ja kavatsen kōigi lubatud vōtetega need ka kōnniteelt sōiduteele kupatada. Samuti ootan riigi ja linnavōimudelt tegutsemist ja regulatiivseid seadusi.

+2
-7
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ela oma Kristiine agulis ja ole rahul. Mina,kes ma elan kesklinnas, kus kōige rohkem neid tōukse sōidab ei ole rahul ja kavatsen kōigi lubatud vōtetega need ka kōnniteelt sōiduteele kupatada. Samuti ootan riigi ja linnavōimudelt tegutsemist ja regulatiivseid seadusi.

Täiesti haige inimene…. ausalt…

+6
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Maal elavatel on loomulikult poogen nendest elektritōuksidest ja tundub jube “eelmise sajandi tehnikarevolutsiooni hirm” olema. Tegelikult ongi linnas karm liiklus ja nüüd need elektritōuksijad lisakd veel täiega poolearulised.

Ma ei tea, kuidas seal maal on, ma ise elan Kristiines ja siin on tõuksiga sõitjaid ikka väga palju. Lisaks ka tasakaaluliikurid jms. Mingid paanikat ja hüsteeriat ei ole mõtet külvata, mahuvad kõik ära.

Liigu sina nii, nagu oled harjunud ja küllap ratturid oma teekonda muudavad. Ma pole kuulnud ühtegi uudist, et tõuksiga inimene oleks tabanud mõnd paanikas tädikest, kes ei tea kuhu hüpata või joosta, kui ratas ligineb.

Kui kõik liiklusvahendid nii suurt hirmu ja vastuseisu tekitavad, siis ehk koliks kuhugi, kus liiklust pole ja elaks amišite kombel omaette, aeglast ja tehnikavaba elu.

Mina!? Miks sa kohe isiklikuks lähed? Ei oska selgitavalt 7kirjutada, et pead kohe sinatama. Me pole sinuga koos viina vōtnud ega seksinud, et peaksid siin näpuga toksima ja sinatama.

Ela oma Kristiine agulis ja ole rahul. Mina,kes ma elan kesklinnas, kus kōige rohkem neid tōukse sōidab ei ole rahul ja kavatsen kōigi lubatud vōtetega need ka kōnniteelt sōiduteele kupatada. Samuti ootan riigi ja linnavōimudelt tegutsemist ja regulatiivseid seadusi.

Hambutu hüsteeria.

+1
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kommentaar eemaldatud.
3.2. Vältida tuleb pahatahtliku ja halvustava arutelu algatamist ning jätkamist.

Perekooli Moderaator

+2
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ei mõista elektritõukeratta vajadust. Miks mitte jalgrattad või hariliku tõukerattaga sõita?
Tundub olevat moodus, kuidas end võimalikult veel vähem liigutada.

+5
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ei mõista elektritõukeratta vajadust. Miks mitte jalgrattad või hariliku tõukerattaga sõita?

Tundub olevat moodus, kuidas end võimalikult veel vähem liigutada.

Vōtmesōna ongi kiirus. Autosse pead istuma, käivitama, sebima rooliga,tankima. Jalgrattale pead peale ronima ja väntama, vahel ka ülesse mäkke, mis ajab selja märjaks. Tōuks on väike, kerge, ei vaja muud kui laafimist nagu telefon ja astux peale ja sōidad nii ruumis kui ōues. Ja kordades kiiremini kui jala käies.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kommentaar eemaldatud.

Ju siis ikka nii idioodid ei ole.
Kui sa juba tükk aega seda surmajuhtumit ootad ja ei taha teine kohe kuidagi tulla.

+5
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kihutavad kõnniteel – jalakäijate läheduses ei tohi sõita kiiremini, kui jalakäija tavakiirus,

Tohib küll, ära luuleta mingeid oma seaduseid.

+2
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ja millist Liiklusseaduse ptk nad peaksid järgima? See on praegu reguleerimata, nn “hall ala”

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ja millist Liiklusseaduse ptk nad peaksid järgima? See on praegu reguleerimata, nn “hall ala”

Ei ole hall ala. On tasakaaluliikur ja kõik nõuded kehtestatud. Kus sõira, mis kiirusega, kuidas teed ületada, alla 16. peab kiivrit kasutams. Võiks lõpuks ka tegelikult LSi lugeda.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kus sõira, mis kiirusega, kuidas teed ületada, alla 16. peab kiivrit kasutams. Võiks lõpuks ka tegelikult LSi lugeda.

Ei ole seal LS-sis mitte midagi sinu sõirade kohta.

Ja kuna tegu on tõepoolest halli alaga, siis nendega võib täna isegi purupurjus olekus sõita, ükski seadus ei keela seda.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Maal elavatel on loomulikult poogen nendest elektritōuksidest ja tundub jube “eelmise sajandi tehnikarevolutsiooni hirm” olema. Tegelikult ongi linnas karm liiklus ja nüüd need elektritōuksijad lisakd veel täiega poolearulised.

Ma ei tea, kuidas seal maal on, ma ise elan Kristiines ja siin on tõuksiga sõitjaid ikka väga palju. Lisaks ka tasakaaluliikurid jms. Mingid paanikat ja hüsteeriat ei ole mõtet külvata, mahuvad kõik ära.

Liigu sina nii, nagu oled harjunud ja küllap ratturid oma teekonda muudavad. Ma pole kuulnud ühtegi uudist, et tõuksiga inimene oleks tabanud mõnd paanikas tädikest, kes ei tea kuhu hüpata või joosta, kui ratas ligineb.

Kui kõik liiklusvahendid nii suurt hirmu ja vastuseisu tekitavad, siis ehk koliks kuhugi, kus liiklust pole ja elaks amišite kombel omaette, aeglast ja tehnikavaba elu.

Mina!? Miks sa kohe isiklikuks lähed? Ei oska selgitavalt 7kirjutada, et pead kohe sinatama. Me pole sinuga koos viina vōtnud ega seksinud, et peaksid siin näpuga toksima ja sinatama.

Ela oma Kristiine agulis ja ole rahul. Mina,kes ma elan kesklinnas, kus kōige rohkem neid tōukse sōidab ei ole rahul ja kavatsen kōigi lubatud vōtetega need ka kōnniteelt sōiduteele kupatada. Samuti ootan riigi ja linnavōimudelt tegutsemist ja regulatiivseid seadusi.

Kes sinusuguse matsi küll meie eliidi sekka, kesklinna elama on lasknud?

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kus sõira, mis kiirusega, kuidas teed ületada, alla 16. peab kiivrit kasutams. Võiks lõpuks ka tegelikult LSi lugeda.

Ei ole seal LS-sis mitte midagi sinu sõirade kohta.

Ja kuna tegu on tõepoolest halli alaga, siis nendega võib täna isegi purupurjus olekus sõita, ükski seadus ei keela seda.

Et kui sa ei tee vahet näpukal sõit või sõir, siis on hall ala?
LS räägib inimeste ohustamisest. Kui ka purupurjus jalakäija teisi liiklejaid ohustab, võib ta ära korja.
Niikaua jahutakse hallist alast, kui esimene kutt politseipatrulli poolt ära korjatakse.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kes sinusuguse matsi küll meie eliidi sekka, kesklinna elama on lasknud?

Juhkentali Rimi ümbruses on veel säilinud paar ennesõjaaegset puulobudikku.
Eks ta seal kuskil vireleb.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kõige suuremad riskid liikluses tulevad autode rohkusest ja autode kiirusest

Mulle tundub, et autojuhid peavad ennast tõukeratturitest tähtsamateks ja enda sõitusid nende omadest olulisemateks. Aga tegelikult need tõukeratturid pendeldavad samamoodi kodu ja töö vahet nagu autojuhid. Sealjuures nad ei saasta õhku, ei raiska nii palju tee pinda, ei kuluta nii palju asfalti, nende sõiduki valmistamiseks raisatakse hulga vähem materjali kui auto valmistamiseks.

Arusaamine, et mina sõidan oma pooleteisetonnise linnamaasturiga rahulikult linnatänaval reaalse kiirusega umbes 63kmh, ja siis sööstab mulle ette tõukeratas reaalse kiirusega 12 kmh, ning sellega seab kõik ohtu, on äraspidine. Äkki on hoopis sedapidi, et autod kujutavad ohtu ja sõidavad kiiremini kui nad võiksid? Kui tiheda liikusega piirkonnas sõidaksid autojuhid 40kmh ja igal pool mujal linnas 50kmh, spidomeetri järgi, siis sellega muudaksid nad liiksuse hulga sujuvamaks ja ohutumaks. (Kes ei usu, neid uuringuid on tonnide viisi, kuidas autode kiiruse vähendamine vähendab õnnetuste tõsidust).

Tõukerattureid on mõtet hakata piirama sellel aastal, kui tõukeratturite vead põhjustasid rohkem liiklussurmasid ja raskeid vigastusi kui autojuhtide vead. Aga seda ei juhtu mitte iialgi, sest nende liiklusvahendite ohutuses on mäekõrgune vahe. Iga autost tõukeratta peale astunud liikleja on meie liiklusele ainult kasuks. Jah, need kes on harjunud sellega, et kõnniteel ei pea teistega arvestama, võib sõbrannadega kõnniteelaiuselt guljanitada, peavad hakkama teistega arvestama. Aga et nad sellest saavad psüühilise trauma ja südame rütmihäired on liialdus.

+3
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina oleksin eile Lepistiku pargis selja tagant läheneva elektritõuksi alla jäänud. Ta, kurjam, tuli nii vaikselt. Tegin sammu kõrvale, pingi poole, et kotti toetada ja sealt telefoni võtta, kui üks teismeline napikaga mööda vuhises.
Pakun, et mingi tõsisema õnnetuseni ei lähe enam kaua aega ja siis alles hakatakse tõuksiliiklust reguleerima.

+4
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

mul pole ka nende tõuksijuhtidega probleemi siiani olnud, nii et ärge üldistage, neid liikluspuuetega isikuid on nii rattasõitjate, rullitajate, mootorratturite, autojuhtide kui ka jalakäijate seas

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ainult et teistele liiklejatele on reeglid paberile pandud ja väga vigastele liiklejatele saab politsei kutsuda (kuigi ma pole kuulnud, et keegi valesti liiklevale jalakäijale politsei otseselt kutsuks, sai üks mu kolleeg nt trahvi, kui punase tulega üle tänava läks). Elektritõukside omanikud tunnevad, et seadus neid ei piira, paraku ei piira neid ka nende kasutatava liikumisvahend, mis võimaldab kihutada ülemäära kiiresti – ja seda kihutamist harrastavad nad kõnniteel.
Mis on, ma tuletan meelde, ennekõike mõeldud jalakäijatele.

+2
-2
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 37 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Elektritõukerattaga sõitjad ei tunne liikluseeskirju